2016 Bude lepší ?

Lépe se mít nemůžeme ale jedno dokázat lze, že my lidé budeme víc myslet, rozjímat nad sebou, svou snahou porozumět a pomoci .

Tolik úžasných věcí člověk dokázal a dokáže, změnit sebe, je ale tak těžké.
Létáme sem a tam světem, prozkoumáváme daleký i blízký vesmír a často nevidíme to, co máme před vlastním nosem, tak blízko, na dosah ruky jsou mnozí, čekající na trochu přízně a lásky, pohlazení, úsměv nic nestojící a přesto odkládáme na zítra, prosté a jednoduché úkony lásky a porozumění, velice často ale zítra, je pojem pofidérní a nemusí přijít.
Nenahradíme-li komercí, tiché posezení v klidu, u velkého rodinného a přátelského stolu, sebeuspokojení často přichází nečekaně, klid a pokoj duše, za to stojí.
Bilancovat se mně nechce a nedělávám ani předsevzetí do nového roku, život je na to moc krátký.

Často se zamyslím nad lidskou arogancí, pýchou, povýšeností nad Boží mocí a nedostatkem víry. Kliknete-li si na odkaz (vesmír) a pustíte si video o velkolepých plánech lidstva na dobití Marsu, v době válek, zabíjení nevinných, dětí, genocidách minulého i tohoto století, exodech celých národů, ničení přírody, lidí a kdysi tak velkých, starých kultur: Palmiry- původně aramejského Tadmoru,  jednoho z nejdůležitějších kulturních center antického světa, uvidíte pýchu člověka na své činy po věky věků. 
Myslím často na člověka, co si podřezává větev pod sebou, v neúctě k lidem a ZEMI, historickým faktům, o vlnách přelévajících se světem nás lidí a na to, že jsme jen prachem této země, hnojíme ji a zúrodňujeme svými těly, aniž myslíme na budoucí a ducha, jež je přenášen přes věky a časem míjejícím tak, jako náš kratičký život. 
Podle asyrských textů, čtyři tisíce let stará Palmira a centra starobylých kultur a vzdělanosti Damašek? Co nás lidi opravňuje rozhodovat o tom, zda bylo dříve vejce, nebo slepice,  jakým směrem se ubírá svět a jaký záměr má Bůh?  

Tedy vám milí přeji, takové štěstí a radost, jak si je sami vytvoříte, protože jen vy máte tu moc, změnit to v sobě samém.

16a47ma

 

cooltext156438489372793

15 thoughts on “2016 Bude lepší ?

  1. Vždycky jsem myslela, že slovo hrdlořezové patří už jen do historie nebo do pohádek. Že budou takoví existovat i v jednadvacátém století, mě opravdu nepříjemně zaskočilo a ještě víc mě zaskočilo, že to očividně nikomu nevadí. Tedy nikomu, kdo má moc s tím pohnout. I když v posledních měsících se události daly trochu do pohybu, a doufejme že k lepšímu.
    Ničení starobylých památek je stejná zhůvěřilost, jako popravování zajatců nebo kamenování žen. Sice vím, že všechno je prach a v prach se obrátí, ale dokud je možné něco krásného udržet v pořádku, mělo by se to udržet v pořádku.
    Lidstvo expanduje ke hvězdám, nebo se aspoň na tom pracuje. Přitom si neumí uklidit na vlastní Zemi. Ale ono je jednodušší konstruovat, vyrábět a vysílat do kosmu sondy, a vymýšlet program pro kolonizace nových světů – protože je to uskutečnitelnější než urovnat poměry na Zemi.
    Já už se ani neodvažuji doufat že bude lépe. Snad doufám jen v to, že nebude hůř.
    A přes všechny světové problémy a odhalování vesmírných tajemství jsme tu pořád my, maličcí a nenápadní. A tak ti za sebe, malou a nenápadnou, přeji hodně zdraví do toho Nového roku a vlastně do celého roku. Zdraví a svěží mysl a chuť uskutečňovat své nápady.

    1. Tři hodiny tady dřepím, zírám na monitor a invence nikde žádná Vendy……….Nápad, když mám, okamžitě ho realizuji, v háji je to, že žádný nepřichází, někde se asi courá, zabloudil ve vánici, nebo spíš nějak zamrzl, jako moje hlava a svěží, tady u nás je jen vítr. Cukroví, co jsem tady Andělce před odjezdem napekla, jsem dnes strčila do mrazáku, nikdo to již nechce jíst. Uložím se asi také na MRAZÁK, k zimnímu spánku a jako medvěd, budu čekat na jaro. Díky za přání i tobě přeji.

  2. Liebe Anna wünsche dir ein gesundes glückliches frohes zufriedenes neue Jahr 2016 sehr schön geschrieben ja die Menschen können alles schöne zerstören und das macht einem sehr traurig einen schönen Sonntag wünsche ich dir Klaus und Freundschaft

    1. Wir Menschen, wir haben immer so! Ich glaube an die Vernunft und Gefühl, und ich wünsche uns allen viel Glück, wir werden es brauchen. Umarmungen Anna

  3. Vše nejlepší i od mě. 😉 Ano, život je až příliš krátký (až mě děsí, jak rychle může vyprchat), přesto jsem si pár cílů do dvašestnáct neodpustil, už taková tradice…

  4. Milá Aničko, přeji Tobě i Tvým bližním do nového roku hodně zdraví a lásky a aby Ti bylo co nejvíce pohodově.
    A souhlasím, nejdražší jsou ty dárky, které nic nestojí a ani se nedají koupit. 🙂

  5. Vše nejlepší do Nového roku, štěstí-zdraví-peníze a mnoho čtenářů a dobré oko na dobré fotky přeje Tenisák z Live

  6. Kéž by rok 2016 lepší byl, Aničko! Nemyslím materiální stránku, ale spíš mezilidské vztahy, vztah lidí k přírodě, historii a kultuře.
    Do nového roku ti přeji především zdraví, pohodu a klid, totéž i tvým blízkým! ♥ Hanka

  7. Nářek nad zkázou města Ur.
    Civilizace: Počátek starověku – vznik mezopotámské civilizace (3500 – 3000 př. n. l.) a zánik ?

    Děkuji všem přátelům mých stránek, za přáníčka k vánocům, i novému roku. OBJÍMÁ VÁS ANNA

    MICHAL ČERNÍK

    Lidské verše

    V tomto pramálo srozumitelném světě
    dělám všechno pro to
    abych nežil proti sobě
    Můj život je srozumitelný
    Ať budu kdekoliv
    bude mne pronásledovat mé myšlení
    a osvobozovat od teroru bludů
    Pokud je dnešní svět horší než já
    pak mne to neopravňuje k tomu
    abych byl stejný jako on
    Žít pro mne znamená vždycky víc
    než dobývat brát a plenit
    Žít pro mne znamená vždycky víc
    než být jen živý
    Nepřijal jsem boha
    i když s ním rozmlouvám
    a žiju tak jako by byl mým svědomím
    O své duši nevím nic
    a vnímám ji jako boha jen ke své promluvě
    Nebral jsem si co mi nepatřilo
    nebral jsem si co patřilo všem
    Nezřekl jsem se pravdivosti
    pravda se pro mne nestala přežitkem
    Raději naslouchám řeči stromů
    nedovedou lhát
    Zítřek nevzdávám

    Suita

    Stále vyšším zlem
    uštknutá je zem

    Šípkové keře drží stráž na mezi
    plody sesychají a trny vítězí

    Cosi tě chce vyškrtat
    cosi tě chce zadupat

    Jsi tu jen krumpáčem a lopatou
    střepy snů ti skřípou pod patou

    A tobě je ach tobě je
    jako když tě přiškrtí zbytek naděje

    Jen si opakuješ po tisící
    světlo které nejde nahlas říci

    A tak jako nebe které nikdy nezestárne
    ani marné počínání není marné

    https://365tipu.wordpress.com/2015/annual-report/

  8. Aničko, krátce, ale krásně jsi to všechno napsala. Také jsme kolikrát s manželem konstatovali, nač se dává tolik peněz na výzkum něčeho, co není třeba a někde lidí umírají hlady a nebo válčí. Škoda. Ale je pravda, že musíme začít každý u sebe. Snažím se neodkládat na zítřek nic, co by někomu pomohlo nebo udělalo radost již dnes. Moc ti přeji, milá Aničko, aby ten příští rok nebyl aspoň horší než ten letošní a aby nám ještě chvíli vydrželo to zdravíčko aspoň tak, jak je. Občas sem k tomu juknu, ale ne vždy píši. Dnes jsem musela. Šťastný nový rok přeji!

  9. Závěr – jaký si to uděláš, takový to máš,
    aneb Je lepší si to posrat sám, než aby ti to posral někdo jiný.

    Krásné!

  10. Aničko, přeju Tobě i Tvé rodině, aby rok 2016 byl klidný, pohodový a hlavně aby sloužilo zdraví 🙂 Budeme doufat, že svět nebude horší, než byl ten letošní …

Zanechat Odpověď

