HODNÝ PÁNÍČEK

HODNÁ ZVÍŘÁTKA?
Ano stane se, že slon má sloní paměť a je to jeho přednost, nebo vada?
Viděla jsem kdysi dokument o sloních rodinách a jejich dlouhá léta přetrvávající nenávisti k lidem. Přes jednu generaci se sloni, vyvražďovaní, přišli pomstít svým trýznitelům a paměť slůňat, byla ve filmu podtržena a opravdu mě ten film deprimoval, byl velice manipulativní, scény, jak sloni oplakávají pozůstatky svých blízkých, byly srdcervoucí.
Často mám pocit, že mnou chce někdo manipulovat a hrát na moje city, abych ztratila soudnost a přestala rozlišovat své priority? Stejný pocit mám  i tehdy, když někdo naznačuje, hodný páníček, hodní pejsánci a výsledek je potrhané dítě a je naprosto jedno, jestli je to dítě přizpůsobivé, nebo ne, jak jsem nedávno, někde četla na omluvu zvířete? Je pro mě jasná jen jedna věc, priority lidského myšlení dnes? Pes je pes, mohu ho milovat až do ???  Ale dítě, je pro mě číslo jedna v mých prioritách a zajistit jeho bezpečí, je prioritou proto, ŽE ČLOVĚK JE ZODPOVĚDNÝ ZA TO, CO K SOBĚ PŘIPOUTÁ. Ale i za to, co vychová, ať je to zvíře, nebo maličký člověk? Potrestala bych chovatele psa, mámu a tátu, rovným dílem!

om005
Mám ráda zvířátka, o svém psu si myslím že je to vzdělanec a máme mnohé společné, když v mimořádné chvíli pustím telku a v ní se ozývá zvuk, hodný kopu do zvukové karty v místech, kde má člověk konec páteře a jsem nucena i přes uzákoněná jistá pravidla, držet ovladač neustále v ruce, sedne si můj pes před teku a kvičí, jako píchlé prase, nedivím se mu, má sluch citlivější mnohokrát více nežli já, baba hluchá. Incidenty, když pes zuří, jsou rozšířené všeobecně o vánocích a silvestru. Návštěva přátel a bylo to na světě, dítko, snažící se překřičet nás všechny, napadl náš  „chytrý a mírumilovný“ pes, ví Bůh proč? Nebojte se, zarazili jsme Pipinu včas, nic se nestalo, doteď ale nespím dobře a přemýšlím proč se tyhle věci zvířatům stanou? My lidé, prý máme nervy jako provazy, což se mě netýká, proto se telka u nás pouští jen mimořádně, vycepovalo nás životní prostředí, ticho lesa kolem, žádná auta, tedy žádný život podbarvující zvuk, jako třeba rádio, u nás neuslyšíte a pak se divte psu, zvyklému na ticho? Ne neomlouvám psa, ani nás, jen se ptám?

33 thoughts on “HODNÝ PÁNÍČEK

  1. Pes – přítel člověka, nikdy jsme psa neměli, jen kočky, ale chápu, že lidé chtějí mít mazlíčka, který je umí mít rád, a v tom je pes ideální. Ale vůbec nechápu, proč někteří lidé mají bojového psa. Ten na mazlení není a je nebezpečný dokonce i jim samým.

    1. Zatraceně je chápu, EGO !!! Je to stejné jako s touhou mít zbraň. Ten tip lidí poznám většinou od pohledu a zdaleka se kontaktu s nimi i jejich pejsánkem vyhnu
      Kočku, dnes již jen jednu, máme také, nedávno jsme se rozloučili s naší stařenkou Čikitou, kocoury mám dva, jeden je lupič a lump, co mně nosí myši, myslíc, že mám radost a druhý je ještě v zamrzlém „Čikágou city“.

      Omlouvám se za chrochtající komentář u vás, kdyby jste byl tak laskav a smázl to….., pokud budete mít cestu kolem mého blogu, zlobí Wordpres, zlobí mě asi myš, a mě samotné také není kdo ví co, za plezír. CHa chá?
      Žeňte mě klackem……

  2. Za své psy jsou především odpovědní pánečkové, to je fakt.
    Ale v tomhle případě (a nechci tvého pejska omlouvat) je možné, že se pes cítil ohrožen od onoho uřvaného děcka. Vem si to – vetřelec je v jeho teritoriu (tedy ve vašem společném) a je to cizí hodně hlasitý element. Možná se cítil ohrožený, proto po ní vystartoval. Neměl by, jasně že ne, ale je to jeden z možných důvodů.
    Další důvod je, že i nejhodnější pes může na moment „zkratovat“.
    Nehrotila bych to až do utracení pejska, Aničko, prostě příště zkus tomuto zamezit – držet pejska na vodítku nebo tak něco. Stát se může ledacos, naštěstí v tomto případě vše dopadlo dobře, kdyby byla holčička pokousaná, nebo nedejbože potrhaná, mělo by to asi jiné důsledky.
    Ber to jako upozornění, že v případě návštěvy se musí pejsek nějak zaopatřit, aby nedošlo k maléru.
    A co se řvoucí televize a reklam týká, to mě taky štve, protože někdy vlastní film není ani slyšet, takže musím přisílit zvuk, a když pak zařve reklama, pro mě samotnou to je zvukový šok. Takže poslední dobou vybírám stanice, kde jsou reklamy jen v pauzách mezi filmy, nikoliv ve filmech samotných.
    A ještě raději si namixuji řadu filmů či seriálů na flešku a tu si pak pouštím podle svého.

    1. Kousla mě, jak píši v komentáři paní M. Pipina byla zavřena do dílny, dodnes nežere a se mnou nemluví, hrál tam svou roli ten adrenalin, stýská se jí po jejím milovaném pánovi, stejně jako mně, prosinec byl zkouškou naší odolnosti a mám toho již také dost Vendy. Dědek jeden, volal na Skype naposledy 01. 01. a ještě bez zvuku, mám starost, od té doby se neozval.
      Tvou metodu, jak některé filmy a programy vidět znám, není proč to dělat, máme i DVD rekordér, i s vypalovačkou a minimálně dva roky nebyl použit proto, že cokoliv, kdykoliv stokrát opakují a již není nic, co bych chtěla opět vidět. Moje poslední výjimka s pravidla byl Červený a černý s Gérardem Fhilipem v hlavní roli.
      Zase jste si nikdo nevšiml, že mám nové záclony, v jednom pokoji ze sněhu a přede dveřmi jako loni, zase s rampouchů…

      1. Záclon jsem si fakt nevšimla, na některé věci jsem dřevo, ale jestli tě to utěší, jsem špatný pozorovatel i u nás – kolikrát se stalo, že jsem pochválila kadeřnici nové pěkné nehty a ona už je měla víc než dva týdny. Takže, některých věcí si všimnu hned, ale jiných zase vůbec, kdybych měla někde dělat svědka třeba dopravní nehody, jako svědek bych byla úplně na prd.
        Film Červený a černý si snad ani nepamatuju, buď už je to dlouho, co jsem ho viděla, nebo jsem ho neviděla vůbec. Na některé filmy se ráda dívám i opakovaně, to samé platí o seriálech a knížkách. Zatím mě to pořád baví, pořád je co nového objevovat, ale záleží na prioritách, mě třeba baví seriály, které by tebe nudily – takže, možnosti objevování nového jsou v tomto případě omezeny. Ale zase, pokud tě to neláká, tak o nic nepřicházíš.
        A jinak, kde máš, prosím tě ty jiné záclony? Já tu vidím akorát fotku pejska s upřímnou omluvou a v pozadí spoustu večerních pohledů na rampouchy. A že to jsou pořádné střechýly! ale záclony nevidím nikde… Asi se neumím dívat.

        1. No hlavně to neber jako výtku, je to bonmot jako…… A Zeman pán, by řekl blbý, vlastně upozorňuji na to, co doma nemáte, sníh a ledovou krásu záclon ze sněhu a rampouchů, dnes jsi odkazovala na článek, a tak to je i tady, ta krása je tedy krásná ale obtěžující svou přítomností proto, že je to vlastně, hlavně práce navíc a pro mě i Andělu těžká, J I Ž .
          Ty také používáš stále ještě prohlížeč I. Explorer, tam opravdu spoustu věcí nevidíš, některé ty vychytávky funguji jen na chrome a myslím, na Mozille F.

          1. Explorer už nepoužívám, jak jsi na to přišla? , mám mozzilu, jsem s ní moc spokojená. Ale na záclony si stejně nepamatuji, že bych je viděla, bohužel…
            Co se týká sněhových nadílek, jsou krásné, ale taky už vidím spíš tu práci s uklízením sněhu (zvlášť jestli sněží celý den a může se odhazovat co hodinu). Proto jsem psala, že bych sníh brala tak na týden a pak klidně už to jaro…
            Vždyť já už si skoro nepamatuji, jak vypadá zasněžená krajina, kde to křupe pod nohama, a je třeba zrovna takové to zimní lehce zamželé sluníčko a sníh se v tom slunci lehce třpytí. Nebo den, kdy trochu nataje a pak zamrzne a větvičky stromů, keřů a trav jsou ozdobeny takovým zamrzlým jíním, i ta nejtenčí větvička a všechno to vypadá jako jedna nádherná krajka. Tenhle pohled jsem zde zažila snad před sedmi lety…

    1. Jsem moc ráda vždycky, když ke mě někdo relativně nový začne chodit, mohla bych popřemýšlet a podívat se, já se zeptám, jak vás mám oslovovat, trochu dilema, pro mě?

      Mnohé dáváme za vinu osudu, zlé náhodě, ale předejít, by si každý měl klást na vědomí, ať je situace jakákoliv, i úderu bleskem, člověk může předejít, má-li rozum v hrsti.
      Hazard je privilegiem mládí a povinností nás, kdo již nejsme „jako malí“ , je varovat a předcházet, a to výchovou…. Nebo upozorněním, T Á K-N E P O P U L Á R N Í . „Ty starostlivé babky a dědci“ ?

      1. ó – pravda. Tady jsem Mirnelina :), k oslovení stačí M. 🙂
        A jak jsem relativně nová, tak jsem už docela stará osoba…:)

        Jistěže se rozumný člověk většině zlých náhod dokáže vyhnout. Mně se před napsáním toho komentáře vybavila příhoda kolegy (mladého), který zrovna koupil dědovi nového psa, byli na zahradě s bazénem, spousta dospělých a dvouleté dítě.. všichni byli zaujatí tím pejskem a děcko (myslím málem..) spadlo do bazénu. Každopádně to dopadlo dobře jen taktak.
        Vzal si z toho ale ponaučení: moc lidí dítě neuhlídá, je potřeba zvolit jen jednoho hlídače.

        1. Vždycky jde o podstatu věci a Sedmikráska to vystihla ve třech slovech, „ vysoká míra stresu“ ? Lidé dnes, dokonce podobné situace kde je stres, vyhledávají. Kdysi jsem na toto téma udělala článek, kde různí mladí, světoví „machři“ , se dožívají v průměru jen sedm let, při podobných výkonech a říkají tomu, ta pravá radost ze života, vyrábět si uměle nadbytek adrenalinu. Neobdivuji to proto, že jsem také již ve věku paní M.-kdy chci mít klid.

          Jeden hlídač a pytel blech, měla jsem ji na klíně a pes kousl mě, zaplať Bůh… Dvě maličké dírky a modřinka, jako od upíra. Ale ten tiátr?

  3. Já si taky myslím, že za výchovu i psa je odpovědný jeho pán. O tom, jak se někteří rodiče chovají ke svým dětem, o tom raději pomlčím. Obulím každé odložené dítě, natož odhozené někde v lese. Tyto osoby, ať jsou ve stresu či mají jiné problémy, ty bych už nepustila z vězení nikdy a ani k žádnému muži, aby nemohly mít děti. Zrovna před chvílí jsem slyšela od vedle zprávy, že zase nějaká matka odložila dítě. Aby je za to někdo potrestal! A k puštění televize nebo rádia doma – každý máme rádi něco jiného. Já jak přijdu ráno do kuchyně, pouštím rádio. Ale po obědě – to chci ticho. 🙂

    1. Všichni jsme nějak za něco zodpovědní a často lhostejně, mnozí přihlížejí a říkají si, „mlčeti zlato“, v poslední době i já proto, že klid privileguji. A že se dějí věci ???

      Nesoudím ničí touhu si pustit hudbu, nebo zprávy ale jde mě na nervy to, že lidé mlčí k deptajícím věcem, jako je řvoucí hudba v mluveném slovu, řvoucí reklamy i přes zákaz, neseřízené hodnoty zvuku, si dovolí jen naše české programy a nežli bych si tím nastavováním zvuku, každých deset minut, podle změny programu a jeho kvality, vypínáním a zapínáním prostorového zvuku, si ničila nervy, raději to, například já nezapínám. Zprávy, jeden hlasatel má mikrofon huhňavý, neseřízený tak, že naše aparatura to nepobere a já abych mu rozuměla dám to nahlas, druhému to řve, musím to ztišit a tak Libuško, raději to ticho ??? A nikdo si prý nestěžuje a kde není žalobce, není soudce, Populace stárne a hluchne a tyto, nervy deptající věci, by mělo řešit i ministerstvo zdravotnictví proto, že i malé děti spolu nemluví, ale řvou na sebe, aby je vůbec někdo vnímal a slyšel, o tom také jsem chtěla rozvést diskusi.

  4. Hallo liebe Anna ein so süßer Hund sie sind treu viel besser als Menschen es ja sein können,ein Hund ist nur böse wenn sein Herrchen es auch ist.Wünsche dir eine gute und glückliche Woche lieber Gruß Gislinde

    1. Wir Menschen verschieden sind und Tieren als auch. Wir, im Gegensatz zu ihnen, eine Seele und Geist müssen wir, ist es unsere Pflicht, es zu benutzen, auch zu ihren Gunsten.
      Auch Sie Gesundheit.

  5. Co vee k neadekvátnímu chování všeobecně? Ono stokrát se nic nestane a pak stačí pouhá malinká kapka přes okraj džbánu a neštěstí je hotové. Prostě už se to neunese.

    1. Tak psům se nedivím, třeba ani těm slonům, co se utrhli z pomyslného řetězu a začali své trýznitele zabíjet. ( tam šlo o zlo a lov pro slonovinu ). Člověk ale musí své emoce držet na uzdě, a například v článku, o kterém jsem se jen tak lehce a mimochodem zmínila, bylo spoustu ošklivých komentářů, že dobře těm cikánským dětem tak, neměli psa dráždit a provokovat a to je již mimo moje chápání? Když někdo dá přednost psu, před dětmi, nebo člověkem vůbec, je to tak trochu zvrhlé
      Počátky toho neadekvátního chování lidí a nakonec i zvířat, je špatná výchova obojích a neochota tolerovat život jedněch druhými a naopak. Mám zvířata ráda, pomáhám jim v nouzi a případné době hladu, po celý svůj život, vadí mně když někdo zaviní, když zvířata trpí, na druhou stranu v Africe, je mě víc líto hladovějících lidí a jejich právo ulovit a sníst zvíře respektuji.

    1. Milá Clawdia, kdybych to uměla, udělám to ráda a nemusíš mně nic oplácet, tyto záležitosti nejsou pro mě důležité, ani zajímavé………

  6. Hallo Anna das ist aber ein süßer Hund er guckt so richtig unschuldig den kann man ja nur lieb haben einen schönen Start in die neue Woche Klaus

    1. Ano, krásné nevinné oči může mít i pes, který kousne a myslím to obrazně.
      Také přeji nový krásný začátek, každodenního života po svátcích. Anna

  7. taky si myslim, ze za kazdeho psa, ktery napadl cloveka nebo dite je odpovedny jeho majitel (pokud neni pes nemocny vzteklinou treba). a TV pro jistotu uz asi deset let nemame 😀

    1. Neurotizujícím elementem je asi mnoho věcí a ne jen pro psa Sedmikrásko. Lidé, kteří v afektu udělají jakýsi nepředvídatelný čin, jsou jako ten náš pes, u kterého by jsi nikdy nic podobného agresivitě nečekala a přesto !
      Asi jsem chtěla rozpoutat debatu o tom, co a za jakých okolností vede k neadekvátnímu chování všeobecně?

        1. Máš velikou pravdu, stres…………. Ale proč se lidé neadekvátně stresují, život je velice krátký na to, aby se promarnil v prkotinkách když „STOKRÁT NIC, UMOŘILO OSLA“ a mnoha věcem se přikládá význam, který vpodstatě nemají? Honba za jakýmsi pomyslným štěstím, končí většinou smrtí a do hrobu si nic nevezmeme nikdo.

            1. Je to věkem a když jsem byla mladá, temperament vládl nad rozumem často, je to jen chemická reakce v těle a nadbytek adrenalinu si již nevyrábím a věř Sedmikrásko, že někdy je mně to líto, že chemická továrna již nefunguje tak produktivně.

    1. Zítra začíná mnoho lidem běžný, každodenní život po svátcích. Přeji všem rozvážný způsob myšlení, vedoucí k porozumění a toleranci. Hezké pondělí……

Zanechat Odpověď

