Konec s cestováním ?

 Asi ano, návrat s dovolené před téměř měsícem a stále nejsme schopni se aklimatizovat na domácí poměry?
Počasí? Snad, asi to ale nebude jediný důvod se smířit s touto skutečností, že naše zdraví, to na nás nehraje, odmítá naše excesy a chce mít klid od našich výstředností, to že jsem měla nutkavý pocit, se ještě jednou, naposledy, podívat do Španělska nebudu ani komentovat, moje tromboza a dna mého muže říkají, sedněte si konečně na zadek a seďte doma, užijte si klidné stáří, vedra jako ve Španělích, máte i doma.

Rozkvetl můj nový 

DSC00638

 

Minulých pár dnů jsme oba, já, i můj mužíček, pracovitý permoníček, proklínali nápad skleníků, kam se podíváš, nestačili nosit vodu kytkám, chlastaly jako Ze..n, do padesátky se teploměr vyšplhal i při otevření všeho, co se dalo, kytky vyráběly dusno džungle, a myslím, že kdybych pár dnů nevytřela podlahu, řasa a vlhko by udělalo své a vyrostly by i žampiony, u nás na dlažbě, se muselo chodit z lehka, neb se vedrem a vlhkem odpařovaných kýblů vody na navlhlé zemi tvořila řasa a uklouznout by bylo životu nebezpečné. Vůně sava se plížila domem, jako když kolem obchází, nemocniční duch, vlhko se sráželo na studených dlaždicích, nevešla k nám ani pošťačka ze strachu, aby nám prý nenašlapala, když máme vytřeno, tak krásně se ta podlaha leskla. Sousedce, co se neprozřetelně vyzula, podklouzly ponožky a muž ji v pádu zachytil, těsně nad zemí. Tak….. To skončilo…… Tedy v neděli večer lijákem, hromy a blesky, krupobitím, opětovným vytíráním, voda je živel a nedá se zastavit, ani přemlouváním, ani prošením, že jsme unaveni a oboleni chorobami, ji nezajímá? Moje teplota a ta vzdušná si mohly podat ruku, já 38°, venku také 38°. Zato dneska zima jako v psinci, muž mě oslovuje jak Marfušu, je ti teplo děvče? Myslím si to, co odpověděla i ona mrazíkovi, ruce i nohy mě mrznou dědku…… A zítra zase hlásí tropy, no nepo…l by se z toho počasí jeden?

Byli jsme na svatbě, nevěsta byla krásná.

P23

12 thoughts on “Konec s cestováním ?

  1. Možná ti clematis přinesl nějaký ptáček? Krásný kvítek.
    Že jste teď omezili cestování? Myslím, že je to rozumné, co chceš v takových vedrech dělat? Nohy otékají, těžko se dýchá, já jela v neděli k bráchovi, jen pět kilásků na kole a po rovince, a byla jsem vyřízená jak žádost.
    Jakpak je u vás dnes? U nás se teď lehce ochladilo, je trochu zataženo, ale prádlo mám pověšené a tak snad uschne dřív, než zaprší. Je to příjemná změna, po včerejšku, měla jsem za krkem mokrý ručník, bylo to lepší než nic, ale pořád málo. Mám dojem, že nejlepší způsob chlazení je zevnitř, takže na řadu přišla zmrzlina…
    Zkoušela jsem i metodu teplých čajů, které prý vyrovnávají teplotu, mám dojem, že to nepomohlo a zmrzlina zabrala důkladněji.

    1. Odpovídám ti k večeru a počasí se mění rychleji nežli moje články, reakce v téhle naší maličké zemi se nedají koordinovat s ničím a na nic. Od politiky k počasí, nevíš dne ani hodiny, kdy se vše změní o sto osmdesát stupňů? U nás Vendy celý den, jemně a vytrvale prší, je 18°C ? Věřila bys tomu včera? A tak je to se vším, jen zírám a nemám slov?

  2. Aničko, abych pravdu řekla, já byla z cestování vyřízená i zamlada, teď už bych si teprve na žádné delší cesty a dovolené v zahraničí netroufla. Vedra člověku taky dají pořádně zabrat a když je nejhůř, vždycky přijde nějaká pohroma, to funguje naprosto spolehlivě.
    Zahrada ti dá pěkně zabrat, když je takové vedro. U nás dneska trochu napršelo, ale žádná sláva to nebyla. Počasí jde u vás v horách z extrému do extrému, je to hrůza. Já osobně beru raději zimu, před horkem není kam utéct.
    Máš nádherný clematis, takový květ jsem ještě neviděla.
    Doufám, že už je ti líp. Mně trvalo přes dva týdny, než jsem se dala do pořádku.

    1. Nedovolím si zalehnout a čekat na smrt Haničko, i když někdy by se mě i chtělo, včera jsme tryskem uklízeli všechno, kroupy rozmlátily tři skla na verandě, některé kytky polámány, nežli jsme to poklidili, užitek s té trošky vody, co s tím neřádstvem, co jistě není Boží dílo, spadla, dnes po té vodě není ani památka a co pole v celé zemi, otevře někdo hubu ve zprávách??? Mluvím o tom neustále, kdyby to nebylo klávesnicí, bolela by mě huba, Na své vlastní oči jsem viděla kus světa, a za čas, který uplynul vnímám ty změny na vlastní kůži. Je to napováženou, a není to jen pocit, že mladí lidé vytěsňují nepříjemné zážitky vědomě z paměti, starosti si nechtějí připouštět a je nejvyšší čas jim říci, že jsou to již jejich starosti, tedy ať se začnou strat, o sou zemi o svou rodinu a o svět ! Omlouvat neustále jejich ignoranci, již není ani rozumné, ani v jejich zájmu?

      1. Máš naprostou pravdu, Aničko, mladí by se měli zajímat o zemi, ve které žijí, jenže pro ně není problém žít někde jinde.
        U vás bylo takové krupobití, pěkně děkuju, to musela být hrůza!

        1. Začít si zvykat na nové klima, je úděl té příští generace, a poručíme větru dešti, jak se říkalo v Rusku, to se lidstva nebude týkat ještě hodně dlouho, ty pokusy o podobné nesmysly, postřiky dusičnanem stříbrným a podobně se vždycky vymstí, člověk by se měl naučit hlavní zákon, pokoru a lásku k přírodě, nepodceňovat Boží vůli a sebe nepřecenit?

  3. Nový clematis je úžasný. Ještě jsem takový květ neviděla.
    Hlavně, že jste se z cest vrátili živí a poměrně zdraví. Doufám, Aničko, že už je ti lépe. Ty vedra jsou úmorná. Často mě nyní bolí hlava a to nechodím na slunce. Vlastně skoro nevylezu z domu. Vedro mi nedělá dobře.
    Aničko, přeji vám oběma hodně zdraví a potěšení ze zahrádky. 🙂

    1. Už se Jarmilko nevzrušujeme ničím jiným nežli kytičkama, Cha chá…Když se můj muž začne rozčilovat u zpráv, strčím mu do pusy nějaké jídlo a je klid. Clematis, co je na fotce je nějaké Boží dílo, protože jsem nikdy nic takového nevysázela, jen jsem namnožila naše staré druhy, co máme léta, jestli to udělal čmelák, nebo včela, nevím? Je ale nádherný, uvidím příští rok, jestli nezplaní? Moc děkuji za přání, je nám ho třeba, stáří neklepe na dveře jemně, buší pěstí.

  4. Aničko, no jasně, že by se z těch hiců jeden pos..l a já tuplovaně. Zase hlásí pětatřicítky a i když od pondělka s možností bouřek, tak až kam meteorologovo oko dohlédne, mají být vedra furt pryč! Doufám, že už nemáš horečku stačí, že nám zatápí to letošní umanuté léto.

    1. Polehávám Jaruško od příjezdu z dovolené, jsme oba nějak na huntě, děláme jen to nejnutnější, trávíme hodně času v leže u televize. ZOOM je teď u nás zdrojem poučení a „zábavy„ ty úvozovky nejsou samoúčelné, člověk spoustu věcí ví, někdy spíše tuší, když je potom ale vidí, dostane na to počasí a na naše nářky, zase jiný náhled, pochopí teprve do důsledku, jakou jsme šťastnou krajinou, na vzdory všemu, co se tady děje, po politické, ekonomické, i lidské stránce? Zdravím Jaruško…

Zanechat Odpověď

