Kapitál téhle země?

zdroj dvou krásných obrázků : KLIK

Každý člověk má sen, že někdo po něm to bohatství, převezme a bude ho zvelebovat, i kdyby to jen psí bouda byla, ten kdo říká, že dělat něco pro lidské oči je pokrytectví je blbec. Vše na světě se točí kolem toho udělat něco lépe, nežli ten druhý, a je většina obyčejných lidí, co to nedělá pro sebe ale pro radost jiným. Nemáme li pro koho, stavíme-li si kolem svého krásného domu vysokou zeď, nemůže nás taková práce těšit, my všichni potřebujeme lidské oči, aby obdivovali, co jsme udělali, také a to hlavně, aby chválili, má-li mít náš život nějaký smysl, musí nás naše dílo přesahovat až za nás.


Věřící člověk doufá v spravedlnost vyšší ale i přesto buduje chléb vezdejší a věří, že nebude zapomenut, je u nás markantem, závidět i to že se někdo nadřel, aby zajistil budoucnost svých dětí, nemám v lásce Americký způsob života, ale jednoho si na něm cením, náš správce, pan XY má tři děti, jeho největší chloubou je kilogram zlata, který postupně nakoupil na úvěr, když jsem argumentovala tím, že se to nemůže nikdy vyplatit říkal, ó ano, pro moje děti se vyplatí vše,  dnes po dvaceti letech mu dávám zapravdu.
Ukažte mě prosím dnes, nějakého Náprstka, který vybudoval muzeum, nebo Hlávku? Jsou, jistě, udělovala se i ocenění lidem, kteří dle svých malých možností jsou ochotni a schopni tak činit, já jim říkám , malí mecenáši, je mnoho drobně přispívajících lidí na humanitu, ale to já nemyslím, já mám na mysli takové ty velké činy, co se zapíší do dějin. Jsou u nás i miliardáři, no ano na sport s vidinou zisku, to snad, pro zviditelnění ale pochybuji o nějaké té dějinné záslužnosti, já považuji dnešní bohaté, za lidi s malou schopností sebeuspokojení nad, něčím krásným, co by je převyšovalo, hrají si na svém přízemním písečku, ukládají své „vydřené„ milionky, do Švýcarských a jinde po světě zavedených bank a daňových rájů, nevěřili a nevěří v budoucnost svých dětí a vnuků, nevěří v budoucnost své rodné země, vyvádějí své firmy do Belgie a dalších zemí. Nestydíte se vy schopní, že berete iluze svým dětem, naději prostým lidem, na lepší život, copak musíte tuhle zemi úplně rozkrást, nemůžete ji prostě vést k prosperitě, a slušnému životu budoucích generací? Berete lidem naději a myslíte že vás to nedožene, nelze sníst a vypít víc, nežli je nám na téhle zemi určeno, nebojíte se beznaděje posledního svého dne? 

FlyingIsland

cooltext937194529

http://vimeo.com/57126054

58 thoughts on “Kapitál téhle země?

  1. Liebste Anna die Zeit rast im sause Schritt und wir laufen mit schon wieder ist der halbe Monat rum und immer noch kein Frühling in sicht einen ganz lieben Gruß sende ich dir Klaus

    1. Je hezké, že mě chodíte pozdravit, vážený pane Klaus, nerozumím ale jaký to má smysl, neříkáte mě nic, k tématu článku, tedy nerozumím? Přeji dobrý večer.

  2. Guten Morgen liebste Anna wünsche dir einen schönen Mittwoch hier haben wir4 Grad minus und sehr viel Schnee derFrühling will noch nicht kommen,das ist ein sehr schönes Video was du mir gesendest hast sehr schön wünsche dir ganz viele liebe Grüße Klaus

  3. Aničko, to je superčlánek, který mě mluví z duše. Mimo to, co říkáš, že přemýšlíš o nápravě věcí, je tady jeden zoufalý aspekt. Pokud se někdo pokusí v naší společnosti o nějaké ozdravění, tak je vzápětí nějakým představitelem zesměšňen nebo očerněn a lidé to opakují jako opice a vše je brzy zapomenuto většinou bez valného výsledku. Také vůbec nevím, komu z mocipánů se dá věřit a další věc jak vlastně začít bojovat proti konzumnímu způsobu života.
    Moc jsi mě potěšila Verdim. Sbor Židů (nebo otroků) máme v repertoáru našeho pěveckého sboru.
    Dívám se na ohlasy, že blogeři už tolik nepíšou. Nevím proč to je, ale mě to psaní v posledním půlroce nějak unavuje a nevím proč.

    1. Milý Oto, článek je vždy jen námět k diskusi, pokud lidé přestanou, o věcech které je trápí mluvit, je to první krok k rezignaci, tu vidím všude, hlavně u slušných lidí, je to, to co mě trápí, vždy jednou za čas se pokusím o provokaci, k napsání názorů, většinou není odezva, nebo je slabá, jako by se lidé zase báli otevřít pusu, nabízím na blogrolu i reálnější možnosti k protestům, na různé téma, ono nejde o to, je o něco prosit, nebo žádat, ale systematicky je otravovat, ty naše mocipány, nedopřát jim klidu a pohody, aby si byli vědomi toho, že oni jsou tady pro nás, ne že my jsme jejich podaní.
      Nabucco, to je monumentální nával emocí, u mě vyvolávající slzy, v asociaci na ty lidské otroky, ve videu pod ním, je to bolest nad lidskou bídou.

  4. Bon début de semaine mon amie Anna

    Avec le retour de la neige … cela n’en finit pas

    Note ce sera le bonheur de ma Louve ☺☺☺ un peu moins
    le mien mdrrr.

    Belle journée pour toi et les tiens

    bisous tendresse

  5. Potěšily mně tady zasněžené obrázky.
    Potěšil mně tvoje návštěva u mne. Jen jsem nepochopila, jaké anti…opatření bych měla zrušit. Tak se na to ani nemůžu mrknout.

  6. Tvoje články jsou zajímavé, Aničko, jenom někdy hůře pochopitelné, případně nevím, jak na ně mám reagovat.
    Troufám si tvrdit, že mezi bohatými lidmi se najdou i takoví, kteří nemyslí jen na sebe a dokážou nezištně pomoci. Větší pochopení mají určitě ti, kteří si svoje bohatství vydřeli, než ti, kterým spadlo do klína, i když, dříči si můžou říct, že možnost má každý. Co se týká chudých, ti závidí bohatství (samozřejmě, že zdaleka ne všichni), ale ještě jsem neslyšela, že by záviděli dřinu. Přiznám se bez mučení, že bohatá bych nechtěla být ani za nic, ale opravdu chudá, bez prostředků taky ne. Ta, a teď si vyber! 😉
    Zdravím tě a děkuji za pěkné komentáře u mě na fotoblogu.
    Přeji pohodový nedělní večer. 🙂 Hanka

    1. Oprava-třetí řádek od konce, poslední věta: Tak, a teď … četla jsem to po sobě třikrát a stejně to nebylo nic platné. 😦
      Ještě něco, když už jsem se vrátila. Mám poslední dobou značné problémy s počítačem a občas se nedostanu na některý blog, tvůj patří mezi ně, Aničko.

    2. Co jsi nepochopila? Článek o sebeuspokojující chamtivosti, zrovna včera umřel jeden z nejbohatších lidí, co udělal pozoruhodného a úctyhodného pro svou zemi? Teď bude nejbohatší na hřbitově. Myslím si, že když je někdo obdařen, ať už je to nadání, nebo jakýkoliv jiný dar, má po něm něco tady, nesobeckého zůstat. Jestli jsi tak „bohatá„ a nepodělíš se, se světem, mohlo by se tě to dotknout??? Dej nějakou tu miliardu do placu, a budu si tě cenit, jako vážené mecenášky.
      Tvé technické problémy s počítačem, jsou proti těm mým, jak napravit všechnu „morální bídu světa„ prkotinka. Doufám že můj sarkasmus tě nepopudil natolik, aby jsi ke mě přestala chodit úplně, občas to chce trochu humorného nadhledu a neberte se všechny tak vážně děvčata. A já si o sobě myslím jak srozumitelně dávám najevo své pocity, ty fotíš, já píšu, každý se nějak vyjadřujeme, a potom je také možné to okomentovat? (HEZKÝ ČLÁNEK), dělá to mnoho lidí, nač nějaké dlouhé rozhovory, já si na tebe kliknu, a napíši to samé, kde potom budeme s blogováním? Vlastně tam kde jsme……… Tím záviděním dřiny, míním Hanko právě ty slušné, poctivé, co ty peníze, své schopnosti a um, dají na dobrou věc, co jsou a měli by být vzorem, pro své děti, rodinu a zemi, a ti nejsou dáváni lidem před oči, to považuji za chybu, špatný příklad, je denně vystavován, jako vzor. Na některých místech se dočítám, jak je někdo nerad moralizován a vychováván, ano nikdo nikoho nemoralizuje, proto to tak dopadá, nikdo se už ani nestydí, vždyť, nic lidského nám není cizí? Jeden pan prezident je místo důstojného rozloučení vláčen špínou, a druhý nám padá ze schodů.

      1. Aničko, nemyslela jsem zrovna tenhle článek, ale dám ti takový příklad. V aktivním věku jsem pracovala jako mzdová účetní a mým úkolem bylo, mimo jiné, pořád něco sepisovat a informovat co nejjednodušším způsobem spolupracovníky o všech možných změnách. Každou takovou informaci jsem si několikrát přečetla, opravovala a upravovala, zvažovala, jestli ji každý pochopí, dávala ji číst i kolegyním, … vždycky se našlo několik zaměstnanců, kteří nechápali vůbec o co jde nebo to pochopili špatně. Ostatní s tím neměli problém. Tím chci říct, že to, co tobě je úplně jasné, druhému být nemusí. Kromě toho, já jsem líná přemýšlet a mám dlouhé vedení.
        Jo, kdybych nějakou tu miliardu měla, hodím ji do placu, já jsem hodně rozdávačná a vím o spoustě dobrých potřebných lidí! 😉
        Chodit k tobě nepřestanu, neboj se. 🙂 Hanka

        1. Docela ti rozumím, po práci s lidmi, jistě potřebuješ spíše nějaké to umělecké odreagování, myslím, že se ti to daří, a moc hezky, tvé fotky jsou i pro mě emoční vzpruhou. Vyprovokovat lidi k reakci, je náročné, nevyprovokovat nějakou nepřiměřenou reakci, ještě náročnější, já jsem moc ráda, že jste všechny takový ten můj ostrůvek lidí, se kterými se dááááá mluvit, vždy se to, jak a o čem tady mluvíme odrazí na zájmu, to navozené téma číst, mě nejde o návštěvnost v počtu komentářů, ale o jejich čtení. ČLÁNEK JE JEN NÁMĚT K ROZHOVORU, pokud se nediskutuje, jdu dál…….
          Když se najde kdokoliv, kdo nemá zájem o čemkoliv mluvit, přijde jednou dvakrát a tím to skončí? Já si myslím, že my, co se chceme o něčem bavit, si nějaký společný šálek čaje najdeme, a rozdílný názor na různé věci, není překážka ale dobrá debata.

          1. Souhlasím s tebou, Aničko, názory stejné mít nemusíme, a přece si můžeme hezky popovídat.
            Práce s lidmi byla dost náročná, vzhledem k tomu, že jsem založením spíš introvert, zažila jsem občas docela krušné chvilky. Jak vidíš, krušno nemusí být jen v Krušných horách. 😉 Chválabohu, už je to za mnou. 🙂

            1. Ty jsi mně tou poslední větou chtěla udělat radost že, Hanko, a udělala………… Já jsem pracovala celý život na jednom místě a byla svým pánem, až poslední roky před důchodem jsem dostala mladého kluka, měla jsem ho moc ráda a mám dodnes, již mu dospívají děti, jsme, ne tedy moc ale v kontaktu, bez mé práce jsem v důchodu byla naprosto ztracena, začala jsem dělat spoustu nesmyslných činností, protože se mě moc stýskalo, po lidech i po práci, jestli si vzpomínáš na můj článek, někdy na podzim, o spoření na levnou dovolenou, už to je v Řecku zorganizované, za hubičku, všichni jste to šmahem zavrhli, já letos tedy nepojedu na půl roku, možná tak na dva tři týdny a mýt nádobí a vařit, budou oni zase pro mě, pojedou jiní a moc se všichni těší. Někdy se nám podaří v životě potkat dobrý kolektiv lidí, někdy ne. Mám kamarádku, kterou lidi v práci, dohnali málem do hrobu, ta si zažila peklo.

  7. Coucou mon amie Anna,

    Mon petit passage pour te souhaiter une bonne fin de semaine.
    Désolée pour mon absence j’ai été souffrante et ce n’est pas fini ☺☺
    ( malgré le vaccin de la grippe ) grrrr.

    Un tout grand merci pour vos gentils tél – gsm – MP ainsi que pour vos
    courriers sur mon adresse mail ( malheureusement je n’ai pas encore pu
    répondre a tout le monde.

    Ce vendredi j’essaie de passer chez mes ami(es) de eklablog et word press,
    ce week-end sous réserve je ferai nouvel article et partage des pps et autres.

    Bisous tendresse

    calinous de ma Princesse et chatounets

    Je te dépose

    martine

  8. Wünsche dir liebe Anna einen schönen Tag.und Sonnenschein hier bei uns in Köln ist heute ein sehr schöner Tag.Grüße von mit ich schick dir die Sonne zu.Gruß und Freundschaft.Gislinde

    1. Děkuji milá Gisel, sluníčko, co jsi poslala přišlo, a svítilo celý den, otevřelo mé oči, a řeklo děvče zvedni se a začni uklízet, je tady všude tolik nepořádku a zimní špíny. Děkuji

  9. Aničko hezky a vystižně napsané ja se ale do ekonomickych debat pouštět nebudu asi by mi taky mohla rupnout ta cevka,ono jak se říká kola dějin se točí stále dokola a člověk ve své podstatě je tvor nepoučitelný a je pravda že ti co řídí ekonomii našeho státu vlastenectví zdegradovali do totální mizerie ono sice je pravda,že lásky se nenajíš a proto peníze vždy až na prvním místě je trochu zcestné,zdravím Aničko a přeju prima pohodový den

    1. Ne že bychom, já a můj muž někdy měli pocit nesvobody, nikdy jsme se nenechali ničím vnitřně manipulovat, jen jsme mysleli, že tak budou žít jednou všichni lidé, v téhle zemi, a to, ve vnitřní svobodě, mnoho lidí si však zaměnilo svobodu za anarchii. Dnes, když vidím tak velkou neúctu, k jakýmkoliv hodnotám, cokoliv se zvrhlo v prázdnou, politicky zmanipulovanou, ušpiněnou frázi, je to smutné, kdyby mě dnešní stav lidského myšlení, někdo ukázal před mnoha lety, nevěřila bych, že se něco podobného může stát?
      I já tobě Marcelko přeji spokojenost, a naději že ti budoucí budou lepší. Hezký podvečer. Anna

  10. Pravda je, že se to asi málokomu z nás líbí, když si majetek ti boháči převádí do zahraničí. Drobné pomoci jsou vidět i v televizi, jak vidí někdo cizí neštěstí a může, tak pomůže. Ale je pravda, že nic většího pro dalekou budoucnost nás všech – tedy našich dětí – to už se dávno neděje. Vlastenectví se už tak nenosí a je to škoda.

    1. Tak, jak jsme těžce snesly my starší, když nás někdo v minulosti direktivně řídil, tak bych dnes nechtěla budit dojem, že bych s tím dnes, v minulosti a i pro budoucnost někdy souhlasila, pokud se to však děje nezákonnou cestou, někteří bohatnou na úkor jiných lidí, „JEJICH ZOTROČOVÁNÍM„ já a pro potřebné, bych s tím, aby se jim na jejich majetky sáhlo, a to hodně hluboko do jejich kapes, S O U H L A S I L A . A to nejen v téhle zemi. Co je vlastenectví, ví to dnes ještě někdo?

  11. Querida Anna, pasa un excelente fin de semana.
    Gracias por el video de tu ciudad, es maravilloso. Me gustò y mucho!!
    Besos y abrazos para ti amiga 🙂
    Aqui te dejo un video de mi ciudad: Buenos Aires!

  12. Bonne fin de semaine mon amie Anna

    Enfin février est derrière nous, en espérant que l’on approche
    rapidement des beaux jours ☺☺

    Avec tendresse

    Calinous de mes poilus 🙂

    très joli billet et photos

  13. Asi se budu muse ponořit do internetového světa a zjistit, jestli někteří boháči opravdu něco užitečného dělají i pro jiné lidi, než pro sebe, svoji rodinu a možná pár známých.
    Hodně mi vadí právě ten trend, co popisuješ – odklánění svých firem do jiných zemí, převod peněz do jiných bank a hlavně plundrování této země bez jediné myšlenky na možné pokračování (jako zářný příklad bych uvedla solární panely, které byly požehnané shora, zaplacené zdola a navíc prý nebylo ani ošetřeno, kdo a jakým způsobem je demontuje a zlikviduje.)
    Já tomu říkám mrhání penězi i schopnostmi a mrzí mě, kam tahle země upadá. Jistě, mohla bych vijít do ulic, mávat transparentem, možná bych mohla psát nesouhlasné dopisy na ministerstva (to je asi jediná věc, co bych fak mohla), taky bych mohla zahájit protestní hladovku nebo se upálit na Václaváku, ale za prvé se bolesti bojím, za druhé mám obavy, že by se na Václaváku mohlo upálit dvacet lidí, a s naší vládou by to ani nehlo. Doba Jana Palacha už prostě pominula.
    Možná je to, Aničko, dané, prostě jsme možná v civilizačním sešupu a protože už jsme byli nahoře, spějeme dolů. A to se týká celého světa a neber, prosím, tenhle názor jako alibistický – tohle mě totiž opravdu občas napadne.

    1. Mám naprosto stejné pocity jako ty, je to zjevné i na chuti o tom mluvit, když přijdu na blog, kde mám pocit, že bude smysluplné to číst, stejně se debata zvrhne vždy v hádku, která nemá s tématem nic společného, nakonec si rozmyslím, tam cokoliv psát, a tak mám jediný pocit, z toho všeho, že jsou to jen plané plky, nic neřešící a k ničemu nevedoucí. Je to možná nedostatkem slunce, ta všeobecná blbá nálada, protože jiný důvod, v tak bohaté a krásné zemi k tomu není, morální bída světa se řečněním nevyřeší a tak toho raději nechám.

      1. Nedostatek slunce opravdu asi dělá svoje. A není to jen fráze, tento týden myslím vysvitlo asi dvakrát a já si pokaždé uvědomila, jak málo ho bylo v letošním zimním období vidět. Že, když vidím slunce a modrou oblohu, tak mi to připadá jak vzácnost. A když si spočítám dny, týdny a měsíce, co uplynuly od -řekněme – listopadu, a dny, kdy si vybavím, že bylo slunečno, tak to bylo zatraceně málo.
        Jinak, s těmi plky a žádným řešením… taky žádné nevidím. Nejsem natolik odborník v ekonomice, abych viděla rozumné řešení. Jenže myslím, že problém není ani tak ekonomický, jako společenský. Protože mi připadá, že tato společnost nestaví na ekonomickém růstu a spokojenosti národa, ale na ekonomickém růstu a spokojenosti několika (desítek) jedinců. Těžko se někdy dostaneme do prosperity, dokud se budou státní peníze rozplývat v dalších předražených zakázkách a pochybných tunelech a ještě pochybnějších projektech, které se uskuteční, zaplatí a pak zruší. (Viz např.S-karty – a nevěřím tomu, že v tom nejsou žádné peníze).
        Bez ohledu na společenský a ekonomický marasmus ti přeji, Aničko, hezkou neděli.

        1. Ani já nejsem ekonom, dnes již nepočítám ani své vlastní peníze, naše potřeby se zmenšily na takové minimum, že mě stačí nosit svou ekonomiku v hlavě a žádnou kancelář na to nepotřebuji, nemáme půjčky, úvěr, ani hypotéku a těch pár korun co nám stát dal za celoživotní práci, nepotřebuji dávat ani do banky, a to, do čeho téhle ekonomice nic není, spočítám i na prstech? Děda se někdy rozčiluje jako ty Vendy, nad každou lumpárnou a nespravedlností, říkám mu strč si hlavu do závěje, trhají se ti žilky v očích, klepne tě pepka, nic jiného dělat nejde, protože o to lidé ani nestojí, jinak by si asi dupli, kdyby jim bylo opravdu zle, a neměli co do úst? Možná, a to je to jediné, že bych vám mladším přála více klidu a spokojenosti, jenže to už je na vás. Také ti přeji hezkou neděli a shlédni si tady tu BARAKU, zajódlujeme si jako v pozdravu od Osvalda, a bude nám fajn.

          1. Krásné pokoukání. Jódlování sice nemusím, ale jedno z toho čiší – radost, veselost, lehkost a energie. Přeju jim to.

              1. My\slíš Baraku, jako ten úsek nazvaný Probuzení otroků?
                Hroznej úsek. Dívala jsem se do poloviny a musela to stopnout. Zbytek příště, tyhle věci si musím dávkovat. Je fakt, že kuřecí se mi nejí tak lehce, jako kdysi. Tohle je vážně velkovýrobna, to už není chov.
                Ti lidi u pásu to taky nemají lehký. Zatímco manažeři si válí šunky nahoře, oni stojí u pásu dole. Je to bída.

                P.S. mimo téma – myslím, že si půjdu udělat topinky. Řádně načesnekované. A ještě jednou děkuji za tip!

  14. Vážení a milí moji přátelé, posledních několik měsíců nemám z bloggování žádný dobrý pocit, již od prosince, chodím psát s nechutí a také se to pozná. Nemám dojem, že cítím potřebu kohokoliv, tím že mu já napíši komentář nutit, aby můj opětoval, je to věc dobrovolná, a zájem o moje články prostě není, nenapadají mě žádná líbivá témata, tak na čas osvobodím své dopisovatele od pocitu jakékoliv povinnosti. Ráda nahlédnu i třeba napíši, není ale třeba jakkoliv opětovat komentáře. Děkuji vám milí přátelé, zatím na nějakou dobu nashledanou.

    1. Taky Aničko, v poslední době s novými příspěvky zápolím a je to na mém blogu k poznání. Tatam je doba, kdy jsem přidávala nový článek každý den a u počítače trávila dlouhé hodiny. Nějak zjišťuji, že se bez tohoto média docela dobře obejdu a někdy se musím skoro nutit, sednout si k počítači a podívat se co je nového.
      Měj hezké předjarní dny, o víkendu by mělo i svítit sluníčko, už se na něj těším. 😀

      1. Je Jaruško mnoho zajímavých věcí na internetu, mám moc ráda to nahlédnutí do celého světa, před lety jsem to chtěla nabídnout i lidem, co si to neuměli najít, dnes to již umí každý a je to zbytečné, zrušila jsem postupně, Mispace, WindowsLive, tohle zatím nechám běžet. Dala jsem sem film: Baraka, (ob komentář dolů) stojí za shlédnutí každému, kdo ho ještě neviděl, jak rozmanitý je svět kultur, náboženství, směřující a smiřující lidstvo s myšlenkou na to, jací jsme mravenečci, pracující na vinici páně?

          1. Jestli myslíš BARAKU, tak mě potěší si o tom filmu popovídat, DOMOV je tedy lepší, dala jsem ho na blog průběžně několikrát, bohužel ani na BARAKU, ani na DOMOV, se nikdy nikdo nepodíval, oba filmy jsou vynikající, mají kouzelnou hudbu a hluboký smysl, na rozhovor o nich se budu těšit.

    2. Anničko, to, že nepíši pravidelně komentáře, neznamená, že tě nečtu. Jenom kolikrát nevím jak reagovat, a taky jsem teď dlouho nebyl na internetu, mohlo mi tedy i něco uniknout. Doufám, že se brzo vrátíš.

      1. Nemyslím Jiří, že by jsi si měl dělat nějakou hlavu z komentováním, také jsem se naučila reagovat jen přes odkazovače, je to nejjednodušší, napíšeš-odepíši? Jinak články, co mě zajímají mám v RSS , také nekomentuji všude a za každou cenu? Byla jsem se kouknout na tvou novou OPERU, musím to probádat, OPERU, jako prohlížeč, nemám? O vrácení zatím neuvažuji, mám moc práce, seji, pleji, ryji………


  15. Buenas noches, querida Anna.
    Me gusta este post. Los cambios en los pueblos son buenos, siempre y cuando estos sean en beneficios de todos.
    Un cariñoso saludo y un excelente fin de semana.
    Abrazos y besos con amor y respeto 🙂

  16. V jednom musím dát Lence za pravdu. Stejně, jako ona bych neviděla šmahem ve všech bohatých jen zloděje vyvádějící své peníze do daňových rájů. Jsme lidé různí.
    Americký způsob života znám jen z filmů a to, co mě už dávno v těchto filmech zaujalo je, že se nestydí dát najevo své city. Že si členové rodiny klidně a nahlas dokážou říct „Mám tě rád/ráda“. Já to nedokážu a musím jen doufat, že to všichni ví i beze slov. 😀

    1. Neříkám v mém článku, že všichni šmahem, dokonce podotýkám a dávám na vědomí, že nedávno byli ti, co dobročinností dávají najevo svůj vztah k téhle zemi, oceněni.
      Nejsi sama, kdo si obraz o téhle velké, a svět ovlivňující „kultuře„ udělá z televize a filmu a pokud bych lásku k někomu měla projevit tak, jak to máš odpozorováno, asi bych se musela za sebe stydět, tedy prosím, buď, tak mě milá a upřímná jako dosud a city vystavující se na odiv světu neprojevuj, jako to dělá Amerika, jsou v mnoha procentech falešné a pro efekt, a jestli jsi brala v potaz můj malý příklad, tak on, je Čech a ona, Slovenka, žijí tam již ve druhé generaci. Upřímné přátelství a láska si nemusí nic dokazovat, to se pozná.

  17. Myslím, že všichni bohatí nejsou tak špatní, jak třeba o nich píšeš. Stejně jako chudí taky nejsou tak dobří, možná, že někteří mají v sobě více ziskuchtivosti než jiní. Třeba pan Kellner provozuje školu pro vysoce talentované děti, které v normálních školách trpí. Pan Janeček dal své peníze a snahu nejdřív do protikorupčního fongu, pak do snahy o tzv. pozitivní revoluci. Meda Mládková a její Sovovy mlýny, Karel Schwarzenberg, který místo pokuřování dýmky někde na jednom z rodových sídel se tu snaží aspoň něco málo ovlivnit v politice ….. určitě by se toho našlo víc. Až ale takových lidí budeme většinově hodni, budeme jim věřit a ne na ně plivat, bude tu o trochu líp.

    A ti kteří hromadí a za Boha mají peníze a moc? Poznají brzy sami, zač stojí jejich modly.
    Bohužel velká část lidí, ačkoli peníze nemají, slouží těm modlám taky a to je ta potíž.

    Pěkný článek, Aničko. 🙂

    1. Ty si Lenko prosím občas přečti také druhou stranu mince, jistě ti nemusím radit, jak se to dělá? Říkáš sice líbivé věci, mnoho lidí už dnes nemá chuť být hodnými, poslušnými a o tvých, snad Buddhismem ovlivněných ideálech nemají ani ponětí, chtějí dostat co jim patří, a ta bohatá část národa, (SVĚTA) by měla obrátit ty kapsy o něco více, nežli jsi ty zřejmě informována (mluvím o těch slušných), udělat to z dobré vůle. Lidi například štvou, šoumenčiny šaty za dva miliony natolik, že není radno je provokovat, i já o humanitě podobných lidí mám pochybnosti? Sto tisíc, lidem pusu nezalepí a společenská krize v celé Evropě, nabírá takové obrátky, že já, být tak bohatá jako desetina, dala bych pro klid světa tři čtvrtiny majetku, a ne že bych se někde vyjadřovala v tom smyslu, že si budou tvrdě hájit své pozice, já to totiž považuji za vyhrožování? Jsem, a dost si na tom zakládám nestranný člověk, a proto mě taková věc vykolejí. Ono to totiž zavání nekompromisním řešením, a v takovém případě, se můžeme jít obě, i se svými ideály bodnout.

Zanechat Odpověď

