Modré pondělí

Mám již modrý každý den, kdysi se tak tradovala únava po víkendové tělesné aktivitě.
V pátek se města vylidnila a všichni se hromadně stěhovali na chatu, budovat pěkné prostředí a přátelské vztahy. Na chatě to bývalo trendem té doby a neodmyslitelnou součástí toho všeho, byly zlaté ČESKÉ ručičky, to bývala přednost, všichni dělali a uměli všechno, no ono to kdoví co nebylo ale každý  se s patřičnou pýchou a rád,  pochlubil, co udělal nového, krásného, možná, tam někde ve skrytu zadního mozku s pocitem, i (záviděníhodného), létem počínaje a krásnou vánoční výzdobou konče? Ten efekt závisti, to ale nikdy nemělo a já si dodnes myslím, že to bývala dobrá věc, když se sousedé ráno v sobotu probudili a sousedka řekla“táto vstávej, Pepík má posekáno„ . Ne, vůbec nemám na mysli, to České tradiční“Ať mu to prase chcípne„? Moc se mě líbila ta rivalita, kdo bude mít hezčí zahrádku a víc kytiček na oknech, dokonce dolňáci proti horňákům trumfovali tím, že si šli navzájem pomoci s prací, aby to, co bylo nutné rozkopat, bylo zase co nejrychleji hezké, v pořádku, okytičkované a milé. Je to mnoho let, ta generace rivalů většinou sedí na obláčku, dívá se dolů na své děti a vnuky a jen nevěřícně kroutí hlavou? Naši sousedé, bývali našimi přáteli desítky let, nikdy jsme spolu nebyli ve-při, vtahy byly takřka rodinné. Dnes se životní situace řeší naprosto jiným způsobem? Po slušném upozornění, vás sousedé nejenže přestanou zdravit, dokonce vám projeví pýchu na svůj „soukromý majetek„ cedulí, že to je jejich nepořádek a vám, do toho nic není. Kampak že to jdeme v těch mezilidských vztazích? Ode dneška si otočím křesla zády, k té „vánoční výzdobě„ a budu držet modré pondělí.

Na hezkou výzdobu si klikněte, ať jste v obraze?
1450748_622435527793616_917401546_n-SNOWGLOBE

27 thoughts on “Modré pondělí

  1. Liebe Anna eine schönen Donnerstag und viel Vorfreude zur Weihnachtszeit und wünsche dir eine schöne glückliche Zeit das wünsche ich dir Klaus aus Köln

  2. Einen schönen Tag liebe Anna so viel Schnee,bei uns in Köln ist nur ein wenig,aber bei euch ist es ja Ihre viel.Ich wünsche dir eine schöne glückliche Woche bleib gesund Liebe Grüße und Freundschaft.Gislinde

  3. ted na to koukam, chybicka se vloudila, omlouvam se. pak uz jsem odpovidala jen pres to komentovaci okno na hlavni strance, tak mi to nedoslo

    1. Je to tím Sedmikrásko, že používám jinou čtečku, kde mám víc serverů a vy a avi, komunikujete v rámci wordpressu a pouze přes poštu, a to já vůbec nepoužívám? Není za co se omlouvat, vždy je možné se domluvit, pokud lidé komunikují.
      To okénko občas také použiji, když mě na tom, co mě jen tak nějak, pošle pozdrav a vlastně není o čem mluvit, celkem nezáleží? Protože tam, je napsána, většinou, jen první věta? Já jsem babka upovídaná a styl (CHATROVACÍ), je mě cizí?

  4. Mezilidské vztahy jsou podivné.. a čím více je pozoruji, tím více podivnější to vše je. V tuhle chvíli se totiž většinová populace zajímá o to, co se děje ve světě (není divu, je to možná zajímavější a stačí si k tomu otevřít jakýkoliv zpravodajský server) a to, co se děje v sousedství už zajímá málokoho.. bohužel. Je to smutné.. ale je to tak. Společnost se holt mění..

    1. Teď bych ti Andělko nerada ukřivdila, nevím jestli jsme si porozuměli, ty máš na mysli intelektuální třídu, tedy malý úzký okruh lidí. Já většinu a právě říkám, že tak bez zájmu o své okolí, o své blízké a i ty opodál, lidé dříve nikdy nebyli, že si pomáhali a měli se rádi. Nikdy jsem, třeba já, nepěstovala kytičky sama, každá sousedka vypěstovala něco jiného a potom jsme se navzájem podělili, právě tam, na té fotce, kdyby jsi švenkla doleva, býval starý javor, pod ním bývalo posezení, rodiče „těch relativně mladých„ na té fotce, my a ještě všichni sousedé z okolí, jsme tam říkali, u kamenného stolu, tam jsme se scházeli, každý přinesl něco dobrého, něco pitného, užili jsme tam spoustu legrace a hezkých chvil, písniček a vyprávění, někdy pozdě do noci a sdíleli jsme i vyšší kulturu, třeba divadlo a úspěchy vnoučat, sdíleli jsme své starosti a radosti. Dnes se nikdo, o nic a nikoho nezajímá, všichni sedí u té bedny a život jim většinou utíká pod rukama.

      1. Ve větších městech přes týden to tak zcela jistě bude. Práce, TV, práce, TV. Moc velká zábava to asi není. Pokud lidi něco spojuje, věřím, že se sházejí dosud… u nás, v mém rodném městě, v ulici, to pořád ještě funguje. Návštěvy, vyzvedávání balíčků (předvánoční internet) sousedy apod. A o víkendech, když jedeme k nám na chatu, do vesničky, kde lišky dávají dobrou noc a silnice tam končí, sházejí se tam večer na pivu sousedstvo z okolí – různé generace. Zatímco děti lítají po zahradě. Je to asi takový ten nádech těch starých dob. Ale to jsou také lidi, kteří ty staré doby mají rádi a na modernu mají tendenci kašlat :-)))

        1. Pokud a tam, kde ještě žijí???
          A my, jen máme tu smůlu, že naše generace n e n í , těm mladším se jaksi nehodíme, do krámu? A to je asi celý ten můj, soukromě egoistický pohled, na generační problém? Možná, kdyby přišli, omluvili se, že nemají čas, tak by se děda slitoval, vzal vozík a uklidil to za ně a ještě by z toho měl plezír?

  5. Člověk by skoro řekl, že vaši sousedé někam v létě odjeli a ještě se nevrátili. Až na pár malých detailů, je to „zátiší“ skoro stejné. Ten pohled z okna by mi vadil hrozně moc, mám kolem sebe ráda hezky a na skládky hezký pohled není. 😦 Sousedi to mají dobré, ti ten binec ze svých oken nevidí, mají výhled do tvé upravané zahrádky, kdyby měli před očima ten svůj chlívek, tak by jim musel taky vadit. Aspoň tedy doufám!

    1. Párkrát jsme se na jejich účet s dědou zasmáli, plán byl úžasný, napíchat po zahradě vidle, na ně navěšet pár starých hadrů, rozhodit nějaké staré pomuchlané noviny a válka je na světě. Dokonce začínám být tak trochu paranoidní a zdá se mně to úmyslné, nevěřila by jsi, jsou vyšší intelektuální třída, tohle mají jako chalupu? Jen marně celou dobu přemýšlím, jaký to má důvod? Začínám si myslet, že jim ten můj pracant starý, s tou svojí neustálou aktivitou, jde na nervy, mě někdy také.

  6. Aha… už jsem se chtěla zeptat, jak dlouho tam tu „výzdobu“ mají. Fakt je, že já nejsem žádný velký uklízeč ani zdobič (priority si občas vyžádají jiný směr), ale bylo by mi blbé mít takové věci poházené venku tak, aby to viděli ostatní. Ne že by mi vadilo, že ostatní vidí, že mám sklony k bordelářství, ale spíš by mi vadilo, že tím někoho otravuju. Lidi maj právo na to, mít to kolem hezké.
    Což mi připomíná, že bych měla jít pokračovat v předvánočním úklidu. Už se sama těším, jak to tu bude chvíli zas pěkné, zbytečnosti povyhazuju a tu dceru budu muset víc hlídat, aby si věci po sobě uklízela, protože uklízet to po ní nikam nevede, velká už je dost, a ona sama má také priority jinde :-)))))))))

    1. Padesátileté, již těžko někdo vychová, a ty avi, chápeš dobře, jak je důležitá výchova odmala?
      Mě by bylo naprosto lhostejné, kdyby si tu výzdobu udělali před svými okny, ne před mými, začali nám to vánočně zdobit v létě? A já jsem trpělivá, odtud-potud!

        1. Můžeš si nazdobit celý les, celé krásné hektary přírody mrkví a jablíčky, můžeš si uklidit v duši i srdci ale musela by jsi oslepnout aby jsi neviděla to, co máš půl roku, přímo před očima? Myslím si že nejsem zlý člověk, včera jsem ale měla opravdovou zlost.

Zanechat Odpověď

