Láska ? ta pravá 2

Vylezla jsem si na tu zídku, vždy když jsem uslyšela hluk a vřískot z plážičky tam dole pod tou skálou, to co jsem tam vídala, nebylo lichotivé, a pohled na ty mladé lidi mě pobuřoval, o to víc, že jsem se začala stydět, že jsem také Češka, a velice dobře rozumím těm slovům a gestům tam dole používaným, občas jsem se podívala i do zahrady toho domu, nad těmi schody co vedli na tu pláž dole, a měla jsem pocit, že tam nahoře začíná pomalu ale jistě, docházet k nějakému konfliktu, panovala tam nervozita, ženy se přestaly smát, začaly chodit se zahalenou tváří, muž již k nim nebyl tak galantní jako předtím, nežli se jejich pláž stala místem hrátek mládeže, asi tam došlo k výčitkám, že se o ně nepostaral?
Byla jsem na té zídce do té doby, nežli tam v tom domě, přestala být oáza klidu a pohody, jen jednou, a ten minulý obrázek byl naprosto jiný, své mínění si udělejte sami, ženy byly obě velice krásné, i když jedna budila dojem, více nežli ta druhá, že je paní domu, tak ta druhá se zase o něco více starala o děti,  dům a jídlo, jinak nic nenasvědčovalo tomu, která je vlastně manželka, muž se k oběma choval krásně, za každou službu, třeba přinesené pití děkoval úklonou, a všichni si s dětmi hráli, jako by byli jejich dohromady. Po schůdcích dolů chodilo všech šest dohromady, ženy byli teď, co byla jejich oáza okupována, vždy zahalené, jedna nesla hračky pro děti, koš s jídlem a různé věci na pláž, druhá nesla to maličké dítě a muž se staral o dvě další děti, aby nespadli, schody byly strmé. Jen rozložili své věci na pláži, uviděla jsem loďku, bylo mě jasné, jak se mládež dostává na jejich plážičku. Připluli, vystoupili a loďka odplula, zůstali i když jim muselo být jasné, že na to nemají žádné právo, chovali se velice hlučně, děvčata svlékla téměř vše, chování se dalo pojmenovat, jako obscénní, takže Arabská skupinka, po chvilce sbalila vše, a po schodech se vrátila do svého domu, tam nahoře, již to nebyl klid a pohoda, co tam nastalo ve dnech následujících, na pláž chodili jen navečer, když odjela Česká mládež, a na zahradě domu došlo i ke křiku a hádkám, ženy již nechodily odhalené, i já jsem měla výčitky, jestli mě v tom křoví na zdi nezahlédli a nejsem i já tou příčinou, bylo to takové krásné místečko, a měla jsem pocit, že nejsem první, kdo tam sedává a dívá se tam odtud na moře, a maličkou pláž.
Asi tak po týdnu jsem si vylezla zase na tu zeď, bylo to dopoledne, divné mě bylo, že jdou jen tak bez věcí na pláž, slezla jsem a šla si pro dalekohled, po tom co jsem viděla, by se ve mě krve nedořezal, a pochopila jsem, že si tam jdou počkat, na ty mladé buřiče, seděli včetně dětí tiše a klidně na písku asi hodinu, děti si nehráli, ženy stály zahalené opodál tváří ke skále nikdo nemluvil,  najednou se za skálou objevila loďka, Arab a majitel loďky se hádali, křičeli na sebe a některým anglickým výrazům jsem rozuměla, mám dojem že mládež také, loďka odjela i s mladými lidmi. jenže tím to neskončilo i když rodina se domnívala že ano, a příští den si v pohodě i s vybavením vyrazili na pláž, připraveni na celý den, se spoustou dětských nafukovaček, košem jídla, pití a vším co se na pláž nosí, slunečník rozbalili, rozprostřeli prostěradla, ženy se svlékly do plavek a v tom, připlula jiná loďka, jiného majitele ale stejně obsazená, ten vulgární slangový rozhovor a křik dole mě nenechal na pochybách, co se tam chystá, odezva včerejší prohry mladých Čechů, a obrana cti, Arabských žen, tu pušku v ruce muže jsem viděla již včera, a dnes ji vyndal a namířil na majitele loďky, nerozuměla jsem slovům, hádka byla prudká, loď odplula a již nikdy tam žádná nepřijela, muž oběma ženám políbil ruce,  byl tam zase klid a pohoda jako předtím, na tu zeď jsem již do konce léta nevlezla.


Congratulations on getting 500 total likes on 

12 thoughts on “Láska ? ta pravá 2

  1. HELLO, dearest friend Anna 🙂
    .
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    ░╔══╗░░░░╔╦╗░░░╔═════╗░
    ░║╚═╬════╬╣╠═╗░║░▀░▀░║░
    ░╠═╗║╔╗╔╗║║║╩╣░║╚═══╝║░
    ░╚══╩╝╚╝╚╩╩╩═╝░╚═════╝░
    Sweet kisses for you dear Anna!!

    1. To jsem ale trdlo, napsala jsem první komentář rovnou k pokračování.

      Při čtení mě úplně rozbolela hlava, za tu českou mládež se taky pořádně stydím. Nechápu, jak se někdo může chovat tak neurvale v místě, kde je vlastně cizincem. Souhlasím s Ježurkou, lidé by měli respektovat kulturu a zvyky země, ve které se právě nacházejí. Tohle platí obecně, nejen v cizině.
      Je to krásný příběh, Aničko, a taky dost smutný. Mám podobnou zkušenost z návštěvy Průhonic. Tam se zase proháněla partička anglicky mluvící mládeže a já nevěřila svým očím a uším. Vždycky jsem si myslela, že Angličané (pokud to tedy byli) se chovají za všech okolností slušně. Potom tam ještě pobíhala skupinka Japonců, co ti předváděli, nad tím mi zůstával rozum stát. Takže nejen Češi se chovají v cizině nepřístojně.

      1. To jsi se trefila, není to obecně jen o nás Češích, je to hlavně o tom, jak jsme bezohlední někde, kde si myslíme, že nás nikdo nezná, nebo spíše když, si jsme relativně jisti nějakou anonymitou, dokážeme si dovolit to, co by jsme jinak neudělali, a v prostředí, kde nás znají, jsme třeba pokládáni, za milé a slušné lidi, nebo naprosto opačně….. Dokážeme se, jak se říká „odvázat“ ale je dobré počítat s tím, že všude žijí lidé, a někdo by mohl znát naše já, i s té odvrácené strany, to platí všeobecně, o čemkoliv, třeba i o blogování? Ten kdo si myslí, jak je anonymní a že nikdo se nic nedozví, se mnohdy velice mýlí, i svět je dnes malý.

  2. Scusa la mia scarsa presenza, ma in questi giorni non sono molto presente qui in WP, abbi un bello fine settimana e una serena domenica di San Martino con amicizia Pif 😉

  3. Napínavé čtení, četlo se to jako román, ale ctít kulturu té země, kde jsem jen hostem, to mi přijde normální. Je dobře, že to nakonec takto dopadlo, už jsem se jednu chvíli bála, že ta puška bude použita. To se Ti opravdu stalo?

    1. Bylo to na Korfu, a bylo tam nádherně, již jsem vyprávěla jak jsme si pronajímali celé apartmá, a tady to byl takový malý domek, na nádherném místě, vystřídalo se tam dvacet lidí a všichni byli nadšeni, jen se nám to již podruhé nepovedlo, jinak by jsme tam jeli ještě jednou, bylo to tak kouzelné místo, tedy až na ty cikády, ty tedy řvaly jako kr..y.

Zanechat Odpověď

