Neumím bilancovat

Někdo to má rád, ukončit rok a udělat nějaké to předsevzatí, do toho nového čistého bloku napsat něco co bude jen dobré a pozitivní, já to ráda nemám, protože vím že nejsem důsledná a svá předsevzetí, neplním, ani náhodou.
Měla bych mít důvod, alespoň tady na blogu, začít znova, nebo s čistým štítem skončit, musela jsem dost brzdit, abych nevyšla se svou trochou do mlýna nad těch svých tři sta článků, právě k ukončení tohoto divného roku. Četla a viděla jsem některé věci o konci světa, a musím se přiznat, že ani já jsem se nevyhnula myšlence na konec, ne že bych měla nějakou víru, v nesmyslné jednorázové konce? Víra, ale v tomto mém přemýšlení hrála a hraje svou roli, myslím často na miliony zavražděných lidí v koncentračních táborech, padlé na bojištích světa, obětí atomového šílenství, pokusů ve Francouzské Polynésii, Hirošimu a Nagasaki. narozené, postižené děti, těchto lidských činů, postižené děti, narozené z takzvaných „lepších“ důvodů, musí se prý hnojit půda, aby rodila a uživila ty miliardy lidí, je prý nutné stříkat tu půdu jedem, aby byla produktivní, i my údajně jsme, nebo budeme stříkáni z důvodu produktivity v opačném slova smyslu?  Ne svět není, ani hezký, ani pozitivní, a pokud někdo chce napsat, že těch negativních keců má dost v televizi, musím se s ním postavit do stejné protestní fronty, protože pokud někdo v naší malé hezké zemi vystřílí rodinu a potom i sebe o svátcích lásky a naděje, je tady něco, nechci to ani pojmenovat, ani nechci naznačit……… Proti čemu by se lidé měli postavit, svou protiváhu zlu, ukázat jednotně a radikálně, tolerancí, láskou a pokorou. Ne nemyslím že bych někoho vybízela, aby šel křičet někam na náměstí, že má bídu, nebo hlad, je možné, že i tací tady, v téhle zemi jsou, hlad a bídu jsem viděla a vypadá trochu jinak, nežli si mnozí umí vůbec představit, nebudu to nikomu strkat před nos, každý to jistě zná, z různých dokumentů, já jen že zažít to na vlastní oči,  je jiné, a zažít to na vlastní kůži, to si tady umí představit asi málokdo? Svět spěje k prosperitě, i když nám je vtloukáno do hlav, jaká přijde doba útlumu, aby donutili lidstvo k ještě většímu vyburcování trhu, roky se žvaní o tom, jak je třeba toho a ty, vzít pěkně u krku, a nakonec nám je ukázáno co chcete, vždyť jste nakupovali jako na konci světa? Dokázat lidem, že štěstí je muška zlatá, je tak lehké, udělat z nás hlupáky, co je deptá i taková „prkotina“, že reklamy se v televizi neztišily, ale řvou nám i do snů, a ničí naši centrální nervovou soustavu, až do té míry, že „dítě“ vezme do rukou zbraň, a jde střílet do školy. Bůh nám pomoz, ať najdeme cestu, míru a víru, v tom roce příštím i těch dalších.
4

Dostala jsem několik mailů, jejichž smyslem bylo, postěžovat si, jak je svět špatný, a vůbec, na co prý že ty vánoce jsou, aby to u mě nevypadalo, že smýšlím podobně, tedy děkuji Ježíškovi, za krásné klidné vánoce a jemu i všem lidem dobré vůle přeji krásný, šťastný nový rok.

Díky, Ježíšku milý.
Že jsi se rozmyslel v tuto chvíli,
neposlal na tu sběř kometu,
odpustil jim dnes, a znova,
všechna prostopášná slova.

 

Přinesl jsi, jako vždycky,               16a47ma
dar, pro ně tak prozaický,
mír a pokoj v jejich duších,
nejsou hodni, ty to tušíš,
milovat je přesto musíš.

Mají sice holé zadnice,
milují život však velice,
žijí od dne, ke dni,
rozdělí se i o poslední,
s každým, kdo je ještě chudší,

Jsou lepší než vůbec tušíš,
dej jim štěstí, ve dnech příštích,
dej jim radost, trochu zdraví,
Ať jsou hezky Česky hraví.

37 thoughts on “Neumím bilancovat

  1. Danke liebe Anna eine schöne Woche wünsche ich dir sei ganz lieb gegrüßt Klaus und einen schönen Abend und besseres Wetter,bleib gesund.

    1. Danke lieber Klaus, Ich möchte mit Ihnen chatten führte, kann nicht Deutsch sprechen. Computer-Übersetzung ist falsch. Wenn Sie möchten, schreiben, ich hoffe, Sie verstehen. Anna

  2. Liebe Ann du hast einen sehr schönen Blog das ist ja so viel Geschichten geschrieben da muß ich doch wieder kommen und sie lesen,einen schöne Sonntag wünsche ich dir Klaus

    1. Danke lieber Klaus. Die Übersetzung ist manchmal schlecht, aber ich verstehe, wenn jemand sieht nur die Bilder an, tun Sie es! Wenn jemand liest, was ich schreibe, bin ich dankbar und glücklich. Hallo, ich wünsche Ihnen einen guten Abend. Anna

  3. Moji milí přátelé, zvlášť Jaruško a Vendy, je první den nového roku, dříve ho znázorňovali, jako malého milého chlapečka, který byl symbolem radosti a štěstí, ty se Jarko jakoby omlouváš za překlep, pro nás „starší„ a myslím tím tedy sebe, ne tebe, je takový překlep v roce už docela hezkým symbolem, že snad, ještě dva roky……….. tak jen ať to tam je,
    hezky na svém místě napsané, a já ti za to děkuji i tobě milá Vendy, za přání, mně, i za to že myslíš na moje kytičky, už by holky mohly konečně ulehnout k zimnímu spánku, přestat shazovat listí, ať se mohu konečně uložit i já.
    Posledních několik dnů věnuji televizi, dívám se různě do světa a žasnu, žasla jsem i nad dnešním projevem pana presidenta, měla jsem pocit, že je to ten „co jsem mu napsala„ ale neposlala? Teď se půjdu ještě podívat, kteří lumpové, dostanou amnestii, kdo na něho bude dlouho vzpomínat? Zdravím všechny dobré lidi, a přeji vám všem krásný a úspěšný první všední den v roce 2013. Vaše Anna

    Dostala jsem několik přání, a z nich jsem si dala práci, vybrat a zkopírovat jich několik i sem vám.

    Úspěšný zbytek roku, jiskru v oku, sílu v rozkroku, jistotu ve skoku, nebýt bez floku, střílet od boku a nebát se roku 2013

    Nazdar pusinko. Už jsi zabalila starýmu kufry? Ne? Tak si pospěš! Už čekám za dveřmi. Jsem hezčí, vitálnější, mladší, prostě lepší. Tak už mi pojď otevřít! Tvůj NOVÝ ROK.

    Nešťastným štěstíčko, nemocným zdravíčko, chudým konto mastné a všechny dny jen krásné, slepým světlo, zmrzlým teplo a teplým – aby se to v hlavě přeplo PF 2013 přeje…

    Játra ba i ledviny, ty jsou v těle jediný a tak tedy pozor dej, s rozumem jich užívej! I v roce 2013

    vyprošťovák ?
    Banán oloupeme, vezmeme větší očištěnou mrkev, osolíme, opepříme a vložíme do slupky od banánu, kterou spojíme nejlépe ohnivzdorným lepilem. Klademe na vymaštěný pekáč a pečeme 30 minut při 280 stupních . Podáváme se šlehačkou a kbelíkem.

    1. Dostala jsi Aničko, prima veršovaná přáníčka, je vidět, že humor a vtip našim lidem nechybí. 😀
      Hezké dny ti přeji a pro sebe bych prosila trochu zimy i do naší nadmořské výšky. 😉

      1. Zrovna jsem si k tomu tady sedla, mám radost že vůbec někdo napsal, děkuji Jaruško i pane Kochanik.
        Ty jsi mě Jarko přivedla k nápadu, který jsem okamžitě začala realisovat,( zatím virtuálně ) . Začala jsem vyhledávat různé informace o okrasných kapustičkách, které mě u tebe na blogu naprosto uchvátily, hlavně to, jak jsou i v zimě krásné. A pan Kochanik mě zase inspiroval k tomu, že už dlouho jsem nic „slušně zajímavého„ co by někoho zaujalo, a jeho témata na motivy starých Amerických kultur, to mě moc baví. Děkuji vám oběma za návštěvu i za nápad.

  4. Aničko,

    přeji ti v novém roce hodně zdraví, optimismu (i při pohledu na okolní svět), těšení se z kytiček a pěknou řádku zajímavých článků.
    Hezký den!

  5. Jéminé, přečetla jsem si svůj komentář z minulého týdne a zjistila jsem, že už ti Aničko přeji do přespříštího roku. To jsem ale hlava dubová. 😀 Takže oprava! Přeji tobě i tvému manželovi, hezky prožitého Silvestra (v teplákách a u televize, ten náš bude jak přes kopírák) a v tom příštím roce 2013 hodně zdraví, štěstí a Božího požehnání. 😉

    1. Děkuji Věruško, za přání i za radu.
      My již na ty Silvestrovské oslavy moc nejsme, loni, se oslavování s hosty zvrtlo v grotesku, pořídila se veliká puma, po velkolepých přípravách udělala trrrr prd, párkrát prdla prskla, a pak jsme se všichni málem pos…i strachy, že nám dům vyletí do povětří, ještě dvě hodiny byla horká potom ji chlapi odnesli na bezpečnou vzdálenost do lesa, a i tak jsem do rána neusnula. Letos budeme s dědou sami, mladí budou „Ž Í T V P R A Z E „ a my, v klidu u televize, do róby jsem ztloustla, tak si navléknu tepláky a budu v pohodě, což přeji všem.

  6. Milá Aničko! Předsevzetí do nového roku si nedávám, podle mne je to na nic. Pokud něco chci, tak jdu do toho hned a nebudu čekat na začátek nového roku, ne? A co se děje kolem nás je hrůza! Já nevím, čím to je, že jsou lidé na sebe někdy tak zlí a kde se bere ta agresivita a zlo. Všichni bychom se měli zamyslet, jestli není něco špatně. Ale přes to všechno jsem na světě ráda jako Jaruška. Přeji Ti, abys měla ten další rok krásnější, byla jsi spokojenější a hlavně, ať nám vydrží ještě nějaký čas to zdravíčko, že Aničko?

    1. Nevím milá Libuško, proč budím pocit, že já jsem se sebou a svým životem nespokojena? Snažím se nestranně říci svůj názor, to je pravda, že nepochlebuji zadarmo, jen když mám pocit, že je to namístě, a moc bych přála všem objektivní pohled, objektivní úsudek, na život a na svět, myslím si že ho mám i na sebe, žiji v klidu a pohodě, někdy je toho klidu tedy nadmíru ale ani to není na překážku, abych všem lidem popřála alespoň takový klid a dostatek všeho, co člověk k životu potřebuje, jako máme my, s mým dědou, moc bych to přála všem, protože nejlepším motorem štěstí je Bůh, a vnitřní pokoj.
      Předsevzetí již potřebuji, jsou to takové moje pětiletky na zítra, abych vstala a udělala s láskou to, co chci, nebo je nutné udělat, i když jsem ve fázi života, kdy prakticky nemusím nic.
      Kde se bere zlo, se vlastně ptám já vás? V relativním dostatku, míru, svobodě, proč….to vypadá, že na světě je stále víc zla? V článku, se sebe ptám, a potom si sama sobě odpovídám, to ale nemusím dělat veřejně, v takovém případě stačí si sednout do mého křesla a modlit se, víc udělat nelze.
      Přeji tobě mně, i všem lidem, aby vymizelo ze světa, a lidé žili v klidu a pokoji.
      Hodně štěstí a zdraví, v tom novém roce Libuško.

      1. To jsem ráda, že jsi mi všechno tak krásně vysvětlila. Nemyslím si, že jsi se životem nespokojená, ale myslím, že se někdy stresuješ zbytečně, nic tím nezměníme, já vím, ono je to někdy těžké některé věci a události „jen tak “ přejít. Já si stále myslím, že to ještě na tom světě není tak zlé, že stále ještě převažují lidé s dobrým úmyslem pomoci tam, kde je třeba. Tak také krásný ten třináctkový rok!

        1. Každý si vybereme nějaký námět, něco co chceme lidem říci, ty vyprávíš o rodině, a lidi to zajímá, já chci dát téma k zamyšlení, a k rozhovoru, je pravdou že tolik lidí to zase nečte, aby to změnilo světonázor, ale je to má kapka v moři, včera bylo umístění mého blogu za těmi co se zabývají čistě politikou, nechci o těchto věcech psát kritiku politického systému, chci říci jen to, a tak, aby se lidé zamysleli, a hlavně, aby o tom, co se děje mluvili, vím že to nic neřeší, nestresuji se,mě již dlouho stačí jen to co mám, nepotřebuji již ničeho víc, jen je mě líto, tehdá, když jsou lidé lhostejní. Myslet jen na sebe, v našem věku, by bylo velice cynické, máme přece děti a vnuky, a jejich budoucnost nám není lhostejná, jsem přesvědčena, že zvlášť ty, svou rodinu miluješ natolik, že si nedáváš ruce na oči, uši a ústa? Děkuji za přání Libuško.

  7. Milá Aničko, hezky píšeš. Svět není ani tak dobrý, jaký bychom si jej přáli, ale ani jenom zlý. Je na nás, abychom aspoň malinko zlepšili to, co můžeme, a dokázali přijmout to, co změnit nemůžeme. Moc se mi líbí věta „Nenadávej na tmu a zapal aspoň sirku.“ Jedna jediná sirka dokáže osvětli hezký kousek prostoru a což teprve svíčka a když není sama, ještě lépe. ……
    Přeji ti jen krásný zbytek roku a hlavně hodně sil, zdraví a lásky do roku příštího ……………. a teď už promiň, musím běžet někde udělat aspoň trochu světýlka, aspoň v sobě. 🙂
    A ještě jednou: Krásný požehnaný nový rok!

    1. Vy mladší, jste šťastná generace, nevíte co je opravdová bolest, která zasáhne mozek do poslední synapse, (nevíte například), jak bolí vrtání zubu do nervu, starodávnou vrtačkou, co je hlad a žal, nepitvejte své krásné, mladé životy, nefilozofujte nad nimi mnoho hodin, je to ztráta času, žijte, a buďte šťastní a veselí, užívejte radosti života a lásky, dokud jste mladí, každým krokem, je rok kratší, čas je relativní lhář, i pan „Ajnštajn“ to vypočítal.
      I já tobě Lenko přeji, jen to co si sama přeješ, a po čem svobodně toužíš. Anna

  8. Milá Aničko, s prvním odstavcem naprosto souhlasím. Ani já neumím bilancovat a předstevzetí málokdy dodržím, takže si žádná nedávám. Chybí mi pevná vůle.
    Na konec světa jsem nevěřila ani chvilku, ale taky mě trápí to, co se ve světě děje. Nad tím často zůstává rozum stát. Přes to všechno jsem na světě ráda. 🙂
    Aničko, přeji ti krásný konec letošního roku a do toho nového hlavně zdraví a spokojenost. 🙂 Hanka
    P.S. Moc se mi líbí růže na pozadí tvých stránek.

    1. Ten výčet, nebyl samolibost, všem lidem bych přála jak říká Lenka, trochu světla, v h l a v ě, aby se jim rozsvítilo, uvědomili si, že člověk dokáže plakat i štěstím, přečetla jsem si po sobě, co píši a po zjištění že píši místo plakat, plkat, tedy toho nechám , popřeji ti krásný nový rok 2013, a samé hezké a radostné chvilky.

  9. Dějou se divný věci
    divný věci k zalknutí. (Tohle je z nějaké básně).

    Ale dějou se i zajímavé věci. Na blogu P.Vápeníka jsem se dočetla o nečekaném koncertu, který se pořádal, světe div se, na nádraží. Nevím, jestli to byla akce spontánní nebo to byl nějaký skutečný hudební soubor, ale na konci zpívali i lidi, kteří byli náhodně shromáždění v nádražní hale.
    Mně se zase stalo, že v sobotu u nás zazvonil cizí pán a přinesl mi dopis, který omylem hodila pošťačka k němu do schránky – číslo popisné souhlasilo, ale ten pán bydlel o vesnici dál. Dělat to nemusel, moh to hodit zpět na poštu nebo do koše, kdo by se o tom dozvěděl? Ale on dopis vzal a dovez mi ho. Možná maličkost, ale myslím že důležitá.
    Najdou se dobré věci na tomhle nedobrém světě.
    Aničko, hezké mezisvátčí!

    1. Moc jsi mě potěšila Vendy, tady i na tvém blogu, tvá báseň je překrásná, už ji mám na ploše, po celý rok bude mým andělem, kdykoliv propadnu malomyslnosti, budu ji mít na očích, moc ti za ni děkuji a přeji ti vše nejkrásnější, v tom roce příštím a navždy. Anna

    1. Po nás ať přijde potopa
      František Gellner

      Vy dobří hoši, co jste vyšli bořit
      se vzdorem v srdcích, s pěstí sevřenou,
      co lidstvu nové ráje chcete stvořit,
      vám zpívám píseň na rozloučenou.

      Můj vzdor se zchladil volnou sprchou času,
      rez s pochvou srostli meče rukojeť.
      Brutální, zpěvnou, lehkovážnou chasu
      v svém srdci jsem si zamiloval teď.

      Mí přátelé se v sympoziích baví,
      by zase zítra klesli do bídy.
      Navečer z loží zvedajíce hlavy
      se v duchu těší: Diem perdidi.

      Se zbožnou úctou nelíbají holku,
      je nevábí zjev plodných samiček.
      V kavárnách nočních u politých stolků
      jsou rytíři pochybných dámiček.

      Mám za přátele marnotratné muže.
      Z nás každý rád svou hřivnu zakopá.
      My do svých vlasů vplétáme si růže,
      a po nás – což – ať přijde potopa!

  10. Ani já neumím bilancovat a proto to nedělám. Asi Aničko tušíš, co napíšu. Přesto, že vnímám a vidím všechno to zlé co se kolem nás děje, přesto jsem na tomto světě ráda a myslím si, že je to krásné místo k žití. Jednou jsem na jednom blogu četla myšlenku, které mi dala trochu pochopit to mé vnímání života. Bylo tam napsáno, že „Svět je takový, za jaký ho považujeme“. Jsem rozený optimista, nedělám to schválně, prostě taková jsem a nic s tím nedělám. Každý jsme jiný a snad je to tak i vpořádku.
    Měj Aničko hzké dny, které zývají do konce tohotorokua ještě hezčí, ty co příjdou v roce 2014. 😀

    1. Omlouvám se za ty šílené překlepy v závěru, ale když mám delší komentář, dostanu se při psaní pod tabulku se jménem a adresou a nevidím na to, co píšu. 😦

      1. Milá Jaruško, nebazíruji na formě, ale cením si hlavně obsahu toho, co mě kdo napíše. Někteří mí přátelé píší různé své články v různých řečech, někdy si to přečtu i vícekrát, nežli porozumím, nechci říkat, že ti nerozumím, to bych lhala. Jen si uchovej svůj optimizmus, jak nejdéle to půjde, hlavní je tvůj pocit, že jsi šťastná a spokojená, přeji ti do nového roku také, aby to tak bylo vždy.

    1. Chtěla bych ti napsat něco neformálního, hezkého, čistého, tvé články nepřekonám, jsou tak krásné, morální, a duši naplňující, moudré………..
      Mám jen jednu možnost, popřát jednoduše, ten nejkrásnější příští rok 2013. Anna

      1. Nejdražší Anna, chci také říct spoustu těchto věcí, ale myslím, že jen jednoduchý happy 2013 s láskou Rebecca

    1. Děkuji za přání. Velice se mě líbil článek o farizeích u tebe, dost se shoduje s mým názorem co zde prezentuji. U tebe je krásně popsáno Lvem Nikolajevičem Tolstým, to co je obrazem i dnešní doby. Nelze se tvářit, že vše je v pořádku, když to není pravda a vnášet do světa návod k zamyšlení, jako odpor proti negativnímu způsobu chování, je vlastně positivní názor, vidí-li to někdo jinak je farizei a není-li ochoten pohnout prstem, aby tomu sebeméně čelil, zlo podporuje.

      1. Děkuji moc drahá Anna!
        Dokonce i vaše Pozvánky aby si byli vědomi! … V tomto světě, kde mnozí nemají svědomí! …
        Všechno nejlepší
        Claudio

Zanechat Odpověď

