Georg Orwell je opět aktuální

Po kontroverzním vyjádření mluvčího Bílého domu o účasti na inauguraci nového prezidenta, které poradkyně Donalda Trumpa označila za „alternativní fakta“, vzrostl prodej antiutopického románu britského spisovatele George Orwella 1984. Dostal se dokonce na první příčku v žebříčku bestsellerů internetového obchodu Amazon.
Počet kusů Orwellova románu, který popisuje svět pod vládou totality, prodaných v poslední době, je podle nakladatelství Signet Classics „pozoruhodně vysoký“. Vydavatelství proto už objednalo dotisk dalších 75 tisíc kusů. 
Moc se nedivím, asi tento román opět aktualizuji doma, ať celá rodina ví, co ji čeká, ona to není daleká budoucnost, ono se to děje teď a tady. Utopie není můj žánr, ale mnohé se udály za mého života, dokonce je mnozí reálně žijí, aniž by je to udivovalo, berou je jako samozřejmost a přijali je za své, někteří bez nich nedokáží žít ani hodinu. Orwllovský svět je tady a je realitou. 
Thomas More byl prvním kdo svou představu ideální společnosti pojmenoval „nemístem“. Člověk vždy musí věřit v lepší budoucnost a nemíním se bát té utopie Orwellovské. To, že jednou nebudou peníze a lidé budou odměněni podle zásluhy mě v mládí dokázalo nadchnout, jen se ta rovnost jaksi vymkla z kloubů a vymyká se stále víc. 

Nezbývá než se modlit, aby jeho vládnutí dobře dopadlo.

dt1
Některé cintáty pana prezidenta D. T. , jsou si podobné jako vejce-vejci s tím, naším domácím VELKÝM EGEM, proto ty sympatie a ta vyprávění? kde a koho, připravil o panenství?
Dala jsem to pod rubriku humor, no nevím, moc se nebavím!

„Můžu si stoupnout doprostřed 5. avenue a někoho zastřelit, a voliče stejně neztratím.“

„Je velmi těžké útočit na můj vzhled, protože vypadám tak skvěle.“

„Volný obchod je hrozná věc. Volný obchod může být úžasný, když máte chytré lidi. My ale máme samé blbce (na úřadech).“

„Nemám respekt před nikým kromě sebe.“

„Moje IQ je jedno z nejvyšších a všichni to víte! Prosím, neciťte se vedle mě hloupí a nejistí. Není to vaše chyba.“

„V New Yorku sněží a mrzne. Potřebujeme globální oteplování.“

„Myslím, že jediný rozdíl mezi mnou a ostatními kandidáty je, že jsem mnohem upřímnější. A mám mnohem hezčí ženy.“

„Samozřejmě to sleduji (že je na 314. pozici ve světovém žebříčku nejbohatších lidí světa s majetkem „jen“ 2,9 miliardy dolarů) a znepokojuje mě to. Ale přesto věřím že i člověk s majetkem necelých tří miliard dolarů může slušně povečeřet.“

„Moje krása tkví v tom, že jsem velmi bohatý.“

CENZURA?

dt3

38 thoughts on “Georg Orwell je opět aktuální

  1. Bonjour mon Amie ou Ami du Net ANNA


    Un petit coup de pouce pour l’avenir
    Un petit mot que l’on dis régulièrement tous les jours.
    Bonjour comment vas-tu , moi ça vas , merci
    Ce sont des petits mots qui font plaisir à entendre et d’une belle sincérité
    Une grande marque de confiance
    C’est du soleil en abondance
    Si tu leur donnes un sens

    On ressent que ceux-ci viennent du cœur
    Avec un clin d’œil moi je te les adresse
    C’est la recette du bonheur accepte les moi je les prends en régal pour ce jour

    Belle journée , gros bisous plein de douceur

    Bernard

  2. Bonjour ou bonsoir ANNA
    Je t’emmène du bonheur
    il est à côté de toi
    Surtout ne bouge pas
    Tiens ! il s’est glissé dans ton sourire
    Oh ! Le voilà dans ta belle demeure
    Pour embellir ta journée de joie et que ta soirée te soit de tout repos
    Pour toi je me dis que c’est la meilleure raison
    Alors partageons ensemble ce bonheur avec tous ceux que l’on aime et que l’on apprécie
    Regarde il brille soit comme le soleil au lever du jour ou une étoile dans la nuit
    Que Ce Bonheur restent l’histoire d’un beau jour
    Je te souhaite
    Une très belle journée ou une belle soirée

    Bisous Bernard Ton Ami

    Bisous

  3. Bonjour ou Bonsoir ANNA

    Quand je suis de passage sur ton blog

    Je le regarde et j’aperçois une grande lumière

    Je me dis que sur celui-ci, j’ai une personne

    avec de la gentillesse dans le cœur

    Cette amitié est pour moi un paysage

    Où on y viens qui efface les moindres petits nuages

    L’amitié ce n’est pas un feu de bois, loin de là

    C’est de partager ensemble

    Des moments intenses de toute beauté

    Merci à toi, d’être là

    C’est un pur bonheur rempli de douceur

    Passe une belle journée ou une belle soirée

    Bisous , Bernard

  4. No jo, Trump jede, jak utržený ze řetězu a snaží se splnit to, co v prezidentské kampani slíbil. Už ten jeho inaugurační projev, jak říkal, že se vláda nad zemí vrací do rukou všech lidí a další jeho řeči, jak kdyby přebíral vládu nad spálenou zemí, mě zvedal ze židle. Hodně lidí jeho neomalenost přirovnává k našemu panu prezidentovi. Dnes se měl vlastně Zeman sejít se svými poradci a prohovořit s nimi svou případnou další kandidaturu. Dnes jsem ho slyšela říkat že je zdravý jako řípa a tak mě to vychází, že kandidovat bude. Mám obavu, že ho lidé zase zvolí a je mi z toho nevolno už teď….

    1. Udělala jsem si Jaruško počítačový víkend a projela jsem si periferie Moskvy, pár míst v USA, Španělsko a pár míst po Evropě na Google Earth, srovnávala jsem, (mám tam prográmek návratu v čase).
      On totiž opravdu D. T. , v mnoha státech, přebírá… vládu nad spálenou zemí a Evropa mu leží v žaludku.
      Nejen tam, manuálně nikdo již pracovat nechce a když to nebudou dělat [gastarbajtr] ? i u nás se toto začíná rýsovat podobně, tak kdo?

      Volby? to je již, více než nabíledni, národ je poplatný a na hospodskou kulturu života se těší, jinak by ani amíci nezvolili to, co zvolili.

      Oni se bouří již teď vědí, že udělali chybu stejně, jako Britové.

      Překlad části toho komentáře, co píše Američanka Ginne. v minulém článku, na projev na rozloučenou, p. Obamy: Spojené státy americké jsou ve zlomovém bodě. I když to bude dočasné. Jak víte, máme dvě politické strany, demokraté i republikáni. Američané Zdá se, že je to vina jedné, či druhé strany, všechny problémy, kterým čelíme, zapomínají, že jsme všichni Američané. Prezident Obama byl zvolen proto, že většina lidí chce dobrého, inteligentního člověka, s cílem zlepšit ekonomiku. Ale ekonomika nelze zlepšit, pokud jsou všechny naše pracovní místa pryč. Tento muž, Donald Trump, není dobrý člověk s morálním kompasem. Ale slíbil, že pracovní místa se vrátí do Ameriky. Většina Američanů se rozhodlo, že budťo můžeme mít dobrý člověk, jako je prezident Obama , nebo bychom mohli mít muže pochybných mravů, který zařídí, abychom měli zpět svou práci. Američané se obávají? Oni jsou…Ale pokud to není lepší pro Američany během roku … nikdo nebude podporovat Donald Trump,

      1. Ten úryvek překladu je dobrý. Oslovilo mě to, že se vina za problémy svaluje na tu, či onu stranu a zapomíná se, že jsme všichni lidé své země. Tedy i my jsme všichni Češi ať Zemanovci, Babišovci, Sobotkovci, nebo Kalouvskovci. Všichni žijeme v této zemi a jak se povede v republice, tak se povede i nám všem. Obama se hodně soustředil na zahraniční vztahy, Trump jim moc nerozumí a pravděpodobně se zaměří dovnitř země. Přeji Američanům, aby se jim vedlo lépe, ale jestli to nový prezident dokáže třeba tím, že zruší Obamovu zdravotnickou reformu, to nevím….

        1. V reálu posuzuji podle svých, reálných zkušeností, tedy tady v Česku.
          Velké firmy a politici dělají to, co jim zákon dovolí (když si ho na míru sobě udělají) a ty naše dovolí hodně kliček, hlavně těm bohatým, ne jinak je to skoro všude a my lidé jsme jen maličké kolečko v soukolí… ALE, BEZ NĚJŽ STROJ NEJEDE. Každý si to má uvědomit, za nedlouho budou volby.

          Po novém roce jsme se rozhodli, k rekonstrukci koupelny na klíč. Velká reklama, spoustu firem ji má, představu mají ale takovou, přijít na to místo, udělat nějaký počítačový návrh, že jim dáš celou stavbu připravenu pod nos a oni hlavně dobře, bezpracně a za velké peníze, prodají své produkty. Jejich řeč je, tohle neděláme, to také neumíme realizovat, ono se nám to nehodí do projektu a již měsíc, se neděje nic. Všechny ale prosperují a ekonomika roste, polovinu, co jich je na trhu, bych zavřela pro klamavou reklamu a druhou pro pohodlnost zaměstnanců (sedících v kancelářích u počítačů). Řemeslník co poctivě maká rukama, chcípá na úbytě.

          1. My jsme rekonstruovali koupelnu sami za pomoci manželova šikovného příbuzného. Ale myslím si, že nám to trvalo zbytečně dlouho a stálo hodně úsilí. Příště bych si dvakrát rozmyslela jestli se do nějaké přestavby svépomocí dát. S řemeslníky nemáme zkušenost, ty mi trochu bereš iluze….

            1. S článkem to asi nesouvisí, i když, co s čím, že? Studií, s nabídkou, rekonstrukce čehokoliv na klíč, najdeš na internetu desítky, jenže, jednou nemají hřebíky, jednou prkno a potřetí parní válec, jako v tom vtipu.
              Děda je moc šikovný, jenže choří a já již nechtěla aby to dělal, tedy jsem to zadala.
              Máme v části domu podlahové vytápění, je to fantazie, do koupelny? to prý nedělají, okna, dveře, přívody vody, odpadů také ne, mám-li to řešit s desíti firmami, tak instalovat vanu a sprcháč, oplácat to dlaždičkami, umí každý Ukrajinec, ne? jo a televize ?
              Ta částka, za přijití k hotovému? udělalo se mě špatně, asi s nimi zametu a rozvážu kamarádství a ať si zkusí, chtít korunu za projekt! Do měsíce na klíč? cha cha, ještě nikdo ani nehrábl rukama a měsíc je pryč, těch mailů, telefonátů a keců, co všechno není a nejde, to nechtěj ani vědět.
              Měj hezký víkend Jaruško, u nás je vše vzhůru nohama, pomrzlo mně spoustu kytiček a tak se těším na jaro jako děcko. Objímá tě Anna

          2. Vím že to je mimo hlavní téma, ale trochu to souvisí a reaguji na tvůj probléms koupelnou. Rozhodně to je špatná firma, co ti přišla navrhnout koupelnu, ale nemíní nic dělat fyzicky. Navrhnout koupelnu si můžeš klidně sama, to je nejmenší problém, protože jsou tisíce různých modelů, dohledatelných na netu. Co potřebujete, jsou hlavně řemeslníci a tady mám obavy, že se naplňuje další chmurná vize, že za chvíli díky Babišovi nebudou ani tihle řemeslníci. No, možná nebyli ani před Babišem, už nejednou jsem slyšela hrozné stížnosti na mizernou kvalitu práce, já měla asi štěstí, že jsem měla firmu známou, nebo spíš doporučenou přes bráchu, který tu partu osobně znal. Né každý takový štěstí má. Ale s touhle firmičkou, co vám přišla ukázat koupenu na počítačové projekci, bych, být tebou, rychle vyběhla. No, počítám, že jsi s nimi skutečně byla rychle hotová.

            1. Asi jsem se nevyjádřila jasně Van, ono se to pár větami ani nedá. Firma je to velice dobrá, jejich recenze a udělané koupelny jsou nádherné, to mě zlákalo ale má to háček, že zákazník v Česku, není pán ale „ poddaný „. Proto, že mají zakázky, tak si diktují a velice usilují o to, aby nepopulární a nákladově nevýhodné práce, přesunuli na někoho jiného. (Příkladně se musí vykopat kanalizace až k septiku, přes dvě zdi a položenou dlažbu v kotelně), vykopat a zabetonovat základ pod posuvné dveře do zahrady), to se jim také nechce dělat. Nejlukrativnější je pro ně rekonstrukce tak, jak jsem psala, prodat svůj materiál, s co největším ziskem.
              Jednám již se stavební firmou, která ne jen prodává drahé záchody, vany a dlažby ale i kope odpady, zavede vodu, elektřinu, a. t. d. zapojit již hotové, umí každý.
              Bude s tím hodně starostí, zařídit si to, vybrat, sehnat materiál a koordinovat, musíme sami. Vybírat si něco nového, hezkého, to mě bude bavit, mnoho let jsme nic takového nedělali a projekt na to nepotřebuji, mám ho v hlavě. Tedy ano, vyběhla jsem s nimi a bude to mnohem levnější.

              1. Aha, tak vy to máte úplně komplet, i s odpadem… ale je dobrý, že jste přišli na zajímavou firmu, která se nebojí i těžších prací. Přeju, aby všechno proběhlo bez větších potíží a zádrhelů a tobě příjemné vybírání koupelového zařízení. Přiznám se, že tohle je část, která by bavila i mě. 🙂

  5. Aničko, mne si asi nebudeš moc považovat, politika není zrovna moje hobby, nesleduji dopodrobna projevy státníků, ale pocitově – Trump mi opravdu připadá hodně drsný a namyšlení. Obama byl slušný. Je ale důležitější kdo je prospěšnější nejen pro USA, ale i pro celý svět a to se asi hned neukáže, uvidíme. Já jako laik bych byla nejraději, kdyby se zrušila výroba zbraní a nebyly války a nejen chudým by se žilo určitě lépe. Tak. Přeji krásné dny, jen doufám, že nezapadáte jako ti broučci.

    1. Ano Libuško, o čem já tady složitě a dlouze žvaním, řekneš jednoduše a dobře.
      Jen se obávám, že tenhle pán, opravdu, ale opravdu, štěstí prostým lidem nedá.
      My Češi máme krásná přísloví a tohle na něho sedí jako pr..l na hrnec. Pýcha předchází pád. Prostí Američané, to hned po volbách dali zřetelně najevo.

  6. The world that Trump sees as „ideal“ is certainly Orwellian.
    The way he is moving towards drastic changes such as his muslim ban, the mexican wall, repealing Obamacare will have effects for sure… I read certain things as provocations— It is hard to think it otherwise: how would he dare to vanish those seven countries the day of the Memorial of the Holocaust liberation… I don´t know. I just feel all this „orders“ won´t lead to good situations in a global scope…
    Sending love & best wishes, dear Anna! 😉 ❤

    1. When sense of rich people who reigns of Mammon, it is their own character, that them are genetically encoded.
      Why he was elected the poor people? I do not understand, otherwise they would not be elected?
      Your comparison with the memory of the Holocaust and the time between nationalism, the belief in their own uniqueness and their own nation, is increasingly dangerous.
      To convince people that „something is rotten in the state of Denmark“
      it’s hard to convince people , not to hear, not see, silent.
      Good to see you on my blog, tenk yjou, have a little strength to write.
      hugs Anna

  7. Bonjour ANNA

    Cette nuit je me suis reposé dans mon lit

    Aucun bruit n’est venu me déranger

    j’ai fais un rêve

    Et une personne m’a dis de venir te saluer

    Alors un énorme BONJOUR Pour la semaine

    Profite bien de celle-ci

    Passe un agréable journée

    Bisous amicaux Bernard

  8. Liebe Anna was für ein tolles Harter Foto mit so viel Schnee können wir nur träumen wunderschön hab ein tollen Montag hier bei uns ist es leider wieder am regnen sei herzlichst gegrüßt Klaus in Freundschaft

    1. Lieber Klaus. Mein blick auf fenster, schnee ist bereits einen Meter. Ich werde gehen sehen, gehen auf Blogs. Ihr schönen Bilder, wie heute gehen sehen aussehen. Umarmungen Anna

  9. Orwella znám a věř, že horší signály než od Trumpa vidím z různých sociologických institucí a genderových studií, kdy se zavádí třetí pohlaví a jako nežádoucí se staví vztah matka-dítě. A rodina vůbec. Tohle je daleko horší než Trump, který, zdá se, jako jedinej plní svý sliby hned po nástupu. Nevím, jaký bude. Zatím zastavil přiliv dalších migrantů a jedná prý s Británií a chce snížit napětí s Ruskem. To se mi jeví jako pozitivní zpráva, protože válku s Ruskem, když jsme v těsném sousedství, bychom asi fakt nepřežili. Je možná hulvát a nevidí si do huby, ale jedná. Na jeho hlavu se snáší věčná kritika a většinou je to kvůli chvástavým řečem a nedodržování bontónu. Ale aby se projevil coby prezident, myslím v konání, tady je na hodnocení příliš brzy.
    Jako horší zlo se mi jeví Holland, Juncker a Merkelová, to jsou skuteční hrobaři Evropy.
    Orwell by měl možná radost, kdyby viděl, jak se jeho vize splňují.
    Anebo možná spíš ne.
    Ale kdoví co bude. Mně připadá, že přemýšlím asi opačně než většina návštěvníků zde. Asi jsem skeptická k velkohubým řečem a slibům, naopak racionálně znějící řeč, i když možná bez servítků, mi zní věrohodněji než slibované kytičky a šťastná budoucnost multikulturního světa.
    A víš co mě děsí víc než Trump? Jak se tady samozřejmě začíná mluvit o ostražitosti a nebezpečí teroristických útoků. Jak se ruší vánoční trhy nebo se dělají ochranná zabezpečení. Jak samozřejmý může být islám v Evropě.

    1. Milá Van, V podstatě se nikdo nijak nevyjádřil, mimo tebe, což oceňuji vždycky. Člověk bez názoru, píšící jen pro formu, mě málokdy vyprovokuje k diskusi, na frázi odpovím většinou frází. Často, téměř vždy, mám chuť s tebou diskutovat i když vím, že to nepovede ke zvratu tvého mínění na něco. Přesvědčuji tě vlastně mnoho let o něčem, co ty neakceptuješ a přesto, možná právě proto, si tě vážím.
      Používáš totiž hlavu, i když často se necháváš ovlivnit, ne-li manipulovat okolnostmi i situačně. My staří se již neumíme bát ničeho a nikoho, máme to za pár, čas, kdy někomu chci sdělit svůj pohled na svět, ale nikdy nepovažuji za ztracený, na rozdíl od povrchních frází a já ti vlastně děkuji. že mě poskytneš k tomu: prostor, což je v mém logu, je to tedy zásadní.

      Jen pohled do minulosti mně napoví, že ti velkohubí, vojevůdcovští, ctižádostiví tipem a povahou, jsou vždy hrozbou a to jak ti naši, Ruští, Italští, franští, nebo amíčtí, všechny je házím do jednoho pytle.
      Víš, že jsem věřící člověk, nemorálnost zatím ponechám na okraji, nemíním narazit moc tvrdě.
      S Británií a panem Trumpem, to bych také zatím neřešila proto, že až se to vyvrbí, já již tady asi ani nebudu, ne že bych se chystala pod kytičky již zítra, to bude asi dlouhé a hodně, trpce bolestné pro mnohý národ, sliby se slibují a jen blázni se z nich radují, žádné zatím nejsou, pokud vím, ani dohoda.
      Paní Mayovou i paní Merkelovou, považuji za pilíře míru, stability a klidu, jejich charakter a slušnost, je pro mě úctyhodným ekvivalentem k sprostotě, nezodpovědnosti, těch mocichtivých všehomíra.
      Víš Van, nevím koho tou většinou návštěvníků myslíš? jediná opravdová reakce byla na minulý článek, od Ginene Nagel ale pochybuji že jsi překládala? i když na seznamu, prý to máte již také, a že vám to také překládá celé stránky a prý dobře?
      Neposkytuj sluchu lidem tipu hospodských žvanilů, či tipu pánů prezidentů, co to, co jeden den vysloví, druhý den popřou, máš na víc.
      Kdo neváží slova a nestojí si za nimi, nemá mou přízeň nikdy a úctu, tu vůbec ne.
      Pravda, informací a tak různorodých jako je dnes, nebylo nikdy tolik a vybrat si, vytvořit si svůj, pevný a stabilní názor, je oříšek.
      Já říkám denně dědovi, Bóóóže, já mu někdy tak říkám z legrace. Já ten svět přestávám chápat, jak někdo může říkat každý den něco jiného a nestydět se za to, že je kam vítr, tam plášť? Pak se v tom vyznej, že?
      Děkuji že jsi přišla a moc tě zdravím.

      1. Aničko, vím, že to není jednoduché, se vyznat v tomhle bláznivém světě. A jsem opravdu skeptická. Ale paní Merkelovou nemůžu považovat ani za slušnou, ani za solidní a věrohodnou. Paní Merkelová v roce 2010 prohlásila, že multikulturní Evropa ve své podstatě selhala, tedy multikulturalismus. O pět let později zve velkouhubě do Německa všechny, zdůrazňuji všechny, uprchlíky. Absolutně nereflektuje na fakt, že v davu migrantů, protože tady nejde jen o uprchlíky, se nachází příslušníci jiných zemí, které s válkou v Sýrii nemá nic společného. To bylo i oficiálně potvrzeno, že mezi uprchlíky se nacházelo skutečně asi 20% Syřanů, tedy původně zvaných obyvatel. Zbytek je Pakistán, Afghánistán a další země. Též poměr mužů a žen je tristní a to není jen výplod hospodských keců, tohle bylo také potvrzeno v oficiálních médiích, i když nerado.
        Dál tato slušná a distingovaná dáma Merkelová najednou změnila mínění a přestože zvala migranty výhradně a bez omezení do Německa, najednou požaduje po okolních státech, aby se o její pozvánku podělily. Nezlob se, ale tohle m nepřipadá ani slušné, ani solidní. A s následným vyhrožováním sankcí mi to nepřipadá ani mírumilovné.
        Myslím, Aničko, že ač máme rozdílné názory, ani u jedné se nedá říct, že by byly hloupé. Spíš si myslím, že tu chybí možná víc informací. Možná bych potřebovala víc informací o důvěryhodnosti a spolehlivosti a slušnosti Merkelové, protože zatím ji vidím jako ženu, která si nevidí do huby a každý den prakticky hlásá něco jiného – už během loňského roku jednou nebo dvakrát prohlásila, že pozvání do Německa bylo chybou a o čtrnáct dní později to zase vyvrátila – je na drogách nebo co? Já si tyhle články a prohlášení stahovala do jednoho alba na facebooku, jen jestli to dohledám, nevím, protože facebook občas promazává to, co se mu zdá být nevhodné.
        Ad Obama. Ten slušně vypadajíc distingovaný usměvavý politik dokázal zavléct válku do Iránu, Iráku, rozvrátit Lybii a samozřejmě Sýrii. V čele OSN stojí Saudská Arábie, která se netají svými trestnými praktikami. Je tohle normální, solidní a slušné? Nechci hájit Trumpa, opravdu ho neznám a nevím, co dokáže nebo nedokáže. Obama už toho dokázal hodně, zničit kus světa a způsobit tuhle migrační vlnu. I když, abych byla férová, v tom nebyl sám. Co dokáže Trump, se uvidí, prezidentuje teprve pár dní. Jestli to bude k lepšímu nebo k horšímu, nelze říct. Ale co se týká praktičnosti života, pro Američany bude opravdu lepší, když budou mít v čele nadutého prezidenta, který dokáže oživit ekonomiku a dát jim práci. Než mít v čele elegantního panáka, který sice naslibuje, ale ve finále dovede zemi do obrovských dluhů. Jestli tento nadutý prezident své sliby dokáže splnit, se uvidí, tohle chce opravdu čas. A jestli se ve svých odhadech nabo očekávání pletu, taky je možné, neříkám, že mám tu jedinou pravdu na světě…. nakonec, my jsme opravdu moc malí páni na to, abych om něco změnili.
        Hezký večer, Aničko, a jsem ráda, že se s tebou dá vyměnit názor, aniž bychom byly jedna nebo druhá nějak dotčeny. 🙂

        1. Ono je to milá Van těžké, když je někdo slušný člověk, většinou spoléhá na to, že všichni budou stejně slušní. Mluvím o paní Merkelové, je to jen člověk a všichni jsme omylní, po nás nic nepožaduje a pomoc potřebným, trpícím a v nouzi, je historická povinnost, hlavně Němců. Válka, není jen v Sýrii. Trochu si pleteš Německou politiku s Evropskou ALE ( i my jsme Evropa) JSEM ZA TO RÁDA A JSEM NA TO PYŠNÁ, mám dobrou paměť a návrat do dob minulých, nepřeji nikomu…
          Základní vina, je na amících a ten „ blond chlapec “ ? co chce dělat? rozvracet svět? když chtěli… V Kuvajtu, ukončili válku s Irákem za pár dnů!

          Co děláme my? Místo pracovitých-českých ručiček a to, jsme my ČEŠI mívali, požadují naše firmy tisíce gastarbaiterů? Makat se nám nechce? Všichni vystudují na právníky, managery, ajťáky? Kdo upeče chleba, dovezeme ho jako všechno?

          Informace? myslím zase já Van, že ty nasloucháš manipulujícím, nebo špatným lidem, já se nenechávám manipulovat davovou psychózou nikdy a bude mě příští rok sedmdesát. Za úpadek v Am….e nemůže Obama ale stejně jako u nás, apatie lidí a malý zájem o opravdovou práci, (lehce, zábavně, za hodně peněz a na dluh žít, moc se nepředřít).
          Oni dnes mají to, co chtěli, on D. T. má špatný charakter a za zády měl bohatého tatíka ale není to Bůh. Ano, bude to řád tvrdé, nekompromisní, rasistické politiky, to je ale jen můj názor, ty a vůbec, vy mladí máte-li jiný, musíte čekat, třeba osm let? máte na to si počkat, ještě dost času, já již tolik ne a proto se podobných lidí obávám. Chybou nás starých je, ohlížení se do minulosti a ta nás varuje.
          Diskuse není spor a má být nakonec, kompromisem různých názorů, ne? I ty se měj moc hezky, omlouvám se, mám teď málo času odpovídat.

          1. Jasně, není to opravdu lehké.
            Ale k hodnocení Merkelové opravdu nepotřebuji manipulátory, stačí číst její výroky a že je v jejích výrocích rozporuplnost, je nabíledni (jednou je přijetí migrantů chyba, podruhé to chyba není, Německo všechno zvládne, všechno! – ale ostatní státy se musí podělit. Taky by mě zajímalo, jak moc trpící j sou migranti, kteří si chodí pro sociální dávky i na sedmkrát (dnes potvrzeno ve zprávách na Primě, to jsou taky manipulátoři?) a kteří jsou vybaveni iphony, který si nemůžu pořídit ani já sama, protože je na mě moc drahej. Znamená to, že je to u nás horší než někde v Iráku?
            Mě by zajímalo, jaký máš třeba názor na toho migranta, co si chodí sedmkrát pro sociální dávky, pokaždé pod jiným jménem.
            A taky by mě zajímalo, jaký máš názor na prohlášení Německa, tedy Merkelové, že Německo potřebuje pracovní síly a tudíž by ze Sýrie nejraději odvedla nejlepší inženýry, právníky a doktory. Za jedna jako by nebylo jiné užitečné práce, za druhé by to znamenalo, pokud by to byla pravda, že Sýrii zbaví inteligentních a schopných lidí, kteří by mohli být platní pro svou vlastní zemi. Ovšem, bohužel, co se sem dostalo, nejsou ani inteligentní, ani schopní – vlastně ano, schopní všeho.
            Firma, která chtěla zaměstnat sedmdesát migrantů a zaškolovala je, zjistila, že 69 z nich o práci nemá zájem. Zbyl jim jen jedinej poslední pracovník a to ještě není jisté, jestli tam zůstane.
            Říkáš pomoc trpícím. Ano, ale opravdu jsou trpící? Viz sedminásobný dávkař sociálních dávek, je to vzor trpícího nebohého člověka, o kterého se musí postarat celý svět?
            A kdo se postaral o tebe, Aničko, když jsi to potřebovala? Zajisté jste zažili krušné časy a jistě ti častokrát nebylo lehko. Taky jsi utíkala na západ a natahovala ruku po sociálních dávkách a jistotách?
            Já když jsem byla před rokem na sociálce, tak jsem dostala tolik, že když jsem od toho odečetla měsíční poplatky, zbylo by mi asi patnáct stovek na měsíc. Z toho bych měla kupovat jídlo, žrádlo pro kočky a toaletní potřeby nebo případně oblečení. Kdyby mi nepomohla finančně kamarádka, tak jsem zahrabaná v dluhové pasti a možná už v exekuci a bez bydlení.
            Chci jen poukázat, že ne každý migrant je skutečný uprchlík před válkou.
            A Evropa nemá povinnost se starat i ekonomické migranty, zejména pokud tito nemají ani špetku zájmu se začlenit do společnosti.
            K těm manipulátorům, kteří tak špatně ovlivňují mou nedokonalou a hloupou mysl, bych zařadila pana Vondrušky, to je historik, jestli znáš, taky Robejška, Václava Klause mladšího nebo Ladislava Větvičku, který píše blogové postřehy na blogu idnes. Občas si přečtu něco od Hatema Berrezougy, kterýžto je exmuslim, tudíž mluví a píše z vlastní zkušenosti. Jestli tyto lidi pokládáš za špatné a manipulující, pak už nevím, kdo je tady dobrej a nemanipulující. Dientsbier? Sobotka? Marksová? Valachová? Nebo Babiš? To už by byla opravdu orwelliáda jak vyšitá.
            Mně může být tenhle svět stejně u zádele jako tobě, Aničko. Taky už jsem překročila padesátku, jestli myslíš, že jsem nějaká naivní třicítka, tak nejsem, a můžu tady být ještě třicet let, nebo taky jen tři roky, protože nikdo neví, co bude. Může mi být u zádele, jestli tady bude zaislámováno a jestli o dvě generace později budou holky chodit v burkách a budou se vdávat v desíti letech. Může mi být jedno, jestli tady budou minarety na každém rohu a ženská nebude smět vystrčit ani nohu bez doprovodu manžela. Ale kupodivu, nevím proč, jedno mi to není. Docela bych přála téhle zemi, aby zůstala kvetoucí zahradou, i když dnes už začíná být drsně zabetonovaná, aby se držely místní zvyky a aby se mohlo svobodně dejchat. Aspoň natolik svobodně, jak je to možné…
            Jenže, máš asi pravdu, nemá cenu se nad tím rozčilovat, pozastavovat ani vůbec zamýšlet. Ono to totiž stejně nějak dopadne a dopadne to tak, jak se hodí pánům a ne kmánům. Jenže si někdy říkám, že když ti kmáni hodně a nahlas rypákují, tak se páni občas trochu zastaví ve svých vzletných trasách a zpomalí, ubrzdí nebo vůbec uberou plyn.
            No nic, hezkou středu přeju, a jdu si uvařit čokoládičku, chytla mě na ni nějaká mlsná.

            1. Ještě bych chtěla vložit jeden zajímavý odkaz na zajímavou úvahu, jestli se budeš chtít podívat – týká se to kultury, nebo spíš popkultury. Nebo ještě spíš – nekultury? Zajímal by mě tvůj názor. Souhlasíš s tím, co říká? Nesouhlasíš s tím, co říká?

              Dál už tě nebudu s těmi mými řečmi otravovat, je toho dost k vidění i bez politických pozadí. Tak se aspoň dívejme, dokud můžem. 🙂

              1. Ano, společnost je celosvětově nemocná. Ztrácí lidství, naději, víru i lásku.
                Já ale nechápu tvůj postoj, jsi pro nápravu? člověk musí být nejdříve lidsky shovívavý, chápavý, odpouštět, pomoci a potom soudit jiné.
                Nedávno jsem viděla dokument, jak (is), unáší ženy a děti po tisících, jejich utrpení říká víc, nežli to jestli jejich synové mají mobil, ne? v běženeckých táborech není jídlo, voda, hygiena, lékař, škola, v zimě zima, v létě vedro, ve stanech jsou miliony lidí, pro plezír se nikdo na moře nevydává a perspektiva, že umře je velká. V dětech, bude tohle všechno zapsáno jako v knize a další ztracené generace budou horší těch předešlých. Za všech okolností, musí mocnosti vydat peníze a pomoci, jinak to opravdu špatně skončí. Ti co řvou po zbraních, mají zase jediný cíl, války jsou lukrativní business.
                Opravdu se shodneme na tom, že kontrakultury jsou nemorální a zvrhlé. Subkultura může být tvořena tím, že si protiřečí. Myslíš si že, vrcholový sportovec je morálnější? když vydělává miliony dolarů a v Africe, umírají děti hlady?
                Video jsem smazala proto-že, ručím za obsah svého blogu a to bylo přes čáru.

    1. Hledala jsem nějaký veřejně dostupný obrázek a na výstřižku je jasně zřetelné, jak již dnes funguje cenzura, sice nevím co urážlivého na těch hluchých místech bylo ale znepokojilo mě to.
      Je faktem, že jsem tak trochu pro ni horlila v době, kdy lidé komentovali formou takové nenávisti, že to bylo až za hranicí lidskosti.

        1. Zadej si v Google : obrázky, vypiš (Donald Trump) a uvidíš.
          Přelétla jsem film jen očima Sedmikrásko, jedouc v rychlíku, realita je dnes jinak orwellovská.
          Dám ti takový příklad ze života. Žijeme ve vsi, kde nás nikdo neokrádá, neokrádal a já věřím že nebude, dokud budeme žít, klid, ticho „ jako v hrobě „. Spoustu lidí si ale pořídilo kamery na hlídání, ví Bůh čeho, nikdo není tak majetný, aby to bylo zapotřebí a buzerují !!! Onehdá jsem měla v poště mail od souseda, včetně důkazních fotek, že jim vjelo auto na trávu a ať si to již nedovolujeme, ano nějaká zásilková služba nám dovezla zboží. Nejsme povinni jim kázat, kam mohou vjet a kam ne, a tak si se sousedem místo rozhovoru dopisuji, bydlí deset kroků od nás. Kdysi, rodiče těchto sousedů k nám chodívali jako domů, s mísou bramboráků a my k nim zase, s něčím jiným, nikdo nezamykal. No není to jako z filmu?

Zanechat Odpověď

