Být malá a mít prsten Arabely

Když to řekne holčina kolem puberty, přivřu oko, když má podobný názor na život čtyřicet procent Čechů, je to napováženou? Je na jejich úsudku, si plnit svá přání tady a teď, mít všechno hned, proč se potom střílí do hlav, tak to ta moje, již nebere? Jsem stará a zkušenost mě říká, že nejkrásnější jsou sny, po něčem toužit, o něčem si snít, že je daleko krásnější, nežli to mít, je to jako každá hračka, co potom letí do kouta a chceme jinou? O tom ani potom, že když si pohrajeme, musíme zaplatit a sen, se stává často noční můrou, proč? 
 Krok za krokem jsme si plnili sny a spoustu jich bývalo nereálných, v tu dobu a v čas malin nezralých, splnily se, tedy ne všechny, pár takových maličkých ještě mám, nebyla jsem na měsíci, neshodila na Mars semínko života, ani mimozemšťana jsem nepotkala a tolik jsem si to přála. Nevím ještě stále v mém věku, co je to, si na něco půjčit peníze, i když kdysi takový sen o velkém podnikání byl, pro děti a vnuky? Tak jak je to jinde ve světě, to co bychom dělali, tedy pro ně? A že u nás v Česku to není tradiční? Nemít svůj vchod, svou mísu brambor a že mít své okno v malém drahém bytě, je lepší? My staří, jsme svůj sen dávno měli splněn, tedy na to nedošlo, Bůh stál při nás a pomáhal, aby ten eventuální pocit prohnat hlavu kulí po exekutorské návštěvě, nedostihl i nás.  

A tak smířeni jsme dnes
a nebojím se říci, 
že vidím do nebes 
a padat létavici,
ta hvězda života si klidně bliká. 

Nepřála jsem si prsten zlatý
a ni kouzla hanebná, 
jen dědu, hladit po té kštici, 
ať nejsme oba na palici, 
a alzhzheimer, nám pokoj dá. 

21 thoughts on “Být malá a mít prsten Arabely

  1. Liebe Anna das sind wunderschöne Aufnahmen vom Gebirge sehr schöne Naturlandschaften einen sonnigen Tag wünscht dir Klaus hier hat es endlich aufgehört zu regnen in Freundschaft

  2. A gente acha que todos os sonhos vão se tornar realidade. Um sonho, um desejo, uma aspiração a qualquer coisa pode mudar uma vida.
    Tudo o que um sonho precisa para ser realizado é alguém que acredite que ele possa ser realizado.
    — Roberto Shinyashiki

  3. Některé sny by se měly splnit, aby měl člověk pocit, že něco dokázal, a některé sny by se splnit neměly, aby měl člověk pořád po čem toužit.
    Vy jste se asi podívali leckde po světě, žiješ na krásném místě, máš krásný dům a krásnou zimní zahradu (jestli to lze tak nazvat). Samozřejmě to všechno nevzniklo samo od sebe, určitě jste museli na spoustě těch věcí pracovat, ale o to větší radost jsi mohla mít, že máš své vytoužené místo, plné nádherných květin, a taky své vzpomínky z cest.

    1. Krok za krokem jsme žili Vendy, to jistě dříve mnoho lidí, konstatuješ holý fakt, že to trvalo celý život. Já považuji za chybu minulé a dnešní generace to, že to chce mít teď, hned a potom jsou frustrovaní z toho, že dál již nic není, dosáhnou vrcholu a to ve všem a dál, ve dvaceti? „není kam dál jít a o čem snít„? Je pravda a jsme za to vděčni Bohu, svým rodičům, jejich pracovitosti, pracovitosti našich drahých, jejichž majetek a vlastnosti máme a za to děkujeme vděčně.

      1. To jsi mi připomněla jednu bývalou kolegyni a její kamarádku. Ta bývalá kolegyně (mladá holka) žila v pronajatý garsonce a leckdy jedla i suchý chleba, protože po zaplacení nájmu a nějakých výdajích jí nezbylo.
        Její kamarádka měla tatíka, který šéfoval celýmu oddělení. Tatík jí jako svatební dar koupil byt a plně ho vybavil.
        A co myslíš, kdo komu záviděl? Schválně si tipni…

        1. Největší důvod k závisti bývá štěstí, klid a spokojenost a pak se div? Víš Vendy, často ty nezkrotné touhy nechápu, za mlada jsem se také často vztekala, když všechno trvalo moc dlouho a dalo to moc práce a úsilí, zkušenost a léta ti stejně ukáží, že nakonec, nepotřebuješ skoro nic.

  4. Aničko, krásně jsi to napsala, je to pravda pravdoucí. Já si ještě pamatuji, jak jsme s manželem šetřili na všechno, peníze jsem vkládala do popsaných obálek a počítala a počítala, ale pak ta radost, když jsem si splnila svůj sen a koupili jsme si to, na co jsme šetřili. To bylo opravdu jiné, než dnes. Dnes i lidé půjčují i na dovolenou, na dárky, to je hrůza, to by mne v životě nenapadlo. Pravda je, když jsem se v roce 1962 odstěhovala s prvním manželem sem na sever, neměli jsme nic než půjčený nábytek v jedné místnosti, šetřili jsme, ale museli jsme si vzít i půjčku, abychom se zařídili. Pak jsem se musela snažit vařit tak, abych vyšla, ale vždy jsem si to uměla předem spočítat. Tenkrát byla novomanželská půjčka 3600 Kč, ale plat byl 1300 Kč, vše jsem zvládla. Dnes to vidí mladí jinak, ale moje děti napřed taky šetří a pak kupují, tak nevím.

    1. Je to jednoduché, mnozí se zlobí, když vyprávím jak jsme žili my? I ti mí to neradi slyší a já zase nemám ráda to jejich „je jiná doba„ ? Dobou to není, že Libuško, je to v lidech a kus od kusu jinak, jak říkáš. Moc mladým přeji to, co jsme nemohli mít ale s rozumem, zdravým úsudkem a reálným pohledem na svět. Chodím na stránky několika mladých lidí, co jdou světem, poznávají realitu, pracují a nemají růžové brýle. Časem ukáži i druhou stranu té mince, na mojí nové stránce CESTY- NECESTY, pole i tam, leží ladem, okraje měst pustnou a banky z dluhů bohatnou
      Já se na dluhu 1,6 bilionu korun nepodílím, ty asi také ne a to kam vede trh chci ukázat postupně těm, co necestují, v Americe je padesát procent nemovitostí ve vlastnictví bank, i tady v té maličké vesnici, kde žiji, již několik domů padá bance na hlavu a peníze jsou jen „papír na zátop„ .

  5. _★ /)_★ _____★ ./¯”””/’) ✿
    ¯¯¯\)★ ¯★ ¯¯¯¯★ ‘\_„„„„\) ✿
    ………*…………………**
    ….*………………..*.**.* CIAO
    ..*………………*………….*
    .*…………….*………………*
    ..*…………. *…………………..*
    …*…………………………..……*
    …..*………………………..*
    ……..*………………….*
    ………..*……………*
    …………..*………*
    ………………*.* BY NANCY

  6. Danke dir liebe Anna für deinen Besuch,bin wieder aus dem Krankenhaus dieses Jahr ist es aber auch schlimm.Hoffe dir geht es gut in Köln ist nur Regen kein schöner Sommer.Sei noch lieb Gegrüßt von mir Gislinde

    1. Gesundheit ist eine kostbare Sache, kann man nicht kaufen, oder erhalten ein Geschenk, Gott ist unsere einzige Hoffnung. Haben eine Gis, alles Gute und Gottes Hilfe, um die Gesundheit wieder zu bekommen. Hows Anna

  7. Aničko, přeji Ti, abyste si tu svoji padesátku užili ve zdraví a nejen tu. Já mít Arabelin prsten, tak vlastně ani nevím co bych si přála. Nejsem nijak náročná, mně stačí to co mám, snad jen bych si přála, aby mi nohy vydržely až do důchodu, v posledních letech mně hodně bolí z práce. Chtěla bych poznávat zajímavá místa i pak jako moje mamka, která se mnou v 75 letech lezla po rozhlednách a chodila na dlouhé výlety. Jo, tohle by mi Arabelin prsten mohl splnit

    1. Mylně jsem si říkala, kolik lidí bude mít co říci na téma, k zbytečnému a mnohdy nesmyslnému zadlužování, následným rodinným, klidně napíši tragediím, proto, že to tak je? Nebo , pro pár tisícovek a nedbalost, lidé přichází o majetky, tvrdě nabyté, snad to není jen pravdivé ČESKÉ PŘÍSLOVÍ: “ lehce nabyl, lehce pozbyl„ ……
      Kouzelný prsten paní Jitko, bývá zástěrka neschopnosti úsudku, co si mohu a co nemohu dovolit a přesto, jako děcko, to musím mít?

      Za přání moc děkuji Jitko, někdy člověk míní a Bůh, si stejně udělá, jak uzná za vhodné?

  8. Mám, ještě jeden sen mám a snad Bože nechci tak moc, je to jen chvilka již a tu zlatou, společnou padesátku, ať prosím ještě užijeme spolu, ať nám ji zase zahrají.

Zanechat Odpověď

