KRUŠNÉ HORY JSOU KRUŠNÉ

 JEN CHVILKU JEŠTĚ…..
A začnu říkat také, tak jak to všude vídám, příjď jaro milé, rozprostři žluté vlasy nad loukou, ať zlaté pampelišky zasvítí do mých starých tváří a očí, zatanči svůj bujný tanec nad mými květinkami, povytáhni je z jejich květníčků, ať mohu sázet, ty maličké zárodky léta, co teprve vystrkují dva zelené lístečky. Zatanči svůj bujný tanec, ty to umíš, vyžeň tu babu Moranu, ať táhne na svůj sever, tam ať si tropí své rejdy, tam jí je třeba, aby nám netáli ledovce, tam ať si fouká její severák, pokrývá pláně sněhem, my chceme jaro, radost zelenou, štěstí kvetení, rudé slunce zapadající nad obzorem.
Vysela jsem tu vzpurnou netýkavku, co na mě vždycky prská svá uličnická semínka, když jen se jí dotknu rukou neohrabanou, vysela jsem i smrduté afrikány ty dobráky, co všechno vydrží, a snesou moji nedbalou péči, co poslední léta věnuji své kdysi tak opečovávané zahradě, vysela jsem i lobelky, mou nejmilejší, i přes loňský neúspěch, jí stále věřím, že bude bohatá a krásná, věřím že pán Bůh mě dopřeje tu radost, ji vidět rozkvést, dám do ní pár drobných růžových muškátků, budu se těšit, jak kýčová kombinace potěší mé oči. Tak Bože, prosím, pošli to jaro milé do našich krásných hor letos o něco dříve, nebo se nedočkám, Poruč těm horám Krušným, ať nejsou letos tak moc krušné, nechci krušit, dolovat zlato a měď, chci jen vypěstovat ještě nějaké ty kytičky, ke tvé slávě.  

KYTKY
Nabízím vám k nahlédnutí jeden můj krásný zážitek, fotografie pana Martina Raka :  KLIKNI

23 thoughts on “KRUŠNÉ HORY JSOU KRUŠNÉ

  1. Ciao, Anna. Mi è piaciuto molto sapere che tu conosca così bene episodi della vita di San Francesco. Spero che il nuovo Papa che ha assunto il suo nome, Francesco I°, sappia guardare ed operare allo stesso modo, con la stessa carità nei confronti degli uomini di tutto il mondo, dove c’è ancora tanto dolore, ma anche a favore della natura e degli animali, di tutti gli esseri viventi da proteggere.
    Buona giornata, cara amica. Un abbraccio.

    1. Grazie caro amico, di San Francesco e l’ordine francescano a tutti, so che un sacco, io conosco un posto dove lui e la grotta dove viveva, lo so che il primo presepe dal vivo, il suo lavoro è un lavoro. Ti ringraziamo per il tuo commento bella, e buona fortuna. Anna

    2. Sono fiducioso che il nostro nuovo Santo Padre lo sa, e sarà fedele al patrimonio Francesco Assisi. Grazie amico mio, abbiamo la stessa speranza e la fede. Un abbraccio Anna

  2. HVĚZDIČKA ???

    NE DRAZÍ PŘÁTELÉ, TA MĚ NEŘÍKÁ, JAKÁ JSEM ÚCHVATNÁ!
    V KAŽDÉM ČLÁNKU, když ji tam někdo dá, tedy na tu hvězdičku svůj gravatar, neznamená to že mě hodnotí, nebo že mě dává jakési body, ne je to odkazovač, podle kterého já si ho najdu, když si na to kliknu, říká mně, byl jsem tady, přijď se podívat ke mně, a pokud mě tam někdo plácne svůj gravatar, kde není ani kontakt, ani jeho stránka, ani mail adresa, je to prostě anonym a mě ani nepřidal žádné B O D Í K Y, ani mě nepotěšil, jak se asi mylně domníval? A JE TO NAPRD MNĚ I JEMU, proč, protože to nesplnilo žádný účel, je to jako když mě někdo řekne zavolej mi, a nedá mně telefonní číslo.

  3. Hallo liebe Anna wünsche dir einen schönen Donnerstag,und Danke für das schöne Video gefällt mir,wir haben in Köln Schnee und es schneit immer noch das Frühjahr will einfach nicht kommen.Grüße dich lieb Gislinde

  4. Ještě jsem se dívala na tu galerii, nádherné fotografie! Přemýšlím, kam všujde musel pan Rak vylézt, aby získal takové záběry… a jeho fotografická výbava musela taky něco vážit.
    Tomu říkám zaujetí a opravdu koníček.

  5. Krásné jarní zaříkávání.
    Ale není na setbu ještě brzy? Vždyť zima se ještě drží zuby nehty, každým jedovatým mrazíkem, každou sněhovou vločkou.
    Afrikány jsou opravdu vděčné kytičky. Slunečně září a kvetou hodně hodně dlouho! Jako malá jsem je neměla moc ráda, ale v posledních letech jsem jim přišla na chuť.

    1. Tak je mě jasné, že ti musím udělat školení, milá Vendy, protože ty jsi nesledovala Křemílka a Vochomůrku, když si zpívali vstávej semínko ho la la , bude s tebe fiala.
      Semínka vysejeme, za asi dva týdny, vystrčí čumáčky, každou tu maličkou rostlinku pěkně vezmu přepíchám je do jalové země, do (maličkých sadbovačů) to aby důkladně zakořenila, po asi třech týdnech, je znovu přesadím do větších květníčků, do dobré vyhnojené zeminy, a ven je potom sázím i s balem, již pěkně vzrostlé a kvetoucí, z toho plyne, že není brzy ale skoro pozdě. Ať žijí všichni zemědělci…….
      Pana Raka bych se nedovolila zeptat, ale Hanka, co sem ke mě chodí, by ti jistě popsala jaké jsou to galeje, udělat krásnou fotku, mám je ráda oba a našli by se i jiní , na které se chodím koukat, na některou fotku se čeká i roky, a musím o sobě říci, že i já a můj muž, jsme kdysi bývali dobří, a dodnes i bez digitálů a různých moderních věciček, se umím otočit v temné komoře, kdyby to bylo nutné, není….. digitály jsou úžasná věc.

      1. Jsem to ale trdlo, předsázené sazečky v kelímcích mě nenapadly, možná proto, že tuto metodu nepoužívám… když už sázím, tak naostro a do půdy… .-)
        A to ještě čekám a čekám a sázím dost pozdě. Někdy se mi to vyplatí, jindy ne… ale zas toho nemám tolik, abych měla velké škody.
        K fotkám, fotoaparátům a digitálům přidávám také – zlatý digitál.
        Možná to není takové umění, a jednoduché používání a přetahování snímků do počítače zvládne i malé dítě, ale jsem moc ráda, že digitál mám.
        A to jsem byla kdysi proti!

        1. V teploučku jižní Moravy, si to přímé setí můžeš dovolit, tady by nevykvetlo, ba ani nevyrostlo, ani Ň, stává se že ještě v máji, padá sníh, i když se to již několik let nestalo, v září, když všechno nejvíc kvete, už zase napadá.

  6. Aničko, nedivím se, že už úpěnlivě přivoláváš jaro. Dívala jsem se na počasí a podle meteorologické mapy jste měli zase schytat sněžení. Mám zimu a sníh moc ráda, ale teď už není o co stát. Datum je pokročilý, což značí, že už se sníh neudrží, tak ať už jde někam do háje a vysype se někde jinde! 😉 Záběr do tvé rozkvetlé zimní zahrady je překrásný a jistě stejně krásně okytičkovaná bude od jara do podzimu i tvoje zahrádka, přimluvím se tam nahoře spolu s tebou, aby opravdu byla. 😀 Snímky pana Martina Raka, jsou nádherné ..

    1. Tak to ti Jaruško Véna písk, kopla bych do toho pantofel, máme zase dvacet centimetrů nového sněhu, uhlí vyškrabujeme lopatičkou a nikdo se sem s autem nedostane, budeme to, jestli rychle neroztaje, nosit v putně na zádech od silnice. A zahrada chudák, oškubala jsem to všechno do základu, přihnojila, postříkala, už tam mám zase molici, loni v tuhle dobu už kvetla bugenvílie, letos je ještě holá, doufám že má modlitba bude vyslyšena.
      Pan rak a jeho obrázky to je moje velká radost, nemohla jsem odolat, abych vám je neukázala, pořád vás všechny hecuji k přihlášení na Google, mohla bych vám ukázat i víc svých věcí, je tam spoustu zajímavého a také ty mnou nejvíce propagované překladače, rychlejší prohlížeč, Google reader, ve kterém můžeš mít přehled všech „blgů světa„ a tak do nekonečna…….Zdravím Jaruško
      koukni se sem : https://plus.google.com/u/0/103915418788618149964/photos
      https://plus.google.com/u/0/105299868003406156784/posts

      1. Tak nám to modlení nebylo Aničko, nic platné. Dnes je mráz a sněhový poprašek i u nás a jemný sníh pořád poletuje. Máme výhodu, že se o topení nemusíme starat, ale zase čím delší zima, tím neveselejší bude roční vyúčtování.
        Díky, za odkaz na další nádherné fotky.

        1. Jo jo Jaruško, člověk míní pán Bůh mění, máme to ale krásná, pravdivá přísloví.
          Neděkuj, není za co, proto to dělám, aby se lidé bavili, ke mě přišli za zábavou, ne z povinnosti.
          Dneska u mě bylo třicet lidí, to snad ta námaha, za to ani nestála? Pro vás děvčata, co u mě komentujete, mám velké díky, ale…..Google je nekonečný seriál, kliknutí od kliknutí, tam můžeš prohlížet fotky, články, mapy, místa krásná, a lidi různé, týdny, vlastně mě k tomu nepotřebuješ. Všichni máte vžit určitý styl blogování, nechci vám ho brát, ani vám vnucovat za každou cenu něco jiného?

  7. Anicko krasne privolavas jaro ,ja si uz nedovedu predstavit ze by zima byla tak dlouha .Dovedu si predstavil vasi radost z kazdeho naznaku jara a kazdeho slunecniho paprsku ktery alespon trocu zahreje.Ale ty teplotni vykyvy nemem rada ani u nas .

    1. Milá Eliško, zrovna se mě ptala Hanka, jestli bych ještě uměla žít ve městě, naprosto spokojeně, bych dokázala žít kdekoliv na světě, třeba i u vás v Austrálii, vždycky si představím nějakou džungli, třeba na Fidži, a to jak mě tam ty kytky rostou, a hned je ta zima lépe snesitelná, na jihu bych si zase vysnila tu naší krásnou bílou zimu. Dneska padá sníh celý den, ještě že je jen droboučký jako prach, jinak by ho bylo už půl metru. Moc tě zdravím Elli, a co že ti to mám popřát, jooo už vím, dobré ráno.

  8. No jo, Aničko, ty musíš nejlíp vědět, jak krušné jsou Krušné hory. Měnila bych s tebou, ale kdo ví, jestli bych si zvykla, zima v horách bývá hodně krutá. Jestlipak by sis ty naopak snadno zvykla na život ve městě? 😉
    Tvoje přivolávání jara je velice sugestivní, třeba to pomůže, i když na víkend jsou hlášeny silné mrazy. To zase dostanou náš organismus zabrat, o víkendu -15°C a příští týden třicetistupňový skok!!! Kdo to má vydržet?! ??? … a co příroda, jak ta se s tím vyrovná?! Určitě líp, než lidé.
    Klikla jsem na odkaz, nad fotkami mi doslova srdce usedalo, Martin Rak je Pan Fotograf, snímky jsou fantastické! 🙂
    Velice ti děkuji za úžasné poetické komentáře, ten poslední je nejlepší! 🙂
    Měj se moc a moc krásně. 🙂 Hanka

    1. Milá Hanko, nějak se v té zimě tady realizovat musím, u tebe je příležitost vždycky. Pan Rak je úžasný, ty ale také, máte každý svůj jedinečný styl, na Google, dám zase odkaz na tebe a možná, že se budeš panu Rakovi líbit, stejně jako mě.
      Děkovat mně za komentáře nemusíš, pro mě jsou tvé fotky osobním potěšením, ne formalitou, chodím k tobě ráda.

      1. Tak na tebe, Aničko, myslím, jak to asi dneska vypadá v Krušných horách. U nás padá už asi čtyři hodiny sníh a zdá se, že tak hned nepřestane. Takhle si tedy jaro vůbec nepředstavuji. 😦 Tohle je sněhová kalamita se vším všudy, zatím napadlo minimálně 5 cm sněhu.
        Opatruj se! 🙂 Hanka

        1. V tuto chvíli, padá snížek bílý,
          padá, nálada uvadá, těšení na jaro,
          krátím si s kytarou, trápím tu potvoru,
          ať zpívá o jaru.

  9. o milá Aničko jak mi mluvíš z duše,naši pošuci jak byli předškoláci chodlili do takzvaného nultého ročníku tam měli pani učitelku se kterou na jaře před vyučováním chodli na školní dvorek kde rostla vzrostlá bříza chytli se za ruce udělali kruh a zpívali sluníčko,sluníčko vyjdi z mraku ven zahřej chladnou zem,pojď za náma sem zahřej naše líčka zahřej i políčka no ja se omlouvám druhou sloku už si nepamatuju a ty smrduté afrikány mám taky ráda ty fakt snesou všecko u nás se jim mluví smraďochy a vidíš je skoro v každé zahradě,zdravím Aničko a měj se moc krásně

    1. Sláva jara ve mě hárá, mít radost stonožky, zahodit ponožky, nohou bosou běžet rosou,
      sen babky jedné, revmaticky neposedné, mít nožek stovky a také krovky, vyletět k stáru,
      blíž, k slunci, jaru, na mráček usednout, dolů pohlédnout, na lidské hemžení, tam dole na zemi.

      Někdy mívám Marcelko tuhle touhu, zase napadal nový sníh. I já tě moc zdravím a objímám.

Zanechat Odpověď

