Dnes bylo Václava

Jsem babička, i Ludmila jí byla, naše tradice nám velí oslavit jejího vnuka SVATÉHO VÁCLAVA, děláme to vždy, když nám teče do bot. V předešlém článku píši o stařičkém panu faráři, který nás neučil jen náboženství, byl i zdrojem moudrosti a úcty k tradicím a některé jeho pobožnosti končili Svatováclavským chorálem.
Nejsem, alespoň si to o sobě myslím bigotní babka bez morálky ale „kudy z nudy„ , není pro mě symbolem života a jeho smyslem, NEPOBUŘUJE MĚ, když si o mně někdo myslí, že si mohu bezostyšně hřešit a pak jít, kleknou si ve zpovědnici a za bránou své hříchy klidně zopakovat, mýlíte se milí přátelé, k tomu, aby mně bylo odpuštěno je nutná jistá namáhavá procedura, totiž účinná lítost  a nutnost nápravy a to, ne jen dočasné? Ježíš řekl Máří Magdaleně, “ JDI A NEHŘEŠ VÍCE„  a to, že nevědomost hříchu nečiní, není pravda! Jsem člověk a jako takový, si jsem velice dobře vědoma, že primitivismus ve mě, je velice silná a zakořeněná věc, žádné ze svých dětí ani vnuků jsem k víře nedovedla a že nejsem Svatá Ludmila, si jsem velice dobře vědoma, jsem jen babička, jako byla ona a věřit, že výchova, nemusí vést jen k chození do kostela ale k víře, že slušný člověk může být i ten, kdo není členem církví. Často, sobecky zarputilé postoje jsou mou slabou stránkou a nejsem na ně pyšná. Nechci soudit život nikoho, jen říci něco, o některých zkušenostech svého šedesát sedm let dlouhého života. Zní to průběžně mým blogem ale i to, že netradiční způsob pojímání morálních hodnot v naší zemi, nemá dobré výsledky, o tom nemám pochybnosti!
Pane Miloši i ostatní oponenti. Přít se z nikým nehodlám a vypadá-li to na při, vzdám se ráda podobné diskuse, o které vím předem, že nikam nevede a ještě horší na mé povaze je to, že se nechci a nebudu omlouvat, nebo vymlouvat tam a tomu, kdo má jiné přesvědčení proto, že pokora, je také můj boj, samé se sebou.

17 thoughts on “Dnes bylo Václava

  1. ★───────★───────★───────★
    ▐███▐█▀█▐█▀▀▐▌█▀▀───★ ABBRACCIO
    ▐▐▐█▐█▀█▐█▄█▐▌█▄▄ ★ BY NANCY
    ★───────★───────★───────★

  2. Václava si spojuji s Václavskými hody, které u nás tradičně bývaly každým rokem, vařilo se, peklo se a půjčovaly se i židle od sousedů, protože u nás bylo vždycky plno.
    Od té doby už uběhly desítky let, co se brácha oženil a my odešly, Václavské hody zrušili (tedy ne hody jako takové, ale zvaní hostů), prostě se sbalili a jeli pryč. Dnes už mě to netrápí, každý jsme nějaký, jen je mi občas llíto, že ty časy už minuly a nevrátí se.
    Hody se u nás (tedy tam, kde jsem vyrůstala) drží ještě teď, dokonce i se mší slouženou u kapličky, kam chodívaly i babky, které se do kostela jinak nedostaly… je to moc hezký rituál.
    Těší mě, že přes nepřízeň počasí jim to letos aspoň trochu vyšlo, vypadalo to na zimu a déšť, ale nakonec prokouklo i sluníčko.
    Hezký den, Aničko.

    1. Václav a Josef, to „za mejch mladejch„ bylo jako deset deka salámu, znáš to ne? Dokonce se říkalo Venca první druhý a třetí a kapela chodila od „Venců k Vencům„ Bill a Kid, se nenosilo. Pouť máme Martinskou, u nás se tomu říká posvícení a držíme se tradice stále. Máš pravdu v tom, že přijdou věci nové, já budu na „Volšanech„ a jak si mladí ustelou, tak si lehnou? Ne že bych mezi staré vkládala tebe, jsi ještě mládě a musíš jít s davem, nebo raději ne děvče, dav jde někam do háje?
      S šátkem počkám, až budeš dělat větší, jak jsem psala.

  3. Nemyslím, že chozením do kostela se stane člověk dobrý. Podstatné je, jak smýšlí nejen před davem, ale i když je sám. Jen proto, že člověk je věřící, neznamená, že je dobrý. Naopak znám některé věřící, a člověk by se musel stydět, kdyby takto konal sám. Důležité je vlastní svědomí.

    1. Ne řeči ale činy, to je pravda a proto s nebudu přít o vašich a mých zkušenostech. Pokud máte jiné, je to jen potvrzením toho, co říkám.

  4. Aničko, krásně napsáno. Já taky zastávám názor, že by nikdo neměl hřešit proto, že se z toho vyzpovídá, to mi přijde opravdu hnusné. Napřed myslet a neubližovat, ne? Pravda je, že na to, aby byl někdo slušný člověk, nemusí být nutně věřící.

    1. Mnoho lidí zaměňuje víru s církvemi nebo náboženstvími? I ateista může být v podstatě věřícím člověkem, má svou vlastní víru, v sebe a jestli žije tak, jak má slušný člověk žít, nemám důvod říkat, že je špatný proto, že není křesťan, právě nad tohle jsem povznesena? A právě pro to, budu hájit právo, třeba i kmenů v Amazonii.

  5. O tom boji s naší hříšnou podstatou krásně píše apoštol Pavel v epištole Římanům v sedmé kapitole. Píše : „Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.“ A ptá se :“ Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti? Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho“. Ten zápas člověka se svou přirozeností je staré jak lidstvo samo a první krok ke změně je to, že si to uvědomíme a dáme se na cestu, na které je pořád co vylepšovat. 😉

    1. Milá Jarko, docela se mě osobně dotkl citát z bible, co jsi použila, bylo by dobré, aby jsi to vlastními slovy rozvedla, jaké zlo čiší z toho co vždy říkám v dobrém úmyslu? Všeobecně? A také proto že, kdo zlu neodporuje, sám je podporuje?
      Dobře jsme se shodly na tom, že jsme jen na cestě a napsala jsem to jen pár hodin před tebou panu Kingovi, shodujeme se i v tom, že já čtu především, Bibli Kralickou?

  6. Ja som Grossvater 71 ročný a nepriviedol som ani jedného z piatich vnúčat a ich dvoch matiek, mojich dcér, k ničomu, len aby sa naučili sami slobodne myslieť. Na tom som nesmierne pyšný, to sa mi tuším jediné v živote vydarilo.
    Peknú jeseň Ti želám…ahoj, King Rucola

    1. V to i já doufám, přesvědčit se o tom, nemůžeme proto, že zaplať Bůh, jim do hlavy nevidíme. Jsme jen pozorovatelé na cestě. Jste tedy o rok mladší nežli můj muž.
      I já vám přeji, u nás již přišli paroháči z podhůří a to je důkaz, že podzim je opravu o měsíc dříve i listí již opadalo skoro všechno, na konec září nevídané? Zdravím Anna.

  7. Einen schönen Abend liebe Anna ich bin auch Grußmutter habe 2 Enkel sind aber beide schon 18 leider.Ich wünsche dir eine gute und glückliche Woche.Liebe Grüße von mir Gislinde

    1. Mein Enkel ist 27, Enkelin 24 Jahre? Großmutter Ludmila ist Alter 1154 Jahre …
      Ist die Übersetzung schlecht, manchmal verstehe ich nicht?

Zanechat Odpověď

