Cestou necestou

Tak jsem dopadla a nejsem nespokojená,
nezanevřu a nebudu žehrat na život jen proto,
že si budu jezdit jen prstem po mapě?  

cooltext1678192061
první bude Amerika

A to stát Utah, je to moje nejoblíbenější a jedno z nejatraktivnějších míst, co na Google Earth najdete. Park Archers, je snem každého cestovatele a vůbec se nedivím, postavičky sedmi trpaslíků lákají „děti„ jako jsem já k cestám opravdovým i vysněným odpradávna.

 

Utah je desátý nejméně obydlený stát v Americe, necelé tři miliony lidí.  Církev Ježíše Krista Svatých posledních dnů,  (mormoné) , jsou pravděpodobně “příčina a následek„ Že je to stát s nejnižší chudobou, nejnižším počtem porodů mimo manželství, nejnižším počtem potratů a stát s čtvrtým nejvyšším stupněm blahobytu v USA.

Salt Lake City

 

This slideshow requires JavaScript.

Země divokých dobrodružství, starověkých mýtů a krásné krajiny, Utah je domovem pěti národních parků, jejichž jména, Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Arches a Canyonlands, jen naznačí údiv a majestát. Stát se může pochlubit také množstvím národních památek, 40 národních parků a 14 prvotřídních lyžařských středisek (11 je méně než hodinu jízdy od mezinárodního letiště City Salt Lake). Navíc, stát je známý pro destinací, jako je Great Salt Lake, Monument Valley, Lake Powell a Red Rock Golf Trail. Ale o tom příště a na každý obrázek pokud si ukážete myškou, uvidíte název a kliknete-li, dostanete se do prohlížeče.

33 thoughts on “Cestou necestou

  1. V Utahu jsem byl a viděl Lake Powell a dokonce nad ním i letěl ve vrtulníku, tam také je jeden velký oblouk, ale v samotném národním parku Arches a u Monument Valley jsem bohužel nebyl. Autem jsme v několika státech zvládli několik národních parků (Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Sequoia Park), někdy o nich na blogu také něco napíšu a také si rád budu číst zde.

    1. To jste projel hned několik států a bez té helikoptéry, by to asi nešlo? Z Utahu do Kalifornie přes ty hory tam, to musela být štrapáce, přes Nevadu, dobrých tisíc kilometrů, auto jste kupoval nebo půjčil, ono se vyplatí koupit a zase prodat, když jedete na delší pobyt. Sequoia, to byl můj sen jako malé holky, nikdy jsem nepochopila a do dnes nechápu a nemám to plundrování před staletím ráda, jak mohli kácet tisícileté stromy, knížku v níž jsou fotky, stojících ještě monumentů, daleko větších nežli Schermen, mám stále, jestli jste viděl, doufám že jste se i za mě uklonil. Mám již napsán článek o „Indiánech„ , budu se těšit.

  2. ♫♫.•*¨`*•.¸☼¸.•*¨`*•.♫♫
    ╔══════ ೋღღೋ ══════╗
    ║ ABBRACCIO BY NANCY CIAO ║
    ╚══════ ೋღღೋ ══════╝
    ♫♫.•*¨`*•.¸☼¸.•*¨`*•.♫♫

  3. Tvoje cestování prstem po mapě, resp. po Googlu, vůbec není špatné Aničko. Minimální náklady i námaha a spousta krásných fotografií a zajímavého povídání.
    Mně by se v Utahu asi líbilo právě kvůli skalám, mají úžasné tvary, tam by se dalo fotit donekonečna. Když taková místa vidím, lituji, že nejsem o hodně mladší, jenže já jsem na cestování nikdy nebyla, navíc bych asi nezvládla podmínky v Utahu, protože jsem polomrtvá i v těch vedrech co jsme měli u nás. Teď je mi fajn, mám ráda chladno.

    Posílala jsem ti několik e-mailů, Aničko, ale všechny se mi vrátily. Vůbec nemám tušení proč!
    Měj se krásně a užij si cestování! 🙂 Hanka

    1. Ono to tak docela není, nevím jestli jsi si přečetla, že můj muž při cestě po Utahu, zhubl za měsíc dvacet kilo a já tenkrát, trnula o jeho zdraví, to co je na pohled velice krásné, je tvrdý chlebíček i když si ty myslíš že je to „zadarmo„ a nemyslím tím peníze, ty pro nás nejsou podstatné? Video, co jsem udělala z Francie, se tedy moc nepovedlo jako důkaz? Ne že je vše vycucáno jen z mých prstů, další z Ameriky dělat nebudu, jsou jiní povolanější a svět se bez mé neumělosti obejde?
      Ani já bych ty cesty nezvládala a to ani když jsem byla zdravá, jenom let za Atlantik, vždycky byl pro mě nepřijatelný a Ameriku jsem nikdy ráda neměla už proto, že ji velice dobře znám, z vyprávění strýce, který tam celý život žil, bohužel již nežije a muže, který ty dvě tváře USA, umí velice dobře popsat.

      Milá Hanko, podívám se důkladněji v čem je problém a proč se tvé maily vrací, nemyslím si, že něco vykoumám, s poštou nemám žádné problémy, zkusím vypnout zákaz nevyžádané pošty?

      I ty si užij cestování, ráda se podívám na tvé pěkné fotky.

      1. Samozřejmě, že jsem to četla, Aničko. Zhubnout bych potřebovala, ale za takovou cenu určitě ne. Cestování jsem nezvládala nikdy, pro mě byla problém i cesta na Slovensko nebo do Rakouska. Do letadla bych nesedla ani za nic. Jenom jsem obdivovala ty nádherné scenerie v Utahu a psala o fotografování čistě hypoteticky. Nemyslím si, že by bylo cokoliv zadarmo, Aničko.
        Přeji krásný víkend!

        1. Myslet si to může jenom ten, kdo útrapy a sny o krásné fotce nepodstoupí a tobě to vykládat nebudu, ty to znáš, jak v zimě, horku, sněhu, blátě, se někam vyškrábeš s posledních sil, čekáš že teď a tady to bude ta nejkrásnější fotka, přijde mlha, nebo začne pršet, stačí pár minut, slunce zajde a je po všem. Nevím proč jsi nedůtklivá.Z Utahu je těch fotek a filmů všude tisíce, tyhle jsou originál a stejnou nenajdeš.

  4. Podle snímků je Utah zajímavé místo, ale na mě přece jen trochu moc skalnaté a málo zelené. To, že je tam méně civilizace by mi (jako Ježurce) nevadilo, bude tam jistě, vzhledem k hojnému počtu křesťanů, bezpečno. 🙂

    1. Je Jaruško, jeden z nejbezpečnějších států. Ale že bych chtěla žít mezi mormony, to také ne, oni jsou spíše sekta, nežli náboženství a do nedávna prosazovali mnohoženství, to by se nám asi moc nelíbilo, ortodoxní podání jejich víry, nevím jak dnes, ale bývalo tvrdé, bez televize, automobilů, elektřiny a vůbec, civilizačních vymožeností, jedli jen to, co si vypěstovali, hlavně na venkově. A pak bych si musela i já protiřečit, když často pranýřuji rychlý vývoj a tohle také ne? Tak ti sama nevím kam kráčím? Ale je tam klid, pořádek i zeleno, občas a místy.
      Děkuji tobě i Hance za návštěvu a pěkný klidný víkend oběma.

  5. Wunderschöne Bilder, Impressionen von einem großen und weiten Land zeigst du uns hier liebe Anna!
    War noch nie in Amerika und werde es wohl auch nie schaffen dieses Land der vielen Möglichkeiten zu besuchen.
    Danke für’s zeigen und ganz liebe Grüße von Herzen. Ann ❤

    1. Liebe Ann, ist heute sehr schwierig, alles ist lang vergangenheit und eine vielzahl von Informationen ist überall. Ich fortfahre, möchte ich die andere wange, nicht nur schön zeigen?
      Děkuji za komentář, objímám a přeji krásný víkend. Anna

  6. Zrovna si pouštím Mozarta a mám dojem, že se k těm obrázkům hodí. Utah… v životě jsem tam nebyla a počítám, že ani nebudu. Ale aspoň díky fotkám nebo některým pořadům v TV vím, jaké to tam je.
    Utah si nejvíc vybavuji z románů Karla Maye, paradoxně, přes jeho romány jsem se dozvěděla o nejvíc státech v USA (i když jen názvy). Nojo, bejvávalo. 🙂
    (Paradoxní je, že i když psal o indiánech a divokých prériích, v životě prý v Americe nebyl, takže to všechno byla jeho fikce, možná některé reálie vylouskal z nějakých cestopisů. Měla bych kouknout na jeho životopis.)
    Malá noční hudba, i když pouštěná za dne, dovede krásně vyladit.

    1. Máš pravdu Vendy, že máme zkreslený a idealizovaný pohled v mnohém. Stejně jako ty jsem v Americe nebyla, můj muž mnohokrát, ale i jemu skončilo mnohaleté visum a také on, již o nové žádat nebude.
      U některých fotek v prohlížeči jsou vysvětlující komentáře, ke všem se mě to dělat nechce, stejně to nikdo neotvírá.
      Škoda že Pif, co ke mě dříve chodívala, smazala svou stránku, „která se naplnila„ , tam bylo o domorodém životě, historii, legendách, kultuře a nakonec genocidě a zavření indiánů do rezervací, napsáno mnohé a dá se říci vědecky. Ona a kdysi i já na W.Live, jsme s tím měli mnohé problémy, svět chce být klamán a Vinnetou, je dobrý způsob, i když Utah, zrovna tím symbolem Native American není. Dávám odkaz, jestli máš již překladač?

      http://edition.cnn.com/2014/07/30/living/contemporary-native-american-images/
      A hudbu, posloucháme asi v tomto případě stejnou, i když Mozarta jsem si nepustila dlouho.

      1. Opět můj nešvar. Angličtina. Dívala jsem se, jestli tam někde není kolonka pro překlad, ale nenašla jsem. Možná se neumím dívat, což je možné, protože když něco nutně potřebuji, v notné většině to nenajdu (zářný příklad, když jsem loni potřebovala odjezdy a příjezdy do Kyjova, hodinu jsem hledala a pořád mi to vyhazovalo nějaký Kyjov u Velkého Meziříčí. Tragedie.)
        Nejvíc zajímavostí jsem našla při takovém nepodařeném hledání toho, co jsem potřebovala.
        Mozart není ke každodennímu poslechu, ale pokaždé dovede vyladit.

        1. Nemáš to jednoduché v tom, že ač jsem ti to již napsala krok za krokem, neodpovíš a já vlastně nevím, jestli o tu radu stojíš nebo ne? Ony ty překladače nefungují samé od sebe, musíš to jaksi nastavit a několikrát jsem, všeobecně, i tobě myslím mailem, psala jak. Není to nic složitého.
          Žít se bez toho ale dá a určitě se z toho nestřílí? Já to potřebuji, vy většina ne, ono to bude stejně časem všechno jinak a bude se to dít automaticky.
          Třeba NASA, jsem členem deset let, mě zprávy posílá již Česky, kdysi jsem se připojovala hodiny a dnes si jen kliknu, jako všude jinde?To co kdysi bývalo zahlceno (že minulý týden vyfotili supernovu), nikoho již nezajímá a tak je to se vším? Informací je moc a nejsou již vzácné nikomu? Pamatuji si, jak jsem se mohla před lety poč…t z hýbacího obrázku ve stránce, dnes si to umí udělat každé dítě.
          Vzpomínáš, vždycky ti napíši, nedělej si s tím hlavu, bez přihlášení na Google ale, jde málo co, jsou alfou a omegou všeho, mám ho jako domovskou stránku co internet existuje a spoustu věcí, „mám jakoby darem„?
          Asi víš, že o formální fráze moc nestojím a jsem vždycky moc ráda když ty, nebo kdokoliv píše věci hovorové, o čemkoliv, jen ne formality ale jednu použiji, DÍKY Vendy že jsi, píšeš a formálně nežvaníš. Objímám tě děvče……..

  7. Je to opravdu moc zajímavé, je vidět, že umíš a znáš, já třeba ne. Díky, koukla jsem se, ale tam jet bych se bála. Já raději víc civilizace.

    1. Děti ti velice dobře odkazují a tak se dostaneš kam potřebuješ a to je hlavní na internetu, aby sloužil on nám, ne my jemu. Moc se mě líbí, jak se dokážete v konferenci propojit a že to celosvětově jde, jsi si vyzkoušela a jsi kadet Libuško, mám tě ráda, vážím si tě a jistě jsou na tebe pyšní i tví blízcí, jsi má krevní skupina.

      Bát se není čeho, nikdy a nikde, všude najdeš lidi, dobré i špatné, stejně jako doma. Jedni pomohou, poradí a jiní se na tebe vykašlou. Je to o tom, na koho narazíš a jak ti jde štěstí na ruku. Můj muž se bál v Americe jezdit autem, tak prostě létal, tam, je to za jedny peníze.

  8. Danke dir liebe Anna was für schöne Bilder und Landschaft ist wunderschön so etwas mal zu sehen,bei uns in Köln ist nur Regen kein schöner Sommer und wir haben fast schon Herbst,ich wünsche dir einen schönen glücklichen Tag und alles liebe von mir.Gruß Gislinde

    1. Letos je opravdu špatné počasí, je to tak, cestou do pustiny Utahu, bychom se ohřály všechny, je tam mnohdy až padesát stupňů a výlet, to tedy příjemný není, spíše útrapy, stovky kilometrů nepotkáš lidi, život tam je nemožný, pro nás určitě. Můj muž, Utah procestoval a zhubl tenkrát dvacet kilo za měsíc.

Zanechat Odpověď

