ŽVANÍM, ŽVANÍŠ, ŽVANÍME ?

BYL DEN ZEMĚ ?
No a co, uklidíme si každý ke svému prahu, to snad stačí ne? Ne nestačí, byla jsem se podívat na internetu, jak to kde pojali, mám pocit jako všechno a všude, místo nějakého poklizení té naší matičky Země se žvanilo, komerčně prosperovalo, postavilo se pět, šest „švestek„ tedy nějakých atrakcí pro děti a mládež, sem tam vylepili nějaký plakát, vyhodil se do vzduchu nějaký ten milionek a binec kolem silnic, v lesích, v zákoutích měst, někde i v parcích, je a zůstane jak byl. Všude se jen žvaní o takzvané ekologii, já dávám za pravdu panu bývalému prezidentovi, je to pavěda, pokud to lidé nebudou cítit ve svém srdci, že petlahve se z oken aut nevyhazují, že krásné zákoutí přírody se nezasviňuje tím, co nám odpadne od ruky, dokud všichni nebudou cítit to, že na to se již ani nedá dívat, nevezme každý do ruky velký pytel a kousek té planety neuklidí, bude se to stále zhoršovat, takový svinčík, jaký je všude letos, jsem ještě nikdy neviděla?

10
 Moje dávná přítelkyně Anabel, komentovala na Google můj článek Nietzscheho citátem, doufám, že jsem to správně přeložila?  I Země má kůži, každá kůže má nemoci z nichž jednou je člověk.

A 3

24 thoughts on “ŽVANÍM, ŽVANÍŠ, ŽVANÍME ?

  1. problém je celkově ve výchově lidstva. Já to vidím u nás. Pracuji vedle cizinecké policie. Venku je plac na kouření a posezení a jak jinak, i mnoho stojacích popelníků. Popelníky jsou většinou prázdné, ovšem na zemi to vypadá jak na smeťáku. Každý den večer tam uklízí jeden postarší muž. Prostě, pokud lidi nebudou respektovat sami sebe, nebudou respektovat ani tuto planetu Země.

    1. Já se na Google dívám na tu plastovou hrůzu v Pacifiku, a na toho kdo to zavinil vyklápěním svých lodí s odpadky, po dlouhá léta, teď to bouře vracejí tam, odkud to přišlo, příroda je moudrá a Bůh spravedlivý, Florida uklízí tisíce tun z pláží, žel to odnáší i Austrálie, která za nic nemůže?

  2. K tomu uklízení bordelu po někom – dřív byly brigády, tak se uklízelo docela dost, ale na druhou stranu by stačilo, kdyby šel KAŽDÝ do sebe a dával věci tam, kam patří, že? Bohužel je to ve výchově.

    1. Já myslím Libuško, že nás starší, nikdo, nikdy nemusel a nemusí organizovat, naše generace si i u paneláku najde kousek hlíny, zasází nějakou kytičku pro radost i dnes ? Dokud jsem v tom paneláku žila a byla mladší, babka, asi tak v mém věku dnes, se denně rýpala v záhonech, tenkrát mně šla na nervy, protože kazila svým dílem celková dojem z práce zahradníků, dnes ji chápu ?

  3. Nepořádek, odpadky to je v Praze takřka na každém kroku. Kolem Vánoc když jsem šla v půl šesté do práce tak na atobusové zastávce dokonce stála vyhozená stará komoda! Na zastávce autobusu!!! Lidé zřejmě nevědí, kam se starý nábytek vyhazuje a prostě ho vyhodili rovnou na ulici! Ano – stojí tam dodnes a bude stát zřejmě navždy! Odpad z KFC, rozházené hranolky, kelímky – to není nic neobvyklého. Lidi to neřeší, nikdo si toho nevšímá. Smutné…-:(
    Aničko dost špatně se mi na tvém blogu čte, tak se nezlob, že nekomentuji pořád, omouvám se za to!-:)

    1. Nevím, jestli se mě omlouváš? důvod nemusí nikdo hledat, na to jsem dost choulostivá, vždyť neustále píši, že všichni jsme svobodní lidé a ty ke mě nemáš žádné závazky, já k tobě přijdu, přečtu, když se mě něco líbí, tak něco řeknu, nebo také ne? ten „ČESKÝ„ oplácecí fenomen, neuznávám, máš chuť, příjď, nemáš, nepiš? Myslím, že zrovna tobě, jsem již radila jak řeším, když nevidím, jsou na to v počítači nástroje? Kytky mazat nehodlám, ty jsi tady minutu, já hodiny, tak to musíš vydržet. Před chvílí o tom psala Vendy, jak se kdo komu jevíme, teď opravdu nejsem, ani zlá, ani jízlivá, jen mluvím jak mě zobák narostl a na blogách to není moc zvykem? Chodím k tobě ráda a stejně ráda budu když se zastavíš na kus řeči, můžeme si povídat o čemkoliv, žádná pravidla nikomu neurčuji a na wordpressu také žádná závazná nejsou. Hezký večer Ivetko.

  4. coucou ma chère Anna

    enfin de retour parmi vous ☼♫

    Informaticien venu mardi

    j’espère que tu vas bien

    belle journée ensoleillée je te souhaite

    bisous tendresse

    calinous de laika et chatounets

    Jeudi je serai absente c’est l’anniversaire de ma ptite maman

    magnique photo

  5. Myslím že se nepotřebuji hájit, jen jsem podotkla, jak to dělám já a jak to vypadá u nás v okolí, protože za jiná místa nemohu mluvit, poněvadž jsem tam nebyla a neviděla to na vlastní oči. Chtěla jsem možná říct, že ne všude jsou lidi prasata. Jak je to se zákonnými přistaveními popelnic, kontejnerů a tak dál, to fakt nevím, ale děje se to a to mi bohatě stačí. Jinak starosta tady zařídil plynovod, městskou vodu, telefonní přípojky na pevné linky (před lety) a investuje do opravy místního kostela, čištění místního rybníku, určitě toho dělá víc, všechny jeho aktivity neznám. Ale je fakt dobrej, odpovědnej.

    1. P.S. to měla být odpověď na tvůj poslední komentář, Aničko, jen jsem omylem napsala přímo do komentáře a ne do odpovědi… 🙂

      1. Takže vlastně obě říkáme totéž a není co řešit, je spoustu věcí, co obce jsou nuceny udělat a je to dobře, doba, kdy lidem věci sloužili téměř celý život, je pryč, lidstvo narůstá do obrovských rozměrů geometrickou řadou a jeho odpad také, já svůj tichý, klidný brloh, opouštím zřídka a tak šoky prožívám intenzivněji. Vůbec nemám tendenci s tebou vést spor, vždyť si rozumíme. Já ti budu příště více naslouchat a pečlivěji číst. I u nás se dnes vyčistilo nebe, jsou krásné mráčky na modrém nebi a nálada je hned hezčí a veselejší, i zelenat se začíná. Zdravím tě Vendy ze srdce.

        1. Děkuji, taky ti přeju pěkný den, slunečný. Tady na těch písemných diskuzích je trochu problém v tom, že chybí hlasový podtón, který komentář vyladí a usměrní. To, co možná vypadá napsáno ostře, by ve skutečnosti bylo řečeno jiným tónem. No, zabarvení hlasu a intonace dělá hodně, však ne nadarmo se mluví o řeči těla, která bývá v rozhovoru důležitější než samotný obsah rozhovoru…
          Myslím, že jsou věci, které vadí více lidem a dívat se na bordel v krajině patří k nim… ale pořád je tu vědomí, že ne všude ten binec je a že jsou obce, které si to hlídají a lidi, kteří jsou vychováni v tom, že odpadky se uklízí do koše a ne do lesa… 🙂
          Píšeš, že se málokdy dostaneš někam do města, jak často chodíte nakupovat? A kam, máte někde blízko market nebo musíte jezdit dál?

          1. Mimo mé poslední cesty sanitkou, hnal mě tam pan doktor v neděli a rychlou, (zákrok-revers) a odpoledne jsem byla doma. Od prosince jsem byla venku, tedy, jestli se tomu tak dá říci poprvé.
            Jediný market je 7 km, nenakupujeme tam, stejně jako mnoho lidí-proto tam mají většinou odpadky a staré zboží a ještě s horskou přirážkou, jezdí (tedy můj muž) dolů, jednou za dva týdny, a to 28 Km ?…………. Uvažujeme že budeme měnit důchod za eura a jezdit za hranice, je to kousíček a…. dám ti sem vtipný odkaz.
            Jak se kdo komu jevíme je velký ? Nelžu, nepodvádím, a hlavně se nelísám, i moje kočky to vědí, jdou se mazlit raději k dědovi?
            Sympatie a lásku, můžeme dávat a brát tomu a tehdá, jde-li ho opravdu obejmout?
            Popovídat si můžeme vždy a s každým, kdo o to stojí? Je to tak?
            http://dennapicu.pise.cz/1697-furt-za-blbce.html

  6. Dneska ti, Aničko, musím trošku odporovat, není to všude tak, jak píšeš. Když jsme v sobotu a v neděli byli venku, viděli jsme všude podél silnic pytle s odpadky a příkopy byly úplně čisté. Hodně se prořezávají křoviny, vyhrabuje suchá tráva, … to jsem aspoň viděla na Třebíčsku. Přímo v Třebíči chodí skupiny nezaměstnaných a sbírají, okopávají, vyhrabují, zametají. 🙂 Dokonce znám spoustu lidí, kteří nežvaní a svědomitě třídí odpad. Jenom mám dojem, že většina lidí to pořád ještě nedělá. 😦 Někteří k tomu prostě zatím nedozráli a možná nikdy nedozrají.

    1. Já vím, už jsi to říkala mnohokrát, že na čtení dlouhých komentářů nemáš čas, jinak by jsi si přečetla že píši, že to není všude stejné. Článek píši vždy, jako námět k diskusi a to že píšeš, že u vás je to, jiné je jen dobře, ať tam, kde je ten binec, se pěkně chytí za nos. Tak jedině lze upozornit na to, co a kde stojí za prd, a kde jsou dobří hospodáři, ne že by ke mě chodilo tisíce lidí, kteří by to nějak porovnali, každá kapka dobrá, co je k pochválení chvalme……. Tam u vás a na jihu země, to vždy bylo a je nějak jiné, lepší a to je dobře.

      1. No jo, Aničko, kdyby mě pořád nezlobil internet a počítač, měla bych na čtení víc času, takhle si přečtu tvoje povídání na úvod a na komentáře už mi nezbývá čas. Lepší to asi nebude. 😉

  7. Ne, že bych teď začala plakat za dobou nedávno minulou, ale pamatuji si, jak jsme před 1.Májem měli pracovní sobotu a uklízelo se kolem podniku a uklízeli se i chodníky ve městě a silnice se nově nalajnovala, aby to naše město, než se vyvěsily prapory a my všichni pak vyšli do průvodu, obléklo do čistých šatů. 😀 Ještě vloni, jsem viděla chodit dlouhodobě nezaměstnané po nábřeží Jordánu i po sídlištích, v reflexních vestičkách, jak do igelitových pytlů sbírali válející se nečistoty, jinak jim sociálka zkrouhla dávky. Letos, jsem na nikoho takového nenarazila, zato PETek přibývá, jako hub po dešti. Máš pravdu, už aby ta tráva pořádně vyrostla.

    1. Že by se mě po těch časech nějak moc stýskalo, to také ne, do průvodu jsme nechodili nikdy, uklízet ale vždycky, v baráku jsme byli prima parta a vždycky po úklidu jsme si sedli na lavičky, vyndali nějakou tu lahvinku a kochali se jak tam máme hezky. Po revoluci tu firmu na úklid měl cikán, moc správný chlap, co říkal já těm svejm dám alespoň práci, udělal si zahradnickou školu, celé město ostřihal do bonsaí, vždycky bylo upraveno, posekáno a uklizeno v celém městě, dlouho jsem tam nebyla, kdo a jak to dnes dělá nevím? Jen jsem tak projela krajem……. je to hrozné, PENÍZE, stále se o nich mluví, ŽE BY SE NĚKDO SEHNUL, nebo alespoň kdyby tam to svinstvo neodhodil? Co na to říci, je to v lidech, třeba na tvých fotkách vidím vesničky, jako z cukru. Některá města kvetou, jsou krásně opravená, tam kde se žije v anonymitě velkých měst, tam to nikdo neuhlídá, každý si myslí, ať se pro ten papír sehne někdo jiný, ono ale brzy nebude kdo a za co? Mnohde by se to dalo nazvat “ POTĚMKINOVÝMI VESNICEMI„ na návsi načančáno a za humny hnůj?

  8. Den Země mi znovu unikl, ale nedávno jsem četla, že chtějí rozestavět skryté kamery, právě u cest a lesíků, nevím, jestli je to dobře nebo ne. Tedy úmysl je dobrý, mohli by se tak zmonitorovat bordeláři, kteří vyhazují petky do příkopů nebo zavážejí bordel do lesa (to fakt dnes nechápu, v době, kdy jsou skoro všude kontejnery na tříděný odpad a sběrné dvory), jenže se obávám, aby se tohle monitorování později nezvrhlo v normální policejní šmíru. A la 1984.
    Taky jsem slyšela potěšující zprávu, jak Praha bude šetřit na vývozu odpadků, ubere odpadkových košů a bude vyvážet méně často. Už to vidím, to bude pěknej bordel a turisti budou mít pocit, že jsme někde ve středověku. No, třeba tím Praha získá punc originality. Jen si nejsem jista, jestli je šetření v této oblasti na místě.
    (Slovo „potěšující zprávu“ myslím samozřejmě ironicky)
    Ten pocit mám ve více sférách šetření, na mateřských, na invalidech, na důchodcích.
    Jen tam, kde se nešetří, tam by to bylo nejvíc potřeba.
    Aničko, hezký slunný den.

    1. Ten Americký způsob života a myšlení, nám byl čert dlužen. Když se vrátím v paměti, to musím hodně do minulost? Na venkově žádné popelnice neexistovali, gigantické smeťáky průmyslového významu, jsme neznali, balené potraviny jsou prokletím lidstva, moje maminka vždycky říkala, pořádek se nedělá ale udržuje, popel, když se topilo dřevem, se dával na hnůj, jako všechen biologický odpad, plasty neexistovaly, papír se spálil a hnůj se vyvezl na pole. Vy mladí vlastně myslíte v naprosto jiných proporcích, máte jiný náhled na svět. Všechno co nemohu dát zvěři, dávám na kompost, papír, toho máme tak na zátop, spálím, málokdy topíme uhlím, to jen ve velkých mrazech, popel z něho je malým podílem našeho odpadu, snažím se nic v plastech nekupovat, smetí prakticky nemáme, nebýt plastů? Když jsem viděla ten svinčík, při cestě do našeho centra kulturnosti a i tam, koukala jsem jako blázen, už aby se zazelenalo a příroda milosrdně schovala tu lidskou bídu.

      1. No, já si zas pamatuji černé skládky, to bylo i za komunistů a bylo jich dost, v každém lesíku blízko cesty pěknej bordel.
        Ten pořádek a nepořádek je asi lokální, u nás je třeba poměrně čisto, v nedalekém městečku tento měsíc vyhlašovali Den jarního úklidu, všichni byli srdečně zváni. Potraviny kupuju většinou čerstvé, takže uzeniny a maso na váhu, ale stejně to zabalej do fólie. Tašky na nákup používám svoje, takže si neberu stále nové a nové tašky u pokladny (oni to snad i strouhli), petky hážu do kontejneru na petky a v nouzi nejvyšší do koše, neházím je na zem, stejně tak papírky, použité jízdenky nebo obaly od čehokoliv. U nás asi dvakrát do roka přistavují velké kontejnery na odpad, staré skříně, šatstvo a takový podobný bordel, co se v domě nachází, stejně tak dvakrát do roka dělají sběr „nebezpečného materiálu“, tj. ledničky, pračky, pneumatiky, vyjeté oleje a tak. Máme holt dobrýho starostu, jen mám obavy, jaký bude ten další. Ale zatím ten současný doufám vydrží co nejdýl, je to dobrej chlap, rozumnej a pro obec už leccos udělal.

        1. Teď si nejsem jista, jestli se mnou souhlasíš, nebo mě oponuješ, hájíš sebe, nebo všeobecný postoj, jestli to, tak jsme dvě a zaplať Bůh. Kdyby to tak pojal každý, nemusela bych vůbec nic takového psát, zrovna před chvilkou napsala Hanka to samé a já jí odpověděla, že tam u vás, kolem Brna, vždycky byli lepší hospodáři, já u vás nebyla, jen v tom našem kraji, snad se jen opozdili a dodatečně vše uklidí. O těch našich pohraničních smeťácích se raději dál nebudu šířit, některé, jsou mnohaleté a stále rostou. S tím starostou, to jsi trefila perfektně, tam kde je, jak píšeš, „dobrej chlap„ tak to je, výhra samo o sobě? Ne že by jsme tyhle vymoženosti, ve vesnici neměli, ty jsou snad, ze zákona?

Zanechat Odpověď

