Čtyři minuty, změní váš život?

Nikdo to neřekne lépe nežli text tohoto filmu. 
Znám ho dlouho, znám je všechny ale nejvíce burcující je tento. 

cooltext1691958432
JAK ÚŽASNÉ SLOVO, považujeme se za nejchytřejší druh na planetě, nicméně jsme ti nejhorší. Co děláme na tomto světě? Kde jsme se tu vzali? Jaký je náš úkol na této planetě? Možná to nikdy nezjistíme, ale zdá se, že naším cílem bylo a je ničení? Přemýšlíte někdy o tom, že nám tato planeta nepatří? Ale, že by jsme se o ni měli starat? Byli tady dávno před námi, jsme jen hosté. Přišli jsme a zabrali jejich území, ničíme jejich domov, byli tolerantní, nikdy si nestěžovali a my ignorujeme jejich životy, jsme jejich únosci, jejich vrazi a přesto nás respektují jako pány. Jsme jediný druh, který útočí, ničí, vyhlazuje, kontaminuje, devastuje a zabíjí, jen aby se měl lépe. Svět je tvůj, je můj, je náš, je dost velký pro všechny ale pamatuj, že je to i jejich svět a můžeme udělat mnohé, abychom zachránili své i jejich životy. 
Ničíme Zemi, umírá, zabíjíme jako diví, přitom jsme hladoví po lásce. Země nás šlechetně udržuje při životě, planeta kypící životem. Skutečně potřebujeme druhové rozdělování? Obnovme druhovou komunikaci, myšlení, tvořivost a pomoc. Přestaňme mlčet, ignorovat, ničit a zabíjet. Otevřeme oči, umíráme v duši, se svou planetou, jedinou živou planetou v naší sluneční soustavě, bylo nám dopřáno myslet, jsou nás miliardy, cítíme? Vládneme? Proč si neuvědomujeme to nedůležitější i když jsme schopni zdolat mnohá vítězství nad zlem, někdy je nutno, dotknout se svého srdce a pocítit, co se nám snaží říci, poslouchat, po čem touží, žít ve společenství na této planetě. Začni změnou u sebe, probuď se, nauč tomu své děti, aby pochopili, připomeň i starým, co zapomněli. 
Až lidstvo přestane existovat, kdo najde naši planetu, ať  uvidí že jsme nebyli ten nejhorší druh co existoval, povznesme se, nezklamme, napravme chyby. Země již není stejná jako dřív, již nemůže dlouho čekat, my všichni víme co je správné a co dělat, tedy konejme to dobré, náš čas nadešel, planeta je v našich rukou, TY JÍ POMOZ, PROTOŽE TY JSI ZEMĚ.

NE NEJSME TAK DOCELA ŠPATNÍ. 

4 minuty,

které vám vrátí důvěru v lidskost.

 

 Země je ještě stále nádherná.

 

 

 

 

32 thoughts on “Čtyři minuty, změní váš život?

  1. Videa jsou úžasná, to první jsem neviděla, to druhé ano (a chtěla ti je přeposlat, ale tušila jsem, že už jsi je viděla).
    Problém je, že člověk je schopný největšího milosrdenství a úžasných skutků, ale také největší brutality a zhovadilosti. Člověk je vůbec plný rozporů a kdoví, co ho vede k té brutalitě.
    Dnes mi na předzahrádce odpočívá kocour od sousedky z kraje ulice. Micin, pěkný, mourovatý. Nechala jsem ho, ať se tam vyvaluje a užívá si sluníčka.
    V neděli měla jedna blogerka šokující zážitek, když našla na silnici sražené kotě, které pomalu umíralo. Nebylo viditelně zraněné, ale bylo vidět, že dodělává. Jediné, co mohla, sehnat mamku (té holce je čtrnáct) a dovézt kotě k veterináři. Měly štěstí, ještě ho zastihly. Ale kotěti už nebylo pomoci, tak aspoň jedna uspávačka a jeden šokující zážitek pro mladou holku. Takových zážitků nasbírá za svůj život desítky…
    Já takových taky zažila několik, dva před dvaceti lety a dodnes na ně nemůžu zapomenout.
    A to se jednalo jen o kočky.
    Jistě, jsou horší věci na světě, nevím, proč zde zmiňuji zrovna kočky…
    To video bylo úžasné. Hořkosmutné a přitom krásné. Tolik velkých věcí dokážeme, coby lidstvo, a jak male dokážeme být malicherní. A jak velcí dokážeme být též ve zlobě a krutosti.
    V jednom filmu jsem slyšela teorii, že když člověk dokáže umlátit psa, dokáže zabít i člověka. Něco na tom bude.

    1. Tvoje komentáře jsou doplněním toho jaký je můj záměr, děkuji ti Vendy. Často u tebe cítím ten pocit, co mívá mnoho lidí, je to rezignace na věci a děje, které nelze ovlivnit vlastními silami? Proto mám ráda takovou aktivitu a společenství lidí, kde vědí, že člověk sám není nic ale jakákoliv pozitivně (o myšlení, není řeč), konající společnost, snad alespoň trochu, je schopna něčeho docílit. Zlobím se na své tělo, zradilo mě, nemohu již dělat krom toho žvanění nic? Zdraví, mladí, vy můžete, i kdyby jen nepokryteckým slovem?

      1. Ale já ten pocit bohužel opravdu mám. Skutečně si myslím, že jsou věci, které nemohu ovlivnit. A jediné, co můžu, je, o tom mluvit. Ale mluvení o tom zase nic neovlivní, jen dá prostor vyjádření názoru. A to je asi tak všechno, co člověk v téhle zemi může…
        Víš, jsem dost praktická a je fakt, že občas mám pocit, že si musím postěžovat nebo jsem pobouřená něčím, co se děje. Ale i když se vymluvím či vypíšu, stejně to nemá žádný efekt. Nemá to výsledek. Nepřispěje to ke změně. A to mě na všem tom debatování nejvíc štve. …
        Nemám nic proti výměně názorů nebo debatě. Ale vím pořád, že jde jen o výměnu názorů a debatu.
        I když, viděla jsem film 1984, a musím seznat, zaplaťpánbůh že ještě můžeme něco říct.

  2. Na konci videa zazní apel:
    „Everybody knows what we have to do. What time is now? The future of the planet it’s still in their hands. Help him, … because planet earth is you.

    Jak ale jednotlivec může planetě pomoci? Jestli teď nějaký šílený politik zmáčkne tlačítko aktivující jaderný útok a v důsledku toho dojde ke zničení planety, je na vše pozdě.

    1. To jste trefil červený knoflíček, přímo na hlavičku! To, že jsme bývali šprýmaři, a to, že jsme krásně, za dvacet pět let uvedli do praxe to, že se kvůli nějakému Novému Zélandu nepo….me, je fakt, se kterým nehnete? Až nám to pan Putin hodí na hlavu, sežereme ve sklepích a v klídku zásoby ze supermarketů, vakuově zabalené a pak si v pohodičce a klídku exneme?

      1. Až nám to Putin hodí na hlavu, tak nepomůže ani milion varovných textů či videí. Nebo pomůže? Změní to Putinovo případné rozhodnutí? Těžko…
        Jsou síly, se kterými jde pohnout a síly, se kterými pohnout nelze. Koneckonců, vymřela už spousta civilizací, proč si myslíme, že tady budeme navěky? Třeba po nás přijdou jiní, osvícenější, moudřejší, umějící zacházet s dary přírody a se sebou samými.

        1. Síla lidského slova a sjednocení se proti zlu, se mnohokrát osvědčilo, nesmí se čekat moc dlouho a benevolentně přihlížet. Na druhou stranu máš pravdu a řeč o konci světa mě napovídá, že “ NA TVŮJ PŘÍCHOD ČEKÁME, PANE JEŽÍŠI KRISTE„ se modlím každý den.

          1. Nechtěla jsem s tím působit depresivně, ale opravdu mě nejednou napadlo, že jako civilizace už existujeme hodně dlouho a že jsme na vrcholu byli. Takže buď půjdeme po rovině, nebo dolů… a dolů rovná se pád.

  3. Druhé video jsem už někde viděla. To první – je to pravda. Jsme tu na návštěvě, ale jako na návštěvě se vždycky všichni nechováme.

    1. Možná?Všechno je jako koloběh života, někde jsme to potkali, viděli, zažili? A kdyby jsme se všichni chovali jako na návštěvě? Hned by bylo líp, „nedávali by jsme si nohy na stůl a nerýpali se v nose„? Nebudu se ptát, jestli mám pravdu, většinou ji mám a když ji někdo nechce akceptovat, zlobím se. Jsem stará nevrlá baba a v tomto neznám bratra?
      Mnohý způsob chování, k sobě navzájem a přírodě, nejsem ochotna akceptovat, ne jen ve filmu, i v realitě žití.

      Proklikněte si na YTubko.

      1. Díky za videjko, už jsem viděla. Taky nejsem ztotožněná se stavem naší společnosti, ale nejsem schopná spasit celý svět. Dělám tedy jen tam, kde to zvládám, a myslím, že to dělám dobře. 🙂

        1. Mám asi smůlu v tom, že si málokdy myslím o tom co dělám, že to dělám dobře, moje vada je, že nejsem kritická jen k okolí, jsem kritická i k sobě. A dokonce jsem si vědoma, že to není hezká vlastnost a také vím, že celý život to mám o něco těžší, nežli pochlebovači a lichotníci ale i přes své vady, mám lidi ráda a dokonce je beru takové, jací jsou, to jen oni, mají většinou pocit, že je chci převychovat, jsem ale natolik soudná, že vím, že to nejde? Člověk je schopen změny, jen, když on sám chce?
          Videa těchhle Francouzských ekologů, miluji ty filmy všechny, to co natočili, je poučení pro lidstvo a těším se i na jejich akce, doufám, že jednou i u nás budou burcovat k nápravě myšlení a věcí příštích.

  4. Liebe Anna das ist ja ein super beweglicher Hintergrund ganz toll finde ich sehr schön wünsche dir ein gemütliches Wochenende mit ganz lieben Grüßen Klaus

  5. Ach, to druhé video je tak dojemné…. To první bych doplnila, že každý musí začít hlavně u sebe, například třídit odpad. Naši zemi miluji, věřím, že jsme tu jen hosté a musíme si vážit všeho, co nám příroda dává. Jen se bojím, že už je pozdě.

    1. Jsem vždycky ráda paní Shariony, když se u mě zastaví na kus řeči někdo „nový„ . Mám blogy rozdělené na ty co mě informují o stavu Země, píšící něco hezkého, zajímavého, a ty oplácecí, kam si lidé chodí oplácet všeobecné fráze? Na podobné, kde lidé nechtějí diskutovat, chodí chválit každý nesmysl již nechodím komentovat, nikdo tam se mnou nediskutuje a já tím pádem to považuji za ztrátu času, to jen, aby jste věděla, na čem se mnou jste.
      Řeči, ve stylu, vždyť s tím stejně nejde nic udělat neuznávám proto, že občanská společnost se buduje jen dobrou diskusí a nic nejde změnit, když o tom lidé nebudou mluvit?
      Občas k vám zajdu a podstatu některých komentářů nechápu. Šumavu miluji celý svůj život, pamatuji ji jako krásnou, zdravou a něco, čemu jsem se s pokorou uklonila. Když najdu na vaší reportáži pochvalné fráze, jde mě to na nervy proto, že tak, jak ji „ČLOVĚK„ dokázal zdevastovat, svou blbostí, nemá obdobu a lidé nechtějí o tom, ne jen diskutovat, cokoliv udělat, protestovat alespoň pravdivým rozhovorem, podpisem petic, ale ještě lžou sami sobě a dělají, že nic nevidí, nebo nechtějí vidět?
      A tak nevím, jestli vy o moje komentáře, a chválit třeba to, co se děje Šumavě asi nebudu, a vy budete stát?
      Jinak, mě moc těšilo a pokud snesete můj styl, budu ráda a vždy pravdivě řeknu, co si opravdu myslím. Nikdy, na nic není pozdě, když se lidé zmohou na pravdu a opravdový zájem. Dobrou noc a hezký víkend

  6. Aničko, nebudu psát žádný sáhodlouhý komentář, jenom to, že na první video jsem nevěřícně koukala a dělalo se mi zle a u druhého jsem dojetím brečela jako želva. Snad to s námi není ještě úplně špatné, dokud se najdou tak obětaví lidé. Hlavně aby ti druzí nebyli v přesile, někdy to tak vypadá!
    Zdravím tě a přeji pěkné letní dny. ☼

    1. Není účelem vybraných videí, kohokoliv emotivně bouřit, jen probudit trochu soucitu a to ne jen ke zvířatům ale i k sobě navzájem. Spěchající svět se mě již nijak netýká Hanko, a nesnáším nepatřičné emoce tam, kde by se slušeli jiné, vídám psa milující lidi, kruté a bezohledné k lidem, zastavila jsem se a přemýšlím o té přesile, o které píšeš?
      My tady u nás v Česku jsme ve fázi přechodu, jinde jsou o krok dál, k prázdným ulicím a lidem uzavřeným ve svém sobeckém světě a vůbec to není pokrok, ani krok vpřed, spíše naopak. Je to sebeobrana, lhostejnost, neumím to rozlišit a agrese, to zastřešuje.

      I já tobě Hanko přeji vše dobré a pěkný víkend.
      My obyčejní lidé chceme klid a mír pro celou ZEMI.

    1. Tak to je to poslední, co bych jí přála. Některé nové vykopávky mě napovídají, že již jsme byli moudřejší, možná, snad, a zase se to naučíme, žít v souladu s Bohem a přírodou. Můj vzor je BIBLICKÝ RÁJ, jo možná, pro mnohé směšné, jako ideál ale krásné, ne? Sedmikrásko?

        1. Ta rovnováha tam v podstatě je, Sedmikrásko, jen u některých, jako by do toho genomu někdo něco nepatřičného přidal, lidé si s tím jednou poradí, jsem o tom přesvědčena a to zlo v nás bude vymýceno. Nedávno jsem četla takový elaborát o prvotním hříchu a srovnání hada v ráji s genetickou manipulací, trochu mě to bylo k smíchu a trochu mě mrazilo. Tak, jako lidé tisíce let manipulují s biblickými texty, tak manipulují i s myšlením lidí a co všechno je touto manipulací možno docílit, se bojím domyslet? Naše stádovitost mě napovídá, že Bůh měl jiný záměr a co mu ho kazí, jsme my? Kde a v čem, je ten „Ďábel„ ?

          1. tuhle teorii jsem taky nekde cetla… zajimave co, zvlast ten had a DNA struktura. a jde babicka s holkama, tak dokoncim treba pak 🙂

  7. Aničko, chce se mi plakat, mám v očích slzy, To první video bylo hodně kruté a to druhé – to byly zase slzy štěstí. Já si také stále říkám, PROČ jsou někteří lidé tak krutí, ale pravdu máš, ne všichni jsou zlí, většina je těch dobrých, ale zdá se mi, že těch zlých nějak víc přibývá, nebo ne? Ale tvrdím, že Ty jsi měla být mladší a někde úplně jinde. Třeba by se Ti toho povedlo víc než celé naší straně a vládě dohromady. Pravda je, že by měl začít každý sám u sebe. Já osobně varuji i vosu, když vlítne do bytu, aby vyletěla ven, nebo ji musím zabít. Tak jsem optimista a doufám, že zase bude dobře, nebo aspoň líp.

    1. Ty jsi jako já Libuško, vynesu pavouky ven a oni se vrátí i s dětmi?
      Mnoho lidí si myslí, že nemohou nic udělat ale mohou i dobré slovo k dětem, je škola života a od dětí to začíná, nejsou-li vedeny k lásce k přírodě a k sobě navzájem, pochopí všechno moc pozdě?
      Na Slovensku mají hezké přísloví, „ohýbaj ma mamko, pokud som ja Janko, až ja buděm Jano, něohněš ma mamo„ . A kdo si myslí, že já tím míním hrubou výchovu, mýlí se? Jen láska je dobrou výchovou a to ke všemu a všem, bez rozdílu rasy, původu a všeho co mnozí zavrhují.
      Hezký večer Libuško………

      Mít moc, zrušila bych za prvé, na celém světě plastové obaly a zase by si lidé na nákup vzali tašku a flašku, jako jsme to dělávaly my zamlada?

  8. Ja liebe Anna, in vier Minuten kann sich so vieles, oftmals alles im Leben völlig verändern!
    Das erste Video ist leider für mich nicht zu sehen und das andere zeigt, wie es wirklich ist und kommt auf der Welt. Danke!
    Liebe Grüße und Umarmung für dich! ❤

  9. Einen schönen Mittwoch liebe Anna schöne Videos und ein guter Beitrag,hier in Köln haben wir Regen das Wetter will einfach nicht besser werden ist schon richtig Herbstlich.Wünsche dir einen glücklichen Tag und Gesundheit.Liebe Grüße Gislinde

Zanechat Odpověď

