Ze života

Ze života elektrikáře …

Před barákem mě zastavil nějaký optimistický kravaťák s tím,
že je z firmy už nevím jaké, a prý kolik platíme za elektřinu,
že by pro nás měl fajnovou nabídku.
Stižena kratochvilným nápadem, zahrát si na trotla, živě jsem reagovala:
„A jaký proud nabízíte?„
Pro vás určitě výhodnější, než máte,  začal našprtaný kolovrátek.
Nehodlala jsem mu přenechat aktivitu:
„No to jistě. Ale JAKEJ je ten proud? Střídavej nebo stejnosměrnej?„
„Prosím?„ ustrnul sales area manager.
„No ptám se, jestli nabízíte proud střídavý nebo stejnosměrný„ ,
dávala jsem si záležet na výslovnosti.
Totálně vykolejenému nabízeči to v hlavě viditelně začalo šrotovat
a na čele jako by mu povstal nápis “ Měli jsme tohle vůbec na školení ?„
Když nápis po chvíli pohasl, špitl rádoby obchodník nejistě:
„No, to je jedno, ne?„
„No to teda není jedno„ pravila jsem rozhodně,  „střídavej proud musíte pořád přepínat
a měnit, proto je dražší. Tak to vy asi máte stejnosměrnej, když ho nabízíte levnějc„.
„A jakej vy tady teď máte proud?„ Zasáhla mladého muže spásná myšlenka.
„Jednofázovej„ , oznámila jsem suše a mladého muže spásná myšlenka zase
opustila.
Hned to ale srovnal:
„A jakej mají sousedi?„
„No přece ten samej. Tady to všichni máme stejný.
To jste si nezjistil předem?„ Nasadila jsem pohoršený výraz,
že je náš barák tak nehoden jeho pozornosti.
“ Jó, jistě. Když my dáváme nabídky jednotlivým odběratelům,
ne celý vesnici . Ale víte co? Já vám to zpracuju a přijdu
ještě jednou. Můžu vás poprosit o nějaký kontakt ? „
Na jméno se mě úplně zapomněl zeptat, číslo jsem mu řekla takové,
co mě zrovna napadlo, on potom něco naučeného zamumlal
a rychle pádil pryč.
A já jsem na futru do baráku udělala další pomyslný zářez:
Zase jeden oblbovač, co k nám už nikdy, ale opravdu nikdy nepřijde.
AHOJ-ANNA

 

30 thoughts on “Ze života

    1. Jsem potěšena, když k babce přijde někdo mladý, je jí národním svátkem. Vaše problémy na mou hlavu, se říkalo za mých mladých let a představte si, že vám rozumím? Ty blešky v tabletu nebo „smartfounu„ ??? Chápu, mám monitor sedmdesátku a ještě na to koukám jako husa do flašky, abych si uchovala naději, že ještě někdy příjdete babku navštívit, brzy to předělám, nějak předvánočně, neslibuji, že to bude zrovna náprava. Za ten článek, jako dík, se pokusím. Anna, zdravím, jméno mé…….

  1. Ještě na tvou otázku – ano, slyšela jsem o tomto způsobu, nevím, jestli šlo konkrétně o ČEZ nebo i o jinou společnost. Podle mě je to bordel, pokud by si přeplatek chtěli nechat na příští zálohy, měli by vám automaticky snížit zálohy, aby se to tedy rozdělilo. Protože, pokud byste měli přeplatek každý rok a oni si ty peníze nechávali s tímto pitomým odúvodněním, je to vlastně z jejich strany krádež, protože oni vlastní vaše peníze, neboť peníze, které jim přebývají, už nejsou peníze k úhradě elektřiny, ale peníze vaše. No další legalizovaná zlodějina, zdá se.
    Já jsem u Eonu a tam zatím je tento způsob, tedy pokud je přeplatek, vracejí peníze. Doufám,že se nezvrhnou podle praktik čezu a spol.
    Neuvažuješ, že bys přestoupila k jiné společnosti? Eon fakt není špatnej. A ČEZ, mám dojem, že je nejdražší.

    1. Bývala jsem patriot, celý život, svou energii a zdraví jsem jim dala, mám jich ale plné zuby, asi to udělám. Děkuji Vendy za odpověď, máš pravdu, je to další ze zlodějin, uloží ty miliony a mají obrovské zisky, jen na úrocích a všichni držíme hubu?

  2. Aničko, máš jedničku!
    A pět hvězdiček k tomu,
    hezky jsi to vystrnadila z domu!
    Ale teď vážně, opravdu jsi skvělá, pobavila jsem se báječně! Jen tak na ně! U nás ve městě jak na ulici, tak i doma je takové podnikání zakázáno. Je to asi 14 dní, tak jsem jednoho vyprovodila od dveří poměrně rychleji a nekompromisně. Nevím, který trdlo ho pustilo do baráku. Ale já si toho „tvého“ úplně živě představuji a stále se chechtám.

    1. Milá Jitko a Libuško, telefoňáci si se mnou užijí, když se mě zeptají, jestli hovor může být nahráván, říkám v žádném případě, dokud nebudu vědět o čem bude řeč a mluvím dlouze a úpěnlivě o houbách, módě, dětech, politice a věřím, že mají moje číslo zakroužkováno s poznámkou nevolat?

  3. pěkný článek, taky mně pobavil. Ale ve skutečnosti nemám tyhle podomní nabízeče ráda, člověk se jich jen tak nezbaví, i když hned na začátku uvedu, že o nic zájem nemám a nic měnit nehodlám. My máme ještě pevnou linku, takže i po telefonu je otravů víc než dost.

  4. “ Něco vám povím … teta :
    Jsem z ,,Energetického Centra ,, !
    V Praze jest sídlo mé centrály …
    jsme Češi … fakt … je to k posrání …
    Jsme Česká firma … pravím ! … nu “ …..

    “ Vedení máte kde ??“

    “ Na Kypru !
    …. tři fáze prodávám + vodič PEN
    tento vodič jest rozdělen
    v baráku na dva vodiče !“

    Lidé řvou : “ To je o ničem !
    jakto ? .. vy chlape zasraný ??“

    “ Vodič PE jest ochranný
    ..vodič ,, eN,, … tak zvaný ,,nulák,, “ ….

    “ Rozbijeme ti čumák !!“

    “ Zadržte ! …. máte – li fakturu ?? “

    Muž utrpěl čelisti fafrakturu !
    výkřiky : “ Chlap jeden … připosraný ! “ …..

    … muž pronásledován je vesničany !

    1. Zdravím vás pane Fredy,
      často mám vysokou tenzi,
      dávno již nenosím dredy,
      krom toho nízkou penzi,
      básničky vaše mě baví,
      zlepšují moje zdraví,
      má to však jednu vadu,
      klikám vpředu i vzadu,
      je to snad nějaké snění?
      Ten Fredy, nikde není?

      123Friendster.Com

  5. 🙂 Docela se směju. Dnes je lidí s takovýmto humorem pomálu (bohužel těch, díky kterým tyto fórky vznikají, stále více)
    .
    Jinak děkuji za moc milý komentář u mě na blogu. Udělal mi nesmírnou radost. Jsem ráda, že jsem mohla váš blog (stránky?) poznat. Máte skvělý smysl pro humor 🙂

    1. Ne vždycky Magdalenko, život mě často nutí, být babou zapšklou a kárající, obzvlášť na mladé jsem vysazena, ty jsi padla do mého oka náhodou a moc by mě potěšilo, kdyby jsi vyvrátila můj pohled na povrchnost mládí. Také mě těší Magdalenko……….

  6. Tleskám a směju se od ucha k uchu, to je příběh za všechny prachy!! 😀 Toho zaskočeného kravaťáka je mi skoro až líto, ale jinak to s nimi nejde, jsou vlezlí jak štěnice a když je vyhodíš dveřmi, vrátí se oknem…

    1. Byly doby Jaruško, kdy jsem nastavila ucho a srdce, vždycky šlo o něco horší podmínky nežli ty minulé, pokud bych, jak píše avi, nebyla ve střehu. Teď již ve střehu nejsem? Prostě telefon zásadně při jakékoliv nabídce prodejce, ze zásady odmítám a přesto se často setkám i s tím, že žádná smlouva není závaznou a kdokoliv má právo ji kdykoliv zrušit a udělat novou, pro mě nevýhodnější, třeba banky? Kam jsme to došli a kam jdeme, když na nic se nelze splehnout, vše si musím prověřit, ověřit a důvěřovat mohu a musím jen sama sobě a PÁNU BOHU ?

  7. Paráda!!! Jen tak na ně.
    Takovéhle „přesvědčování“ mi připomíná, že jsme s kamarádem zmátli moji budoucí švagrovou, když jsme ji „přesvědčivě“ vykládali známý vtip, že elektrárna v Praze – Holešovicích má čtyři komíny protože trojfázový proud má tři fáze a nulák 🙂 . Ona není zaručeně z lidí, kteří by byli rádi terčem vtipu na veřejnosti.Spíš ona ráda si utahuje z někoho jiného. Přesto jsem byl překvapen, když se mě asi po týdnu v ústraní tiše zeptala: „Ty, a jak je to vlastně s těmi komíny, fázemi a nulákem?“ :-))

    1. Dobrý den milý Oto, celý život jsem pracovala pro energetiku, sice jako chemik, ale něco jsem se naučit chtěla a něco musela? Dnešní zaměstnanci jsou opravdu snůškou „odborníků„ par excellence, úřady počínaje a obchodem konče, návod k čemukoliv nikdy a nikde nečekám, ve všem se musí člověk spolehnout, jen na sebe a internet, kdo ho nezná a nemá je vykořeněn a vyčleněn ze společnosti, v poslední době řeším lednici v záruce, tu komunikaci bych sem také mohla dát, jako humor, dokonce budu psát do Itálie? Koupíte-li si jakýkoliv výrobek, na návod musíte mít vysokou školu, tak inteligentně je pojat? A nedej Bůh, vyskytne-li se jakákoliv komplikace, ty vykulené oči, když chcete od někoho, rádoby kompetentního radu a pomoc, si nepřejte vidět. O D B O R N Í C Í ?

      1. S odborníky je to dnes na pováženou, včera jsem četla v komentech u Janinky, jak se stěhovali ještě do nehotového bytu, a co řemeslníci předváděli, to prej bylo do nebe volající (šlo o zapojování vody, přimontování umyvadla a pár podobných technických detailů, byli úplný dřeváci).

        1. A to ještě věřím tomu, že polovina těch řemeslníků měla vysokoškolský titul, všichni dneska studují na právech a vodu do baráku za pár let nezavede nikdo, všichni budou sedět u soudu, nebo budou jejich managementem? A humor… nás přejde.

  8. Aničko, ty že nemáš smysl pro humor?! Řežu se smíchy a klidně si dovedu představit, že bys s optimistickým kravaťákem dokázala zatočit úplně stejně. To je opravdu skvělý příběh, je fajn, že se najdou lidi, kteří se nenechají oblbnout.
    Přeji ti krásné dny plné humoru a spokojenosti! 😉 🙂 Hanka

  9. P.S. ještě, pro úplnost- to byla skutečně storka z tvého života, tedy bylas to ty, kdo toho chlapce tak pěkně napálila? Nebo to byl nějaký emailový příběh? Ať tak, nebo tak, bylo to vtipné, a pokud to byl tvůj nápad, tak palec nahoru! 🙂

  10. To bylo skvostný! Moc mě to pobavilo, já sice chápu, že se ti lidi taky musí něčím živit (a je to opravdu hnusná a nevděčná práce, takhle oblézat po domech), ale oni jsou někdy tak oražení, že to hraničí s drzostí a vlezlostí a to mě děsně míchá, takže tyhle podomní prodejce nemám ráda, přestože jsem jednomu z nich nalítla (zlomil mě na paušál u O2, nevím proč, když do té doby jsem bez problémů užívala dobíjecí kredit, jen si hlídala cenu hovoru, a od paušálu platím jak vůl bez ohledu na to, jestli protelefonuju nebo neprotelefonuju. Ale s tím bude vbrzku konec, hodlám znovu přejít na kartu.)
    Takže, tohle se mi moc líbilo!
    (A trochu mi to připomnělo jednu scénku z knihy Vy jste tu novej? , kdy borec opravoval střechu, tedy, přeskládával křidlice, a přišli tam prudit jehovisti, a on jim řek, že by mu mohli pomoct, kdyby chtěli a oni nadšeně že jo, tak je zaměstnal, že mu museli pomoct složit tu křidlici… :-))
    Taky je vytočil a úplně zblbnul. 🙂

    1. Milá děvčata, jste v rubrice dnes jsem četla…… A převyprávěla, proto že já, jsem se koulela smíchy, bylo mě ctí a národním svátkem, tu příhodičku poslat dál a vědecky vzato napálit hlupáka, který svou práci ne jen neumí, ale ani se za to nestydí, je pro mě, zlou a škodolibou babu radostí. Ještě jsem se nikdy nesetkala s tím, že by mě některý z těch dealerů, nechtěl vzít na hůl?

  11. To je krásná story… lidi je potřeba občas trochu vykolejit 🙂 I když na vteřinku jsem byla trošku pohoršená, že z toho chudáka klučiny, který už je možná dost otrávený z toho, že musí někoho obcházet (moje vlastní projekce, kdo ví, jak to je), děláš blbečka… ale pak jsem si vzpomněla, jak jsem si kdysi vychutnávala jednoho egyptského prodejce papyrů (i když ten si za to, podle mě, mohl mnohem víc), takže už se nepohoršuju :-))) Byla jsem se známou v Hurghadě a chtěla jsem jí to tam ukázat a dostala jsem chuť zahrát si na turistu (přece jen to ti turisti maj jednodušší než delegáti :-)). Mluvila jsem jen anglicky (a česky) a předstírala, že o egyptských dějinách a papyrech nevím vůbec nic. Co já se od pána všechno nedozvěděla :-)))

Zanechat Odpověď

