AMAZONSKÉ PŘÍŠERKY

Mám přátele na blogu, kteří jsou tak říkajíc, virtuální.
Na pozadí toho vidím lidi z masa a kostí, o některých mám určitou představu, kdo a jací jsou? Vím že kterákoliv představa může být, velice zavádějící, to co si o určitých „lidech“myslíme, zdaleka není realita.
Mám ale a již mnoho let přátele opravdu fiktivní, jistě i za tím jsou lidé, ti jsou ale v pozadí a já je na vědomí až tak neberu, velice si ale vážím jejich práce, tam někde v tom vzduchoprázdnu, pro mě nepředstavitelném, dělají pro mě věci úžasné, přinášejí mi radost a poučení. Na myšlenku udělat tenhle článek, mě přivedla jedna moje přítelkyně z masa a kostí VENDY.
Do komentářů dala odkaz na film o přírodě, ostatně, každý si může kliknout a stáhnout si tenhle film, o dva články níže, udělala mně radost, hlavně tím, že má stejné zájmy jako já.
Rozhodla jsem se napsat i o těch anonymních přátelích, co mě takhle dělají radost, aniž je mohu jmenovitě pochválit, oni mají se mnou také společné zájmy. Mám těchto přátel víc, dneska vám představím jednoho a časem i ostatní, je to : NATIONAL GEOGRAPHIC , dávám sem záměrně Českou verzi.
Je to velice dávno, co mě tam zaujal článek o Amazonii, na tohle téma jsem již také publikovala, jsou to plíce naší planety a domov pradávných kultur:??? To ale není dnešní téma, dnes chci mluvit o : AMAZONSKÝCH PŘÍŠERKÁCH, kdo chce, je to i odkaz na stažení filmu.
Kdo řekne fuj, s tím nebudu mluvit a on urazí tyhle úžasné tvorečky, které já obdivuji a které vám chci ukázat.

This slideshow requires JavaScript.

Je to o zvláštním druhu hmyzu, tak rozmanitém, krásném a bizarním, jak máloco na světě. Většinu lidí zajímají zvířata, jako třeba tygr, žirafa, nebo opice, nad drobným tvorečkem, jako je hmyz, ohrnou většinou nos? Tam v tom světě, jsou věci tak zajímavé, že mě přímo fascinují, jedním takovým druhem je Ostnohřbetka amazonská. Je jich na světě zatím popsáno osm set druhů, a to co všechno dělají a umí, pro zachování druhu, je pro mě okouzlující. Dokáží se starat o své děti, vyluzovat hudbu, v případě nebezpečí vydávat výstražné zvuky a aby bylo to jejich podupávání účinné dělají to v houfu a všechny naráz. Tolik různých tvarů, barev, vlastností a zajímavostí uvidíte, mimo hmyzu, jen na dně mořském.  Země je místo ve vesmíru, kde Bůh stvořil tolik zázraků a většinu z nich jsme nikdy neviděli, i když jsou všude kolem nás, nevšímáme si, nebereme je na vědomí a oni jsou tak úžasní a zajímaví. Dozvíte se více ve filmu na odkazu. A věřím a doufám, že se pobavíte?

16 thoughts on “AMAZONSKÉ PŘÍŠERKY

  1. Aničko, mám dojem, že jsem tu psala komentář, nevidím ho, asi spadl do spamu nebo co…
    K těm hmyzím příšerkám – jejich svět je opravdu úžasný, ten film Microcosmos mě nadchýná ještě dnes, ale to byl jen malý výňatek z té hmyzí říše (a točili to myslím dva roky, nebo víc). Je tolik malých potvůrek, o kterých nevíme.
    Dnes pro nás hmyz. Naštěstí! Myslím, že leckteré ty potvory jsou natolik nebezpečné, že narůst do lidských rozměrů, tak lidstvo vyhyne.

    1. Ano je tady. klikla jsi asi na nový komentář, ne na odpověď? Já vedu teď osobní válku s mravenci, jak ucítí že jsem vylezla na slunko, všichni z celého okolí, hr na mě a že mi dávají co proto. Že se ti film líbil o tom nepochybuji, programy o přírodě, máme asi rády obě? ARKive znáš? tady je odkaz: http://www.arkive.org/

  2. Mě osobně hmyz fascinuje, Aničko, a nemusí být zrovna z Amazonie, i u nás jsou úžasné hmyzí exempláře. 🙂 Ovšem amazonské „příšerky“ jsou opravdu příšerně nádherné! 😉 Díky za tu krásnou podívanou. 🙂

    1. Rádo se stalo, co bych pro vás neudělala, když mě to baví, snad se i mě poštěstí, moje zdraví dovolí, já vylezu ze svého jezevčího doupěte a vyfotím i něco co nebude viděno z okna sanitky, nebo z filmu, i to dá dost práce. Na tvé krásné České krajiny jsem dala odkaz na Google, doufám, že máš odezvu. Zdravím a přeji dobrou noc Haničko.

  3. Hmyzí říše je obrovská a nádherná svou rozmanitostí, když se člověk zblízka dívá na ty všelijaké potvůrky a někdy až monstra, musí žasnout. Obdivuji našeho vnuka, který se těchto potvor neštítí a bez obav je bere do ruky a přitom i takový motýl, když je zvětšený, vypadá strašidelně. Proto se bez mučení přiznávám, že mám raději ta zvířata chlupatá. A teď se jdu mrknout na ty příšerky z Amazonky.

    1. Mnoho let jsme nevyndali mikroskop, když jsme měli malá vnoučata, dělali jsme to často a jsou to divy divoucí. Mívali jsme tady takové maličké mušky, pouhým okem skoro neviditelné, (TIPLICE) ty mrchy malé, když štíply, tak jsem měla pupence, jak melouny, škrabala jsem se celé noci, vždycky jsem dětem říkala, představte si, jaký by to musel být jed, kdyby ta maličká muška byla centimetrová? Těším se Jarko, že mě řekneš dojem z filmu, mě se ti kluci moc líbili, to zapálení pro věc? všichni tam, co dělají tu vědeckou práci, jsou nadšenci.

  4. Milá Aničko! Je pravda, že vlastně vše na světě je takový zázrak, který se stále snažím pochopit, ale nějak se mi to nedaří. O těch příšerkách bych si třeba i četla, ale promiň, vidět je opravdu nemusím. Neublížila bych jim vědomě, to ne, ale kdyby se mne něco takového dotklo, tak asi omdlím. Vím, blbý, ale nemohu za to. Já vyhrožuji i mouše nebo vose, když vlítne do bytu a já ji vyháním. A třeba pavouk – brrrr – jen si to představuji, že po mně leze, padám. Vím, všichni jsou tvory božími, jen já je nemusím.

    1. Milá Libuško, Marko, Mane, Gisel a pane Bavor, děkuji vám za komentáře.
      Vím Libuško, že můj zvláštní styl humoru nebere každého, každý jsme udělán jinak a nemysli si že já jásám nad vším, třeba shluk mšic mě vyrobí takovou husí kůži, že by se na ní dala strouhat mrkev. Jen mě zaujalo to chlapecké, vědecké nadšení ve filmu, to že to opravdu zajímá každého, si opravdu nemyslím? Jen hledám vždycky nějakou zábavu, pro sebe a snad i pro někoho jiného?
      Také je u vás taková bouřka?

  5. Hallo liebe Anna ein schönes Video so viele Käfer heute ist ein schöner Tag in Köln viel Sonne ja die Tage muss man nutzen wenn es so schön draußen ist hoffe hier habt auch schönes Wetter,ich wünsche dir eine glückliche schöne Woche.Lieber Gruß und Freundschaft.Gislinde

  6. Nuestros amigo virtuales son realmente maravillosos y muy valioso lo que hace cada uno de ellos.
    Una excelente semana para ti amiga.
    Cariñosos saludos a la distancia 🙂

  7. Nedíval jsem se na příšerky, ale jinak máme doma trochu společného. Sledujeme teď novou TV ZOOM a její filmy, které jsou právě přebírané od NG. A divíme se tomu, co všechno se a v jakých podmínkách dokáže vyskytovat a vůbec plnohodnotně žít. Právě ve středu byl film o Death Valley -Údolí smrti. Snad tam byl předložen i důkaz o tom, že i na Marsu může být život. I když ti Marťani budou maximálně nějaké mrazuodolné řasy.

    1. Jestli ještě nespíte, tak vás moc zdravím pane Bavor. se ZOOMem mám na chvilku pokoj, v patrnosti to vede můj drahý manžel, neb je ušetřen lásky k počítači, má tedy čas vyhledávat a dávat do paměti to, na co se eventuálně budeme dívat tamo…. Ta mrtvá poušť, není zdaleka mrtvá, o životě ve vesmíru nemám pochybnosti, tak trochu mě šimrá, si do vás rýpnout??? Bude-li Bůh chtít tak, ten život najdeme, prohledáme naši a i jiné galaxie, budeme hledat, něco podobného naší krásné kuličce, možná najdeme, a možná budeme, nebo jsme najiti a je-li to Boží vůle a my se nezničíme, jednou to lidstvo pozná všechno. Jsem mimo jiné i přítelem NASA, dříve jsem ráda pozorovala to jejich středisko v přímém přenosu, dokonce jsem kdysi dostala i pár pozvánek s datem startu, některých těch potvůrek, co tam ve vesmíru nevíme co dělají, dnes je to dokonce “u nás„ tak běžnou a nezajímavou věcí, že se nikdo neobtěžuje, dát to do správ a že se někdy dějí věci.
      Víte pane Bavor, mnohokrát bych vám tak ráda oplatila návštěvu, v tom intelektuálském klubu si ale netroufám, moje ego, by to nepřežilo, kdyby mě někdo vytkl moje pravopisné chyby, nebo nějaké mé blbé řeči, a že jich asi mám. Ale udělám vám tam vždycky značku, že někdy se to tam dá vydržet, někdy je to fajn debata, ale hlavně, aby jste se zastavil na kus řeči. A že jsem potěšena.

      1. Aničko
        v našem „intelektuálském klubu“ právě nikdo nikomu nevyčítá žádné blbé řeči, natož pravopisné chyby. To u takového „taty“ bychom se něco naopravovali. Každý, kdo není útočný je vždy vítán. Nestyďte se a napište svůj názor na to , co vás zaujme. Možná že právě váš názor vnese nový pohled na cokoli, popřípadě jiné donutí se aspoň zamyslet. Ale je to na vás
        Zatím zdravím
        Bavor V.

        1. Je to jistě odvislé od tématu, pokud je úzce politické, nerozumím vůbec, i když poslední témata, jsou lidsky osobnější, každý ve svém okruhu, by našel to, co by potřebovalo řádně napálit, měl by co říci ale netroufá si, stejně jako já, vím je to chyba, na druhou stranu to nic neřeší, líbila se mně vaše forma otevřeného dopisu, i když mám stejný pocit, že to nic neřeší. Hroší kůže mnoha politiků, je neprůstřelná, je ale dobré, je alespoň obtěžovat. Pokusím se vás navštívit i jako komentátor, snad ???

          zase nám něco poletí do vesmíru. http://www.nasa.gov/exploration/commercial/cargo/orbitalsciences-index.html

Zanechat Odpověď

