CESTY PRSTEM PO MAPĚ

Je to dávno, co jsem psala o tom kam bych ještě ráda jela.
Protože se tyhle sny již neplní, za jedno proto že nechceme a za druhé, nemůžeme. Někdo by mohl říci, když se chce všechno jde, to je pravda, dokud je člověk mladý a má dost sil, v takovém případě není potřeba ani tolik peněz, je to spíše věc touhy, něco prožít a vidět, jak se říká, za málo peněz hodně muziky, dnes jsme závislí na zabezpečení našich potřeb, a to je náročné po všech stránkách, už si nevyrážíme s batohem na zádech, kam nás nohy ponesou, nemůžeme si stopnout auto, nebo náklaďák, uvelebit se na jeho nákladní ploše a ujet s ním třeba tři sta kilometrů, říci anglicky, že děkujeme a jít dál. Vždycky jsem si říkala, až budeme v důchodu, procestujeme Ameriku křížemkráž. Můj muž ji navštěvoval, když nám zemřel strýček, který žil v Čikagu od čtyřicátého osmého roku, měl tu smutnou povinnost, zařídit pozůstalost, dostal velkorysé mnohaleté visum, já ne? Takže on si nesní, já stále ano, on již něco viděl a ví, já ne. Jak to řeším, to znáte, melu o tom neustále, dříve jsem to dělala proto, že jsem tvořila itinerář naší cesty cest, dnes proto, že mě to baví, i když už vím že tam již spolu nepojedeme. Co dodat, zase se projedu s Googlem, a něco vám ukáži, čtyřikrát jsem dostala pohlednici, i z cest mého muže.

Vyprávění o letišti v New Yorku a Broadway mě bylo k smíchu již tenkrát, stejně jako dnes, vyznat se v tom blázinci, co já jako malá Čechačka, si jen těžko dokáži představit musím podotknout, že můj muž anglicky neumí a nikdo se s vámi jiným jazykem bavit nejen, že nebude, ale ani stejně jako my neumíme, většinou tedy ti starší anglicky, oni zase nemluví jinak nežli svým jazykem, takže zeptat se na cokoliv nelze. Po příletu do Čikaga dostal můj muž bodyguarda, pan Černý se mu vždy a všude věnoval.  
Letiště, příjezdy, nadjezdy, podjezdy silnice, jsou bludištěm někde až čtyřproudým sem, a zase tam, všichni prý jedou na plné pecky s dvaceti centimetrovou boční roztečí, a bouraček těch není zdaleka tolik, jak by se mohlo v tom provozu zdát, policajtů se všichni bojí, je to drahá sranda, sedět v base může za bouračku každý a tvrdě, já ani když jsem byla mladší, bych si tam do auta nesedla, ani mimo město, je to možná zajímavé pro několik mužů, tedy celkem tři, co ke mně občas přijdou, nás tyto věci moc nezajímají, ale možná se rádi podíváte na Broadway, to je také moc pěkný blázinec na kolečkách, chcete-li : TEDY TADY
Rockefeller

Ne že bych někdy toužila navštívit ta Města ale tolik toho, co bych byla v Americe ráda viděla zase není, jen je to od sebe vzdáleno tisíce kilometrů a poznat ty krásy, je tak na několik let, ne na jeden výlet, který tady můžete prstem po mapě podniknout, nebude vás to ani bolet, a ani nic stát.  Cesta na Niagaru? Několik hodin se motáte, nežli vyjedete z Čikaga, potom je to již fofr, příště najdu nějaká ta krásná místa co bych bývala ráda viděla, pokud budete mít zájem se podívat?
Z Čikaga je to nejblíže, na největší divadlo, mezi Amerikou a Kanadou položené, Niagarské vodopády  z Erijského jazera do Ontárijského jazera.  Padá a teskně hučí Niagara, klikněte si: NIAGARA V BARVĚ
A pro Jarušku přidávám Alasku a trochu Kanady: ODKAZ

16 thoughts on “CESTY PRSTEM PO MAPĚ

  1. Ahoj Anno 🙂 Tenhle blog je prostě úžasný, čtivý…A ani by mne nenapadlo, že jste věřící, kterých je dneska tak málo :/ Tak doufám, že se máte hezky…Sny nám totiž nikdo nemůže vzít.

    1. Ahoj Terezko, těší mě tvá pochvala i že jsi ke mě přišla na návštěvu, spíše bych čekala že se budeš na mě zlobit, jasně teď vidím, že jsi děvče s charakterem, a nakonec i přes velký zřejmě, věkový rozdíl, bychom si mohli rozumět.
      Víra, to je velké téma k rozhovorům, u starých lidí nic mimořádného, v naší generaci je vžita, a také, ne každý kdo chodí do kostela, proto že je tak vychován, je to jeho zvykem, je věřící člověk, víra je dar Boží, a nedostane ho každý, kdo se ale uvěřit snaží, učí se víře, může nakonec takový velký dar dostat.
      Sny v jakékoliv formě, mám moc ráda, realizaci však přeji vám mladým, přeji vám velké, krásné sny, a hlavně jejich splnění ale také smysl pro realitu, umění rozlišit, co stojí za realisaci, a nad čím je lepší mávnout rukou, a jít dál.

  2. It is true, unfortunately we can not travel and see all the places you ever dreamed. But with imagination and Google can know more youtube wonders of nature and architecture in the world.
    Greetings and kisses to you sweet friend! ♥

    1. My dear Mane, I’m sad that I can not look to Argentina, I look forward very much, as does Google Maps in your beautiful country, yes, I see on You Tube, many beauties of your country, and I thank God for wonderful experiences. Hows you Anna

  3. Cestování „prstem po mapě“ ti jde báječně, Aničko, a dokážeš o něm i poutavě psát. 🙂 Já jsem v podstatě takový pecivál, ráda se podívám na obrázky z jiných zemí, ráda si o nich i přečtu, ale doma je doma. Kdysi jsem toužila vidět moře, což se mi nesplnilo, ale čím jsem starší, tím víc se mi líbí u nás. 🙂
    Měj se krásně a dávej na sebe při cestování pozor!!! 🙂 Hanka

    1. Neboj Hani, pod zadkem mám deku, ke schodům je daleko, na nohou papuče a silné ponožky mě chrání před nastydnutím, děda zase „topí„ koťata, jinak mě nic nehrozí.
      Já už nelítám ani doma, chodím hezky zvolna, a ty máš tolik elánu a enthusiasmu, že budeš-li chtít, můžeš vidět ještě deset moří a dva oceány. Zdravím Hanko a jedno krásné ti sem dám.

  4. Krásné cestování! Mně už také zbývá jen prstem po mapě, ale nevadí, všechno má své plus a mínus. Ty máš nádherné vzpomínky, někdo nemá ani to. Buďme skromní a spokojení s tím, čeho jsme dosáhli, ne?

    1. Na Ameriku nemám žádné, tam jsem nikdy nebyla, a teď co se nesmí kouřit ani v první třídě, tam ani nepoletím, naposledy co tam letěl můj muž, seděl zrovna na křídle, nebylo prý slyšet vlastního slova, jaký tam byl rámus, deset hodin umíral chudák hlady, já mu nedala ni svačinu, k svačině jim dali amarouny a buráky, už to není co bývalo cha chá. Napište mně někdo jestli jdou otevřít ty odkazy?

  5. Tiež chodím po svete s ujom eartGóglom! Sama by som si netrúfla – haha! Pretože sa ujo stále vylepšuje, moje cestovanie je častejšie a častejšie. Zdravím Anička a prajem Ti krásny deň! ☺

    1. Používám ho ráda, teď dělám průzkumníka, zadala jsem si tam sopky, koukám se kde nám to zrovna soptí, a kde se hýbou zemské desky, už zmapovali i jižní Ameriku, tedy něco, do Ria to jde, je to prima procházka.

  6. Amerika je velká a krásná, svými městy i přírodou, ale o té jsem nikdy nesnila. Raději bych se třeba podívala do Anglie, moc by mě lákaly památky té staré a snad by mě ani nevadilo to příslovečné nevlídné anglické počasí, když Anglie, tak se vším všudy. Ale možná, že bych byla zklamaná, vždyť ji znám jen z obrázků a dokumentů, stejně jako svou vysněnou přírodu Aljašky. 😉 Teď záčínáme mít zimní Aljašku tak trochu i u nás v Táboře. Konečně nasněžilo a já se raduji z bílé zimy. 😀

    1. Aljaška je také Amerika, a tam máš Jarko smůlu, na Aljašku se dostaneš pouze jako občan USA, když se ti nelíbí Broadway, dám ti tam i nějaké obrázky z Aljašky.
      U nás je mráz, žere sníh, takže ho spíše ubývá, je asi tak třicet centimetrů a naprosto čisté modré nebe.

      1. Děkuji za procházku Aljaškou, ale musím konstatovat, že jsou mé představy hodně zkreslené. Kdepak bych hledala osamělý srub v divočině, kde lišky a vlci dávají dobrou noc. Civilizace postoupila i na tato krásná místa. :-8

        1. Pořád ti to Jaruško říkám, že tam pojedeme spolu, já tě to chci naučit a ty nechceš, já si nemám s kým o tom, jaký tam třeba vidím binec, dokonce i na zlatém Klondike, to je sice o něco dál, jeli by jsme až do Kanady na Yukon, jako zamlada, v knížkách našeho dětství, já když to dneska mohu vidět na vlastní oči, tak se děsím, kam až jde člověk zničit přírodu? Já vždycky vyberu to hezké, to je asi chyba? Už mně zase nacpali na stránku reklamu !!!
          Alaska Mt. McKinley 6194 m

Zanechat Odpověď

