No a co ?

Je to dávno, co jsem si říkala až přestanu pracovat, začnu něco pořádného dělat, naše cesty, byly ta pořádná věc?
Prvně jsme jeli ukázat vnoučatům svět a tenkrát bylo co ukazovat, dnes jsme srovnali krok a někde jsme i napřed.
Nemám ráda ten pohled mnohých s krátkou pamětí a je to divný úkaz, u nás ale všeobecný. Člověk jak stárne, nepamatuje si nové zážitky ale slogan: “ Když bylo hůř, bylo líp „  dnes hojně používaný svědčí o tom, že mnohé je postaveno na hlavu, včetně ČESKÉ PAMĚTI.

CESTOVÁNÍ ?
Montecarlo

Si pamatuji před tím, když bylo hůř, i po tom.
Je pravdou, že si nepamatuji co bylo dnes ke snídani.

Karel IV

Není jen náš, potkali jsme jeho a ČESKÝ FENOMEN, již tenkrát na každém kroku, po celé Evropě.

Počešťování, no odpusťte prosím, když si něco počeštím, nic se neděje, ne?
Každý si tady dělá co chce, tak proč ne já, babka nad hrobem, změn je neustále tolik, že ani naše prase, se v tom nevyzná. Nebudu mluvit o drahých změnách, co mají nastat třeba v našem světovém NAME, Dobrý pisálek nejsem a oficiální medium také ne? i tam, to je kapitola sama pro sebe.
Mění se šaty, boty, názvy ulic, podle politických palic, a ještě s tím mám začínat já. Ne, co je dáno to tam i zůstane, nic již měnit nehodlám.

PROVENCE-FRANCIE

Aa19Tak se to správně píše a co tam na těch fotkách, kdysi bylo dáno, to je psáno a měnit to nebudu. Když si na to ukážete myší, je tam vždycky všechno špatně a když si kliknete, je to větší a také špatně.
Máš v tom babi pěkný binec, říkal onehdá děda, když něco hledal a já mu na to, že na tom již prd záleží.
Procestovali jsme mnoho zemí a kdo si má pamatovat kudy, kde a kam jsme to vlastně jeli a navíc, zjara tam a na podzim domů a také je to spoustu let, že? Pamatuji si ale dobře, že Provence, jsme projeli dvakrát i když je to již dlouho a loni, jsme se jen lehce dotkli.

Fr.5B  Y  L  O    T  A  M    A  L  E    K  R  Á  S  N  Ě .
Velká písmena v titulku, jsou odkaz a bude platný jen krátkou dobu.

Jaro a podzim, od sebe rozliším a že jsme si s dědou a přáteli, udělali vzpomínkový večer, tak vám z toho něco utrousím, abych vás neunudila k smrti politikou a brbláním. Že vám nebude vadit, že je to namíchané?

Je to cesta dlouhá, trvala dvacet šest let, a budu o ní povídat s každým, kdo o to bude stát, článek je jen pobídnutí a že se to správně píše Annecy a s tvrdým y, to vám řeknu až potom.
To, co jsme tam dělali a že tam odtud jsou přátelé, jejich návštěva předloni, i letos, se kterými jsme byli plesat, o tom to také je a jestli o to budete stát.


Všude dobře, proč být tedy doma?
proto milí říkal kdosi,
všude chleba o dvou kůrkách.
Na rukou tě francouz nevynosí,
hrdý je, jak v českém poli pštrosi

Někde bagetkou tě uctí
jinde papírem jen šustí
strava francká, ta je chudá
ryba solená a v moře ústí
stěží lanýže ti někdo podá.

U Marseillais, si námořníček nevyskočí
ryba solená a sejra brousek
na moře jen loďku stočí
levandulí zavoní jen země kousek
na chléb dá si, provensálské koření.

Gabenovský rolník, ten se naplahočí
víno naředí a mozol v dlani poplive,
práce ta ho nevyděsí,
motyka mu drásá ruce do krve
vinici když potem rosí.

 

 

21 thoughts on “No a co ?

  1. Liebe Anna danke für deine lieben Worte hier ist endlich ein regenfreier Tag hab einen schönen Mittwoch mit vielen lieben Grüßen Klaus in Freundschaft

  2. Liebe Anna sehr schöne Landschaftsfoto super fotografiert wünsche dir einen schönen Mittwoch mit vielen lieben Grüßen Klaus in Freundschaft

  3. Very poignant and well penned post, dear Anna… I love the photographs too. I think that we select what we´d like to remember… a proof of that principle is that most times we tend to subdue or repress awful memories… at least that´s something that Psychoanalysts say…
    As to colective memory,… I believe it is the force of countries and nations but usually needed as an expiatory element… When it comes to those who cause harm, kill and torture, most times there is no guilty conscience but dubious `causes´or èxplanations´instead.
    All the best to you!, Aquileana 😀

    1. Very few people today are willing, to deal with something unpleasant, I do think that happiness is a right for all, not just a few individuals.
      We are very lucky but if we’re not willing to do something for those less fortunate, as we can, to enjoy life?

  4. Jé 🙂 musím se ráno podívat z počítače, z mobilu mi to nejde ten odkaz. Doufám, že tam ještě bude. A jsem zvědavá na cestu trvající 26 let…

    1. Zdravím Sedmikrásko, vás všechny i přírustek do domu, ne že bych ti schvalovala další psychickou zátěž, pes není hračka a do paneláku? velký pes, už vůbec ne. Dobře si vzpomínám na mytí nohou čtyřikrát denně, když bylo bláto, tak koupat, obzvlášť, takový chlupáč. Je ale moc krásný
      Nick nechám do konce týdne, potom to zase zablokuji. Časem zpřístupním i Itálii, nejvíc se budou líbit naskenované pohlednice, i my, jsme vždycky nefotili a často jsme dříve kupovali různá leporela a sady pohlednic. Nejhorší kvalitu mají skeny diáků, ten skener je dost nekvalitní a je to hrozně pracné.
      Dobré ráno všem.

  5. Aničko, jsi velká cestovatelka, tak díky za snímky a vzpomínky. Já jela loni poprvé do ciziny od té doby, co jsem dospělá. Takže pro mne to bylo něco velmi nového. Moc se mi líbilo. 🙂

    1. Formálně? Každá zkušenost je dobrá a pro mnohé i poučná. Užít si ejchuchu, mě již nenadchne a na cokoliv užitečného, již došla síla.

  6. Aničko, museli jste toho opravdu hodně vidět a je to dobře. Vzpomínky nám zůstanou a hlavně ty lepší, ne? To horší se dřív zapomene. Taky s nostalgií vzpomínám na ty časy, když jsme mohli víc cestovat. Myslím, že jsme toho dost stihli, i když na tebe určitě zdaleka nemáme, ale na všechny cesty v cizině i po naší krásné vlasti moc ráda vzpomínám. Je-li mi smutno, vezmu fotky a prohlížím si. Škoda, že už teď nefotíme na film, ale dost fotek mám stejně tady v PC, ale to prohlížení už není ono. Moc krásné fotečky a vzpomínky a vůbec nevadí, jestli jsou přeházené nebo ne, a¨le důležité je, že jsou krásné.

    1. Jsem moc ráda Libuško, že se cítíš lépe a modlitbou, jistě nic nepokazím když večer, tě do ni zahrnu.
      Fotky jsem dávno zlikvidovala, krabice na půdě, jsou přelepené, včetně starých negativů, filmů i diáků. Tři roky, jsem skenovala přes zimu, ty nejhezčí věci, mám na programu ještě i digitalizaci filmů, to tady na blogu již asi ne. Jestli jsi si prohlédla to na odkaze, je to, to nejlepší za dvacet šest let, zatím jen Francie, nejkrásnější jsou jistě naskenované pohlednice, ty jsem kdysi také kupovala a sbírala, nikdy neuděláme takovou fotku, jako profík, pár dnů to nechám dostupné. Úložiště není dokonalé, nekopíruje názvy, místa, neřadí to systematicky a mě se již nechtělo, s tím znovu dát tu práci, takže popsáno je jen to, co jde přímo s počítače, nebo jsou názvy na liště. Kapacita mého blogu pomalu spěje ke konci, mám již jen 18% a tak, to pomalu bude nějaký souhrn a konec. Asi si nechci zakládat nový blog? nevím, občas píši i z G+ky.
      Děkuji za návštěvu Libuško, hezký podvečer a hodně zdraví nám oběma, také se necítím fit. Anna
      Fotka, jak včera “ parádně sněžilo „ tě asi nešokovala, sněží a mrzne tady po nocích, již dva týdny a moje krásné bugenvílea, dostaly zabrat, nemají jediný kvítek a třetina listů je pryč. Hold jsou to jižní holky jako já.

      1. Moje milá Aničko, jsem ráda že jsi mne zahrnula do svých modliteb, také se modlím denně, nejen večer, ale jak se probudím. Francie je nádherná. My tam byli jen 2 x, v Paříži a pak v jižní Francii, bylo to krásné a nejkrásnější fotky mám uloženy v hlavě. Že u vás mrzne je v půli května dost hrozné, ale tady sice nemrzne, ale žádné teplo. Stále je studený vítr, ale snad se taky dočkáme. Je mi vždy líto kytiček a stromů, co umrznou. Škoda. Přeji, aby ti už bylo líp a i já se za tebe pomodlím. Mne ještě čeká spousta vyšetření, už aby to bylo za mnou a bylo to jakž takž dobrý. Papa.

        1. Musíš věřit a nesmíš se bát. Polyp je vlastně banální a je dobré jíst více vlákniny Libuško.
          Já vím, jak ti dnes někdo řekne, “ posíláme to na histolku „ ? lekne se každý. Rozvahu Libuško, nejvíce ti muže škodit to, když se budeš nervovat. Neboj se, já věřím, že vše je v pořádku. Oni dnes prověřují každou blbost a mnohdy zbytečně štvou člověka, z místa na místo. Musí ubezpečit, hlavně sebe o svém alibi.
          Dávno nikam nejezdíme s cestovkou, vlastně již od revoluce.
          Jednou, jsme byli ubytováni nedaleko Paříže, jeli jsme kvůli vnukům a hlavně, do disneylandu a zámkům na Loiře, bylo velice ošklivé počasí, zima, pršelo a tak jsme se nechtěli vydat do Paříže a čekali jsme na hezký den, když přišel, nechali jsme auto u velkého obchoďáku na hlídaném parkovišti a jeli TGV. Pecka bylo, že když jsme se v noci vrátili, brána parkoviště byla zamčena a navíc, vnuk, když přelezl plot, zjistil, že jsme zapomněli odpojit lednici a vybila se baterie, hlídač šel asi domů. Tedy vnuk vyndal jen spacáky a spali jsme na takové malé loučce u obchoďáku, ráno, jsme byli velkou atrakcí. Naši vnoučci vždycky, když vzpomínáme na různá dobrodružství, oba říkají, že s nikým jiným, se to, co s námi zažít nedá, že jsme dobrodruzi. Většinou jezdíme i bez zajištění ubytování.
          Jednou jsme takhle spali na maličkém odstavném plácku, vysoko v horách, když jsem se ráno probudila, (v noci nebylo vidět kde jsme) pode mnou byl asi tak kilometrový sráz a nade mnou stál kozoroh a hrabal v báglu s jídlem. Je to na videu, které jediné, (zatím) jsem digitalizovala. Je to patnáct let, od té doby, preferujeme Itálii a Francii, jen letmo, třeba na týden, při cestě navštívíme.
          Buď hodně zdráva Libuško.


  7. Liebe Anna sehr schöne Fotos und schöner Beitrag dazu ja auf der Welt gibt es viele schöne Orte ich wünsche dir noch einen schönen Pfingstmontag und eine gute neue Woche lieber Gruß und Umarmung Gislinde

    1. Frankreich ist Ihr Lieblings. Fünf Jahre ein Blog, Kapazität fast, ist erschöpft und das Ende, das ist, Zusammenfassung.
      Vielen Dank für Ihre Freundschaft und haben einen schönen Abend.

  8. Liebe Anna sehr schöne Fotos da läßt es sich Leben hab ein schönes Pfingsten ja es gibt ein Spruch zum Arbeiten zu alt zum Sterben zu jung zum reisen topfit in dem Sinne mit vielen lieben Grüßen Klaus in Freundschaft

    1. Freiheit und offene Grenzen, es war viel unterwegs.. Nach zwanzig sechs Jahren wieder Angst, dass neue.
      Wieder Stacheldraht verlegt werden an der Grenze. Wer nicht erlebt hat, nicht verstehen, wie die Freiheit ist schön, die Menschen aufgehört hatte zu wiegen. Umarmungen Anna

Zanechat Odpověď

