Dušičkově

cool-text-halloween-211732505943603

Ševelí si líska zlatá
padá listí jen tak z nebe
někomu se v duši stmívá
já mám ráda zlaté nebe.

Zlaté nebe, zlaté listí 
paleta ty barvy vstřebe
rudé víno, psí to jistí
i když za nehty již zebe.

Mnozí ten čas dušičkový nemusí, já tedy nemusím převzaté tradice proto, že ten čas prožiji ve vzpomínce na maminku, tatínka a všechny, co již odešli tam, nahoru a to zlaté listí, zlaté nebe mají na obzoru stále.
Čas, kdy snad každý jde zapálit svíčku, položit květiny na hrob a vzpomenout, není pro nás, věřící lidi tak beznadějný a smutný, máme v srdci víru, že rozloučení není navždy.
Starý člověk, jako jsem já, má rád ty chvilky podzimních vzpomínek, při ohni a teple praskajících polen v krbu. Tiché a laskavé jsou ty chvilky dušičkové, kdy v plaménku svíčky, se mihne stín mé milované maminky v bílé, krajkou obšité zástěrce, v srdci zacítím jak tiše říká, “ jen ještě spinkej Aninko nežli zatopím, je tady ještě zima„ a stín tatínka jak střihá na zahradě a nese koše, plné krásných, barevných chryzantém na hroby svých rodičů.
A tak dnes tu jsme, aby tradice a víra, měla podstatu v nás i budoucích.

a080

 

25 thoughts on “Dušičkově

  1. Dušičky áno ale halloween nie. Tá zimná záhradka je úchvatná! Nádherná! Ako závidím tým, čo majú na takéto niečo priestor…. Pá moja, prajem pekné a príjemné dni.!

    1. Věrko, tak mě pohladilo to tvoje „ Pá moja “ Hezké a milé oslovení pro babku, potěšující. Děkuji za komentář, ráda se k tobě podívám, až bude zase trochu klídek, mám teď nějak napilno. Objímá tě Anna

      12. 11.

      Byla jsem se u tebe dnes podívat, nejsi sama, u koho mně nejde napsat komentář. Blaho…přeji neustálé, novopečené milionářce, i čajíčky jsou zajímavé..

  2. Bonjour ANNA

    J’ai vu ton passage sur mon blog
    Je me permets de rentrer dans ton univers
    Pour te dire merci
    Merci de ta fidélité
    Merci de tes commentaires
    Merci du fond du coeur
    Merci pour tout
    je te souhaite une très bonne journée

    Une excellente semaine à venir avec une petite chute de température

    Reste bien au chaud

    Prends bien soin de toi

    Gros bisous Bernard

  3. Dušičky – vzpomínkový čas, čas stmelení rodin, čas uklidnění. Po celém rušném roce. Chvilku se v klidu setrvá, i přes ten vánoční čas, a pak zase přijde jaro a jede se nanovo.

    1. Tak dobře jsi milá Intuice vystihla věčný koloběh života.
      Asi i ty již znáš to, jak člověk svým životem zdolává tu „ HORU “ a potom dolů, to jede již fofrem.

  4. Hello I’m new to WordPress and I would appreciate it loads if you follow comment and like both my websites. I follow back and will comment on your websites to boost your traffic. Below are the links to both my websites, happy blogging.
    alevelsweb.wordpress.com
    lifeatunisite.wordpress.com

  5. Cette période est triste, nos pensées courent vers ceux qui sont restés dans la mémoire du coeur.
    Bon mois de novembre, ravi de te revoir.
    Bises Anna,

    Liz

    1. J’embrasse et je vous remercie cher Liz. La pause a été longue, probablement la dernière. O mes questions ne sont pas intéressés, je deviens vieux et mon blog a atteint sa capacité, il est à une extrémité.
      Mon intention était indolore dire que tout ce que nous sommes est la poussière et le sel de la terre, et il est juste.

  6. Aničko, chodím si na tento blog tak trochu popřemýšlet. Nemám víru jako ty(vy), ale vzpomínky na své předky udržuji vyprávěním o nich svým dětem a vnoučatům. Zatím se držíme dost pohromadě, doufám, že to naší rodině vydrží. Hana

    1. Nevím, jestli je můj cíl donutit někoho k přemýšlení, i když jsem hříšně pyšná právě na to, že se někdo k tomu přizná, je to jakýmsi zadostiučiněním a smyslem toho, proč své mentorské bláboly hlásám na blogu. Často se rozejdu, nebo spíše mnozí se mnou právě proto, že lidé mají pocit, že přidělávat si zbytečně starosti „ všehomíra “ , je nad jejich chuť, zbytečným přepychem, ztrátou času, nic to neřeší a nechtějí se ničím podobným, pokud nemusí, zabývat.
      Vaše „ jméno “ jsem asi, kdesi zahlédla a je mně líto, že na vás, chcete-li tebe? není u mě funkční odkaz, ráda bych vás (tebe) poznala na blogu?
      Tradiční rodina a rodinné vazby, je jistě dnes? velkým otazníkem a ani já si ji neidealizuji, jsem na to stará a moc realisticky založená. Vám doma, přeji všechno dobré v soudržnosti a lásce. Těší mě. Anna

      1. Nemám blog, jen se toulám už léta po blozích a občas komentuji, třeba u Ježurky nebo u Ruži z Moravy. Naříká se nad vzdělaností národa, nad ubohou češtinou, ale podle mé zkušenosti se „obyčejní“lidé často vyjadřují lépe a bohatěji než ti, kteří se psaním živí.

        1. Milá Hanako, můj blog se chýlí ke konci a také již nemíním žádný jiný dělat. K Libušce chodím a paní Ružu znám také a máte pravdu, mám je radši nežli ty, co si myslí, že jejich slova jsou hodna obdivu a že národ, si z nich sedá na zadek. Nás obyčejných lidí je mnoho a v tom je naše síla a odhodlání. Je pravdou, že my starší lidé, již nemáme vůli a sílu něco řešit, máme ale děti a vnuky a na nich to bude.

  7. Dušičky by neměly být jenom o povinnosti zvelebit a navštívit hroby, lidé by se měli zastavit a v neposlední řadě uspořádat si své, lidské i duchovní záležitosti, popřemýšlet o konečnosti života, bát se smrti je nesmyslné, i mladý člověk může nečekaně odejít a proto pořádek v záležitostech života, vždy přináší člověku potřebný klid, pokoj duše a svědomí. Rodina by se měla sejít a zavzpomínat s upřímným srdcem a láskou na předky. Příbuzní by si měli promluvit o svých přáních, týkajících se odchodu ze světa a posledního rozloučení. Ne neusmívejte se pod vousy, není to reklama na komerční, pohřební ústavy, ani vám nenabídnu pojistku na život. Je to jen dobrá rada těm, co si říkají na takový pořádek já mám čas?

    Hororová?

    kdo si říká, ať-si
    myslí jen na sebe
    jen jak hora s horou
    den se dnem se sejde
    a rubáš, děravé má kapsy
    nedočká se nebe
    kdo si říká, ať-si
    kdo myslí na sebe
    nedočká se nebe
    nezebe ty, chladem
    kdož myslí na jiné
    koho ale straší
    toho strachem zebe
    bojí se o sebe
    všechno tu pomine
    nemysli, že ty ne…….

  8. Aničko, krásně jsi zavzpomínala na své blízké, především na rodiče, to je vzpomínka, která nás hřeje na srdíčku stále. Nemáme sice krbová kamna, jenom můžeme zapálit svíčku doma na stole nebo na sekretáři vedle fotky, ale v srdci mám mé milé stále a téměř denně na ně vzpomínám. Na žádný hřbitov nechodím, tatínek má rozptyl v Brně a tady na hřbitově nikoho nemám. Halloween neslavím, to mi nic neříká.

    1. Nějak extrémně se nebouřím proti novotám, ať se mládí vydovádí, všude je vidět zahrady a domy vyzdobené po „ EMERICKU “ .
      Jsme tradičně, katolicky zaměření a naši blízcí si přáli pohřby do země, nemohu říci, že to není zátěž, máme pět hrobů a to počítám jen ty nejbližší. Uklidit byl můj muž, teď zbývá modlitba za zemřelé a v úterý zapálit svíčky na hrobech. Teta ze zámoří poslala značnou částku na věnce, to bylo také extempore, (zařídit to ) na Ukrajině…… ale jak? Je čas se rozhodovat za sebe a já osobně, neřeším kopřivy a býlí, co na venkovských hřbitůvcích vidím.

  9. Čím jsem starší, tím víc tento dušičkový čas miluji. Nevadí mi mlhy a všudypřítomné vlhko, ani krátící se dny. Doma je teplo a ven se příslušně obléknu. Tento čas má odjakživa ráda moje maminka. Když jsem se jako mladá divila, tak mi vždycky vysvětlovala, že má ráda rodinu pohromadě a když je venku nevlídno, tak se ta rodina víc drží doma pospolu. Na hřbitově jsem byla s manželem a v neděli tam ještě zajdu s maminkou zapálit svíčku i zavzpomínat.

    1. Moc hezky jsi to vyjádřila, to jak tvá maminka má také ráda ten čas sejití se. I my jsme s dědou vždycky rádi, že se sejdeme s mnoha známými na hřbitově, často potkáme přátele, spolužáky, někdy i lidi, které jsme léta neviděli, jsme moc rádi a potěší nás rozhovory po mnoha letech.

  10. Bonsoir et bon HALLOVEENN
    Ton amitié c’est un rayon de lumière
    Une tendresse journalière
    Un doux morceau de bonheur
    Telle la douceur d“une fleur
    Je viens déposer une petite recette sur ton blog que j’apprécie
    Alors, je me dis
    As-tu déjà ouvert ton internet .Es tu là ! Oui ou non
    Ce n’est pas bien grave tu trouveras bien mon petit mot
    Je venais juste te faire un petit coucou
    Passe une bonne soirée en ce vendredi

    gros bisous

    Bernard

    C’EST MOI LOL après un petit passage à vide

    1. Oui, certainement pas aussi souvent que je le pouvais.

      Mes amis sont habitués, mais je l’aime,
      Je n’ai pas beaucoup d’entre eux beaucoup. De nouveaux amis doivent J’ai connaître et comprendre le je fait que vous préférez si vous êtes proche de ma vision du monde.
      MERCI DE gentils commentaires, étreintes Anna

Zanechat Odpověď

