Cestovat s někým

Cestovat prstem po mapě Google, je sice zajímavé, ještě zajímavější je, si zacestovat s někým, kdo vám o svých cestách povypráví a ukáže i sem tam nějaký obrázek o místech a dějích, co si já mohu jen odposlechnout od přátel, nebo přečíst.

cooltext1678192061

Jižní Amerika, kultury, pro mě stále lákavější a záhadnější, je současným tématem na Blogu KLIK :  VŠUDE DOBŘE . Mám tuto wordpressáckou stránku dlouho ve čtečce, nedávno jsem se tam začetla a, že je to moje krevní skupina vím docela dobře, preferuji mladé, zvídavé a poznání chtivé lidi, s vlastním názorem na svět a tam nejde dojít, sezením na zadku doma, čekáním na pečené holuby, psaním o laku na nehty, nešťastným vzdycháním, nebo pokryteckým vykládáním o tom, že nepotřebuji nic vědět proto, že miluji svou zemi natolik, že z ní nevystrčím nos a považuji to za svou přednost? Ano, ne každý může….. Ale každý může dnes znát a vědět, je spoustu možností jak?
Je to již nějakou dobu, co mám na liště odkaz a znovu ho sem dám: SURVIVAL INTERNATIONAL  proto, že lidé se nezajímají o rozmanitost světa, sobecká sebelítost v hojnosti a nadbytku, lidi kazí. Již si nejsou sto uvědomit, že svět, dnes tak malý, je spektrem různorodosti, od kultur doby kamenné, až po kultury zkoumající zákony vesmíru a jádro atomu? Respektovat a uznat, se musíme učit a když ne vlastní cestou, kterou jistě nemůže podstoupit každý, tedy se alespoň podívat tam a k tomu, kdo to udělá a dá nám své poznání k nahlédnutí…….

Obrázek z OHŇOVÉ ZEMĚ na blogu Všude dobře.
Všude dobře
Kontinent napříč procestovali i mojí přátelé před lety a povyprávěli o životě  a kulturách známých míst, nemusím se jich ptát, jestli smím jejich fotky dát na blog, jsme jedna rodina a i když jsem tu anabázi neprožila, jako bych jela s nimi a vše prožila stejně jako oni, tak krásně o tom vyprávěli a vyprávějí dodnes, když si posedíme u ohně, nebo shlédneme filmy a probíráme dobrodružné zážitky a fotky z nich? Ráda bych vyprávěla, dnes nemám pro koho a tak nevím jestli se vůbec mám namáhat a tak jen pár krás?

Argentina

This slideshow requires JavaScript.

 

20 thoughts on “Cestovat s někým

  1. O tom slyším poprvé. Jestliže už 6 milionu Američanu se zapojilo do protestu, odpovídá to přibližně celé dospělé populaci ČR. Snad má také nějakou sílu EU, jsem také zvědavý, zda to není jen nějaká fáma.

    1. Jsem na woerdpressu pane Miloši, ten odkaz na ČESKÉ STRÁNCE, jsem dala záměrně pro vás, na blogu. cz proto, že vás nikdo neinformuje (dle mého mínění) a málokdo používá překladač stránek-nástrojů Google? My jsme na toto byli upozorněni již před desátým zářím, jenže jsem tady několik dnů nebyla a přímý odkaz je fuč! I když nemám moc chutí se tím zabývat až tak, že bych to každému polopaticky vysvětlila (nejsem ajťák) a odborné věci bych musela pracně vyhledávat, stejně jako to můžete udělat vy? Fámy? Je to jako má oblíbená přísloví, „na každém šprochu, je pravdy trochu„ , a přímý odkaz časem dojde i k vám, nebojte, NEBO POCÍTÍTE NÁSLEDKY NA VLASTNÍ KŮŽI?
      Jste Pražák, že? Když jsem se sem, na konec světa stěhovala na penzi, byl tady vytáčený internet, vy jste byl již na kabelu? S jistou firmou jsem bojovala o posílení serveru, abych tady měla něco jako vy, dva roky, bylo nás deset, dnes, tento server začíná být nepropustný a bude nutno investovat, nárůst těch co chtějí mít na konci světa internet, je ?stonásobný?. Před rokem a něco, mně byl nabídnut rychlý internet s tím, že si koupím nový modem a budu platit o něco více? Do měsíce jsem reklamovala rychlost a byla mě dána sleva s tím, že tady to prostě možné není, docílit požadovanou rychlost připojení, samozřejmě, jsem baba užvaněná a roztroubila jsem to všem! Co nastalo? Si domyslete. Ani kapacita mozku není nekonečná a já, při roční platbě, šest a půl tisíce, dodnes nemám rychlý internet? Ale jsem na tom jistě, soudě podle odpozorovaných okolností, o mnoho lépe nežli mnozí, na malých serverech a pokud lidé budou ticho, nikdo se nepostaví, malí a slabí budou jako vždy a ve všem smeteni? Nevím na co máme instituce, my Češi, za své, nejen že nebojujeme ale je nám to fuk, vždy a ve všem? A také nevím proč se ptáte tady, ne přímo na článku?
      Jinak vás moc zdravím, přeji dobrý večer a jsem moc ráda že jste jako jediný projevil, alespoň zájem. Děkuji i za ty, na blogu.cz, co již problémy cítí…………

      BOJOVAT S MOLOCHEM, JDE JEN JEHO METODOU!

  2. Máme to ale krásná a zajímavá místa na té naší malé Zemičce. Miluji cestopisy a dokumentární filmy o přírodě a zvířátkách a ani mi nevadí, že se na ta roztodivná místa osobně nikdy nepodívám. Stačí mi ten náš česko-moravský dvoreček, který poznáváme na našich výletech. V tomto si ale moc nerozumím se svým manželem. Já bych výletovala třeba každý den, on je pecivál, kterému stačí posezení u kávičky s rodinou a známými. To je nějakého přemlouvání, byť na sebemenší výletík někam za humna našeho města. Ale až tak si neztěžuju, jsem ráda, že ho mám. 😉

    1. Zdravím tě Jaruško.
      Pár dnů jsem si také užívala „náš dvorek„ . Docela jsem se trápila jeho úpadkem ale nic s tím nenaděláme, svět změnil své priority a my hlupáci staří lisujeme jablka, jako by to byl jediný smysl života? Tvému muži se moc nedivím, také se již netoužím účastnit „trhu marnosti„ ? Započetla jsem tě do kategorie svých dcer, v tom věku jsem byla dychtivá po zážitcích jako ty, dnes jsem jako tvůj muž, jakákoliv cesta z domu, má pro mě jediný cíl rychle zpět domů?
      Potěšil mě společný zájem a to cestopisy a tenhle doporučený, je nevybásněný, je to holá realita bez příkras a to na něm oceňuji.
      Hezkou neděli Jaruško…..

  3. Já jsem na tu naši minizemičku pyšná, co je u nás krásných míst! Ale pak vidím nějaký pořad nebo video a musím říct – nejen doma je krásně. V celém světě by se našla místa, plná krás. A docela příjemné je pro mě zjištění, že ještě žijí lidi klasicky postaru, bez televize, bez videa, bez elektřiny… možná nemají všechny vymoženosti světa, možná nemají žádnou vymoženost, ale zdá se, že jim nic nechybí a že se cítí spokojeni.

    1. Přesné, naprosto dokonale jsi mě pochopila, mám velkou radost, že nedělám tu stránku zbytečně.
      Tam kde teď v tuhle dobu ti lidé, na které odkazuji jsou, by to spoustu lidí nazvalo hroznou bídou a oni jsou spokojení a šťastní a dokonce pohostinní?
      Dvě třetiny lidstva takhle žijí a když někdo říká že je to odsouzeníhodné, mýlí se, odsouzeníhodné je to, že se bohatý svět nerozdělí a ještě tu jejich bídu prohlubuje, plundruje, jak se dá, kácí džungli, ničí životní prostředí tak, že to planeta již přestává zvládat a Bůh nám pomoz, (ebola, války, nenávisti) aby nás země neuvrhla hluboko do minulosti se lidé musí zajímat, sounáležet s dnes tak malým světem a tlačit stále a systematicky, na ty mocné?

      Promiň Vendy, že ti odpovím jen na tenhle komentář, odjíždíme domů, až se vrátíme, napíši víc.
      K tomuto článku mám mapku a dneska jsem se podívala na video pěší tůry světem, do nejbližší civilizace kolem šedesáti kiláčků a nikde-nikdo nejede?
      http://1drv.ms/1sMNgf4

  4. Ano, Aničko, je to krásných míst na světě, ale i u nás je krásně. Už nikam nemůžeme, tak jsem ráda, že aspoň po té naší vlasti ještě občas, i když ne už daleko. Jsou to nádherné záběry, ale vím, že nemohu vidět všechno, tak mne to ani až tak nemrzí. Jsem vděčná za to, co jsem viděla, někdo neviděl nic, třeba jako moje maminka. Ty máš taky na co vzpomínat a to je dobře. Já bych si ráda Tvoje povídání poslechla, ale bohužel. No, jsem spokojená s tím, jak to je, jen říkám, aby to nebylo horší. Teď mají velkou poruchu u nás na blogu, technického rázu, nejde mi se přihlásit na blog, abych mohla zveřejňovat články, nejsem sama a na odstranění prý se pracuje. Mně to zas až tak nevadí, nejsem takový závislák jak by si třeba někdo myslel. Dokáži se zabavit i jinak. Aničko, krásný večer.

    1. Tady na WordPressu už víme? CO SE TO DĚJE, AMÍCI NÁM TO JIŽ DALI NA VĚDOMÍ ? Na tvou větu, „no, jsem spokojena s tím jak to je„ , vůbec nevím jak odpovědět a jestli někdo vůbec chce rozumět tomu, co říkám?
      A říkám že bude hůř a že by mě dnes zajímalo, jak se zabavit, tak to opravdu nevím co si myslet!
      Jednou mně někdo napsal, že nesnáší ty lidi, co říkají mám pravdu a když na jejich slova dojde, vidíte, já vám to říkal? Tak to bych musela nesnášet především sebe!
      Myslím Libuško, že mnoho věcí se změní tak radikálně, že si to málokdo umí představit a uvědomit?

      Měj se hezky Libuško.

      V GLOBÁLU, SEDÍME-LI ZADKEM NA HORKÉ PLOTNĚ A MÁME NOHY VE STUDENÉ VODĚ, JE NÁM AKORÁT…………….

        1. Nevím Vendy co vám, do tvého admin systému nejsem přihlášena. Nám na wordpressu psali o protestu proti příštím změnám, které asi neodvratně nastanou. Chtěla jsem tu zprávu přeložit a publikovat, dnes tady již není, nebyla jsem tři dny a tak výhledově, uvidíme co bude?

  5. Anno, jen piš a ukazuj obrázky. Já moc daleko necestuji, ale ráda se podívám kolem světa. Přece si to nevezmeš do hrobu, to by byla škoda. Na to je internet moc dobrý.

    1. Copak já, Hanzelka a Zikmun, to byla dvojka mého mládí ale i dnes jsou tací a když si na ně, (to modré v článku je odkaz) neklikneš a nepodíváš se ty, ani kdokoliv jiný, bude to líto mě a vy se ošidíte o zážitky těch nových Hanzelků a Zikmundů, které já jen obdivuji a dávám k nahlédnutí a moje snaha, byla zbytečná?

  6. Wunderschön deine Bilder, wieder aus sehr fernem Land liebe Anna!
    Wirklich fantastische diese Gegend und war bestimmt auch eine fantastische Zeit dort!
    Liebe Grüße von Herzen und freundschaftliche Umarmung für dich ❤

  7. Einen schönen Montag liebe Anna schöne Fotos ich hoffe dir geht es gut,wir hatten jetzt ein paar schöne Tage viel Sonne hoffenlich bleibt es mal so.Liebe Grüße und Freundschaft Gislinde

  8. Taky ráda cestuji prstem po mapě a zajímavá místa bych chtěla navštívit osobně. Ale má to jeden obrovský zádrhel, jezdím sama a to je poloviční radost, když se o zážitky nemám s kým podělit. U nás o poznávání zajímavých míst nemá nikdo zájem a pokud jsem nechtěla dřepět na pr…i jako zbytek rodiny před televizí, začala jsem vyrážet sama.

    1. Ty si opravdu umíš vybrat Jitko a navíc se na místa tvých výletů podívám vždy ráda proto, že některá jsou moc zajímavá, cestuji ráda s každým, kdo mně ukáže něco, co neznám a dá nějakou novou informaci, dříve jsem je ukládala do své hlavy, dnes si je uložím do počítače proto, že hlava je již plná a kapacita mého „disku„ v hlavě, je totálně v háji? Beru zavděk každým, kdo mě něco zvláštního a poučného ukáže. Rozumím ti, také mám potřebu sdílet s někým cokoliv, proto dělám blog.

Zanechat Odpověď

