Pěkná buchta

Jo, to se říká, když jde nějaká taková kolem.

 

1be2681bed9b396aa4585040a17632fb_we
Tentokrát to není ten případ, já na internetu potkala docela jinou buchtu a tu vám ukáži.

Hezké a dobré

Sladké Leopardí pečivo

Jestli milujete sladké pečivo, tak se teď budete tetelit blahem!
Leopardí buchta z francouzského blogu Alter Gusto, vypadá famózně a přitom není tak složitá.
POSTUP

Jednoduše si udělejte běžné vanilkové těsto, které si rozdělíte na tři stejné díly. Jeden díl nechte bílý, vanilkový. Do druhého dílu těsta přidejte kakao ale jen tolik, aby bylo těsto světle hnědé (béžové), do třetího dílu těsta, přidejte práškové kakaa víc, aby těsto bylo o hodně tmavší. Tyto tři díly (každý samostatně) pak natrhejte na stejně velké kousky cca 10 – 13 ks. Světlé, kakaové těsto si vytvarujte do válečků … Následně, si rozválejte tmavé kakaové těsto, ale jen tolik aby vám do něj šel obalit ten připravený váleček, jiné barvy těsta. To samé pak opakujeme s bílým, vanilkovým těstem, jen s tím rozdílem, že jím obalíme už hotové, jinou barvou obalené, kakaové válečky. Pak už jen stačí naskládat do formy a začít péct!

Recept na těsto jsem tam nenašla a co je míněno běžným, vanilkovým těstem nevím? Já zkusím jemné linecké a do mléka dám trochu droždí, že použití pravé vanilky je asi zásadní, když to má být vanilkové těsto? To je na vás.
PĚKNÉ PEČENÍ A VÍKENDÍČEK. 

hezké a dobré buchty

RECEPT ORIGINAL

30 thoughts on “Pěkná buchta

  1. Buchta vypadá báječně, ale pouštět se do ní nebudu. Připadá mi časově náročná.
    S tím brzděním času už taky začínám a pomalu vypouštím nepotřebné věci.
    Měj pěkný nedělní večer.

    1. To víš milá Intuice, že věc priorioriorit, je na každém a na něm je, co je pro něho důležité a čemu dá přednost.
      Ale i nedůležité věci, jako třeba zábava, jsou někdy důležité pro život, jinak by se stal nedůležitým a nudným. Hezký večer a máš pravdu, také znám lepší, a rychlejší buchty, ty běhají stovku za x sekund, já již ne a nepotento se z toho, neb každý máme své priority. Zdravím tě i na pondělí……

      1. Aničko, ty buchty stovky za x sekund taky nemusím. Celkově mohu říci, že na sladké tolik nejsem. Peču, ale spíše pro rodinu, pro sebe bych nemusela. Neboj, zábavu si neodpustím, ale nehoním se za ní jako o závod. Znám starší lidi než já a honí se a pak jsou z toho stresovaní, a přitom si to dělají sami. Ano, je to věc priorit. Měj pěkné dny a čím víc se Ti jich vydaří, tím lépe.

        1. Co člověk dělá pro sebe? A nebýt dnes stresovaný? No to může také svědčit o lhostejnosti, neumím si zachovat blahosklonný nadhled na něčím, co mě trápí. Každý člověk je jiný a nikomu nic neberu ani nevnucuji. Je to jeho věc.
          I já tobě přeji, ať se ti daří.

  2. Aničko, vypadá to famózně, a musím navíc ještě ocenit ten přeložený recept, který si vytisknu a příležitostně ho vyzkouším. Zatím nemám pro koho, manžel má stále dietu a péci jen pro sebe se mi pranic nechce.

    1. Také se bavím, když tam je v receptu, 1 neléčená oranžová, copak to asi bude, já tipuji, pomerančovou kůru, v popisu práce je. Nebo mouka T55, je také zajímavá, počítám, že to bude naše hladká.
      No jo, mám také dietáře, mám ráda játra, děda je nesmí, a tak dále, občas si tedy uvařím na co mám chuť a duďto to děda sní a spolkne o jeden prášek na dnu víc, nebo je o hladu. A ta buchta, se mně moc nepovedla, to na obrázku, to opravdu není.

  3. Aničko, tedy vypadá to moc dobře, ale nevím, nevím, taky bych nevěděla jak na to těsto, ale uvidím, jestli se s tím popere ještě někdo jiný. Já dnes pekla muffiny. Máme je rádi. Ale koukám, že stále víc a víc by se mi hodila ta forma na srnčí hřbet, co jsem před pár roky rozdala. No, uvidím a jinak moc chválím.

    1. No z mojí hlavy to není, mě nechval, odka je tady i v článku ale chytřejší nejsem a asi nebudu, ta Francouzka to komplikuje ad absurdum.

    1. Tak jsem ho našla, přeložila a že bych byla chytřejší, tak ani náhodou. Mají nějaké jiné názvy surovin a ona to také, někde opráskla od Angličanky a také si to udělala po svém. Na odkaze, jsou lepší a názornější obrázky.

      To není opravdu dort … Žádná vejce a velmi málo másla … Je to spíše chléb pudink , jsem se rozhodl pojmenovat briošky ! A dokonce úžasné dort! Když jsem viděl na Pinterest , měl jsem srdce pro tuto krásnou, s leopardím potiskem! Jaký efekt „wow“! Okamžitě jsem se do toho pustila.

      Osobně jsem nepoužil stejného těsta recept, raději jsem (anglické) verzi nakloněna je to pudink, již otestované, jsem schválila. A já přesně následovala stejný postup.Jeho realizace je trochu dlouhý, ale ne tolik, jak to vypadá! Dal jsem spoustu detailů v textu. Je to docela zábavné dělat, a to zejména poprvé! Člověk se diví, jaký bude výsledek … a vy budete muset počkat, počkat … koláč se upeče a ochladí se trochu, nežli zjistíte, že to fungovalo, a leopardí efekt je úspěšný.
      I zjistili, že je koláč hezčí. Já ne … Tak jsem zjistil, že trochu ošklivý na vnější straně – nic dramatického! hrboly … – ale to jen kazí efekt „wow“! A hladina vůně, kakao není příliš .Tak jsem přidal rozpuštěnou čokoládu a oříšky a pak se stala velmi žravá.

      Tento recept není snadné dosáhnout, a není tak snadné uspět, to vyžaduje čas a pozornost, zejména pro tvarování. A to může trvat i několik pokusů, než dokonale, zvláště pokud jste nikdy briošky. Čas, pozornost a trpělivost … Pokud nechcete zvolit jiný recept!

      Brioška leopard – leopard brioche

      Pro formy 22 x 11 cm:
      25 g kukuřičného škrobu
      250 ml mléka + pro čištění
      50g máslo
      1 oranžová neléčená
      70 g cukru
      3,5 g suchého pekařského droždí
      375 gr mouky (MI T55 / T45)

      K tmavě hnědé pasty:
      15 g neslazeného kakaového prášku + 1 polévková lžíce mléka

      Pro většinu světle hnědé pasty:
      5 gr neslazené kakaový prášek + 1 lžička mléka

      Pro poleva:
      90 g hořké čokolády na vaření
      30 ml mléka
      30 g lískových oříšků

      V hrnci smícháme s použitím metly, kukuřičný škrob a mléko. Přiveďte k varu, za stálého míchání. Pozor, jak začne směs houstnout . Odstranit z tepla, přidáme máslo. Dobře promíchejte.
      Směs se přendá do mísy a necháme vychladnout asi 30 až 40 minut. Teplota musí klesnout pod 50 ° C ne „zabít“ droždí.

      Přidejte mouku, cukr a droždí. Promíchejte a nechte stát 10 minut. Pokud musí být váš droždí rehydrovány před použitím postupovat podle pokynů výrobce tím, že trochu tekutiny v receptu.
      Zpracujeme asi deset minut, dokud těsto není měkký a pružný ,

      Dál je návod stejný, jako jsem psala já, mimo to, že to již ve formě na dvanáct hodin ukládá do ledničky a potom ještě čtyři hodiny nechá v teple, proto se to asi tak dobře nespojilo mně.

  4. Taky mě zarazila kombinace lineckého a droždí. Já myslela, že linecké je bez droždí. Nebo jsi to myslela tak, že se dají těsta udělat jak kynutá, tak linecká, s příchutěmi? Každopádně zajímavě vypadající vzhled. Puntíkatá buchta, dá se říct.
    Něco podobného jsem jednou zkoušela podle receptu na papouškovou buchtu. Tam se dělalo klasické třená těstao (nebo hrnkové) a to se rozdělilo na tři a jedno se obarvilo vanilkovým pudinkem sypkým, druhé jahodovým pudinkem sypkým a třetí čokoládovým. A dávalo se to cik cak střídavě, aby byly barvy poházené no a peklo se v troubě klasicky. Určitě jsi ten reeptík taky někde četla nebo viděla.
    Tohle je ale jinou formou. A líbí se mi.

    1. Zrovna jsem to, jak, psala jarce a dala jsem to jen do malé formy na srnčí hřbet, my by jsme to jedli týden. Není to tak hezké jako na obrázku, je to světlé, drobí se a nespojilo se to tak dokonale asi to chce řidší to těsto, pak se to ale bude blbě válet.

  5. Ta buchta vypadá senzačně! Jen ty jsi mě zmátla s tím droždím a mlékem do lineckého těsta. ??? Nadělat ty válečky bude trochu piplačka, ale ten výsledek je opravdu nevšední. 😛

    1. Nesnášíme prášek do pečiva Jaruško, pálí po něm žáha.
      Vlažného mléka dám trošíčku, jinak, dle receptu a místo prášku do pečiva v mouce, použiji sušené droždí s trochou cukru v mléce dám tomu chvilku čas, kvasinky se namnoží a normálně zpracuji. Když dělám třeba řezy, vyválím a zpracuji, vše jako u každého lineckého, jen před pečením, řezy nechám chvíli v teple, aby těsto mělo čas nabýt na objemu.
      Na vysoký plech, Placka dole, tvaroh, nebo jiná náplň, placka nahoře.

      Takhle dělám ještě cukrářské koláčky.
      já nic nevážím Jarko, napíšu ti jak to dělám, kuchařka si poradí.
      Nestrouhám 1 ztužený pokrmový tuk, mouku, asi tak 600gr hl, i víc, dle potřeby, napůl s polohrubou, 3 žloutky, citronovou kůru, špetku soli a to mléko s droždím a cukrem, zase jen pár lžic, odhadem tak čtvrt skleničky, vanilku nejdřív přejdu varem v tom mléce, s asi tak, vrchovatou lžící cukru, zchladím, dám tam to droždí, zadělám těsto a hned tvořím kuličky, tak třícentimetrové.
      Do kuliček udělám důlky. Do hadříku zatočím kuličku (cíněnku na hraní), máčím v mouce, aby se nelepila při dělání důlků, takhle na koláčky připravím všechno těsto, hned, vykyne-li, dělá se to špatně.

      NÁPLNĚ po zpracování vychladím, tedy je dělám raději dopředu.

      Plnit můžeš tvarohem, do tvarohu dávám, cukr dle chuti, žloutek, citronovou kůru a trochu solamylu, aby to šlo stříkat pytlíkem, nahoru rozinku.

      Nebo mám-li, domácí mák, doma mletý, musí být pěkně černý a mastně šupinkovat při mletí, ne to suché žluklé blle, z marketu, vařím ho s mlékem a vanilkou, dlouho, na hodně mírném ohni a míchám, až nakonec dávám cukr a trochu rumu. do koláčků stříkám pytlíkem a nahoru mandli

      Jablková povidla, na kousky krájená jablíčka pomalu vařím s cukrem, špetkou skořice a trochou kyseliny citronové aby nezhnědla, také se může přidat špetka solamylu.

      Ořechvá ořechy jemně nastrouhané, vajíčko, cukr, vanilka, podle velikosti vajíčka, přidám ořechy, nebo cukr, aby náplň nebyla moc řídká, náplň pečením nabyde.

      Švestková povidla, nahoru také mandli.

      Koláčky se mohou, i nemusí obalovat v moučko-vanilkovém cukru a někdo je peče jako svatební, dokonce se časem rozleží a jsou lepší.

      Vím že ty rady nepotřebuješ, ale kdyby si chtěl přečíst někdo mladší.

      HEZKOU NEDĚLI JARKO.

      1. Ójé, Aničko! To bylo nádherné video. Ta překrásná příroda a krásná hudba a to vše proloženo příběhy se zvířátky. Několikrát mi vyhrkly slzy do očí, díky za pohlazení po duši.

        1. To video mně poslal Osvaldo, jestli si vzpomínáš, chodil ke mně, dnes je víc na G+ce. Tam jsem zase já přestala publikovat proto, že z českých komentářů tam, se mně den co den, chtělo zvracet. Zase by se jim chtělo politické odpůrce soudit, ne-li něco jiného?
          Například z tohohle SKORO ZVRACÍM :


          G+Jiří Maxon
          Česká republika: Komediant a šašek, toho času omylem ministr obrany, Stropnický.
          Až tě Sobotko a Stropnický budou rozzuřené davy nahánět do do ulicích a budou s tebe dřít kůži za živa, já se budu jenom koukat jinam. Nemám rád násilí, ale vy si o tu přesdržku velmi silně koledujete!

          Tedy vám pane Maxon, já Anna říkám o zatahování do čehokoliv, toto.
          +Jiří Maxon do do… čeho, nás chce zatáhnout ? Dronte mauricijský (neboli blboun nejapný, někdy též jen dodo, Raphus cucullatus) byl asi metr vysoký nelétavý pták z ostrova Mauricius. Tento dnes již vyhynulý…

          Pane DO DO JIŘÍ MAXONE
          Proč vás a ty vaše propagadistické kecy, někdo konečně nenahlásí ? Propagace nacionalismu a komunismu, i ta skrytá je trestným činem. Alespoň zatím.

          § 260
          (1) Kdo podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka nebo hlásá národnostní, rasovou, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let.

          TENTO PÁN, TAK ČINÍ SOUSTAVNĚ, i lidé jemu spříznění co na to naše zákony?

          1. No, tak to je síla. Dnes jsem si poslechla rozhovor paní Drtinové s Františkem Ringo Čechem. Zapřísahal se, že není rasista, ale jeho názory o něm vypovídaly jinak. Co s takovými lidmi? Jak je přesvědčit, že šíří zlobu a nenávist, když to tak necítí?! 😦

            1. Ani já nechci šířit, proto, když sem něco dám, jsem prosta toho, aby to bylo to nejhnusnější. U Ruži z Moravy jsem si dnes přečetla o pádu, tedy nevím jestli Říma a podobenství, čistě náhodné, je bolestně pravdivé.
              Víra lidem chybí, to zlo, dnes ovládá i duše dříve čisté a dělá to chytře.

            1. Já jsem začala brzdit po padesátce, až byli děti z domu ale letělo to stále rychleji a dnes je měsíc, jako “ zamlada „ rok.
              Odhoď neúčelné a nepotřebné činnosti i telefon a internet si nech na důchod, uvidíš co budeš mít času na život. Já nejspíš jako závislák vím, kolik to, toho času sežere a rok od roku se to horší, někdy si říkám, že na tu mrchu (počítač) vezmu sekeru ?
              Hezkou neděli Sedmikrásko.


              tedy ten měsíc s rokem, obráceně.

Zanechat Odpověď

