Proč jsem na rozpacích?

Ten pocit mám vždy, když porovnávám životní úroveň tu, tam nebo onde. Nemyslím si že jsem zlý, nebo závistivý člověk, umím a chci ocenit krásu a přepych, ne ale na úkor bídy světa.

Zdroje vyčerpávané pro malý díl lidstva? ano někdy mě pobuřují, ano je to krásné a povznášející, podívat se na podobnou krásu, proč já cítím málokdy to nadšení jiných, při pohledu na podobnou nákladnou nádheru? Proč mám málokdy to pravé nadšení při výkonech golfisty a jeho milionových výdělcích? Jsem z těch závistivých? To že si to o sobě nemyslím, nemusí být pocitově, poctivě pravdou a tam někde se to často rodí, někdo ano a někdo, i kdyby se přetrhl, to štěstí ne a nemá? Nespokojenost neúspěšných, často neschopnost ctít, zapustit kořeny a rozvíjet staleté tradice, je u nás velkou bolestí, budovat se musí pospolitě, z generace na generaci.

Zahrady v Dubaji a miliardové majetky mocných, mohou být zdrojem jak závisti ale i sporů a nenávistí k dnes válčícím národům. Někdy mám dojem, že je tam kdesi i zárodek závisti mocností.

Kdysi jsem četla debatu o životní úrovni v Evropě a velice jsem se podivovala názorům mladých Američanů, odsuzujících překotný Evropský rozvoj, diskuse zacházela až do agresivních a výbojných teorií. Zapojila jsem se tenkrát nerada, nemívám touhu vyvolávat spory za každou cenu, šovinismus-víra v nadřazenost a touha někoho odkazovat do patřičných mezí, se dnes ale šíří světem více, nežli tenkrát a já starý člověk stále více cítím ten pravý důvod, je to závist a touha mít?

 

10 thoughts on “Proč jsem na rozpacích?

  1. Aničko, přišla jsem tě pozdravit a popřát pěkné léto!
    Snad jste doma všichni zdraví, kytičky ti kvetou, a káva i s cigaretkou chutná.
    Pěkný den!

  2. Já krásné věci obdivuji. Nejen proto, že jsou krásné, což je základ, ale obdivuji i lidskou práci, která je do těch věcí vložena, fantazii tvůrců, stavitelů, výběr materiálu, cit pro harmonii. Evropě bych přála být krásným květem, bohužel mi připadá, že někomu právě ta krása vadila a proto usilovně pracuje na jejím zboření. Když pominu snahu v naší vlastní zemi zničit, co zničit jde, prodat, co prodat jde a udělat z nás další rozvojovou zemi, což už vlastně prý oficiálně jsme, tak někomu vadila úspěšná, moderní a civilizovaná Evropa jako celek. Někomu vadilo, že tady byl relativně bezpečný život, že tady nebyly ploty, že se dalo pohybovat volně po Evropě. Bohužel, už to není, nebo v brzké době nebude možné. Zkrátka, sedmdesát pět let míru v Evropě někomu leželo v oku. A s tím samozřejmě souvisí to, že se budovalo, stavělo, vylepšovalo…
    Ad miliardové majetky mocných. Pokud své miliardy využívají k financování válek a rozbrojů, pak sorry, takové miliardy jim nemohu přát s čistým srdcem. A je mi fuk, jestli to zástěrkují sem tam nějakým filantropickým skutkem.

    1. Děkuji ti milá Van.
      Naprosto dokonale s tebou souzním, jen nějak nemám sil se rozepsat, játra mně tvrdnou, srdce vynechává a mně samotné také není dobře, to mimo jiné je výmluva na nedostatek elánu.
      Vlastně se mně prohnalo hlavou, co všechno by jsme na to téma mohli rozebrat, jaké zlo to všechno řídí…. TAM NĚKAM. Rukoum se nechce ale snad, i ta jarní-celoroční únava pomine a já se rozepíši.
      Přeji ti krásné jarní dny plné radosti.
      Objímá tě Anna

      1. Děkuji za jarní přání, dnes jsem spala jak špalík, skoro čtyři hodiny, tedy odpoledne myslím. Asi jarní únava nebo co 🙂
        Pobavila mě ta hláška o játrech, srdci – i když to není legrace – a hlavně známá věta „mně samotné také není dobře“. Snad to spraví sluníčko, jarní vzdoušek a možná nějaká detox kůra, kopřivový čaj, nebo vůbec ostropestřec mariánský. Taky se na něj chystám, že si udělám malou ostropestřecovou kůru. 🙂
        A ničení a boření mě fakt bolí, když to vidím. Hlavně to bezúčelné… O to víc si cením, když vidím, že se dnes postaví něco krásného a zajímavého, nebo jsem viděla úplně úžasné video, jak nějaký čínský léčitel, lékař nebo masér, možná všechno v jedné osobě, srovnal úplně pokřiveného kluka, myslím fyzickou deformaci, zlepšení stoprocentní sice nebylo, to už asi nešlo, ale o dobrých sedmdesát nebo osmdesát procent ano. Byl to sestřih asi více masírovacích sezení, sledováno asi i dalšími lékaři, a úžasná práce.

  3. Vím, o čem píšeš. Taky se mi nelíbí radosti na úkor jiných. V současné době je dost příběhů na FB o nenápadné citlivosti, respektive o velkých činech. Například, jak někdo NEZISKOVĚ někomu s něčím pomohl. Samozřejmě by to mělo být samozřejmostí, ale v dnešní době je to spíše svátek a je to dojemné, že mezi námi ještě žijí LIDÉ. Díky za ně. A pak je myslím docela velká skupina LIDÍ, co podobné činy dělají a neupozorňují na sebe. Dozvíme se o nich leckdy náhodou. A to jsou ti největší hrdinové.

    1. Jistě, vím milá Intuice, že dobrých a empatických lidí je mnoho a ti se chválí svým chováním a svou láskou k lidem bez toho, aby je někdo fotil, zveřejňoval a poukazoval na jejich dobré srdce kdekoliv. Tito lidé nemívají ctižádost ani potřebu se zviditelnit a takových si vážím nejvíce.
      Děkuji ti za komentář, těší mě.

  4. BONJOUR GENTILLE ANNA
    Sourire ce matin chez moi

    Mais à tout prendre
    De loin une caresse, un regard de tendresse
    C’est un secret offert, à peine dévoilé
    Un rayon de soleil au travers des nuages
    Une ride au coin des yeux ce matin en est le souvenir
    Comme une fleur fanée désirant refleurir
    Un instant, un infini bonheur
    Une façon d’ouvrir si librement mon cœur
    Ce jour un éclair de lumière en ouvrant mes yeux
    Comme un bel arc-en-ciel, dans un coin de ciel bleu
    Je te souhaite de passer
    Une très belle et bonne journée..

    Gros Bisous

    Bernard

    Je t’offre un petit café

  5. Bonjour ANNA

    Viens je t’emmène dans un monde de rêves

    Viens avec moi au pays de l’amitié

    Ou seul ce petit monde est loi

    Un monde de paix

    Il se cache au fond de ton cœur

    Dans un monde de merveilles

    Qui brille la nuit à l’orée du ciel

    Tu y trouveras des perles rares

    Celle ou nous avons été ami ou amie pour la première fois

    Quelle belle histoire entre nous

    C’est ainsi que le verbe aimer existe

    Je t’écris ces quelques mots avec tendresse

    Je te les offre du fond du cœur

    Je te souhaite soit une belle soirée soit une belle journée

    Bisous Bernard

Zanechat Odpověď

