Tiché tóny z jiných světů

 Vzácně je cítíme a někdy dokonce i slyšíme, jsou to chvíle klidu a ticha, kdy myslíme na své děti, když bývali ještě maličké, nevinné, dávali nám jen čistou radost, bez starostí a trápení, také mívám takové pocity milé radosti, když rozkvetou moje milované kytičky, nebo přiletí mí milí Lišajové, co letí sedm tisíc kilometrů, aby založili nový rod, zastavují se na naší zahradě na jednu, nebo dvě noci aby nabrali sílu na další cestu.
 Někdy, když s dědou sedíme večer na zahradě, je krásná teplá noc a můj sedmdesátiletý manžel, položí ruku kolem mých ramen a řekne, pamatuješ, jak padaly hvězdy, týden před naší svatbou, vzpomenu si na hezké láskyplné, i ty tělesně naplněné chvilky, skoro čtyřicet sedm let dlouhého soužití a ty tóny zazní, ne nechci vás balamutit, i Italské chvíle jsme za mlada mívali, při těch, to ale nezní tak krásně.
 Svatojánské noci bývají takovým zněním naplněné, když rozkvete les, co je jen malý kousek za naším domem, ta sladká vůně a tisíce světlušek, ve mě vyvolají to znění vesmírných dálek a já je tak miluji, ty pohledy na černé nebe plné třpytících se hvězd. Mám ráda, všechny ty lidi, co sedí v zařízeních, obrovských teleskopů, dívají se tam do těch dálek tisíců světelných let, na nádherný kosmos a cítím to znění, ty tóny andělské a skláním se s úctou.

Nasa-Desktop-Wallpaper

0161

Jak nepatrní jsme, tak obrovský je vesmír,
jak náš život rychle uběhne, nežli uslyšíme,
ty tóny z jiných světů , jak stárneme tím silněji znějí,
nebojím  se  jich dívám se s nadějí, ať znějí.

Já miluji ty tiché tóny života. 
Nevěřím, že tam je temnota.  

Životem, barvami to hýří. 

Bůh, drží pevně tuhle kuličku. 

Nenechá pro zlo, volnou uličku.  

Já mu tak věřím, on ponese mě v náručí.

Jen on mé duši život zaručí.

Klikněte a přečtěte si krásný článek:  

 klik: Tiché tóny z jiných světů


Čas od času k nám doléhá tichý napomínající hlas, či jen z dálky se nesoucí souzvuk nádherných tónů, nebo duši lahodící kouzelná píseň. Stává se to ve vzácných okamžicích ztišení našeho nitra – brzy ráno, když nás budí otevřeným oknem radostná ptačí píseň…Čas od času k nám doléhá tichý napomínající hlas, či jen z dálky se nesoucí souzvuk nádherných tónů, nebo duši lahodící kouzelná píseň. Stává se to ve vzácných okamžicích ztišení našeho nitra – brzy ráno, když nás budí otevřeným oknem radostná ptačí píseň, nebo navečer, když se slunce sklonilo k obzoru a mění své barvy, kterými zahalí celou krajinu do ohnivě zbarveného pláště. Celá příroda se pak vykoupaná tímto světlem choulí do náruče paní noci.

 

24 thoughts on “Tiché tóny z jiných světů

  1. Slzy jsi mi vehnala do očí, a vzpomínky na chatu. K tomu všemu jsem si pustil to video úplně nahoře, a dostal jsem depku Julču. Vždy když jsem ležel v noci v trávě, přemýšlel jsem, jako ty jsi přemýšlela teď. Jen si k tomu ještě přidávám Boha. A proto se naskytá otázka, až opustíme své tělo, nepřidáme se k nějaké živoucí energii? A je jedno jak to nazveme, já si to pojmenoval Bůh. Takže. Hmotný život možná krátký je, ale co celkový????
    Ps: K tomu přihlášení jsem ti odepsal v komentech.

    1. Co myslíš Jiří, že dělám neustále, chválím Boha, aby si mě všiml, jaká jsem hodná holka, že vidím, jeho krásné dílo, ten nádherný ohňostroj života, že miluji všechny jeho hračky, co nám nabídl i s rozumem, a my ???? Jediné co dokážeme, ty krásné hračky zneužívat a rozbít, jsme stále jako malé neposlušné děti.

      Jiří, ten tvůj operní úlet, to je nějaká „ŠPANĚLSKÁ VESNICE„ tedy pro mě, jak k tobě přijdu, jsem jak v rebusu? Ty stejně nakonec skončíš u nás na wordpressu?

  2. Krásně napsané nádherné vzpomínání! Já také moc ráda vzpomínám a pravda je, že všichni máme krásné vzpomínky. Na to špatné se většinou rychleji zapomíná a to je dobře. Vždyť my, starší, z těch vzpomínek mnohdy žijeme, že? Ráda jsem zavzpomínala s Tebou, Aničko.

  3. Anicko to bylo tak krasne romanticky napsane,take mivame takove chvile kdy si rikame ze na svete je krasne.A k doktorovi by jsis asi mela zajit uz jen proto aby se to nezhorsilo.

  4. Krásně napsané, krásné vzpomínky, šťasten ten, kdo je má!-:)
    Moc hezky jsi to napsala, ostatně i komentáře nade mnou to potvrzují!

  5. Stejně, jako Alena, jsem se zasnila a stejně, jako ona vím, že takové ranní, nebo večerní souznění s přírodou doma nezažiju. Už od brzkého rána nám z jedné strany domu jezdí autobusy, vezoucí lidi do práce a z druhé strany startují na parkovišti auta a uhánějí tamtéž. Můj sen, je lehnout si večer do prohřáté trávy a dívat se do hloubky hvězdné oblohy, zapomenout na ruch města a na každodenní starosti a jak „být“. Pro ztišení je málo příležitostí a přitom je tak důležité pro to naše pozemské žití.

    1. To jsem tu přeposlední větu parádně zkomolila. Chtěla jsem napsat – zapomenout na starosti a „jen tak být“. Jako být sama se sebou. I když, snést sám sebe, může být někdy těžší, než být s někým jiným. 😉

      1. Vůbec nic jsi vlastně nezkomolila, mě obojí dává smysl, a dokonce hluboký, to a jak „být„ ?
        Mám zrovna dnes, chce se mně křičet, A že bych i mohla, nikdo by mě tady neslyšel, většinou mívám bolesti, když má být špatné počasí a teď opačně, třetí den skoro nespím, myslím na Libušku, a že bych měla odprosit, toho našeho doktora. Když u něho byl muž, pro papír k řidičáku, vzkázal, že bych se měla ukázat, a já jemu, že až po čtyřech, člověk se nemá rouhat, ani z legrace?
        Nechce se mě, ani za milion, bezpečně tuším, že bych nešla domů za pár dnů.Tak o tom snesení se, s sebou, bych také poslední dny mohla vyprávět, snad proto ten výlev citů na blogu, i když byl ten citopis nějakou dobu u ledu…..Dneska mám „splín„ jako když mě někdo mlátí mokrou plínou přes hubu.

        1. Ale ono má být špatné počasí, zase se má ochladit, třeba to na tebe působí. Jak bolí celej člověk, je to ke vzteku, pokud ne k pláči, když bolest neustupuje a my do sebe ládujeme jeden prášek za druhým, a ono to na chvíli poleví a když se zdá, že se to uklidňuje, tak se to znovu rozjede…
          Moc bych ti přála, aby bylo líp.

          1. To moc díky. Hezky na mě děvčata myslete v dobrém, to prý také pomáhá, jestli do pátku nebude líp, jdu si lehnout, jako Libuška.

        2. To mě Aničko, mrzí, že ti nění do skoku. S těmi doktory jsem na tom stejně. Hřeším na to, že už jsem pár let neměla ani rýmu, ale je mi jasné, že bych taky někdy měla zajít na prevenci a nechat si změřit tlak, cholesterol i cukry. Zítra je pátek, tak doufám, že se ti ulevilo a že si nepůjdeš lehnout do té nemocnice. Pomodlím se za tebe.

          1. Děkuji Jaruško, hlavně za modlitbu, já se čas od času modlím za vás za všechny.
            Dneska byl ten můj dědek neposlušný, zavolal panu doktorovi, že mě tam nemůže dostat, a on se tady večer z ničehoš nic pan doktor objevil, já v ušmudlané košili, zpocená za celý den, roztrhla bych dědka jako herynka.
            Poslechl mě potom píše recepis, pohladil mě po čele (dal dvě injekce) a mraveneček hupky, dupky, jako rys (vstává s postele). A že se mám zítra sbalit a mazat, škemrala jsem tak dlouho, až slíbil, že to má sestřička při cestě, a tak se tady bude stavovat a píchat. Mám vyhráno, zatím?

  6. Aničko, u čtení jsem se zasnila. Miluju také posezení v teplých letních večerech, kdy jsou vidět hvězdy a kolem je velebné ticho. Bohužel, u nás to není možné. Náš dům leží na výpadovce na Karlovy Vary, kde provoz neutichá ani v noci. Navíc v Praze kvůli osvětlení nikdy není ta správná tma, i když hvězdy jsou vidět. Tak sedáváme občas s mužem, díváme se na oblohu a místo tichých tónů slyšíme motory aut. Ale pak, když odjedeme do mých rodných severních Čech, či na vytoužený pobyt u moře, vímáme i ty tiché tóny.

    1. Ono to nepřichází samozřejmě a každý den, je mnoho lidí, kteří umí a chtějí užít krásy života, najdou je i v maličkostech, nechci nikomu radit, jak má žít, jen jak na to přijít včas. Stromy a děti, rostou tak rychle, věci co jsme považovali za důležité, mě dnes překážejí a obtěžují, neslouží mě ale já jim, neříkejme ještě tohle musím, nemusíme nic. My jsme se mnoho věcí naučili, právě na jihu, tam od těch sluncem prohřátých lidí, co se dokáží dobře najíst, ve velkém rodinném kruhu popít vínko, po obědě si pospat na zahradě, a v rodinách jeden druhému být oporou a pomocí. Tak často jsem to tady doma říkala, zastavte se děti, vnuci, až mě nikdo nechtěl poslouchat. Za čím se dnes ten svět, tak obrovskou rychlostí žene a kam?

  7. Děkuji Mertine, paní Helenko, i vám pane Bavor, že jste porozuměli babce a tomu co chtěla říci, že chtěla mluvit o tom, jak je život vlastně krátký a vzácný, jak by bylo fajn, přijít na to dříve nežli ve stáří.
    Přála bych všem mladým lidem, aby se chvilku zastavili a dívali se.

  8. Bonjour ensoleillé ma chère Anna

    _____N__N……. j ai chevauché le vent
    ______NNNN__NN
    _____N_NNNNNNNNNN…..vaincu les ouragans
    ____N_NNNNNNNNNNNNNN
    ____NNN0NNNNNNNNNNNNN…..traversé les océans
    ____NNNNNNNNNNNNNNNNNNN
    ___NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
    __NNNNNNN___NNNNNNNNNNNNNNN…..pour t offrir ce présent
    __NNNN_______NNNNNNNNNNNNNNNNNNN
    __NNN________NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN___NNNNNNN…mon amitié
    ____________NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN__NNN
    ____________NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
    ____________NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN____NNNNNNN
    _______NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN________NNN
    _____NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN________NNN
    ____NN____NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN_________NNN
    ___NN________NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN___________NNN
    ___NN______NNNNNNNNNNN__NNNNNNNN___NNNNNNN_____________NNNN
    __NN_______NN______________________NNNNNN_______________NNNNN
    __NN________NN____________________NNNNNNN
    __NN_________NNNNNN_______________NNNNNNNN
    __NN____________________________NNNN___NNN…..et te souhaiter
    ______________________________NNNNN____NNN
    __________________________NNNNN_________NN
    _________________________NNN___________NN…..une bonne journée ☼ ☼ en ce mardi
    _______________________NNN____________NN
    ______________________________________NN
    ____________________________________NNN
    ____________________________________NNN …………Bisous tendresse

    Un tout grand MERCI mes chers ami(es), d’avoir été au côté de notre Princesse Laika et moi-même.
    Grâce a vos gentils commentaires et votre soutien je me sent à nouveau plus forte MERCI.
    Pour combien de temps Dieu seul le sait – chaque jour aux côtés de ma louve est un moment de bonheur.
    bisous tendresse et calinous de Laika ♥

    martine

    1. Appréciez. Mon cher Martin, à chaque moment de joie. Je voudrais aussi souhaiter bonne chance d’être en bonne santé à nouveau. Je suis avec vous, et avec les laïcs est très désolé pour moi. Je vous aime tous les deux.

  9. Krásně napsané p.Anno,nostalgické vzpomínky a zároveń duchovní prožívání nezapomenutelných chvil.Hudbu sfér slyšel Pythagoras,mám hudební nástroj – Monochord,který vynalezl Pythagoras.Když se na něho hraje,je to hudba z jiných sfér a dokonce se tyto nástroje používají v psychiatrických léčebnách na odstranóvání blokád.
    Nejkrásnější je,když je člověk v souzvuku/rezonanci/ s celým vesmírem.Tyto chvíle,i když nejsou časté,dokáží člověka rozvibrovat na dlouhou dobu.Je to pramen nekonečné duchovní síly.Krásný den Vám přeji.

Zanechat Odpověď

