ČASTUŠKA

Je to takhle prosté, chuť jim zase roste,
převléci si kabáty, vystrkují rohy.
Dejte pozor páni milí, aby jste se nemýlili,
na Sibiři místa dost, každý je tam vzácný host.
vodka proudem tam prý teče, vykoupat se můžeš v řece,
kaviár a a sovětskoje, to je moje, to je moje!
Zase chválí matku Rus, ujel jim však autobus,
v šedesátém když tam byli, písně pěli, vódku pili,
Na Kolymě místa dosti, pojďte dále milí hosti,
křičíte zas, dál od Odry, Vládík, to je chlapec bodrý?
Dejte pozor na medvěda, do kaše si foukat nedá,
Miliony to již vědí, jak tam hoří plamínky, jak se jedí kořínky,
na obláčku si dnes sedí, oni vědí, oni vědí!
Vemte páni mapy sobě, jde to lehce v dnešní době,
projeďte tu širou zemi, zalkněte se nadějemi,
že se vrátí staré časy,  copak myslíte si asi? Dám vám radu jedinou.
Emigraci, pro legraci, doporučila bych vám, a pak páni,
co jste kabát otočili, Bůh vám pomoz na Kolymě,
ponesete svoje břímě! Jazyk jiščo znajetě? Частушки  петь можетe *************

 

Poděkoval jim RUSKÝ MEDVĚD : За героизм

Valaám – Camp zakázáno, druhá světová válka , která se nachází na ostrově Valaam ( v severní části jezera Ladoga ) , který po druhé světové válce v roce 1950 – 1984 byl zřízen pro válečné invalidy . Podle výnosu Nejvyššího sovětu litevského SSR v roce 1950 na základě . …Nacházející se v bývalých klášterních budovách
Jak se ukázalo , že by bylo lepší , nevěnovat tomu tolik pozornosti, aby si příliš namozolili oči, sovětští lidé – vítěz – Stovky tisíc lidí se zdravotním postižením : Armless , beznozí , neklidní, žebráci na železničních stanicích a ve vlacích , na ulicích …, v  blízkosti pekárny žádající o almužnu . Zbavte se jich , všemi prostředky zbavit, sovětská vláda se rozhodla . Řešení bylo nalezeno na ostrově : z očí sejde, z mysli . Během několika měsíců , země – vítěz vymazán z jejich ulic “ Hanba ! “
Byly shromážděny přes noc z celého města speciální milicí a KGB , pro převezení do železniční stanice , vloženi do van typu LC a posláni do těchto “ domů . “ Jsou shromažďováni na pas a vojenskou knížku – ve skutečnosti , byly převedeni do stavu ZK. Jak jen to vše říci těm, kteří si stále pamatují na ty dny, první várka osadníků v novém domě se skládala z 500 lidí . Z různým zdravotním postižením – bez rukou a nohou , oslepen a ohluchl . A přinesli nejtěžší , tzv. “ Samovary “ – vojáky , kteří přišli o své ruce a nohy . Lidé a vojáci zabavili jejich pasy, vlastně jejich převod do situace vězňů . Prostor v takovém domě s pečovatelskou službou byl pro lidi, které vytáhli je ze zavedeného života , i když ochuzeni , ale volní , byl to takový šok , že se začali umírat jeden po druhém .
Nyní, na hrobech jsou kříže , nastavěné, před dvěma desetiletími mnichy , označení hrobů je zakazováno, anonymní pohřby pod věšáky a čísly . Jako zločinci jsou pohřbeni . A mnoho hrobů-pozemek je zarostlý trávou a není znatelné, kde jsou hroby, nevídané , mizí beze stopy na hřbitově front “ Světová “ válka zabila 28540000 vojáků , velitelů a civilistů .
Zraněných 46250000 .
V roce 1949 , před oslavou 70. výročí Stalina v bývalém Sovětském svazu byli zastřeleni zdravotně postižení veteráni z druhé světové války . Stát jim nemohl poskytnout  ani  základní existenci a  tak je zničil . Část z nich byli zastřeleni , někteří byli převezeni na vzdálené ostrovy na severu a vzdálených koutů Sibiře . Film je nemyslitelnou historií, ničení vojáků zmrzačených i v jednom ze Stalinových táborů .Velitel Alex zjistí, že jeho starý vojenský přítel , byl také zastřelen.

Valaam Monastery

Rusko Karélie

20 thoughts on “ČASTUŠKA

  1. Tak jsem dnes po šesté ten virus zase chytla, ZAJÍMALO BY MĚ, KDO NEMÁ V POČÍTAČI ANTIVIRÁK?
    A jak je možné, že to ten můj pustí?

    1. To jsou záhady matrixu.
      Taky mám antivir, ale asi už zastaralý. Minulý týden jsem měla zase rozhozený prohlížeč, ty vyskakující reklamy, jak jsem psala. Pomohlo až odinstalování prohlížeče a nainstalování nového. Mazat historii v tomto případě asi nepomůže…
      Ale virus přímo v počítači, to je horší.

      1. Takže Vendy, je to stále ten samý vir a kdyby se dostal do počítače, tak to by jsme spolu tady a teď nemluvili, ono to napadá stránky a jak říkáš, jsem na prohlížeči Google Chrome a ten padal a padal, vůbec s tím nešlo nic dělat, ty máš jiný prohlížeč a bylo to v růžovém to samé, je kvůli tomu „poprask na laguně„ v diskusích. S virem v počítači, by můj muž mazal za odborníkem, to bych si s tím neporadila a také jak co?

        1. Moje odpověď i na druhý komentář, včetně avi. Je to jednoduché, úsudek je většinou odvislý od dějinných zkušeností a znalosti mentality národa. Žiji v Sudetech a nikdy jsem se nebála, že by se některý z Němců domáhal mého domu (Benešovy dekrety), jsou mně šumafuk, mám jisté zkušenosti. Námi postavený domek, který stojí na ruinách toho, co tady bylo zničeno (režimem)? Bývala to před válkou krásná vesnice, několik firmiček, zaměstnávajících, veškeré obyvatele, byly tady čtyři hospody, dvě pekárny, dvě cukrárny, spoustu drobných řemeslníků, kuželky se tady hrály, soužití, tak jak je to běžné v civilizovaných zemích, přesně pod naším domem, býval, kdysi dům, buldozery srovnaný se zemí, hostinec s kuželnou, ve vedlejším domě byla mateřská školka, Dnes tady žije padesát, i s chalupáři, lidí, nejezdí sem skoro žádný autobus, není tady obchod, hospoda, nezaměstnanost padesát procent, všechno chátrá a žádný Němec, by se sem nevrátil, ani za zlaté prase. PROČ, protože si jinde vybudovali svou prací a pílí to, o co tady, svou loajalitou k jednomu šílenci přišli, (a zase jde jen o režim)? Je to politický vývoj k lepšímu? Ale já, si svobodně mohu vybrat, co chci, a kam chci jít dál, když někdo pracovitý, hájí to, co vybudoval, proti chaosu, vím na čí straně stojím a prostředky k tomu, mohou být dějinně naprosto odlišné !!! Rozhodnout se, co pro jejich děti má, a bude mít budoucnost, se oni tam, na tom Krymu, mají právo, znají svou budoucnost a z minulosti jsou poučeni dostatečně, budou volit menší zlo?

  2. Častužka má v mnohém pravdu – ano roste jim chut‘. Chut‘ na nové území, chut‘ podmanit si kus území jiného státu. Už zase řinčí zbraněmi, které by si asi rádi vyzkoušeli.
    Přiznám se, že mám trochu strach z toho co bude. Sleduji s obavami zprávy. V mých myšlenkách se vracím k rodičům, kteří zažili válku, táta v lágru, maminka totálně nasazená v Německu.
    Proč většinou toto odnášejí ti nejobyčejnější z obyčejných?

    1. Jsem také ne zrovna mladá, paní Aleno, Většinu věcí mám ale odposlechnutu, opravdovou válku, bídu a hlad, jsem nikdy na vlastní kůži nezažila, moji blízcí ano, někdy mám ale hroznou zlost, když porůznu čtu v komentářích (většinou kecy naší generace), jak fašismus nebyl pravdou a komunismus, byl báječná a spravedlivá vymoženost? To je jedna stránka věci, ta druhá je snad, ještě daleko horší, je to lhostejný a nezúčastněný postoj, jako by lidé ztratily v té touze po mamonu, pud sebezáchovy, pěstují si svůj klídeček, pohodičku, jako by se J I CH, nic podobného nemohlo dotknout. Když poslouchám a čtu,jen a jen, jaké ekonomické dopady by to mohlo mít, začínám pochybovat o duševním zdraví politiků a lidí, když je nezajímá nic jiného, oni si snad ani ty další, horší důsledky, nedokáží představit?
      Ptáte se paní Aleno, proč to odnášejí ti obyčejní? Včera jsem si přečetla odpověď jednoho kněze, který trpěl nejdříve v nacistickém koncentráku a potom v komunistickém lágru. „Když vraždili, komunisty, mlčeli jsme, potom vraždili cikány a židy, mlčeli jsme, když začali vraždit nás, nebylo nikoho, kdo by se za nás postavil„ , to jsou dějinná fakta a já nenapsala tu častušku na rusy ale na České rádoby chtějící, ví Bůh co ! ? !
      Tento článek je můj čtyřstý, dnes ho četlo deset lidí a já nemám chuť psát o laku na nehty, pohodičce, nebo „klidu v duši„. Necítím to tak, máme to asi podobné, moje obavy jsou totožné s vašimi a nezájem o podobná témata beru velice osobně, niterně se mě to dotýká.

      1. Ono se opravdu proslýchá, že fašismus nebyl? To zas potvrzuje moje obavy, podložené knhou 1984. A totiž, že minulost může být pozměněna, aspoň oficiálně, když už ne skutečně. A až vymřou poslední pamětníci druhé světové (a už jich je opravdu málo), mohou se přepisovat dějiny.
        Proto není vůbec marné si schovávat staré věci, výstřižky, fotky, psát si to, co se děje.
        Jinak náhled na minulou dobu je už trochu ovlivněn růžovými brýlemi zapomnění, kde si lidi vybavujou spíš to lepší než to horší. Já si na minulý časy nestěžuju, co se týká pocitu bezstarostnosti a bezpečí a taky možnost se dovolat práva. Na druhou stranu byl v obchodech prd výběr, o mobilech, počítačích, tabletech a internetech ani nemluvě. Všechno má svoje plusy a mínusy, mínus dnešní doby je, že se nedovoláš spravedlnosti, pokud nemáš známé. Nebo pokud s tím nejdeš až do médií.

      2. Já si myslím, že hodně lidí si velmi dobře uvědomuje, co všechno se může stát. Ale otázka zní: co s tím? Vždyť ani pořádně nevíme, co se vlastně děje. Tamhle čtu ódy na Američany, onde na Putina. To, že každá strana si tam přihřívá svou diplomatickou polívčičku, nepochybuji. Ale jak jim v tom chceme zabránit? Já mám obavu, že tam nahoře mají úplně jiný náhled na věc, než my tady dole… a že v těch velkých hrách se na malé pěšáčky nehledí. 😦

  3. Dobrý večer milá děvčata.
    Virus jako prase, sedí si v mém krku a z počítače jsem ho také mýtila hodiny, kloktadlo zabralo na ten v krku na počítač ne?
    Docela mě těší, že je jisté že máte pocit, že referuji o Ukrajině? Ne, ne, to je řeč k nostalgikům, co tak nějak rozněžněně vzpomínají na vztahy s bývalou SSSR, a těm bych tu emigraci tam, přála z celého srdce, podívat se s otevřenýma očima na tu realitu dnes.

    A vám děvčata, jsem vděčna za to, že vás to úspěšně míjí, protože tam, kam já lezu, se nic dobrého chytit nedá?
    Užívejme si svatý klid a pokoj, věřme, že není dočasný? Máme s tou dočasností své zkušenosti, to že to tenkrát prošlo „bez krve„ , je zásluha naší ČESKÉ POVAHY a Bůh za ni zaplať. Pobuřovačem a rozvracečem, nechci být, ani náhodou, jen připomínám a to důrazně….. M I N U L O S T. Mojí rodiny se ne jen dotkla, ona jí poznamenala na generace, máme rodinu roztroušenu po celém světě a co dokáží Benderovské kořeny, tam, za tou hranicí, jednou, možná, snad, povyprávím!

    Nejsem blbec, co žije v minulosti a že si někdo myslí, že současný „kapitalizm„ , by potřeboval dostat po hubě, beru na vědomí, jenže ? ABR TY KONCE ? Myslet dál, nežli ke svým dveřím je a mělo by být mottem dne !!!

  4. Ano, také mne jímá hrůza z toho, co se teď na Krymu a vůbec Ukrajině děje! Už dnes píší, že se tam začalo střílet! Je mi těch normálních lidí líto, ale co my jim nepomůžeme a myslím, že stejně většina je stále pro Sovětský svaz. Bohužel. Pořád ještě věřím, že se domluví, snad zvítězí rozum. Ale jen Pán Bůh ví.

  5. Aničko, báseň je krutě výstižná.
    A to, co jsi psala pod těmi filmy, je hrozné. Až se mi z toho svírá žaludek (řekla bych srdce, ale emoce sídlí, paradoxně, o kousek níž). Je to stejně hrozný, jako když u nás zavírali vojáky z druhé světové, ty, kteří se osvědčili coby hrdinové. Vlastně ne, je to horší…
    Zkoušela jsem louskat azbuku a hrůza, u některých písmen si nejsem jista. Měla bych ji oprášit, co se v mládí naučíš… takže by to mělo být snadný.

    1. Přeložit ten doprovodný text, mě také dalo zabrat, podle toho také vypadá? Film jsem nebyla schopna zkouknout vcelku, byla jsem se podívat ale na tom ostrově, jak Rusko opravilo a zrekonstruovalo ten klášter, (myslím že církev) ?
      Moje vzpomínky, na Vysockého, na perestojku, jak můj tatínek věřil, že svět se dozví ty pravdy o hrůzovládách, hladomoru před druhou světovou, ty miliony obětí, se ani do válečných ztrát nepočítají dodnes? Tak rychle a lehce se zapomíná v blahobytu, míru a Bůh nás opatruj?

  6. Pěkně jsi Aničko, počastovala ruské mocipány, ale pochybuji, že to bude něco platné. Jedou si tu svou a nic nedbají na celosvětové odsouzení. Až mráz běhá po zádech, když slyším Putina, jak říká, že možná intervence na Ukrajině bude legální, když má od Janukovyče zvací dopis. A když se mu vyčítá, že mu něco nedovolují zákony, tak zvedne telefon a nechá si vyrobit a odsouhlasit zákon nový. Třeba ten na znárodnění majetků zahraničních investorů. V televizi jsem slyžela názor, že Putin žije mimo realitu a někteří lidé mají starost o jeho duševní zdraví. No, to já taky.

    1. Taky se mi zdá, že je mimo realitu, ale to se dá říct o našich politicích. Jediný rozdíl, že naši politici to podělají akorát nám, kdežto Putin do toho může zatáhnout celý svět. Nebo aspoň několik států.

  7. Liebe Anna das ist ja ein super Hintergrund so schöne Blumenbilder toll und danke dir für die traumhaften Rosenbilder im Video wunderschön danke dir dafür einen schönen Samstag mit ganz vielen lieben Grüßen Klaus

  8. Ciao, Anna. Moltro importante ciò che hai scritto nel tuo post. Sono notizie che non emergono nè a livello di stampa nè, tanto meno, nei libri di storia.
    Buona Wekend e buon 8 marzo di serenità nel yuo cuore e nella tua vita.
    Un abbraccio. Osv.

    1. Molti sanno della sua famiglia non sono più vive, posso dirvi tutto e non ho paura, io sono così vecchio che male, non posso avere niente e nessuno, la gente deve affrontare la verità.
        Grazie di cuore e con amore abbraccio, caro amico.

Zanechat Odpověď

