Jsem zbabělec

Kolem našeho domku je“zatracený„terén.
Orlí hnízdo na „skále„ tomu říkám, stěhovat jen nákup, je pro nás anabáze, přijet k domu se dá jen zadem, lesní cestou a třicet let jsme tudy jezdili, cestu, tedy celou, v létě sekali, v zimě odklízeli sníh, půl kiláčku, až jednou…..
Se kdosi špatně vyspal a na tu cestu nám dal bránu (nová móda a arogance moci?) Podobný případ řešila i televize před časem a že si budeme chodit pro klíč, kdykoliv budeme potřebovat, a že, půjdeme poníženě poprosit vrchnost o svolení, to se nám tedy nechtělo a tak jsem začala bojovat o právo na život, lidskou důstojnost a o úctu ke stáří? Co myslíte, uspěla jsem? Ne, jistě že ne, je to dva roky, co přišla „KOMIS„ odborníků a odnesli to všichni bordeláři, co si udělali z lesa a nejen tam smeťák ? KLIK … Já to ale nebyla, kdo to rozpoutal, byla jsem zbabělec a stále jsem, šlo mě jen o bránu. Když nás soused zleva přestal zdravit, bylo mě to líto ale byla jsem zbaběle ticho, když ten dole založil skládku u svého domu a měl ji tam dva roky, stála jsem si na vedení a nedošlo mně, že je to „naschvál„?  Vztekala jsem se potichu a čekala, že jim dojde, že to je jejich vizitka ale ani nahlas posléze, to nebylo k ničemu?  Já ani muž,  se z toho sice nepotento, ale? Začal i ten vlevo, a staví před má okna, již druhý rok, boudu na svůj brajgl (zřejmě), neptám se a potichu si „brečím do svého šnuptichlu proto, že třicet let jsme byli kamarádi. Jsem zbabělec proto, že obrátit se na úřad, je jako si na*rat do botiček? Nevím co se to s námi a lidmi dnes děje, rozhovor? Nemožné?
Můj muž mě utěšuje, neboj, zvednu plot, vysázíme břečťan, zimolez a Clematis a bude to hezké, nebude to vidět, jenže nežli to vyroste, budu na „VOLŠANECH„ . Jsem zbabělec!  

This slideshow requires JavaScript.

Že je možné mít své krámy pod kontrolou a dříví uklizené přesvědčím klikací fotkou a tohle někomu vadí? 

 

Houby ale rostou, tohle je nadílka za patnáct minut v lese za domem.

Podzimni_pozdrav_5

 

rozum do hrsti

18 thoughts on “Jsem zbabělec

  1. Aničko, to je smutné. Zbabělcem bych Tě rozhodně nenazvala, logicky jsi uvažovala a vznesla dotaz či přání. Místo toho, aby Tě sousedé podpořili, dělají Ti naschvály. To mi taky hlava nebere. Ale ze všeho nejvíc by mne to duševně rozhodilo a snad bych i špatně spala a říkala bych si, PROČ to všechno, že jsi přece nechtěla nikomu ublížit. Tyhle stavy já hodně těžce snáším, Aničko, takže Ti rozumí. Myslíš, že ještě v této zemi vítězí rozum? Kdepak!

    1. Musím to ještě doplnit proto, že je to matoucí a špatně napsané, ten vytýkací dopis, jsme dostali i my, proto, že i my jsme nesplňovali podmínky, měli jsme vždy zaparkované auto na pozemku Českých lesů (cesta) po které nikdy, nikdo, mimo nás nejezdil a nejezdí, vysázeli jsme tam před třiceti lety různé rostliny, ve kterých byla ta boudička, kterou můj muž přemístil, na fotce ji vidíš přemístěnou a zarostlou, za ty necelé dva roky psím vínem z pergoly.
      Také musel můj muž znehodnotit zahradu stáním pro to zatracené auto?( Na fotku, jak to dříve vypadalo se můžeš podívat, máš ji na horní liště, na stránce „Můj život„) . Je to podobné, jako když by si někdo zaparkoval ve městě u cesty a byl za to postihován, žádný zákaz tady nebyl a není. Ten zelený, námi krásně udržovaný prostor, není náš a kámen úrazu není to, že dělají všichni binec, ale to, že námi bylo vše splněno a potrestáni jsme byli právě za pořádek, měli být solidární a spolu se všemi závady neodstranit?
      Kdyby někdo z nich přišel a řekl, svorně se postavíme aby tam stavbičky zůstaly, místo naschválů dělaných dnes, můj muž by to ve svých dvaasedmdesáti letech uvítal, místo té dřiny a starostí, co s tím měl a já bych si ušetřila nervy s bojem proti bráně?

  2. Možná jsem bývala milí přátelé „pohodovka„ , s tím je ale konec, stává se ze mě cynik, kverulanty jsem nesnášela a dnes jím jsem. Mladí říkají, že jsme staří, hnusní a že jim překážíme v rozletu svou kritičností? Jen si tedy leťte miláčci, přes svá pole smetí a odpadků, do říše snů a bájných pohádek, kde není práce ani starosti a Bůh vám pomáhej. My staří vám sen o kýčovém světě nebereme ale ani o něj nestojíme, naší radostí bývala smysluplná práce? Miliony videí s kýblem studené vody, je případným srovnáním, co je smyslem života, myšlenka, ta původní, byla asi humánní, v co se to zvrhlo, je obraz doby a obrázek, je D O B R Ý ! ! ! PŘÍKLAD PRO SMYSLUPLNOST TOHO KONÁNÍ, MIMO PŮVODNÍ ZÁKLADNÍ MYŠLENKU, OVŠEM?

  3. Podobnou situaci měla má známá, taky jim udělali ne vrata, ale zamykací závoru, ono to vyjde nastejno. Bohužel nejsem znalec v této oblasti a ani nemám zkušenosti, jak dál. Přesto přeji pohodový život v chaloupce u hříbkového lesa.

  4. Weiß nicht ob ich alles mit dem Translator wirklich richtig verstand liebe Anna.
    Liest sich jedoch sehr traurig und auch irgendwie resigniert über die Vergangenheit in deinem Leben oder Heimatort?
    Die Pilze sehen so lecker aus und wachsen nur 15 Minuten entfernt hinter eurem Haus?
    Ihr wohnt wunderschön direkt am Wald, was jedoch trotzdem anscheinend nicht so gut für dich ist? Zumindest sagt das unter anderem auch der Vergleich mit Luxus duschen und weite Erg zur Wasserstelle.
    Liebe Grüße und Umarmung von Herzen für dich!!! ❤

    1. Liebe Ann, Sie verstehen. Ich liebe die Natur, zog ich mich in den Wald bewegt dauerhaft und ich war glücklich. Menschen haben keinen Respekt für die Natur. Reinigte den Wald, , jetzt bin ich alt, und ich habe keine Kraft, Wald weinen?

  5. Takovéhle sviňárny od lidských hovad mě vytáčí.. příjezd k domu musí být přece umožněný – neexistuje tady t.zv. „věcné břemeno“? Podle mne byste měli mít taky klíče od brány, jestli neexistuje jiná příjezdová cesta, která by byla nezávislá. Co třeba eventuelní příjezd sanitky, hasičů, když by laskavý soused nebyl zrovna doma? Někteří lidi jsou prasata, ta čtyřnohá ať mi za přirovnání prominou. A ouřad – blbec?

    1. Zrovna jsem to popsala Vendy, ouřad jedná tak jak je v této zemi zvykem a alibisticky nám doporučil soudní cestu, tak na to nemám ani věk ani zdraví Břetislave. Arogance moci a svévole pana starosty, je dnes módní, oni nepracují pro lidi, ta cesta je lesů a povolení na ni nám vydaly a právo tam dát bránu pan starosta neměl, byla to jen „POMSTA ZA SUDETY„. Kdo chce psa bít, hůl si najde? PODOTÝKÁM, ŽE TY NEPOŘÁDKY JSOU NA MAJETKU LESŮ ČESKÉ REPUBLIKY, v dosahu několika metrů od našeho pozemku a ve vsi, nejsou ojedinělým jevem.

  6. Nejsi zbabělec. Potkalo nás něco podobného, jenže jsme reagovali pozdě a nechtěli jsme sousedovic boudu nechat bourat. Ale jsou vyhlášky a požární předpisy, které určují jak daleko od sousedního plotu se může stavět. Najdeš na netu. Takže bojuj. Zdraví Uška
    Jinak jsem nevěděla, že to reaguji na tři roky starý komentář, ale nevadí, jsem ráda, že jsem našla další zajímavé čtení:-)

    1. Jsme staří lidé a po více než třicet let, jsme s rodiči těchto lidí žili svorně, v klidu a dá se říci, jako rodina, tito nám drazí lidé, již nežijí. Generace dědiců nemá citové vazby ani k majetkům ani k přírodě, neměli v rukou každý kámen, nevysazovali les a podle toho jejich vztah k místu vypadá?
      Těší mě, že je někdo nový, koho mé řeči mohou zajímat, vítám vás Jano, i já se k vám přijdu občas podívat. Anna

  7. Myslím, že nejsi zbabělec, ozvala jsi se po právu. Ale současně jsi píchla do vosího hnízda a vosy tě teď můžou uštípat.
    Zajímavé, s tou branou. To je soukromá cesta, nebo obecní? Jak tam někdo může postavit bránu?
    Bohužel ti moc neporadím, Aničko. Snad jen vysázet ty vyšší keře a zvednout plot. A chodit si pro klíč…
    Jak je možné, že ani za dva roky nedošli k nějakému řešení? Nezkusilas to poslat do televize?

    1. Bojovala jsem dlouho, psala až na ministerstvo, odbor ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ, konečný termín uklizení nepořádků, byl pod pokutou padesáti tisíc stanoven na 30. 03. 2013, dopis dostalo šest víkendových občanů včetně nás, dnes je září 2014 a nic se neděje, instituce nepracují, naopak, ještě toho nepořádku přibylo? Udělat si peklo ze života A JEŠTĚ SI POZVAT K TOMU TELEVIZI ? Je jednoduché, žít v tom potom je horší, bránu svévolně postavil starosta, kamarád dotčených, na zastupitelstvu všichni mlčí, krajské ředitelství lesů nám dalo za pravdu a povolení pro cestu, je jejich, a tak to můj muž vyřešil jednoduše, bránu uřízl v květnu a je klid, nikdo ani nemuká a já také ne? Jsem zbabělec Vendy, děkuji za podporu, dojít nějak v klidu na „Volšany„ bych moc ráda? Bylo to období, které mně vzalo několik let života a zdraví.

      1. Takže brána je zlikvidovaná? Dobré řešení. Jinak, mám dojem, že něco podobného jsem před lety viděla v televizi, šlo o pozemek koupený nějakýma Rusákama a oni nebyli schopni pochopit smysl označení „věcné břemeno“. No, pak jim to vysvětlovala i policie.
        Proto mě zarazilo, že něco podobného zkusili i u vás. I kdyby to byl soukromý pozemek, pokud tam vede veřejná cesta, mělo by to být jako věcné břemeno. A jestli to patří lesům a je na to povolení, pak vážně nechápu toho starostu. Nojo, klasika, blbec, který má moc.
        O období, které vzalo několik let života, už taky vím, několik let jsme si užívali s agresivním sousedem.

    1. Liebe Gisel,
      So dass Sie nur hallo sagen, Sie bieten ein wunderschönes Wochenende, viel Sonne, gute Gesundheit.
        Haben Sie ein Blog wieder sehr schöne Bilder haben, danke lieber Gis ……. ♥ ♥ ♥

Zanechat Odpověď

