Až nasněží a uschne?

Až nasněží a uschne, tak potom budu psát,
že ráno bylo bílo, musela jsem se smát,
a bílo bylo milo, pro radost akorát,
to že jsem musela se, klatby této vzdát.

Neodříkejte nikdy, co každý máte rád,
podmínit něco sněhem, se lehce může stát,
tu, do bílého peří si verše mohu psát,
svým dobrým předsevzetím se škodolibě smát.

Na narcisech bílých, se sněhem si jdu hrát,
a vyhnat dědu z peří, ať jde uklízet, sněží,
on pochopí to stěží, čemu se musím smát,
ruším své předsevzetí, po sněhu začít psát.

a4

21 thoughts on “Až nasněží a uschne?

  1. Báseň je skvělá, Aničko, taková pěkně rozverná.
    Dlouho jsem u tebe nebyla, omlouvám se, nějak mi to všechno přerůstá přes hlavu.

    1. Nedělej si z toho hlavu,
      sedni na zelenou trávu,
      užij sobě jara krásu, není,
      tolik času,
      jak si mnozí myslíme,
      že máme,
      když na sebe spoléháme.

    1. Ráno, když probudí se,
      kytičky moje v míse,
      tak zase studem rdím se,
      že neslyším svou intuici,
      nezavřu dveře na petlici
      a pustím zimu do domu.

      den co den zase sněží,
      zlosti se zdržím stěží
      nedávám radost do psaní,
      zase to je jen reptání,
      nechám to radši podhůří,
      zelená, je plné kvetení

      To už se halí do růží,
      a u nás zase padá,
      nechám to tady v hájích,
      těm, co si metly zaslouží,
      pojedu na jih, za teplem,
      sluncem, zatoužím.

      Obrázky

  2. Hallo liebe Anna liebe Grüße von mir bin wieder zu Hause war auch lange genug,mir geht es soweit wieder gut.Wünsche dir einen schönen und glücklichen Sonntag liebe Grüße von mir.Gislinde

    1. Gislinde Mein lieber, ich bin sehr froh, dass Ihrer Rückkehr. Beide haben ihre eigenen Gründe, manchmal ist es die Gesundheit, manchmal auch sich zu entspannen und Ihre Mitarbeiter, wenn Sie sehr vermisst. Hows Anna Haben Sie einen schönen Sonntagabend …

  3. Zaujal ma fakt, že je tam písané „až nasneží a uschne“, keďže poznám len verziu s dažďom 🙂
    Je to jednoduchšie napísané, ale veľmi hravé. Pekne pracuješ so slovíčkami a ich skladaním do veršov. Dobre sa to číta, je to milé, a nie zbytočne dlhé.
    Mierne abstraktné až absurdné, ale to vôbec nevadí, v tom je tá detská radosť z hry, no nie? 🙂

    1. Abstraktum to vůbec není,
      tohle znění, souvislostí má,
      kdo sem chodí, ten je zná.
      Četla jsem tvou pohádku,
      o životě na hrášku, líbí se mně,
      okno tvoje, do pokoje.

      Moje dětství se mě vrací,
      jsem všem mladým pro legraci,
      i plenky se dostaví? Půjde-li to takhle dále,
      pro pána krále? Budu li psát veršíčky,
      místo práce bohulibé, na hlavu si poklepá,
      můj děda popleta.

  4. Březen, za kamna vlezem, duben, ještě tam budem. To by fungovalo, kdyby nebylo v únoru jak v březnu a v březnu jako v květnu… teď se počasí zbláznilo a zase nic.
    škoda těch zasněžených kvítků.
    I když to byla dobrá inspirace pro tvou báseň a taky animace sovy je fantastická.

    1. Moje milá Vendy, ty jsi děvče „trendy„ ,
      to, co dělá kuk, není holka ani kluk,
      není to však ani sova, do říkačky,
      svůj smích schovám, že jsem stará slepice?
      A ty holka z vesnice, měla by jsi poznat dravce.
      Dneska sněží, zítra fouká, zazelená se nám louka,
      ať si dělá Petr, co chce, jeho hrátky s dubnem ladí,
      z duchen nás to vystrnadí, tak ať si řádí.

  5. Vláha je potřeba, ale ta bílá měla přijít v zimě, to jsem ji netrpělivě vyhlížela a nechala mě ve štychu. Veršíky jsou krásné a předpokládám, že než se děda nechal vyhnat z peří, postaralo se o sníh sluníčko. 😎

    1. Hlavní rozpouštědlo je déšť a kolem poledne lilo jako z konve, dneska je silnice suchá a okna opět špinavá, prach ze Sahary udělal své. Zamést sníh se musí pro pošťáka, aby si nezlámal nohy, bere to v poklusu, je ještě mladý a tak poslední možnost s někým poklábosit, je fuč, nemá na mě čas, bývalá pošťačka šla do důchodu a je po ptákách………. Hezkou neděli Jaruško

    1. Vždyť je teprve duben a včera a dnes bylo bílo, ještě tam za těmi kamny budem. Můj muž si minulý týden lehounce zaklepal na čelo, když jsem chtěla vyhodit kytky na balkony, kam prý na ty nápady chodím, to já na blogy, tam sbírám svá moudra, protože jinak nevytáhnu paty z domu, všichni jsou v předstihu, gruntují, sázejí, sejí a tady na horách se stává, že napadá ještě v máji půl metru, ne tedy často, párkrát se to ale stalo a kytky vyndaváme ven většinou až po zmrzlých. Zdravím tě Elli, z jara do podzimu, čekají tě krásné barvy, které také miluji.

  6. Aničko, ty jsi táááák dobrá! To jsi napsala krásně, u nás nesněží, ale od včerejška prší, chvílemi leje a fouká mooooc studený vítr! Ani se ven moc nechce. Tak odpočívej a piš krásné verše!

    1. Libuško Ježková, jsem prostě taková,
      jindy zas jiná, i myslet líná.
      Dneska, za tou horou, apríl je touto hrou,
      potěšen jako já, voda je potřebná.
      Chlebíček na polích, pláče a vzliká,
      za vodou za vláhou.

Zanechat Odpověď

