Ještě chvilka sdílení?

Budu se sdílet se svými zážitky ještě o Itálii. Kdysi u nás bylo vžité heslo : „Žije si jako Ital, celý den by ležel na pláži„ Nevěřte všemu co se povídá, my v Itálii vstávaly v osm hodin, všude již jsou zalité květiny, čisté ubrusy, čerstvé chřupavé pečivo na stole, umyté i chodníky a pokropené silnice, ty chodníky by se vám , tedy v přímoří moc líbily, ráno se natáhnou nad nimi markýzy přes celou čtyřmetrovou šířku chodníku, vyndají se stolky a krásně čalouněné židličky, někde je dokonce nikdo neuklízí, na ty tři hodiny, kdy je v noci klid, to nestojí zato, každý hotel na Lidu, má své barvy a květinové vychytávky kolem nich. Vyčištěné výlohy a usměvavé tváře a to i když se jim usmívat nechce, mají to v popisu práce, když náhodou vylezete z postelí dříve, nevědí co si s vámi počít, jste jim na obtíž, protože mají fofr, aby se vás zbavili, udělají i zázrak rychlé provizorní snídaně, s haldami prospektů a radou, kam se je nejlepší vydat na výlet. Loni jsme sedávali u jídla, s takovou velikou rodinou, několik dnů jsme ty vztahy nedokázali pochopit, oni, až po ty úplně nejmenší děti, všichni a plynule přecházeli z Francouzštiny přes snad němčinu, (nerozuměla jsem) snad nějaký Švýcarský dialekt, až po Italštinu, decentní stolování, i těch úplně maličkých dětí mě fascinovalo. Když půjdete na pláž, má každý hotel svou, se svým slunečníkem a lehátky, chodníčky po plážích jsou vymetené a sprchárna u hotelové pláže je čistá, voňavá, Ráno se nejlépe vykoupete v moři, nikde není živá duše. V deset až jedenáct hodin odcházíme, nechodíme nikdy na oběd, snídaně bývají tak pestré a nestravitelně bohaté, že nám naprosto stačí k obědu ovoce, co je na míse v pokoji, Buďto k jídlu, nebo na ozdobu, druhý den si ho uklízečka vždy odnese domů a dá tam čerstvé, když tedy ho nesníme. Přes poledne držíme Italskou siestu a když náhodou se rozhodneme pro výlet, recepční si ukazuje na čelo a říká, ať jdeme spát, Protože všude je ticho a pusto, Češi jsou na pláži a smaží se jako topinky, aby bylo vidět, že přijeli po týdnu od moře. Ital chodí na pláž až k večeru, po práci, před večeří a večerní zábavou, pokud vůbec? Ti bohatí? Ti mají u hotelů luxusní bazén a na veřejnost ani nepáchnou.   
Dám vám sem jednu svou starší, opálenou, ?takovou malinkou s dědou? aby jste viděli, že ta babka ještě relativně nedávno, mohla jít na pláž, už tam ale nechodí.


 

Moc rádi jsme se po večeři prošli po promenádě, našli si tu nejkrásnější vinárničku, poseděli si jako na fotce, dali si Italskou zmrzlinu, protože po té Řecké, je nejlepší na světě. když se tak procházíte, je stále na co se dívat, všude je spoustu atraktivních výloh a Lido je táááák dlouhé, některá i osm kilometrů.

Proto jsem oskenovala tu pohlednici aby to bylo jasně vidět, že je kam jít, a to každý den, my ale většinou na pláži neležíme, poslední dobou tam ani nechodíme, je to pro nás moc únavné. Raději se podíváme na různá krásná místa, dokud můj muž může ještě řídit, jezdíme autem, někde a někdy si ho půjčujeme, to je ale moc drahé. Auto potřebujeme proto, že si užijeme i cestu tam a zpět, nespěcháme, zastavíme se na nějaký den, v některých vyhlášeně krásných místech, i si třeba zajedeme, odbočíme z vybrané trasy.

Cesta tam.

This slideshow requires JavaScript.

15 thoughts on “Ještě chvilka sdílení?

  1. Také mám ráda Itálii, Aničko. Tedy sdílím. 🙂 Byla jsem asi čtyřikrát v Eraclea Mare – je to výjimečné místo právě pro ten obrovský piniový háj, kde je malebno. Miluji Benátky, vždycky když vidím ta známá místa (Ponte Rialto, nám sv. Marca aj.) skoro mě to dojímá. Ale Itálie jsou také Alpy (překrásné Dolomity) a důstojný Řím a fantastické Pompeje a Neapol (tam je opravdu špína, čím dál víc na jih je to horší a zanedbanější) a vůbec ……. sladká Itálie. Stejně jako ta jejich zmrzlina, často ještě podle domácích receptů. Ňam! Ta bývá mým plnotučným obědem. 🙂

    1. Tak jsem se musela jít na ten zázrak E. M. kouknout proč tam obě jezdíte? Nebo jste se s avi na mě domluvily, je to kousek od Josolo, co jsme se tam loni ubytovali, to je pravda, jsou to místa čistě na plážování a odpočinek.
      My jsme nikdy tak na jih, jak píšeš, autem nejeli, jednou tedy, s cestovkou fakultativně z Neapole do Amalfi, protože jsme letěli čartrem ze Sardinie a v Neapoli, čtyři dny čekali na čartr domů, tak jsme si koupili výlet. aby jsme viděli, to o čem píšeš, jistě, jih není tak kultivovaný jako sever, o to ale je krásnější, i když za čtyři dny neuvidíš a nepoznáš nic? Řím by mě za návštěvu stál, tam bych asi letěla, čistě na pouť a svatá místa. To již asi až v příštím životě? Cha chá…..

  2. Hallo liebe Anna wünsche dir einen schönen Tag und Danke dir für das Video.Bin gestern erst aus dem Urlaub zurück,und habe seit dem eine starke Erkältung es war sehr schön habe viel gesehen,jetzt muss aufgeräumt werden.Grüße dich lieb von mir.Gruß und Freundschaft.Gislinde

  3. Jsou to krásná místa a zajímavé povídání, je vidět, že máte hodně nacestováno, hodně věcí jsi viděla a i když třeba zrovna nemůžete pokračovat ve svých světoběžných toulkáchm, vím, že využíváš dalších možností aspoň díky internetu.
    A ta dvojice na oné fotce vypadá náramně spokojeně a jakoby z nějakého filmu. Moc vám to sluší, a mám takový dojem, Aničko, že jsi byla pěkná štramanda!
    (Howkie Piers by řekl, Šťabajzna.)
    A manžel fakt sympaťák.

    1. Deset let je deset let a tak je ta fotka stará, každý další rok, je jak těch deset. Loni to ještě šlo, letos již ne, manžel se o mě v Řecku bál, vypadalo to že umřu, od zimy, co mě nainstalovali do cév ty aparátky, jsem KO, tak že, také končíme a budeme jen vzpomínat? Tyhle fotky jsou všechny moje a na každou mám nějakou vzpomínku, ta stará, nás dvou, tak to bylo něco a proto se tak smějeme, manželé jako my tam na té terase seděli a dívali se na západ slunce, podávám jí foťák a ona ho hodila na Židli s tím, že nic nekupují, ach jo, ti ČEŠI, říkám česky a my nic neprodáváme, uraženě odešli, vyfotil nás někdo jiný. STÁRNUTÍ? To je prevít.

  4. Dobrý večer,Aničko,Italové jsou pracovití,nevšimla jsem si,že by se poflakovali a také mám ráda,jak se k člověku chovají a s úsměvem a jistě to není strojené,i když si jdete do marketu,jen pro vodu.A na na nějaký svátek,den matek,žen ?,v březnu jsme dostaly k nákupu kytičku mimozy a jindy čokoládové bonbony.Líbí se mi na horách a i u moře.A u moře jsem byla naposledy v Eraclea Mare a bylo to tam moc krásné,bydleli jsme v lesíku,v domečku,bungalovu a na pláž se šlo piniovým hájem a určitě tam chci jet,příště ,cena příznivá dopravu taky případně zajišťují různé cestovky z Čech a mají tam vynikající zmrzlinu,Vždycky povzdechnu,u nás,když unylá prodavačka přesně vykrouží kopeček a chce 3 pětky,vzpomenu si na Itálii a milý úsměv,jak lopatkou nandá kopeček,co se ho na kornout vejde a další srovnání by se mi vybavilo.Tak tam bych jela hned,klidně letos,tak příště si říkám.A taky na horách můžeme nechat batoh a tu vodu,co nechám v závěji,druhý den tam je.A také nám nechali zálohu 2 roky,nakonec jsme tam nejeli,ale i tak byli velmi vstřícní.A z fotek je cítit,jak je tam pěkně a na fotce Vám to moc sluší.Cestování rozšiřuje obzory a je spousta pěkných míst k objevování.A fotka ty dálky přibližuje,abstraktně,ale pokud se člověk inspiruje,může konkrétně konat.Přeji krásný večer a slunné dny,kočička http://blackeltygre.blogspot.cz/

    1. Celé Italské pobřeží, je jednou velkou atrakcí pro turisty, jen výjimečně něco takového uděláme ale bylo to loni tak velice výhodné a my chtěli ještě jednou, naposledy procestovat tu sladkou zemi, byli jsme v Itálii třikrát, ne čtyřikrát, jednou jsme jeli jen kvůli karnevalu v Benátkách, na takový skok v zimě. Mám ve fotkách, diácích a filmech příšerný binec, roky říkám, jednou, až bude čas??? Ne už to dělat nebudu a tak hrabu, až něco najdu a ne vždy to k sobě pasuje? Také jsem sbírala pohlednice, z různých koutů světa jich jsou krabice. Proto jsem začala dělat blog, abych něco ukázala lidem, dneska je všude všeho tolik, že to je již bezpředmětné a celkem nezajímavé? Občas mě to i nebaví. Hezký nový den kočičko. Anna

  5. Krásné fotky, připomínají mi mou právní průvodcovskou cestu… je to Lido di Jesolo? Kousek od Benátek? Pracovala jsem tehdy v cestovce na brigádě a oni potřebovali někoho na týden se skupinkou. Jen je tam odvést a ubytovat a postarat se o ně, kdyby bylo potřeba. Bylo to super! Také jsem se procházela po pláži, prohlížela ty zahrádky -kavárničky, a dávala si italskou zmrzlinu. Moc se mi tam líbilo.

    1. Poslední naše cesta s nějakou cestovkou, Bylo Řecko Leptokarie, to byla naše jediná, krásná zkušenost, na ně vzpomínáme dodnes, již jsem o tom vyprávěla a na jejich delegátku proslulou přes Amforu, Margaretu také. Od té doby nevím jak to s cestovkami chodí, nepotřebujeme je, jezdíme na vlastní pěst, vždy a všude. Tak tedy avi, abych mluvila pravdu, něco jako je Lido di Josolo, už nikdy, kdybych žila do sta? To nechám mladým, když tak, nějaký placatý kámen, pěkně pod skalou v pustině a hodně hluboké moře, kde není živá duše?

      1. To znám, místa, kde není živá duše, mají svou romantiku. Nebo alespoň místa, kde nejsou davy turistů. Ti ten zážitek člověku většinou zkazí, najednou je z toho jen odfajfkované místo, nebo památka. Také radši jezdívám po vlastní ose. nejradši na těch místech nějakou dobu žiju. Nebo když s cestovkou (v létě jsem o tom hodně psala… najdeš to v rubrice Na cestách), kvůli matce, tak mimo hlavní sezónu ubytování a pobyt na místě, včetně výletů, co nejvíc po vlastní ose.

        1. Tak přesně, kvůli ubytování, to v těchhle blázincích na kolečkách bývá nejlevnější, ovšem, když si vybereš tichou ulici s tichým hotelem a zaplatíš již v prosinci. Pak tam můžeme být s mužem oba, celé měsíce, za cenu čtrnáctidenního pobytu s cestovkou? Loni jsme v tom na fotce seděli u večeří, jen s jednou rodinou, nikdo jiný tam nebyl.

Zanechat Odpověď

