Vyprávění o máji

 

Na nebe vstoupení panny Marie

Mariánské světlo a modré nebe tam
to boží oko slunce, když se tam zadívám
pár obláčků kol kolem, tak prostinké to je
a pohled vzhůru v nebe, ten pocit pokoje.

Za matkou naší krásnou, to modře bude vlát
z mraků na nebesích, ten čisto čistý šat
se na nás všechny snese, kdo nebe nemá rád?
purpurové srdce její, jen pro nás bude plát.

Aa11

 

 

Podívej se matko dolů, proč a co tu, vlastně melu
podívej se matko milá, jestli jsem se nezbláznila?
Proč mé ruce, v klíně stojí, nemodlí se, nepracují,
shlédni dolů, paní krásná, zda rozsvítí se hvězda jasná.

Hvězda jasná, v hlavě mojí, proč sedím tady, nepracuji?
Ty mě vidíš shovívavě, ty víš, co se rodí v hlavě,
napravíš-li moje ruce, dám ti květů na tisíce
ať má duše, je zas krásná, odpusť babce, paní jasná.

Tady se podívejte, co kvete v máji, předloni kvetlo,  prvního července: KLIK

 

22 thoughts on “Vyprávění o máji

  1. ANičko, ty jsi na sebe moc přísná! Nevěřím tomu, že jenom sedíš s rukama složenýma v klíně. Vím, že máš problémy, ale zase bude líp, prostě musí být!
    Májová báseň je překrásná a píseň Hallelujah taky. Leonarda Cohena moc ráda poslouchám.
    Opatruj se a měj se co nejlíp. ♥ Hanka

      1. Na co? Doufám že na přehlídku moci??????? !!!!!!!!!?????? Ostatní je pro mě jen taková voňavá omáčka? A panna Maria nám pomáhej?
        I ty se opatruj.

  2. Aničko, krásná májová báseň. Že nepracuješ? Asi proto že nemůžeš, není to kvůli lenosti. Jsi jedna z nejčilejších lidí, jaké znám a určitě bys zkrášlovala svůj domov, jak jsi byla zvyklá. Ale zase bude líp, aspoň o kousek!
    Včera jsem byla na kozečkách a tak jsem nafotila spoustu fotek. A kdybych mohla, naordinovala bych to Ukrajincům a všem, kdo se rochní ve válkách, ničení a zabíjení. Vzkázala bych jim – běžte na bezinky! Dívejte se kolem, poslouchejte ptactvo, nastavte tvář slunci, přivoňte si k rozkvetlým bezovým květům. Je to daleko lepší než válčení.

    1. Je jistě příjemné, si přečíst něco lichotivého na svůj účet, děkuji ti Vendy.

      Trochu pokory a úcty k sobě navzájem, bych také ordinovala a to celému světu. Včera jsem shlédla dokument, jak v Ru..u bují nacionalismus u tak krásných, vzdělaných a mladičkých lidí? Ježily se mě chlupy na těle, děje se to všude.
      Dáváš sice moc pěkný návod na životní styl, i tobě odpovím stejně jako avi. Nechceme nic slyšet, vidět, a následky jsou nasnadě? My staří si k těm kytičkám, budeme čichat zespodu, vy tady budete žít dál? Ta apatie, se projevila naplno, a volba byla na všech. Lidé si zvolili že, „NĚJAK BYLO, NĚJAK BUDE„ a možná mají i pravdu, ani já, si dnes nejsem jista tím, co se to se světem děje, že to ale nějaký zlom je o tom nepochybuji. Jen si říkám, „Bůh dej, aby k dobrému„ ?

      V televizi to nedávají a úsudek si musí udělat každý sám?

  3. Liebe Anna auch dir einen schönen Sonntag dein Blog ist wunderschön gestaltet sehr schön und dein Video ist toll sei ganz lieb gegrüßt in Freundschaft Klaus

  4. Liebe Grüße liebe Anna und Danke für deinen Besuch ein schönes Video und schöne Bilder wir sind unser Schlafzimmer an Renovieren bekommen neue Betten ist viel Arbeit,ich wünsche dir einen wunderschönen Sonntag,wir haben in Köln leider Regen.Liebe Grüße und Freundschaft von mir.Gislinde

    1. Meine lieben deutschen Freunde, Gisela und Klaus, ich danke Ihnen für Ihre Aufmerksamkeit. Wie Sie, Gis, ich habe noch viel zu tun und wenig Zeit, um den Blog zu widmen. Es tut mir leid, ich grüße Sie herzlich beides. Anna

  5. ❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈
    ❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈
    ❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈

    1. Já mám ráda lidi přímé,
      vím že těžko se kdy zříme.
      Vyhýbám se rozepři, i když
      ta vždy život jemně opepří.

      Tak si mluvte, co kdo chcete,
      jen když rozhovor tu kvete.
      A kdo s nikým tady neladí,
      tedy písničku? Ta ho navnadí.

      Na parádičky si potpím z jiných důvodů a to jsou rozhovory na nějaké téma? ❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈❈⋰ ⋰❈╰☆╮❈ Tohle mě překladač nechce přeložit? Nevím, jak je to možné? Za písničku děkuji. Jmenuji se Anna

  6. Komu jste to dneska hodili. my s dědou, PhDr Ivanu Bartošovi a měli jsme to udělat i při minulých volbách, i když si myslím, že by tady byl také platný, tu EU, bych mu přála, je to mladý člověk, podle našeho gusta.

  7. Hezkýýýý! 🙂 Ty jsi Aničko, dokonalá básnířka. Musím se přiznat, že jsem si o prvních dvou slokách myslela, že jsi verše odněkud na svůj blog přepsala, ale další dvě sloky mě ubezpečily, že to vyznání pro Matku boží, je z tvého pera. 😉 Nedivím se, že tě napadají tak krásné věci, podle fotek je teď u vás nádherně, jak v rajské zahradě. A ještě jsi svůj příspěvek obohatila o tu skvělou písničku, která mi teď hraje ke psaní komentáře. Moc hezky mi dnes u tebe bylo.

    1. Mariánský máj se chýlí Jaruško a nešlo a nejde vše jak bych chtěla, kytičky co jsem sela pro pannu Marii, ne a ne se zmátořit, i ty co můj muž koupil do kostela, neměly dlouhý život, na krásu mariánských pobožností vzpomínám s láskou, na večery s pannou Marií, vůni šeříků, kostel plný mladých lidí, kaštanových květů a jasmínu. U nás doma, se stavěl v máji Mariánský oltář v keři bílých růží, denně s čerstvými květy a maminka kolem něho sypala okvětní lístky pivoněk. Družičky v bílém, dneska neuvidíš a my tři babky, jedna chromější nežli druhá, to nevytrhneme? Ve vnitrozemí to asi bude lepší, málokde se o tom ale dočtu?
      Trochu jsem oslavila pannu Marii i obrázkem.
      Děkuji a krásný víkend Jaruško……

      1. V naší církvi žádný Matiánský máj nedržíme. Marii si připomínáme, jako maminku Ježíšovu, ale své díky a prosby směřujeme jen na Boží trojici. V katolických kostelích, to teď musí být samý květ a dnes je dokonce Noc kostelů tak doufám, že to naláká hodně lidí k návštěvám!

        1. Italka mě čtyřikrát píše, že nerozumí, doufám Jaruško, že my dvě na tom jsme o hodně lépe. Často se pozastavím, když máme nějaký nesoulad ve víře a tradicích? Ani já dnes pořádně nevím co a kde se dodržuje, nedávno byl svátek letnic, tedy, ne že by na mě sestoupil duch svatý, to bych potřebovala dost často ale těžko mohu čekat, že někdo ještě dneska ví, co to jsou letnice, kdyby to bylo jako kdekoliv v civilizovaném, ne postkomunistickém světě, byl by svátek, lidé by nešli do práce a bylo by jasno, i když? Velikonoce třeba, proto, že je to sobota a neděle, je ten svátek jaksi, N E S V Á T E K, pro mnoho lidí? Jaký vztah máme my dvě k matce Boží, to je věc jiná? Církve, nebo jejich „systémové„ záležitosti moc neřeším, pro mě je hlavní SLOVO BOŽÍ. Jen je mě někdy líto, že mnoho krásných, tradičních slavností, odešlo s vírou a my jsme o to duchovní, krásné, chudší. Jako dítě jsem ještě zažila slavnosti a procesí Božího těla, začínají se vracet, noc kostelů, je také něco nového, i pro mě? Je dobře Jaruško, že své radosti lidé přestanou oslavovat v supermarketech, jen víc a větší kapky, vždyť je to krásné, mít duchovní zážitek?

Zanechat Odpověď

