A že, naše silnice jsou nejhorší na světě?

Tak jsem si některé ty naše tankodromy dala dohromady s těmito, říkám si pořád to ještě jde, Ne?  Jak bychom se asi vypořádali s pohledem, na Extrémy podobného přírodního rázu? Když se na různá starodávná díla našich předků, po celém světě dívám, nad jejich krásou a hrůzu nahánějící přírodou, se tají dech. Cesty a dobývání míst, kam i dnes vstoupit, je úchvatným zážitkem. Žít tím a mít to za každodenní chléb, je mzdou strachu, a srovnávat to s jedním starým filmem, bych se neodvážila ani mimovolně, ti lidé to žijí, to není hra na něco, to je realita.

Guoliang Tunnel:

Bez mého komentáře, jen to že všude žijí lidé jak umí, a nezdá se, že by byli nešťastní, i když po mužském způsobu řečeno?  Když se díval na to poslední  video můj muž, řekl jen jednu větu, že ani tomu hašiši se nediví.

43 thoughts on “A že, naše silnice jsou nejhorší na světě?

        1. Neboj Vendy, nejsi sama, boj všeobjímající lásky a humanity s záští a vztekem, vedeme všichni denně a udržet ego na uzdě je neustálý boj, i já ho vedu každodenně, sama se sebou.

  1. Dobrý večer,Aničko,tak to jsem se rozesmála vtipnou glosou nad stavem silnic,hned jsem si vzpoměla na 20 hodinovou jízdu busem a to jsme si zaplatili nadstandart luxusní,tam všechno berou lidé jinak,to si člověk nepředstaví jak,dokud tam není,já dostala v Mumbei (Bombaji ) kulturní šok a hlava nehlava pádila na velvyslanectví,no kamarádka mně zastavila,bylo to jistě tím,co jsem tam viděla,to je strašný náraz,ale oni se tak chovají i lidé v dostatku,v Evropě,krutě a bezcitně,k druhému,v Indii nemá život cenu,bude další,věří v karmu,žijí tak,život tam nemá cenu,k čemu lepší silnice,nebo je korupce o chlup větší,než u nás,tak se objem peněz rozkrade a holt není na asfalt,zavzpomínala jsem,po tolika letech je ta země,ve mně živá,včetně všech okamžiků.To je jasné,že jsme udělali i to,co glosoval Váš muž,pak Zdenda,distinguovaný diplomat,(tehdy),o půl metru vyšší,než ostatní,vyčnívající nad domorodci,stál několik hodin v uličce spacího busu a konverzoval,s někým i sám se sebou,s lahví vodky,co okolí spolucestujícímu nabízel,pro desinfekci.A měsíc byl chvíli předtím naležato,před záchodky,které jsou kapitolou samotnou.V tom je Evropa hodně vepředu a jsme rozmazlení.Tomu jsem tedy ráda .V porovnání s hygienickou infrastrukturou Asie.Tedy pokud člověk cestuje a poznává zemi,jako místní,ne jako horní vrstva milionářů,či miliardářů.Hned bych jela někam za poznáním. Aničko,naše silnice jsou už folklor,škoda,že to asi ohrožuje životy účastníků dopravy,třeba motocyklista,když vjede do kráteru,jak po granátu a na 100 metrech jich je pět,tak se jim moc vyhýbat nemůže,někde je to lepší,někde katastrofa,když vidíme kvalitní silnici,koukáme,jak zjara.Je v tom rozdíl,u nás na P Východ,to byla katastrofa.Je pravda,že v Evropě aspirujeme na příčku,hned za kulturní a ekonomickou velmocí Albánií,aspoň to tak na mnoha místech vypadá,já tedy v Albánii nebyla,ale silnice tam prý nejsou nic moc :-).Potměšile se směju,že bída dorazila i na Rakušáky,protože pořád opravují něco u Salcburku a i u Breneru,před mnoha lety (15) to tak nebylo,to měli opraveno v cuku letu,takže se dá říct,že se díky tomu,naše kvalita silnic značně vylepšuje.když se to zprůměruje …Máme nejdražší výstavbu,mizernou kvalitu,samá zlodějna a šlendrián,co se tváří reprezentativním vzorkem a chce se dostat do sněmovny,…. mnohým se to nelíbí a nezpůsobili to.Povídání pana Kellera jsem slyšela a poslechnu si ho znova ráda,v klidu,já tento týden poslouchala viz.dole Koukolíka,jeho směr šíří i Mudr.Hnízdil.Kéž by se něco,neumím to popsat změnilo k lepšímu a lidé prozřeli,možná se to děje,nebo se utěšuji.
    Jsem ráda,že jsou i lidé vnímaví,že to vidí,to dává naději,protože jen malý vzorek populace to dobré dokáže uchovat a předat dál,já tomu věřím.

    Aničko,děkuji za přání víkendu a pozdě,ale přece přeji též krásný víkend a krásné dny.Kočička
    http://blackeltygre.blogspot.cz/

    1. Vystihující komentář, děkuji Kočičo. Já bych po promoci každému vysokoškolákovi naordinovala za přispění státu, krajánkovskou cestu světem, ten pohled na život by se potom ledaskomu změnil. Realitu si mnozí představují, jako procházku růžovou zahradou a nakonec je z nich Management, zavalený papírem ( tedy dnes již softwarem ) nemajíce ponětí o životě?
      Pana Koukolíka znám velice dobře, jeho přednášky jsem publikovala, kdysi hodně dávno. Ta od pana Kellera je, jen několik dnů stará, tedy aktuální.

  2. Naše silnice jsou otřesné v poměru, kolik se vybere na daních a dálničních známkách a kolik se do nich vrazí peněz (o předražených zakázkách už víme všichni, přesto viník zůstává bez trestu a bez zodpovědnosti).
    Na videa se podívám, ale až večer nebo o víkendu, musím frčet do práce.
    Hezký den! 🙂

    1. Frč milá Vendy, já budu odpočívat i za tebe a těšit se, že stejně jako Osvaldo jsi porozuměla tomu, co tady vlastně chci říci, o těžkém životě kdekoliv mimo Evropu a Ameriku? Život je všude tam, existenčním bojem, minimální potřeba vidět souvislosti, nás vede k ignorantství a nezájmu o cokoliv, pocitu nadřazenosti i u lidí, kteří jsou jen o jeden stupínek výše v hierarchii, myslíc si že budou neomezeně prosazovat aroganci moci a to tady již bylo? Dějiny se neopakují a nikdo se nemá na pozoru? Namísto hledání cesty lidí k sobě, se stále více individualizujeme, zavírání se některých, za vysoké ploty, nic nevyřeší, museli by oslepnou a ohluchnout a snaží se o to vehementně, již slyší, jen sami sebe.

      1. Lidi u nás jsou už zvyklí natolik na svůj komfort, že jej považují za normální a jít do skromnějších poměrů by je snad vyřídilo. Ale to je známá věc, na bohatství a lepší život si zvykáme lehce, na zhoršení životních podmínek a ztrátu některých vymožeností neseme těžce. (Ono se to s trochou nadsázky dá přirovnat i ke ztrátě zraku, když vidíš svět kolem sebe, pak jsi o tu možnost připravena a i když se naučíš s tímto žít a orientovat se pomocí sluchu a hmatu, ten ztracený zrak ti bude do smrti chybět a vždycky budeš toužit po tom, aspoň jednou vidět.)
        Ale vlastně ne, ten příměr je nepatřičný, protože ztratit zrak není totéž co pozbýt auta.
        I když pokud se jedná o místo, kde lišky dávají dobrou noc a autobusy jezdí třikrát za den, taková ztráta auta by byla hodně citelná.
        Fakt je, že jsme rozmazlení. A já jsem s tou rozmazleností spokojena, tedy sama za sebe. Jsem ráda, že mám televizi a počítač a spoustu muziky, kterou můžu poslouchat. Jsem ráda, že mám varnou konvici a pečicí troubu a vodu na ohřev, aniž bych musela zatápět pod kotlem a tu vodu si nanosit a zase vynosit (obojí jsem zažila, takže si užívám těchto vymožeností každým dnem a vůbec nepovažuji za samozřejmé mít koupelnu s teplou vodou a splachovacím záchodem, ale za luxus. Pokud se jedná o splachovací záchod na dálkové ovládání, je to už luxus na druhou a tuhle stříbrnou lžičku snad ani nemusím…)
        Žít se dá všude, to je fakt. Žít se dá i na Sibiři a někde v zemlance. Žít se dalo dokonce i v koncentráku, i když tam se dá mluvit spíš o přežívání.
        Ale to už jsou extrémy…
        V těchto zemích, v primitivnějších podmínkách, se dá všimnout jednoho – lidé jsou normální, dovedou se bavit i ve skromnějších poměrech a nepotřebují nejposlednější model iphonu, aby byli šťastní (ostatně, o jakém štěstí je řeč, když ten poslední model iphonu už po půlroce majitel mění za další, nejnovější model).
        Pocit spokojenosti totiž nezaručí miliony, ale vykonaná práce. Zní to možná moralisticky, ale je to tak. Ať jde o spravenou fasádu domu nebo o upletený svetr či zalité a ostříhané kytičky.

        1. P.S. na ta videa jsem se dívala, ale nedodívala, protože z toho roztřeseného obrazu jsem dostávala mořskou nemoc. To prosím není rozmazlenost, ale problém s očima…

          1. Když se chceš opravdu podívat, poradím ti, jsem na to zatížená (tedy ty rady a porady)? Klikni si na liště videa, na značku You Tube a na originále se ti kvalita zlepší.

        2. Vždycky se moc těším až přijdeš, řekneš přesně to, co já mám v úmyslu aby bylo pochopeno a ty mi strašně dobře rozumíš, nejde o to jít dolů s životní úrovní, vědět ale že, to není dar zdarma, a jakou cenu platí jiní za náš blahobyt, a že svět je dnes jedno spojené místo, ne proto, že jsme stejní ale že, jsme každý jiný a respektovat to a tolerovat se musíme učit, protože zeměkouli obletíme ne za roky, měsíce, dny ale za hodiny, tak blízko, je dnes cokoliv, co se kdekoliv děje a my nežijeme v izolaci, řešení se nevyhneme? Jistě že nikdo z nás není slepý a dnes vidíme leccos o nespravedlnostech světa a všichni víme že ještě něco horšího, co by z toho mohlo vzejít, existuje a hezky potichoučku se modlíme a věříme že bude líp, ne hůř?

          1. No já jen doufám, že bude líp, protože i když se říká, že vždycky může být hůř, a svět k tomu spěje, říkám si stejně tak, proč by nemohlo být líp? A nejen u nás, ale všude. A přitom by stačilo docela málo, aby si každý zametl před vlastním prahem, aby nebyl zlý na ty druhý a vůbec jednal ve smylu, budu se k tobě chovat tak, jak bych chtěl, aby ses choval ty ke mně.
            I když připouštím, že někdy to fakt nejde, protože když ti vstoupí do cesty blbec, je po všech předsevzetích. 🙂

  3. Hallo liebe Anna was für Straßen da hätte ich ja Angst ich würde runderfallen ich glaube in ein Auto würde ich nicht einsteigen sehr schöne Bilder,ich wünsche dir einen schönen Nachmittag,leider ist in Köln nur Regen kein schöner Herbst, liebe Grüße von mir und ein gutes Wochenende hoffe bei euch ist besseres Wetter.Gruß und Freundschaft.Gislinde

  4. Liebe Anna danke für deinen schönen Kommentar und wünsche dir alles Glück der Welt sei froh und heiter dann ist das Leben leichter,ein lächeln am Morgen vertreibt Kummer und Sorgen ein schönes Zufriedenes Wochenende wünscht dir Klaus

  5. Naše silnice nejsou vůbec tak otřesné, je sice fakt, že se pro nedostek peněz někde jen záplatují, aby se po zimě záplatovaly zas, protože to nic nevydrží, ale v porovnání s jinými zeměmi si my Evropané, žijeme jak v bavlnce a to se netýká jen silniční sítě. Silnice na tvých videích vypadají romanticky (kromě Pakistánu), ale projet se po nich autem a zažít tu romantiku na vlastní kůži, bych snad ani nemusela! Ty dokumenty mi úplně stačily.

    1. Já myslím Jarko, že kdyby jsi se podívala, nabyla by jsi dojmu, že s romantikou to nemá co do činění, je tam znát tvrdý život, a ještě tvrdší práce.

  6. Nevěřte tomu, že to nesouvisí, ono všechno, vždy souvisí se vším.
    Ještě vám jedno přidám, na šťastné cesty.
    A docela bych si přála spoustu kliknutí, na tuhle přednášku a nebudete-li mít tolik trpělivosti, alespoň na diskusi, posuňte si čas videa, tak kolem hodiny?
    Jan Keller :

    Na tohle se také koukněte : Soud v Bellinzoně, pár detailů kolem něj a jedna velmi pikatní drobnost, vysvětlující nevysvětlitelné.
    http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/10/11/soud-v-bellinzone-par-detailu-kolem-nej-a-jedna-velmi-pikatni-drobnost-vysvetlujici-nevysvetlitelne/

    1. Viděla jsem kousek o strachu levice se organizovat… a o nechuti k autoritám… to vypadá zajímavě, budu si na to muset ale udělat čas. Je to hodně dlouhé…

    2. Ten článek z vlkova, to je ovšem síla. Poslala jsem to na FB, ať lidi viděj. Jinak, Ani, je škoda, že se mi ztratí tvoje stránka, když odkliknu odkaz 🙂 Líp se mi to čte a přechází mezi soubory, když jsou odkazy otevírané v novém okně. I když uznávám, sama to občas ve wordpressu zapomenu odfajfkovat při vkládání odkazu do příspěvku 🙂

      1. Vůbec nejsem do readeru přihlášená, protože z nějakého mě záhadného důvodu, mě to nejde, má to řeči o jakési přetíženost a já tomu nerozumím, a tobě nejdou ty věci asi proto, že ke mě nechodíš a bereš to přes reader?

        1. Tvoje příspěvky mi chodí rovnou do mailu 🙂 Protože jsem si to v readeru tak nastavila 🙂 Ale jak tak koukám do readeru, tak se mi tam objevil taky. Ale ten vlk právě už několik dní vůbec ne a protože mi nechodí ani do mailu, tak jsem teď prošvihla pár příspěvků. Nějak jsem si zvykla, že to, co vyjde, se mi tam objeví. Bez něj bych byla opravdu jak bez ruky… A kde máš problém? Já, když napíšu http://www.wordpress.com (a jsem pořád přihlášená), tak mi tam jako první najede právě reader. Tam jsou ty články, co odebírám, vpravo přes blogs I follow to můžu upravovat, a ukazuje se mi taky, jestli někde někdo komentoval můj komentář i jinde, nebo můj článek u mě. Kromě toho, že si tam přes Blogs I follow můžu přidat stránky a když to jde, nastavit, zda mi mají chodit notifikace na mail, jsem s tím nic nedělala.

          1. Děkuji avi, zase si nerozumíme a každá mluvíme o něčem jiném, to co píšeš samozřejmě znám, je to maličká berlička, celkem k ničemu, čtečka to není? To si již, raději na tu stránku dojdu přímo. Já myslela, že máš něco co mě nejde ale ty to ani neznáš? A teď chápu proč od tebe nemám jedinou návštěvu na blogu. RSS čtečka, měla tu funkci, že obsáhla veškeré blogy, na různých serverech a na nich, nové články (mnou zadané) , i mimo wordpress. Zkusila jsem i bloglovin, ten se mě ale nelíbí?
            Jestli ho chceš zkusit, tady je dobrý návod.
            http://quietrebel.wordpress.com/2009/08/23/how-to-add-a-bloglovin-icon-to-a-wordpress-blog-sidebar/

            1. Teď jsem přišla přes tvůj komentář v readeru, tak bych tam přes reader snad mohla být dohledatelná? Mně to ve statistikách ukazuje, když někdo z wordpress readeru přijde. To je v pohodě, já jsem zvyklá, že mi občas někdo nerozumí… hlavně přes maily to není často jednoduché. Proto jsem tak podrobně popsala, o čem mluvím (no, wordpress reader :-)). Ale pořád tedy nevím, co vlastně nejde tobě? co ti ukazuje, že je to přetížené? Protože tohle to tedy zjevně není. Na bloglovin jsem kdysi zabrousila, ale nepozdával se mi. Ale díky za odkaz. Já jsem s wordpress readerem docela spokojená, ale hlavně jsem nikdy nic lepšího nezažila jako asi ty. Pamatuju, že ti bylo líto, že google reader zrušili. Co se ti na něm nelíbí? Mám v něm stažené nejrůznější stránky, ne jen wordpress, cokoliv, co má RSS kanál. Co jde, posílá mi i do mailu včetně komentářů. A shromažďují se mi tam i komentáře z mých článků, ale i jinde (jako teď například ten tvůj), na jednom místě. To je super. Nemám zas tolik času to všechno obcházet a zjišťovat, jestli někde není něco zajímavého nového… takhle to mám všechno přehledně. Co se týká Vlka, zkusím to zrušit a zase nastavit. Možná mají i nějakou poruchu na RSS čtečce. Uvidíme. Jo, pustila jsem si toho Kellera (k vaření to bylo super), mám z toho 3 stránky výpisků 🙂 Dobré, moc dobré. Díky, že jsi to sem dala.

              1. Jsem ráda avi, že je to video, někomu k užitku, věci v administraci, mě nezajímají jen kvůli nějaké pofidérní statistice ale hlavně, si tam mohu kliknout na to, kdo to u mě vlastně byl, podívat se, jestli by mě jeho názory a blog nezajímaly?

                Za druhé, A PRÁVĚ TEN! RSS KANÁL O KTERÉM PÍŠEŠ, MĚ NEJDE? Přihlásit se nejde, udělat novou registraci, také ne? Když jdeš přes poštu, nebo třeba na video, jdeš vlastně oklikou, přeze troje zavřené dveře a vše se komplikuje, každá nepřímá věc zhoršuje kvalitu načítání? Je to kopie z kopií>kopií a málokdy to funguje? Třeba video na mé stránce, je uloženo na mojí YT a ty, si neklikneš na You Tube značku a tam nevyhledáš originál nahrávky, a ještě, když to vezmeš oklikou přes poštu, tak je to kvalita, naprosto k ničemu?

                A tak je to i se čtečkou ?
                Nepotřebuji vidět jen nové články na wordpress, ale i na třeba?: bogspot. cz
                livejournal. com
                blog. cz
                Také různé blogy novin?
                A tak dále ??? A na pravé liště, to na RSS a RSS komentáře, bylo možné, dnes to nejde, se ani přihlásit, ani udělat novou čtečku? Rozumíš ? A jestli ti to přijde do pošty, nezáleží na tvé vůli, ale jestli ti to tam někdo pošle, nebo jestli ty, se u něho přihlásíš k odběru a to bych musela mít tu poštu nafukovací a nic jiného nedělala, nežli třídila ji?
                Hezký nový týden ptáčku zpěvavý, ať se ti daří. Anna

                1. Tak to ti bohužel nebudu umět poradit. RSS kanál jsem kdysi zkoušela, ale mě to právě přes wordpress vyhovuje víc, protože to mám všechno pohromadě. Do wordpress readeru se přihlásím k odběru všeho, co potřebuju (včetně všech těch newordpressovských stránek), pokud ta stránka RSS kanál má, tak mě k němu wordpress automaticky přihlásí. Nejsem IT odborník, tak se nedokážu fundovaně vyjádřit k tomu, zda je to už xtá kopie a zda je to pomalejší a nekvalitnější. Mně se to nezdá, ale nepoužívám to moc dlouho. I v článcích dávám odkazy na video radši ne přímo na youtube, ale rovnou do článku… myslím. Když se na to kouknu, vypadá to úplně stejně jako rovnou na youtube. Myslím, že nejde ve skutečnosti o kopii, ale prostě o odkaz, který mě prostě jen nepřenese do prostředí youtubu, ale to video odehraje rovnou v článku. Ale říkám, nevím.
                  Jo, vlkův blog mi tam zas naskočil, sám od sebe…
                  Jo a do mailu si posílám jen některé blogy… nebo spíš wordpress Reader mi je tam posílá, když jsem se k jejich odběru přihlásila a zaškrtla, že je chci kromě do readeru i do mailu. To mám kvůli mobilu, který mi wordpress nepochroupe, ale mail ano.

      2. A ještě mě došlo, že by jsi ty, mohla být ten anděl, co mě s tím poradí? Proč mě ten reader nejde ani přihlísit, ani udělat nový?Jsem bez čtečky dva měsíce a jsem jako bez ruky. Moc děkuji.

    3. Ten článek z vlkova, to je ovšem síla. Poslala jsem to na FB, ať lidi viděj. Jinak, Ani, je škoda, že se mi ztratí tvoje stránka, když odkliknu odkaz 🙂 Líp se mi to čte a přechází mezi soubory, když jsou odkazy otevírané v novém okně. I když uznávám, sama to občas ve wordpressu zapomenu odfajfkovat při vkládání odkazu do příspěvku 🙂
      Jo, wordpress, třeba vlk se mi najednou neukazuje v readeru, nechápu proč. Takže třeba tenhle článek mi utekl…

  7. Ciao, Anna. Le strade costruite dai nostri antenati, a volte, sono molto impervie perchè a quel tempo non c’erano gli strumenti, i mezzo tecnici per costruirle. Ma loro non interessava tanto la difficoltà della strada da percorrere quanto, invece, che quella strada serviva per unire persone che vivevano lontane e che il loro incontro sarebbe stato molto positivo per entrambi. Non era importante il percorso era molto più interessante lo scopo per il quale la strada veniva costruita: unire non dividere. Noi oggi sappiamo costruire bellissime strade ma, spesso, abbiamo perso la capacità di comprendere a cosa veramente dovrebbe servire: renderci più uniti, più amici, più fratelli. Sono sicuro che tu sarai d’accordo con questo mio commento.
    Ho notato che tra le voto c’è anche la difficile strada dello Stelvio che unisce la Lombardia con l’Alto Adige e che conosco benissimo. La considero come un ponte che avvicina me a te, due amici che non si conoscono personalmente ma si stimano! Un abbraccio. Osv

    ČESKY (TRANSLATOR)
    Dobrý den , Anno. Silnice postavené našimi předky , v té době, jsou velmi nepřístupné, protože v té době nebyly nástroje ,technické prostředky k jejich vytvoření . Ale nikdo se tolik nestaral o problémy na silnici před sebou , zájem byl , aby cesta sloužila spojit lidi, kteří žili daleko a že jejich setkání by bylo velmi pozitivní pro obě strany. Nezáleželo na tom, jestli je cesta zajímavější , než je účel, pro který byla postavena silnice : sjednotit , spíše než rozdělení . Dnes víme, vybudovat krásné ulice , ale často jsme ztratili schopnost porozumět tomu, co by ve skutečnosti mělo sloužit , aby nás sjednotilo , více přátel , více jako bratři . Jsem si jistý, že budete souhlasit s tímto komentářem .
    Všiml jsem si , že mezi hlasováním je také obtížná cesta , která spojuje Stelvio Lombardie a Alto Adige a znám velmi dobře. Považuji to jako most, který mě přivádí k vám , dva přátelé , kteří neznají osobně, ale dohaduje se, že ! Objetí. OSV

    1. Ano milý Osvaldo, znám to tam , několikrát jsme Itálii navštívili a jeli tudy, přes Alpy vždy, záměrně. Při cestách od moře : Menton >Torino> Milano a v okoli Bergamo, Trento, Bolzano, jsme najezdili tisíce kilometrů v rozmezí patnácti let. Cestou k moři, jsme vždy několik dnů cestovali na rozmezí Francie, Itálie a Švýcarska. Bloudili po horách a vůbec nám to nevadilo. Opustit ten kouzelný kraj, krásných a pracovitých lidí, se nám nikdy nechtělo. V devadesátých letech, život jaký jsme tam poznali, byl pro nás velkým vzorem a miluji to tam, jako svůj domov. Často jsme snili o tom, že žít tam, by bylo krásné. Objímám příteli, napsal jsi to moc krásně, děkuji. Anna

  8. U nás jsou některé silnice dost mizerné (o dálnicích ani nemluvím), ale že by byly nejhorší na světě?! To se mi nezdá.
    Na horské silnice, kde si dvě auta nevyhnou, se nemůžu ani podívat, dělá se mi z toho zle! Jenže někde není vyhnutí, takové silnice se musí vybudovat. Když si představím tu šílenou práci v horském terénu!!!
    Mám z jednoho poznávacího zájezdu podobnou zkušenost, jako Ježurka. Nic takového už bych zažít nechtěla!
    Souhlasím s odpovědí, kterou jsi Ježurce napsala. Po revoluci byli lidé plni nadšení a byli ochotni se přetrhnout, ale hodně dlouho už se zase flákají. Viděla jsem to na dálnicích i v Praze ve velkém. Všude postávají nad výkopy hloučky dělníků, opírají se o lopaty a o něčem rokují, ale pracovat jsem jich viděla slabou desetinu. Není to takhle úplně všude, ale troufám si tvrdit, že většinou ano.
    Měj se hezky, Aničko! 🙂 Hanka

    1. V žádném případě si nemyslím, že ti lidé na dálnici jsou líní, je to věc vyděračských metod firem a neschopnost nadřízeného orgánu, říci, tak a dost? Lidé přihlíží apaticky a jsou ochotni udělat stejné chyby jaké celých, více než dvacet let dělali, taktizování, co by bylo kdyby, místo rázného říznutí do vředu, je k H…U ?
      Je to, jak se smějí celému světu do tváře i u Švýcarského soudu, arogance moci peněz? Nikdo se nepřidá, například k horníkům na Ostravsku a i tam jde o peníze nahrabané a zašité? Tak dlouho si budeme hrát, jen na vlastním písečku, dokud nedojde na každého osobně? Kde je lidská solidarita a soudržnost?
      Ke svobodě myšlení, hledáme cestu stále a ne vždy ji najdeme : http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/244237-snowden-je-o-krok-bliz-k-ziskani-sacharovovy-ceny/

  9. Také jsem viděla dost videí a obrázků z míst, kde bych se vždy bála jezdit. Jednou jsme byli na poznávacím zájezdu v Holandsku a jeli jsme přes nějaký kaňon, někdy nás od propasti dělily centimetry, někteří strachy nedýchali. Ale v těch místech ani nejde budovat nějaká silnice. U nás to jde a hlavně, co lidem asi vadí je to, že se platí silniční daň a výsledek nikde. My auto nemáme, tak nemám moc vlastních zkušeností, ale pravda je, že lidi si zvyknou na všechno, když musí.

    1. Libuško a Avi, nejsem stavař a ani tomu nerozumím, jen si, když třeba srovnám život v různých částech světa, dám dohromady dvě a dvě, a zase to bude souviset i s tím, koho a proč volit? Přebujelé výmysly, bránící prostému žití, nadmíra příkazů a zákazů, stovky tun potištěného papíru, ze kterého chleba nevydupeš, pracovat rukama nechce již nikdo, degradace výuky ve školách, vede k podpoře lehkoživků, na úkor smysluplné práce? Sta tisíce „managementmenů„ kteří organizují co? A komu? Prostě, vzít lopatu do ruky, se již ne jen, že nikomu nechce, ale dokonce tady nikdo nechce ani ty, co jsou ještě ochotni, to dělat, ještě jsme jako národ ochotní řvát, že nám berou práci? Nikdo netouží po tom, vrátit se do jeskyní, neuškodilo by nám ale trochu více soudnosti a srovnání s tím, jak lidé na různých místech světa ještě žijí a mít více úcty, tolerance a soudnosti?

      1. Ne, Aničko, to, vnímat, že my si tady žijeme jako ta prasata v žitě (a ještě jsme nespokojení a chceme víc a víc), a být za to vděčný (a trochu ve svých žádostech pokornější), chce málo kdo. Dělala jsem v Egyptě průvodkyni, strávila jsem tam i pár let svého života, prošla mi rukama spousta turistů a valná většina při pohledu na život tam spíš ohrnovala nos, tvářila se nadřazeně a vykládala něco o tom, že jsou to lenoši (přitom tam se pracuje každý den, do noci. Možná často ne tak stresově, protože pozici, kterou by u nás musel odpracovvat jeden člověk, tam vykonávají tři). Po pokoře ani známky. Manžel nedávno s kolegou řešil, jestli mu na nějakou chvíli půjčí bagristu. Většina bagristů asi dělá někde managera. Problém je, že všichni se snaží utrhnout práci za co nejvíc peněz, nechápu, proč není většina prací ohodnocena prostě stejně (tedy chápu, ale hlava mi to nebere…), jde o ten produkt, nebo o tu lidskou práci???????

        1. Děkuji ti avi, vidím že si konečně rozumíme. Vznešené myšlenky jsou na pohled příjemné a mohl si je dovolit i starý Řím, mimo tedy toho plebsu, mezi který se s hrdostí řadím. Báječně jsi mě pobavila tou větou, ( Většina bagristů asi dělá někde managera ) To přesně vyjadřuje to, co říkám, na co si tady již několik let lidé hrají? Kam po lidských zádech domněle šplhají, mluvím o takzvané střední vrstvě, která by měla být páteří, a tváří se jako elita? Za elitu jsou považování pýchou a hloupostí posedlí a o opravdové elitě se nemluví. Docela mě dnes udivilo, že prostor v televizi dostalo udílení Nobelovek a cen za svobodu myšlení? Úcta k lidské práci a její zhodnocení, by mělo být prvotní potřebou vládnoucích, opak je pravdou a lidem je již všechno lhostejné a jestli až budeš mít čas si poslechneš tu přednášku, je tam přesně řečeno, to co říkám vlastně já, co že nám jako lidstvu v budoucnu hrozí? Komunismus nebo Fašizmus?

          1. 🙂 myslíš ty vznešené myšlenky jako je: láska, víra a naděje? A zároveň: nesuď, nebo budeš souzen; člověk vidí třísku v oku druhého, ale ne trám v tom svém; první hoď, kdo jsi bez viny?? Všichni jsme na jedné lodi, plebs, střední třída i ti tam nahoře, co už úplně zešíleli. Všichni po něčem toužíme a všichni se zákonitě i něčeho bojíme (většinou pravého opaku toho, po čem toužíme), ale vnější svět nám to nedá. Až tohle lidi pochopí (já to chápu), a budou se podle toho i chovat (ani já se podle toho vždycky nechovám, jak to mohu očekávat od druhých?), bude na světě dobře a lidi se přestanou za něčím nedosažitelným pořád hnát. Miluju Komenského, ten to viděl jasně. Že tohle nastane v době než umřu, to si nemyslím. Ale že tenhle nespravedllivý systém v době než umřu zkolabuje, to vidím jako něco velmi pravděpodobného. Stejně jako zkolaboval otrokářský systém, feudální systém apod. Ale stejně jako tu stále máme své otroky, kteří robotují, a feudály, kteří se na to zvýše dívají a vykořišťují je, stejně tak si místo peněz zbožníme zas něco jiného. Ale věřím, věřím 🙂 Rozhodně na člověka, ani na Boha nerezignuju. Možná si nabijeme držku, jak už mnohokrát, protože komu není rady, tomu není pomoci, ale nakonec, nakonec to určitě dobře dopadne. Co už jiného nám zbývá, než věřit??? A snažit se dělat něco proto, aby lidé prohlédli. Každý podle svého nejlepšího vědomí a svědomí?

  10. To je pravda, ty silnice, které vypadají tak „romanticky“ v té přírodě, musel někdo postavit. A to si na některých těch místech ani nechci představovat, jak to vlastně dělali. Manžel je stavař, staví kanalizace, a taková práce je i v běžných evropských podmínkách dost náročná… co pak jinde s jinou technikou? Viděla jsem stavaře stavět hotely v Egyptě, bezpečnost práce na naše poměry na nule a technická výpomoc také byla dost mizerná. Jinde mají život na úplně jiné úrovni, než my rozmazlení zápaďani…

Zanechat Odpověď

