NĚCO NOVÉHO O SVĚTĚ A O NÁS LIDECH?

Ne šatičky, botičky a lak na nehty, to tady nenajdete, to musíte do supermarketu, já vám chci nabídnout docela jiné novinky, i když ony tak docela nové nebudou, jsou, upřímně řečeno mnou neustále omílané a dávané do placu, jen o ně není zájem. Nechceme tu pravdu většinou slyšet, nechceme ji vidět, chceme se mít dobře a mít klid, jsme tak trochu sobečkové ? To je nám ale dáno geneticky,  s tím musíme pohnou silou vůle a to je těžké, to co vám dnes ukáži, to síla tedy je. Stále se ubezpečujeme, naše stará dobrá Evropa je stabilní, jsme tady chráněni, podobné věci se nás nedotknou tak katastroficky, je to ale pravda? Chci vám dnes ukázat několik příkladů k zamyšlení, nad naším lidským konáním, jak vše má se vším souvislost,  o tom jsem mluvila již v minulém článku. Jsou věci neodvratitelné a jsou i situace, které si lidstvo zaviní svou bezohledností k přírodě a k sobě navzájem.
Ano, asi každý si vyslechl zprávu o tornádu v USA, ale ne každý viděl tohle: OKLAHOMA TORNÁDO  Je to pohled, hodně zvysoka, můžete si ho ale posunout, nebo přiblížit, a potom uvidíte na vlastní oči, tu hrůzu  kterou příroda dokáže udělat, nectíme její zákony, nedodržujeme pravidla a to, co děláme posledních sto let, je nejen trestuhodné ale hlavně je nám to přírodou spočítáno i s úroky, rychle jsme zapomněli na záplavy, na uragán, který smetl s povrchu zemského Tatranské krásy přírody, zažijeme-li nějaké to „tornádko„ našeho rozměru, mávneme nad zprávou rukou a mnoho lidí řekne, to se nedá nic dělat, to je příroda. Dá se dělat mnoho, každý sám od sebe, třeba od svého nákupu a svého koše na odpadky?  Protestovat, když náš předseda vlády zpochybní: klik: EKOLOGICKÉ LIMITY. Protože jde o budoucnost našich dětí a vnuků.
Dám sem ještě jeden odkaz, je na něm zřetelně viditelné naše hospodaření s : klik :  MATIČKOU ZEMÍ. A potom dál je to interaktivní odkaz, dá se s ním intuitivně pracovat, stejně jako s tím předešlým. Na programu je znázorněno jak například, (od roku 1984-2012 do roku) se rozrostlo Las Vegas, a ubyla voda v Hooverově přehradě, nebo, jak se za stejnou dobu mění Amazonská džungle na německé a jinorabovací plantáže, na olejnou palmu, jak například tají ledovce v Grónsku, a tak bych mohla pokračovat donekonečna, s každou informací, kterou kde najdu, nemusím být šiřitelem negativních zpráv, jak jsem byla kdysi nazvána, můžete si je jistě najít i sami a možné je, že to nechcete vědět, vždyť k zubaři jdeme teprve, až ten zub začne pobolívat, a potom, : KLIKNI A UVIDÍŠ. Tak si klikněte a přesvědčte se.

TA HRŮZA NEMĚLA KONCE?

Nevíte co dělat? Protestujte, čtěte, čím vším si řežeme větev pod sebou: ODKAZ

Oklahoma 1

20 thoughts on “NĚCO NOVÉHO O SVĚTĚ A O NÁS LIDECH?

  1. Proti přírodním katastrofám jsou problémy jednotlivců malicherné, jenže … člověk už je takový tvor, že se víc zabývá právě těmi malichernostmi.
    Moc se mi líbí Jarčin komentář. Jsem na tom podobně, jako ona, někdy nevím, jak na tvoje články reagovat. Ty máš velký přehled o dění ve světě, Aničko, což já tedy nemám, proto se držím svého focení a jsem moc ráda, že se tobě i ostatním moje snímky zamlouvají. 🙂
    Tímto ti děkuji za všechny krásné komentáře, které jsi zanechala na mém fotoblogu, každé uznání mě moc těší. 🙂
    Měj se krásně a piš dál svoje kritické podnětné články.
    Zdraví tě Hanka

    1. Nesmysl Hanko, nemám o nic větší přehled o čemkoliv, nežli ty, nebo kdokoliv. Jen se vám o tom nechce mluvit a psát. Budu si teď protiřečit, když řeknu, ani mně ne, budeme ale muset, jinak ty slušné lidi, převálcují ti, s destruktivními názory. To co poslední dobou všude v komentářích čtu, teď v rozporu s mojí připomínkou, vyjmu blog. cz. Je děsivý úpadek lidských citů, když to nazvu slušně, třeba poslední běs, je příval negativ, rasismu a nenávisti k tak krásnému zázraku, jako jsou paterčata? Nakonec jsem pro slzy ani nemohla dočíst, kde se v lidech bere tolik špatnosti, jsem nedokázala ani pochopit, pár lidí kteří se ozvali ve prospěch této rodiny, jako by je ten „dav chtěl ušlapat„ a to je jen jedno téma z mnoha, kde se ta nenávist a zášť projevuje, slušní lidé nesmějí mlčet.

      1. S tím přehledem si stojím za svým, Aničko, ale jinak máš pravdu. Z lidských citů převládá nenávist a lhostejnost, ale třeba to vidíme moc pesimisticky.

        1. Dnes Hanko máme všichni opět příležitost, zamyslet se a pomoci. V těchto pro zemi, zase těžkých chvílích se vždy ukáže, že nakonec jsme dobří lidé?

  2. Gracias, querida Anna por el video en mi blog. Es precioso.
    Aqui te dejo uno de un pueblo de montaña, al norte de Argentina. Tuve la suerte de conocerlo, lo considero un pueblo perdido en la historia. Es muy bello.
    Travesías Fotográficas en Iruya (Argentina)

    1. Na Google jsem se tam podívala, vysoké krásné hory, velice tvrdé pro život. Nejblíže je město Salto, krásné památky a je asi 300 Km. vzdálené od místa na videu. Mívala jsem sen, vidět a procestovat ten kontinent starých krásných kultur, dnes děkuji Google, mnohé mohu vidět. Děkuji i tobě milá Mane.

  3. un petit coucou, un ptit bisou ensoleillé ☼
    mon amie Anna,

    et je continue mon petit bout de chemin de blog en
    blog avec toute mon amitié pour te souhaiter un excellent
    mardi

    kiss tendresse

    Poutoux doux de ma Louve

  4. Ein lieber Guß liebe Anna und Danke für das schöne Video du hattest eine schlaue Großmutter aber Probleme wird es immer geben ich sage schon nichts mehr dazu.Wünsche dir eine glückliche schöne Woche.Gruß Gislinde

  5. Viděla jsem a zase mám o depresi víc. Navíc s pocitem, že nemůžu pomoct, těm lidem nové baráky nepostavím, vichřici ani hurikán nezastavím. Že bych zastavila obrovské společnosti, je stejně pravděpodobné, jako zastavit hurikán. Můžu dělat jen to, co je v mých silách.

    1. V BIBLI, JE PSÁNO, Co dobrého učiníš, tomu nejmenšímu z lidí, jako by jsi mě učinil. Pokud máš opravdu deprese, tak to opravdu nejsem doktor pro tebe Vendy, já chci lidi vyburcovat k nějaké akci, ne k pláči nad sebou? Jakákoliv pomoc je dobrá, i jeden podpis z milionů, má svou váhu, jedna kapka kámen nerozbije ale když ty kapky budou kapat dlouho a vytrvale? Najít si to musí každý sám, jak a komu pomoci, a mám různé organizace i na liště.

      1. Chci tím říct, že když vidím takovou výzvu a odkaz, a podívám se, je to hrozné a mám pocit, že bych jim měla pomoct. Jenže jak jim mám pomoct? A ta bezmoc mě smýkne do deprese. Kdo mluví o pláči nad sebou?

        1. O pláči nad sebou, mluvím já a to proto, že tady v téhle zemi, ani nevíte co máte a neustále si stěžujete všichni, na hluk, cikány, jídlo, práci, počasí a odpovědět je složité, a zase nevím, co bych ti na takový komentář odpověděla? Na naše žabomyší problémy odpovím těmi velkými a to také nikdo nechce vědět, že? A dokonce si myslíš, že stojím na fóru, a prstem ukazuji přímo na tebe? Ne Vendy, já to co napíši myslím všeobecně, ty to bereš osobně, a nemá to na blogu co dělat, to jsem také zavinila já, svým otevřením nicků, to byla také jedna z chyb i když si na ně také většinou nikdo neklikne, aby se dozvěděl něco jiného, nežli je zvyklý? Nedůtklivost a osobní věci, na blog nepatří, na to je pošta, nesnáším dvojí tvář, tam i tady, jakmile to někdo praktikuje, okamžitě s ním končím?
          Jednou jsem to tady ukazovala, píši pro wordpress a to, že ke mě chodíte z blogu. cz, kde máte naprosto jiný styl rozhovorů, a já nevím, co za možnosti, vám dává váš blog v administraci je tady otázka? Já vidím, že ty, tedy příkladně v ten den, jsi na ten odkaz neklikla, mě to řekne jediné, že tě to nezajímá a tím je to pro mě vyřešené. Když jsi ochotna na nějaké téma se mnou mluvit, jsem ráda, můj námět, se tím rozvede, mám téma k rozhovoru a jsem spokojená.
          Spokojena ? No snad, že ty komentáře někoho zaujmou a příjde si český pohled na různé situace přečíst i když, že by se mě někdo hrnul po stovkách z celého světa, tak to tedy prd ??? Loni v květnu u mě bylo skoro 3000 lidí, letos 1700, je to jako třeba s tvým zájmem, co tě u mě zajímá, řekni něco konkrétního? Na různých blogách se to zvrhlo k facebookovému stylu a fňukání o depresích, mnohdy si lidé tuto nemoc, neumí ani představit, vydávají za ni svou blbou náladu, svůj zkreslený pohled na svět a nechuť se angažovat? Na spoustu hloupostí u mladých, nejsem zvědavá, proto jsem začala dělat blog pro starší, moc jsem si v tom zájmu o svět nepolepšila, na přímý odkaz nereagoval nikdy, nikdo? Po dvou letech tady, jsem se vycvičila jako opička na gumičce, že když já vám neudělím nějakou tu frázi, tak co by jste ke mě chodili, já ale o podobný styl blogování nikdy nestála, a kdyby mě W.L. nepřevedla na tenhle blog, tak bych to ani nedělala. Český wordPress, se rychle rozrostl a také zájmový není, převážně se tam politikaří, to mě také nebaví dělat, takže vlastně nikam nepatřím, ani k vám, ani na wordPress? Hovk, domluvila jsem……. Mám toho dost.

          1. Přečetla jsem si Aničko, tvůj komentář patřící Vendy a přestože je spravedlivě rozhořčený, se musím usmívat. Máš svůj styl a humor a věta o tom, že stojíš na fóru, mě dostala. Víš, ono je často dost těžké reagovat na tvé články. Aspoň teda pro mě. Nejsem tak kovaná v oboru ekonomie, politiky, přírody, nebo mezilidských vztahů a vždycky si říkám, než tady psát nějaké „ptákoviny“ to raději potichu zdrhnu. 😀 To ale nemění nic na tom, že si k tobě chodím číst moc ráda a zajímám se právě o tu následnou diskuzi, která mi často pomůže utřídit si názor a myšlenky. Měj se hezky.

            1. Uhodila jsi hřebíček na hlavičku Jarko. Kdo mimo blogu, bude s někým stát tváří v tvář, bude mluvit tak nepřirozeně a strojeně jako v komentářích? Znám blog, kde se pobavím vždy, paní toho domu „své„ zdraví mějte se, moje prdelky, moc se mě tam líbí? Těch témat jsem vytvořila mnoho a věřila, že se s někým sejdu ve stylu a názorech, bohužel můj styl se nikomu nelíbí a já jiná nebudu, jsem naprosto obyčejná ženská a nechci někam chodit říkat, „hezkej blog„ pochlebovat a lichotit, chtěla jsem si jednoduše pokecat, ani čas to nevyřešil, je to spíše horší, z čeho to vzniklo nevím? Pravidla? Která na blogu někdo uměle vytvořil, a vy je dodržujete z principu, mě se..u, ani za nic jsem je tady nechtěla. Proč nikdo neřekne nezajímá mě to, zajímalo by mě ale třeba tohle??? A budeme mluvit o tom, nebo tom. Nikdo nejsme ODBORNÍK na život, každý jsme ale schopen svým myšlením ovlivnit vývoj. Často vídám na wordPressu, že má někdo snahu, zadá zajímavé téma, a dva, nebo tři lidé ji zvrhnou opět směrem, který je vedoucí k neřešitelným sporům nebo nic neříkajícím tlachům, to také nepovažuji za debatu, ale prosazení se jistých lidí, chytím se za rypák a řeknu si, děláš to také a ještě si myslíš, že je to v zájmu dobré věci? Přesné je to, co říkáš, dělá to mnoho lidí, sem chodících, čekají na diskusi ale ani za nic nenapíší, článek není důležitý a já nejsem strašidlo?

  6. Myslím, že to, co se děje s naší planetou vidíme a vnímáme všichni, to by jsme se museli zavřít někam do poustevny a odříznout se od sdělovacích prostředků. Jiná otázka je, co s tím. Jak pomoci té naší, pořád ještě krásné modré planetě? Kdybych věděla, kdyby mi někdo řekl, co mám udělat, bez rozmýšlení do toho jdu. Takle dělám, v rámci možností, aspoň to, co můžu sama ovlivnit. Pečlivě třídím odpad, neodhazuji do přírody smetí a …. A pak už mi snad zbývá jen se za náš Svět, modlit.

  7. Jo, jo, babička to komentovala sice trochu vulgárně ale výstižně : „Když lidi blbnou, tak matička hodí prdelí!“
    Omlouvám se, nejsem zvyklý takhle mluvit před dámou.
    Jinak samozřejmě jsem na jihu Čech zažil na vlastní kůži povodeň a o fous i menší tornádo – to jsem viděl jen čerstvé následky vykáceného lesa. Takže si umím velice dobře představit jak to asi vypadá.
    Nevím zda ekologičtí odpůrci ve vládě včetně bývalého pana prezidenta tohle viděli, že se pořád staví do postoje jakoby lidské zásahy do přírody nic nezpůsobovaly.

    1. Do dámy mám daleko pane Oto, a vaše babička to říkala výstižně: Co zmůže pár lidí v jihočeském kraji, ale když by si dupla celá země, to by bylo jiné kafe. Ale on si nikdo ani ty odkazy nepřečte, natož aby protestoval a jedná se, i o jejich vlastní dvoreček, náš vnitřní domácí problém? Těžba břidlicového plynu, to bude zase pěkné svinstvo pro přírodu, za miliardy budeme likvidovat staré ekologické zátěže, vymlouvat se na staré viny komunistů a budovat nové? Co jsme to za lidi, když je to každému jedno?

Zanechat Odpověď

