Beránek

Podzimní radost.

Pasu beránky na stráni, v dálce vyzvání klekání,  
prsty zabořit do vlny, poslyš , jak v dálce zazvoní,
ovečky bíle zvlněné, toužím pohladit po čele,  
proč děláš tyto divy, aby se člověk divil?


Zadívejte se na nebe, tichounce hleďme do sebe,
zazvoní naše duše, nebo, jen řekne suše? 
To všechno, je tu pro tebe, zadívej se jen na nebe,
prsty zabořit do bílé vlny, poslyš , v dálce zní duše. 

Zvoní klekání v dáli, i nebe tě dnes chválí, 
do dálky zvony znějí, co říci lidem chtějí?
Beránku, čí jsou to dary, kdo tě dnes za ně chválí? 
Zvony ať  duší znějí, zpívají píseň o naději. 

19 thoughts on “Beránek

  1. Krásně milé verše, doplněné nádhernými záběry na oblohu. Úžasný je ten třetí snímek, na něm vidím skutečné beránky, kdyby to nebyla fotka, nevěřila bych, že příroda něco takového dokáže. 😉 Líbí se mi i snímek s komínem, jen mám obavu, že to pod ním nejsou beránky, ale smog.

    1. Dvakrát v životě se mě podařilo stát tam, na tom kopci, pod Měděncem, a dívat se na tu krásu, když slunce ozařuje mraky shora, ano je to inverze, v takových dnech to můžeš prožít, je to nádherné, a nejde se do toho světla ani dívat, kdo žije na horách velice dobře to zná, dívat se na mraky shora nemusím jen z letadla, je to vidět i na videích, sjezdu z Klínovce. A také pan Němec, krásně ukazuje to, co je ekologické, i když ne tak docela krásné, tady v okolí mého domova.
      Na tu dobu, kdy nám platili takzvané pohřebné, za to že tam dole žijeme, pracujeme a dýcháme to, my i naše děti, si velice dobře vzpomínám, a nemyslím si, že je to dnes o mnoho lepší, jen se to dnes přesunulo jinam, ty chemické procesy, jsou jiného původu, (auta a letadla) . To, co se tobě a Hance ?líbí?, je vystřižený pohled do dálky naskládáno do vrstev, zvětšeno a mráčky se tam přidají a naaranžují ve photoshopu, je to takové malé kouzlo, nevím již kdo mě to naučil? Je to jednoduchý ale pracný trik, když jste to chtěli vědět. Mám těchto nesmyslů spoustu, z doby, když mě to ještě bavilo, se takovými věcmi zabývat, dnes je to pro mě ztráta času, jsou to hodiny práce. Dnes je nepřeberné množství těchto programů a jsou v Češtině, kdysi byly za hubičku, dnes si je musíš draze zaplatit každý měsíc. Nebudu sem dávat odkaz, byla by to reklama !

      1. Tak přece to není skutečné. No, zdálo se mi to neuvěřitelné, ale klobouk dolů nad tvou šikovností, vytvořila jsi něco úžasného na pohled. 😀 A ten pohled do údolí, když je pod inverzí a ty nahoře zalitá sluncem, musí být taky nádherný. To si pak určitě připadáš, jako že už jsi v nebi. 😎

        1. Tak tak, přesně to bylo cítěno.
          Ještě se tobě i všem musím omluvit, nejde vám psát komentáře, ale to jistě všichni víte, že vás České blogy vyčleňují, já doufám, že si to nenecháte líbit?

  2. Občas vyjdu na dvorek nebo na zahrádku, zakloním hlavu a koukám na oblohu. Když je obloha modrá a plují po ní nadýchané bílé obláčky, naplní mě ten pohled vždycky takovou lehkostí a radostí. Když se na obloze kupí bouřkové mraky, budí ve mně respekt a trochu i bázeň. V každém případě je to krásný pohled. Nemám ale ráda, když je obloha šedivá a bez mraků, to na mě působí depresivně.
    Verše jsi napsala krásné, Aničko, a moc se mi líbí i snímky, to jsou právě ty radostné beránčí. Ty první dva jsou mi jasné, ale ten poslední je z letadla, ne? Prozradíš, čí je to dílo? 🙂
    Zdravím tě, Aničko, a přeji radostné prosluněné dny.

        1. To opravdu nevím čemu se divíš, ty jsem tam dala kvůli tobě, jako názornou ukázku, vždyť jsi se ptala????? Takhle si přitáhnu pozadí, až ad absurdum a udělám si s tím co chci, co to umí dneska, to ani nevím, mám ten program pět let neaktualizovaný, nehodlám do toho investovat ani korunu.

  3. Ciao, Anna. Le immagini che hai scelto con nuvole particolarissime che ingombrano il cielo sembrano proprio delle pecore al pascolo o in marcia, in movimento verso un obiettivo forse di libertà. Aspirazione che è anche di molti popoli, forse anche dei nostri, i quali non hanno ancora compreso che la libertà per essere duratura e gustosa deve essere conquistata non ricevuta graziosamente in dono!
    Un forte abbraccio. Osv

  4. kikou mon amie Anna,

    bon début de semaine sous un temps bien tristounet

    mais bon l’automne est bien présent

    bisous tendresse

    calinous de ma princesse et mes chatounets

    martine

Zanechat Odpověď

