Kořen naší slabosti?

Kořen naší slabosti

Islám, uprchlíci a Evropa

Na pravou míru / Jiří Zajíc / 29. září 2015

Kořen naší slabostiJiří Zajíc
Autor: Jiří Zajíc

Zdá se, že všechno, co bylo možno říci v souvislosti s exodem uprchlíků z Afriky a Blízkého východu, bylo už tak či onak mnohokrát řečeno. Výsledkem je jen narůstající polarizace v české společnosti, zvyšující se agresivita a rychlé prohlubování propastí či růst bariér. Předem tedy vím, že mám malou šanci, aby můj pokus alespoň trochu zpřehlednit „debatní pole“ a podívat se na něj z křesťanské perspektivy, byl něčím, co přece jen posune náhled na paniku, která hýbe výraznou většinou naší společnosti. Proto jsem jeho napsání dlouho odkládal a jen vytrvalé prosby z redakce Christnetu nakonec vedly k tomu, že jsem jej přece jen napsal

Právě tato panika, znemožňující klidnou racionální debatu, je nejvýraznějším příznakem toho, co se u nás v souvislosti s uprchlickou krizí děje. Sám jsem byl překvapený, jak téměř ze dne na den se řada lidí kolem mne, které jsem dlouho znal jako uvážlivé a přemýšlivé katolické křesťany, změnila ve vystrašené osoby, které se mě zcela vážně ptaly, jestli tedy chci, aby u nás platilo právo šaría, když nejsem proti tomu, abychom přijali i muslimské běžence. Pokusím se tedy podívat hlavně na tento vyhrocený strach z hlediska faktorů, které jej provokují. A na závěr k tomu přidám reflexi křesťanskou.

Titulek je zároveň odkazem na článek, který mě opravdově zaujal.
Navštívit chrám, není turistickým počinem a já chodím do chrámů pro duchovní útěchu, ne pro povyražení, nebo si něco vyfotit, i když šířit poučení a rozum, se dá jistě různě, být vámi přátelé, ten článek bych si přečetla. Co je kořenem naší slabosti, přemýšlím často.

 

 

6 thoughts on “Kořen naší slabosti?

  1. Včera jsem neměla dost času, dnes jsem se vrátila a komentář Petra Honzejka si přečetla. Pan Honzejk to vystihl přesně a dobře pojmenoval to, co dnes hýbe společností. Je to nenávist, kterou někteří politici, panem Okamurou počínaje a hlavou státu konče, úspěšně rozdmýchávají. Vidím to i ve vlastní širší rodině a je mi z toho smutno…

      1. Diskuse tady nebují ale já si tě najdu, posloupnost, neposloupnost. Dost mě tedy mrzí, že nebují, sice jsem řekla, že na blog cz chodit již nebudu a také nechodím, ale komentáře se snažím poctivě vrátit, to jste mě naučily vy, blogerky cz? Na wordpressu, i jinde se tedy komentují články, jak co koho zajímá a také, může-li si někdo, k čemukoliv pěkně přisolit !!!. Dokonce jsem přestala komentovat i Google+ proto Jaruško, že to neustojím a přesně jak říkáš v komentáři. A já to řeknu sprostě, čím víc se do ho..a šťourá, tím víc smrdí. Málokdy se uchýlím k vulgarismu, ale sedí to. Na G+ mám padesát tři odkliknutých lidí, kdysi jsem si odkazy od nich ráda přečetla proto, že si tam prostě vybereš koho ano a koho ne, ti lidé, se v devadesáti procentech radikalizovali a stejně tak na novinových blogách. Mám obavy proto, že si vybírám podle svého svědomí a všechny jsem považovala za slušné lidi, pak tedy, začínám pochybovat o sobě, jestli tedy neharaší na věži mně?

        Také Jarko mám nějak méně času na všechno a tak blog až večer, ne že bych měla práce víc, nějak mně ale nejde od ruky.

  2. Liebe Anna danke Gislinde geht es jeden Tag ein ganz kleines bisschen besser hab einen schönen sonnigen Herbsttag mit ganz vielen lieben Grüßen Klaus in Freundschaft

  3. Aničko, díky za odkaz na ten článek. Byl dlouhý, ale byl tak skvělý, že by si ho měl přečíst úplně každý a nejlépe 2x. Patřím do tábora „sluníčkářů“. Patřila jsem do něho srdcem a intuicí, teď mám své přesvědčení podložené i fakty.

    1. Víš co je průšvih, a to nevezmu v úvahu dnešní fokus s panem Moravcem, který je také mým oblíbencem, to téma za účasti, i Jana Kellera, kritika „nesouměřitelnosti “, mám je oba stále víc ráda. Ti musím sdělit že, my obě, budeme brzy vyvrženi z „lidské společnosti“ a to definitivně, ty za sluníčkáře, já za skeptiky a to, obě myslíme, doufám shodně?
      Rozvést to ad absurdum, se mě nechce, jeden člověk k diskusi, je slabá motivace, a že jsme opravdu menšina o tom nepochybuji, je hodně těžké najít to, co jsem dala ze srdce a věděla jsem, že to nikdo číst nebude, snad, mimo tebe.
      Děkuji Jaruško.
      Tohoto se bojím.

      http://archiv.ihned.cz/c1-64816700-zakladni-lidske-pravo-na-nenavist?nomobile=1

Zanechat Odpověď

