Máte také pocit, že plácáte do vody?

Já téměř denně, občas zajdu na blog, kde je řečeno vše, bez frází a příkras, tak jak vám zobák narostl o pocitech, láskách, vášních, tedy i o blbostech, které mě již nezajímají, pro mladé jsou ale stěžejní a smyslem života? Čtu to docela ráda, není to nuda, někdy se usměji, někdy mám chuť se pobuřovat a tam se zarazím a začnu si vzpomínat, jak jsem nahlížela na ty prudérní báby v jejich věku já? Potom si po sobě něco i přečtu a říkám, co to tady plácáš, koho to zajímá? Uplácám si schema, co jsem schopná nabídnout, a kde to brát, když nevytáhnu paty z baráku, vždycky to jsou blbé a banální věci, co mě napadají a každý by si řekl, ta bába si vymýšlí, takhle přece dneska nikdo nežije? Každý dnes má stres a spoustu starostí, neustálý shon a fofr a ona nám tady bude vykládat o tichu a pohodě barevného podzimu života? Tedy jsem chtěla udělat jednou, zase něco smysluplného, nepodařilo se však, zprostředkuji vám, tak trochu můj zážitek alespoň tak, jak to půjde, nejsem si jista, jestli a jak to udělat, a tak, trochu se mnou spolupracujte, protože já něco takového budu dělat poprvé. Do přátel na Google si mě přidal chlapec, KLIK NA Rady Pho, student z Phnom Penh  Kambodži, odepsala jsem a schválila, napsala mu, na leccos se chtěla zeptat, vždyť víte jaká jsem zvědavá, jedinou odpovědí bylo, že s Kambodži není, nevím jak kontakt s nepřihlášenými dopadá, líbilo by se mě, aby jste se alespoň podívali na jeho úžasné fotky života, snad tam někde a eventuálně klikli na +, to se tam, na Google, místo komentářů dělá, možná by se rozpovídal, při kontaktu více lidí z Čech? Kliknete si na odkaz a pak na jakoukoliv fotku? A uvidíme?

Kambodža
Je to ten chlapec na fotce vpravo, s batohem, fotek je tam, mnoho a zajímavých, jen bych ráda věděla víc, mám pocit, že těm studentům, se moc psát asi nechce, i když mě vyplynulo, že Anglicky umí všichni, je to velice zajímavé, si vydedukovat, o co tam na těch fotkách jde, co myslíte, zkusíme to?

Kambodža1
KAMBODŽA-WKIPEDIE

22 thoughts on “Máte také pocit, že plácáte do vody?

  1. Mně tady to googlové sdílení nesedí, před časem jsem se tam zaregistrovala, ale nerozumím tomu, občas mě osloví někdo úplně cizí, jde jen o znamínko plus nebo mínus, je to takové odcizené, podobně jako fejsbůk. Blog je mi bližší, i když chápu, že není tak světovej.

    1. Mě to také nic moc neříká, tedy stránka G+, zaregistrovaná jsem z jiného důvodu, kvůli mapám a překladačům, to s tím souvisí, občas tam nakouknu na obrázky a jde si tam dopisovat jako na Skype i s překladem, proto to mám, jak vidíš na tomhle článku.

  2. Liebe Anna habe dein Bericht gelesen und mir die Fotos betrachtet,die Straßen sind schaurig schön anzusehen aber sie sind sehr gefährlich,und dazu wunderbar geschrieben ja es gibt schon sehr viel Ungerechtigkeit SEI GANZ HERZLICHST GEGRÜSST Klaus aus Köln

    1. Děkuji milý Klausi, že rozumíš tomu, co jsem vlastně chtěla říci těmi články. Ano, žijeme si nad poměry a bezpráví nechceme vidět, ono bují i v naší vyspělé kultuře. Žijeme jako sobci, nevidíme širší souvislosti a degradujeme život, na plný nákupní koš v supermarketu?

  3. Připadá mi, jako kdyby to byly děti z jedné vesnice a ten sympatický mladík se o ně nějakým způsobem stará. Možná je to něco jako u nás skaut nebo dětský tábor, … těžko říct. Děti zrovna moc šťastně nevypadají. Některé se tváří spokojeně, ale těch je málo, některé jsou zaražené, jiným se v obličejích zračí nedůvěra, … V každém případě jsou to ale moc milé a hezké děti.
    Přeji ti, Aničko, abys s mladíkem navázala kontakt a něco se o něm a těchto dětech dověděla.
    Co se týká překladače, dnes mi přišel na sladkosti komentář v bulharštině, když jsem ho prohnala překladačem, vyšly z toho takové nesmysly, že jsem obsah komentáře vůbec nedokázala pochopit.

    1. Štěstí a radost v těchto zemích, bude asi vzácnějším zbožím, nežli si my umíme představit Hanko? Pro ně je asi stále důležitým, mít plnou misku rýže? Je tam u toho chlapce hodně fotek, z univerzitní práce, soukromí, i studentských aktivit, já tam velký rozdíl mezi nimi a naší studující mládeží nevidím, tedy co se týká zázemí. Co se týká životní úrovně lidí, ta bude asi hodně nízko pod tou naší nejchudší?
      Každý program, má určitý vývoj, když si stáhneš nějakou verzi, dostaneš tu nejjednodušší a nejprimitivnější, postupně jdeš nahoru v kvalitě, a nejlepší programy jsou ty placené, ty jsou, již na úrovni a tak je to i s překladači, když nejsi přihlášena, máš přístup jen, k zastaralým verzím, aktualizace a inovace, prostě nemáš??? „Guglák„ jsem patnáct let, to se ještě z každé načtené stránky mohl každý počů,,t a platila jsem každou minutu, po telefonu, dnes spoustu věcí, mám jako „dárek k svátku„? A zadarmo….. Srovnáváte děvčata nesrovnatelné a bráníte se dobrým věcem, také nevlezu do každého nesmyslného projektu ale některé věci jsou dobré a mít je, je výhoda? Návod na lištu Toolbar, jsem udělala a i smazala, v počítači jsou jen základní věci a je to jako tomagoči, když nepečuješ, tak ti chcípne? To jak ty píšeš prohnala jsem si překladačem, to já již, hodně dávno nedělám, překládá se mě všechno, a automaticky. Někdy také říkám, je to blbec, překládá mě ČEŠTINU DO ČEŠTINY, a pak si také říkám, co to kecá za nesmysly? Náš jazyk je pro něj těžký, myslí jako Angličan, cha chá???? Já jako Čech? Často nerozumím formulacím, co a jak, mě někteří Češi, chtějí sdělit a ty chceš od stroje stoprocentní výkon, ten nepodává ani člověk?

  4. Plus jsem nemohla dát, taky nemám účet na googlu.
    Ty sice Aničko píšeš, že pořád sedíš doma a proto nevíš nic o současném životě, ale není to pravda. Přes internet se dostaneš do mnoha i vzdálených míst a dočteš se o tom životě mnohem víc, než by bylo nmožné prožít na vlastní kůži. 😉 Ten student vypadá moc sympaticky a ta skupinka dětí spokojě. Zdá se, že se ten mladý muž těm dětem věnuje a nějakým způsobem s nimi pracuje. Jsem zvědavá, jsetli se ti s ním přece jen podaří navázat kontakt a nedozvíš se něco víc.

    1. Je to Jarko jako na všech sítích, které mě osobně dost rozčilují, kontakty založené na tom dání+ , jsou podle mě nesmyslné, opouštím postupně ty přátele, se kterými jsem bývala v kontaktu na WindowsLive, odešli na S. SÍTĚ, zvoucí mě, odmítám a blokuji, nevidím v tom žádný zdroj, ani zábavy, ani poučení. Přijala jsem toho chlapce proto, že jeho fotky jsou takovou skládačkou života a zájmů, ze které se dá vyčíst, způsob života a životní úroveň, těch mladých lidí. Studium na tamní univerzitě má asi úroveň, je spojeno, právě s praxí mezi dětmi, na polích a také se, asi týká sociální pomoci ? Ono to je vžité i na našich blogách, ne sice v takové míře, vztahy, až povrchní, bez zájmu o cokoliv, se rozmáhají stále více. Píši mu komentáře, zatím neodpovídá, časem ještě něco zkusím publikovat. V admin. mám dvě kliknutí, takže někomu se zadařilo? Přihlásit se na Google, je maličkost Jarko a nemusíš tam nic provozovat, dává ti to obrovské možnosti a časem na všechno přijdeš, jak se co ovládá? Bez něho, bych byla slepá a hluchá?

  5. Kambodža hrozně utrpěla režimem Pol Pola, který masově vraždil inteligenci, ale myslím, že teď už se stává i žádaným turistickým cílem. A není to jen díky chrámům Angkor Wat.

    1. Jo, jo …….Rudí khmérové a my bývalí, rudí přátelé toho režimu, verbovalo se na pomoc tomu komunistickému království? Nedávno jsem shlédla dokument o příčině zániku, celé té civilisace, mě fascinuje to pohlcení džunglí, ta krása starých kořenů, objímající chrámy? Archeologický výzkum je dnes spojen se satelitními pohledy na zemi, a odkrývá mnohá tajemství starých kultur, ta jejich byla srovnatelná s Egyptskou, o tom nepochybuji, Angkor Wat, je asi jen malá část celku? Vzestupy a pády, čekají porůznu, a zřejmě i na nás, starou dobrou Evropu?

  6. A ještě chci dodat, že to, co píšeš, ti možná přijde banální a blbé a zoufale „outdated“, ale mně to naopak přijde přesně tak, jak potřebuju: uzemňující (v dobrém slova smyslu) a poklidné. Myslím, že to zajímá hodně lidí 🙂 Škoda, pravda, že jich není víc…

    1. Jindy snad, dnešní článek, po dlouhé době banální a blbý není, to je pravda. A že málo co, málo koho zaujme, to mě těžkou hlavu nedělá, i když si někdy stěžuji, beru to jako provokující, stejně neúspěšně. Moji přátelé, jsou mojí stabilní kotvou a jistotou, že to alespoň někdo čte?

  7. Zajímavé fotky a opravdu se tam tváří všichni spokojeně. Já jsem plus dala a ten mladík a jiní, kteří pomáhají, mají můj velký obdiv a dík.

    1. Budu se ještě snažit, navázat nějak kontakt, je tam znát, stále ten strach, i když přes dvě generace. Máš pravdu o té spokojenosti, ale šťastné děti nevidím, je to takový klid, nemají asi hlad, strach z války a vyloženě bídu, jakou jejich rodiče a prarodiče zažili, je tam konečně „mír„ s polí asi odstranily miny a studenti pracující horečně na zlepšení, o tom není pochyb, na jejich tvářích, ta radost, už vidět je.

  8. Hallo liebe Anna ist wirklich sehr interessant schöne beeintrungete Bilder und bericht.Ich wünsche dir ein schönes und glückliches Wochenende liebe Grüße Gislinde

    1. Mirko, avi a Gis, je škoda že nikdo nemá chuť se přihlašovat na Google, já si neumím představit internet, bez překladačů a služeb, které tímpádem mám k disposici?
      Ano Mirko, vím mnohé, jako mladá holka jsem jednoho dne přijela ze školy domů a rodičům oznámila že jedu do Kambodži, česat kávu a pracovat v zemědělství, že je tam hladomor a já tenkrát byla hloupé telátko, maminka plakala a tatínek lomil rukama, že jsou tam zaminovaná pole, všude v té zemi že se bombarduje a že mě nikam nepustí, kdyby mě měli zamknout ve sklepě. Vyřešilo se to jednoduše a prostě, nenosila jsem modrou svazáckou košili a tak mě nevybrali, moji rodiče děkovali Bohu. Podle fotek se tam mnohé změnilo, dívám se pozorně, ale nijak nemohu najít bezstarostné tvářičky na dětských fotografiích, jistý pokrok tam asi je, i když je to stále jedna z nejchudších zemí na na jih od Číny.

      1. Chtěla jsi jet pomáhat do Kambodže? Hmm, to smekám. Co se týká Googlu, v čem ještě vidíš výhody? Překladače moc nepotřebuju, možná spíš pro překlad do nějakého toho jazyka, který moc nezvládám. Ale plus mínus rozumím, kromě němčiny. Moc se mi do další platformy nechce…

        1. Například v tom že, lišta Toolbar, když si s někým píši, třeba v Čínštině, automaticky překládá a na internetu, celé stránky do sedmdesáti jazyků světa? Já se jazykovými znalostmi nechlubím, nemám je a na Google, je ani nepotřebuji. I kdyyyž? Někdo píše nespisovně? A překladač, tím pádem brebentí nesmysly, vydedukuji si i poesii, a ta moc překladačům nevoní, nemá logiku, je to přece jen blbý stroj, bez emocí?

          1. Čínštině? To mě začíná zajímat 🙂 Zas bych se ráda vrátila k tomu dopisování si (a poznávání) s lidmi z celého světa, jako když jsem byla na gymplu. Já mám právě k překladačům trochu nedůvěru… už dávno, ale když jsem si nedávno prohnala jeden svůj článek anglickým překladačem (potřebovala jsem zjistit, jestli mí známí nečesky mluvící, takhle můžou mé články číst), tak jsem se zděsila. To vůbec nebylo to, co jsem napsala 🙂

            1. Jo jistě, někdy je nutné si promyslet logiku, tu stroj nemá a je nutné s tím počítat! Lišta Toolbar je již lepší a překládá, třeba noviny, naprosto bez chyby?

  9. To vypadá opravdu zajímavě, také by mě zajímalo víc. Ale ani to plusko dát nemůžu, protože prý nejsem přihlášená… a já na Google účet nemám…

Zanechat Odpověď

