LETÍTE DO USA

MY NE, TEDY ZATÍM. 
Naše dva poloprázdné textilní kufry na rámu s kolečky, jak to mají amíci rádi, když vám hrabou v kufrech, při příletu i odletu, stojí dole v hale, proč poloprázdné, no povánoční výprodeje za dolar přeci! Já visum nepotřebuji stačí mně registrace ESTA, proto, že bych se po svátcích vrátila domů, možná? Ale s mužem je problém proto, že mu dlouholeté vízum bude končit a v plánu je mnoho pracovních a osobních záležitostí, které asi nestihne v termínu, který je určen pro bezvízový pobyt. Neodlétáme kvůli počasí, šílené závaly sněhu, dálnice totálně v háji, jeden průšvih za druhým a naši přátelé píší a volají, varují, nejezdit nikam, můj zdravotní stav je  kupodivu lepší a lepší a předpoklad, že již nikam a nikdy nevyrazím, chtíc znásilnit svůj sen, naplnit ho až do dna, kdybych na to měla exnout? Vánoční nákupy po vánocích, včetně naplnivších se kufrů nepotřebným balastem, vánoční, u nás nevídaná výzdoba a to jak mě konečně někdo bude obskakovat, hýčkat a zářící hvězdička na zlodějském zubu z Kevinových dobrodružství, se rozplývá jako pára nad hrncem. Dokonce i telefonem jsme varováni, N E J E Z D Ě T E……….Snad se domnívají, že nemáme ani ánunk, jak opravdová zima vypadá, my to přece známe, i u nás bývaly dva metry sněhu a chodívali jsme uličkou, vykopanou v závějích, tedy loni ne a předloni také ne? Poplatky při vjezdu do New Yorku, drahé půjčovné za auto, zavalené dálnice sněhem, to by padla první zastávka na cestě do „Čikagou“ a komplikace narůstají, amíci se obávají oblevy a následného zamrznutí té sněhové nadílky. Děda začíná rezignovat, „v létě vyřídíme nové papíry a pojedeme“ , v létě tady nemusím být zatraceně, budu pod kytičkami? Ale, krůtí brko, potřebuji já nějaké povánoční výprodeje za dolar? Ne, nepotřebuji, Potřebuji já starosti s kočkami, psem a nerudovské kam s tím a kdo bude topit kytkám, kdyby ta kalamita opustila širé pláně za oceánem a vtrhla sem, na naše? Ne nepotřebuji. Hodím nožky na podložku, pustím telku, pošlu pro pívo, zapálím si cigáro a nějaká AMERIKA,  mně může být ukradena! Vždyť jsme to kdysi prohlásila a tak to mám zato, jaký jsem prognostik, připadám si jako Zeman, před pět a dvaceti lety?  

Já to věděla a na moje slova došlo: KLIK

28 thoughts on “LETÍTE DO USA


  1. Danke liebe Anna so viel Schnee bei uns in Köln gibt es nie so viel immer nur wenig Ich hoffe es geht dir gut und alles ist in Ortnung.Ich wünsche dir von Herzen einen schönen ersten Advend liebe Grüße von mir Gislinde

    1. Nach zwei Jahren, auch hier in unserem Land ist nicht eine Flut von Schnee, aber wir sind nicht böse, wir haben weniger Arbeit. Bildchen ist schön. Auch ich wünsche Ihnen einen schönen ersten Advent. Hows Anna

  2. Vlastně až komentáře mi daly pochopit, jak to s tou cestou do Ameriky je. Ta záplava sněhu, kterou tam měli, je prý příčinou nějakého jezerního efektu, kdy se nad tím jezerem rychle vysráží vlhkost a pak to všechno spadne na krajinu. Mě se to moc líbí, sníh mám ráda, ale s dopravou to musí dělat velké problémy. Tvému muži držím palce, aby všechny strasti cestování dobře zvládl a živý a zdravý se ti vrátil domů a tobě přeji, aby jsi sama zvládla starost o domácnost a zvířátka. 🙂

    1. Děkuji moc Jaruško, ty mě tak trochu znáš, chodíš ke mě nejdéle a tak víš, že obojí je pro mě těžké, jak jet, tak být doma, mám tady anděla a ten mě podrží a pomůže.
      Doufám že se na mě nezlobíš pro dlouhou odmlku, někteří z vás a jejich komentáře byli zneužiti spamery a dalo mně úsilí, to zlikvidovat, konečně jsem našla i ten zdroj a tvůj komentář a celý článek, musela jsem najít a smazat, je to konečně všechno v pořádku a těším se i já k tobě, zatím jsem tě sledovala jen ve čtečce. Zdravím tě a objímám. Anna

  3. Už jsem se vážně lekla, Aničko, že se do USA chystáte. Vypadá to tam hrozně a krásně zároveň.
    Taky se pamatuji na sněhové závěje, kdy z nich koním lezly jen uši, to jsem byla ještě docela malá. Sníh byl odklizený a navršený tak, že uličky tvořily úplný labyrint. Zvláštní je, že tenkrát se z toho nedělala žádná velká věda. Dneska nás rozhodí i sněhový poprašek, a to máme na odklízení spoustu techniky.
    Vydejte se do Států, až bude vhodnější počasí. Stejně vás obdivuji, že o tom vůbec uvažujete. 😉

    1. Můj muž volal z New Yorku a není to tak příšerné, jak to jejich zprávy líčí Hanko ale zatím sedí tam a dál neletí proto, že víc na severu to asi bude horší a obleva, ta jim dá teprve zabrat.

    1. Když mám nějakou starost, tak zase prosím o podporu a sounáležitost. Jistě, mohla bych rodinu násilím nahnat sem, na tu naší samotu a nakázat jim, aby mě nechali vyžvanit se, mám ale blog?

  4. Anno, myslím, že bylo škoda tam nejet, ve dvou se to také lépe táhne.
    Já jsem byl v USA 2-krát, jednou na západě (San Francisco, Las Vegas a několik národních parků) a jednou v New Yorku (+ u Niagary) a ještě mě láká Washington a Chicago. Washington proto, že tam mají Leonardův obraz Ginevra, který po letošní návštěvě Petrohradu a Mnichova je poslední, který jsem ještě neviděl v originále. Chicago bych zase chtěl vidět kvůli mrakodrapům, pro které mám také slabost.

    Příště si to nenechte ujít.

    1. Tak od Niagary je to, co by kamenem dohodil, tam jste to měl do „Čikága„ skok. Já o tom psala již jinde, ony to tedy nebývají zrovna cesty za rekreací, muž létal tam a sem, jako hadr na holi, oni amíci, si dobře chrání své? Jen tedy jednou se porozhlédl po státech a to můj muž procestoval zhruba i to, co vy, byl tam s mlaďochy, servalo ho to na kost, je to záhul i pro mladého a já tenkrát věděla proč nejedu, několik let jsme spolu nemluvili, tedy s mladými proto, že plán a realita, jsou nebe a dudy, tenkrát jsem byla zdravá, dnes jsem v háji a tak jsem si ten plezír, že já si budu „užívat“ odpustila proto, že jsem realista, viděl jste ty fotky z NEWS? Když jel můj muž do USA poprvé, jel tam vyřídit pozůstalost a to bylo před asi deseti lety a teprve teď to skončí, „Čikágo“ tenkrát, bylo hnusné, špinavé město, cítíte jistě jak se u nás doma všechno mění, tam, ještě rychleji a ne k lepšímu v tom, jako u nás, mezilidské vztahy a money-money-money? Tam již lidé ani nechodí, na ulici před dům? Milony zašlapaných žvýkaček, všude dole tma, stopy od oleje z aut, zápach a žádní lidé, mimo některých státem hlídaných a organizovaných akcí, jako jsou vánoce, den nezávislosti, pod mrakodrapy nikdo neleze, jedou v autech,,,,,,,,se podívejte na fotky, jsou krásné, na nich to není vidět? I ve filmech je krásné, modré nebe a Michigenské pláže? Ani noha, natož v zimě tak řekněte, co bych tam hledala, veni, vidi, vici? Jo chvilku to se mnou cukalo, ta vášeň cestovatelů. Vaši vášeň, vidět originál, vám závidím, nějak jsem ji pozbyla, můj sen vidět sedm divů světa ztroskotal a zklamání při pohledu na mausoleum v Halikarnasu, podstavec pod, snad kolosem na Rhodu, chrám bohyně Artemis, to mě tedy nějak do kolen dostalo ale zažila jsem i mnoho zklamání po útrapách, o kterých se mladí domnívají, že jsou dobrodružství………. Tak přeji splněná přání, mám skromné, klid a zdraví, což přeji všem.
      Bohužel jsem zase musela zablokovat odkaz na obrázky, ale když budete chtít a domluvíme se, tak to na jeden domluvený den pustím. Dobrou noc Miloši.

      1. Teď bych tam taky nejel, bál bych se i pádu letadla v tom nečase, vzpomínám, jak jsme loni v únoru letěli do Mexika a trčeli na letišti ve Vídni a pak i ve Frankfurtu, protože dráha i letadlo samé byly zasypány sněhem.
        Ale v létě být vámi bych manželu dělal doprovod hned a rád.

        1. Já vím, že by jste rád poradil ale já vás neposlechnu proto, že to není vada na mém přijímači a vysílači, ano s ohledem na ostatní bych to mohla dělat, nebo předělat, ale každému poradím jen jedno, jdete-li si kupovat počítač, vezměte s sebou odborníka, on vám poradí jaké doplňkové programy si máte stáhnout, jak silná grafická karta vám zajistí rychlé prohlížení čehokoliv, ne že bych tomu já sama rozuměla, mám na to lidi? Když vám nejede tak prosté prohlížení, jako je stránka (pár obrázků), jak si shlédnete třeba film v HD kvalitě? Chyba není v tom, jak to dělám ale ve vašem software, asi a neberte si to osobně já nemám problém a tak se většinou divím i když, možné je i to, i když nic neříkají, jen si všímám, že se nám v tom zase dva týdny hrabou, tedy (wordpra)ss? Poradím vám, zkuste se přihlásit na Google, leccos to usnadní a dá vám to mnoho nových možností i prohlížeč Chrome, je podle mě nejlepší?
          Bohužel „stání„ u soudu mu nedovolilo sedět? doma a tak letěl.

      2. Ano, vaše stránka je na načítání hrozně náročná, protože než se zpracuje ta „zátěž“ grafiky, opravdu to znatelně trvá. Obrázky by bylo dobré ukládat v menším rozlišení a v také v menším rozměru. Já k tomu používám volně dostupný program IrfanView a koláže v Google Picasa.

        1. V jiném komentáři vám píši, že bych vám zpřístupnila opětovně, na konci článku zavřený odkaz na fotky, ty jsou v systém WindowsLive a asi by vám to také nešlo, jsou jich tam stovky. Infran…, Microsoft Office Picture Manager, Pictureviever, Picasa ano mám, ale nejraději a nejlépe se mně zpracovávají fotky ve Windows Live Photo Gallery, kde mám 20 gb úložného prostoru. Tak,, jak to dělám, to dělám proto, aby jste si na jednu fotku v koláži mohl kliknout a byl v prohlížeči a fotky si mohl prohlédnout ve velkém formátu, což je ve wordpressu, tedy mimo cz, běžná praxe?

  5. Snowy landscapes!… I bet it must be really cold over there… I am lucky because we are having a warm spring so far!. All the best to you Anna. Love ❤
    Aquileana 😀

  6. Tak jsem pochopila z komentářů, tak nikam neletíš. Na jenu stranu je to škoda, ale zase kdo by trmácel takovou šprapáci. Nohy na stůl a svařák k tomu a je dobře.

    1. Neletím a docela mám starost o dědu, nelíbí se mě že se rozhodl tak, jak se rozhodl proto, že tam to opravdu dobré s tím počasím není? Já bych mu visela na krku s tím svým mizerným zdravím a v tom počasí, stejně seděla doma jako tady!

  7. Tak jsem koukala na ty nádherné fotky a nějak jsem tě tam nenašla? 🙂 Ale vážně. Jednej, jak to cítíš a říkej si, že nemusíš opravdu vůbec nic. Až se vám bude chtít, tak šup, ale zatím to tak u vás nevidím. je toho asi spousta – co kdyby? A já už se držím hesla – všude dobře – doma nejlépe. Myslím nejen naši zemi, ale opravdu domov. Už se na nějaké daleké cestování opravdu necítím. Ale věřím, že by to mohlo být krásné.

    1. Já sedím v té policejní helikoptéře, ze které jsou foceny ty závaly sněhu. Když musíš tak musíš a nic s tím neuděláš, já tedy nemusím, můj muž ano a při hledání informací jsem se dobře bavila a to, co jsem napsala je ironie, pokud někdo nerozuměl? Jak jsou nabízeny výhodné cesty, za deset tisíc letenka, výhodné předvánoční a povánoční nákupy, ale kloudná informace je dobře zakopána v tom balastu, což není nic, nám cizího a již jsme si na amícké způsoby, ne jen zvykli ale máme je hluboko pod kůží? Jen jsem si říkala Libuško, že když jsem o to nestála léta, že jsem možná dělala chybu, je ale vidět, že Bůh mě napovídá, že není o co stát a prožít si nějaké eventuální útrapy, tak to opravdu nemusím, můj muž odlétá zítra z Frankfurtu s lufthansou.

      1. Tak to vidíš, já v tomto žádné zkušenosti nemám. Doufám, že ty výhodné cesty takto nefungují všude. Vnučka letí do Anglie v prosinci za spolužačkou, letí celkem tři a má mít obě cesty jen za dva tisíce, tak snad v tom nebude nějaký zádrhel. Má už rezervaci. Tak přeji tvému muži šťastnou cestu a šťastnější návrat.

        1. Ty jsi myslela asi „doufám, že to dobře funguje“ ? Můj muž zavolá až z New Yorku, nevím ani v kolik to odlétalo, tak ti poreferuji jestli a jak to fungovalo, sice nepoužil žádnou závratnou slevu, ale z Prahy by to bylo bývalo o pět tisíc dražší a to, nebyl zpáteční let a výhodou je i to, že ve Frankfurtu, má u koho nechat auto, v Praze ne a parkovné u letiště je dražší nežli v Americe, i v tom chceme předběhnout svět?
          Děkuji Libuško, já mu přeji i dobré pořízení, aby se kapitola USA v pohodě uzavřela a já již nikdy nemusela snít hloupé sny, jak si je občas lidé sní o tom, že v zemi neomezených možností, najdou vše centralizováno na jednom fleku, ona ta země je obrovská a od jednoho zázraku přírody, různých úrovní života a kultur k druhému, jsou to tisíce kilometrů. A já viděla na (NEWS), jak se život zastavil v tak obrovských městech jako je NEW YORK A CHICAGO ? Tedy před pár dny?
          Náš život, s mým mužem je smířlivý k jakémukoliv osudu, nic nás nikam nežene, mimo povinností k budoucím, a když vezmu v úvahu, že se říká, že je nás šest milionů a ostatní jsou dnes již vlastně cizinci, je svět velice malý i na M Č P….

    1. Máme u nás také takovou drbnu: Novinky………. Ne že bych zprávy o počasí považovala za drby, ale ty diskuse tam a tady, na těch našich „Ň Ů S“, se moc neliší? Počasí, vděčné téma.

Zanechat Odpověď

