DOBRÁ RADA NAD ZLATO 1

PÍŠI-LI NA TOMTO BLOGU O CESTOVÁNÍ. 
Mám takový pocit, že by jste se tomuto tématu nejraději vyhnuli, nechce se vám to moc komentovat, občas píšete jak o takových cestách jen sníte, a nebo že jste nikdy, nikde, třeba u moře nebyli, a že na něco takového, vám peníze nezbývají. Já vám dám jednu dobrou radu, je to rada tvrdá ale velice účinná, již od zítřka se mnou začněte šetřit, budete na to mít čtyři měsíce, stejně jako já, a když budete spořivé, tak si tam, na té, „jako dovolené“ něco i můžete vydělat, když tedy, dobře koupíte ten apartmán. Buďto, a nebo s vámi může strávit dovolenou celá vaše rozvětvená rodina, žel vám musím říci, že bez auta to nejde.
 

This slideshow requires JavaScript.



 Druhého ledna ráno, hezky po novém roce vstanete, sednete si k počítači a začnete hledat na internetu celé Evropy a přilehlého okolí, pronájmy celých apartmánů, budete se snažit, aby tam byla vybavená kuchyňka, lednice mikrovlnka a pračka, bylo to na pěkném místě, to si zjistíte také na internetu, podíváte se jak to tam vypadá, jak daleko jsou atraktivní místa a jaká? Hodně vám pomůže i mobil, místo planého tlachání, věnujete kredit na tuto bohulibou činnost. Samozřejmě bez nějakých cestovek, hezky soukromě, nebudeme přece živit nějaké vydřiduchy, podvodníky, kteří jsou před krachem,  většinou objednávájí přes několik zprostředkovatelů, každý z nich chce vydělat svůj obolon.

Přímo do nějakého luxusu se cpát nebudeme, tam je to vždy, třikrát dražší, samozřejmě. V blízkosti musí být trh, kam chodí místní nakupovat, nejlepší jsou takové ty milé, malé vesničky, poblíž nějakého atraktivního centra, a až tam budete žít a nakupovat, neotvírám nikdy moc pusu, hodně vybírejte a smlouvejte, oni místní velice rychle zjistí, že jste túrista, a budou vás chtít natáhnout oproti místním, vy budete vařit, ne jen pro sebe, tak to musí být dobré a levné, ale to jsem se předběhla, nejdříve si musíte koupit ten apartmán, na celou sezonu, vzít sebou, tedy nejdříve zabáglit, své lůžkoviny, ručníky a různé hadry na úklid a utěrky, no zkrátka, nebudete se jen rekreovat, také budete vydělávat korunky, tedy vařit, uklízet, prát, dělat zkrátka všechno. Na místo nespěchejte, cesta je krásná část dovolené, a vy musíte být dobře naladěni a připraveni na podepsání smlouvy, důkladně ji musíte sepsat, aby vás někdo za týden nevyhazoval, když přijde lepší zákazník. Nóóó, ona to dovolená každý den nebude, nejlepší jsou dva jarní měsíce na začátku sezony, a také, ty dva na konci, kdy již budete mít něco vyděláno, a trochu si užijete i sami. Dám vám ještě hodně dobrých rad, ale to zase až příště, dnes vás jen tak trochu namlsám, příště vám povím, jak se to dělá, a dám sem pár pěkných obrázků, aby se vám zatočila hlava, jako mě, před dvaceti lety. Nikomu to ale neříkejte, dovolená nestojí třicet tisíc za týden, já to vím.

31 thoughts on “DOBRÁ RADA NAD ZLATO 1

  1. Já docela žasnu. Nejprve jsem nechápala, o čem se vede tak (zbytečně nepříjemně) vzrušená debata. Pročetla jsem si Dobrou radu nad zlato 1 a 2 a došla jsem k závěru, že jde jenom o to, že jedna a druhá strana má jiný názor na totéž. Což je normální. Já myslím, že nikdo nic nikomu nevnucuje, jen konstatuje, že on(a) to dělá tak a ty druhé zase konstatují, že ony to dělají jinak. Nevím proto, proč se diskuse tak rozvášnila a dostal se do ní ironický podtón.
    Můj názor na způsob „cestování“ jak ho popisuje annapos je, že je to zajímavé a chce to kuráž, kterou nemá každý a proto by do toho někdo šel, někdo ne. Hraje v tom roli i finanční zajištěnost toho kterého, časové možnosti, obchodní schopnosti, představy o vlastním pobytu v cizině….takže mně by se to I líbilo, ale nemám k tomu ani kuráž ani čas, jako nápad se mi to rozhodně zdá zajímavé.
    Dovolím si poznámku ke grafickému provedení tohoto blogu. Předně musím konstatovat JÁ TO NEUMÍM, přesto si myslím, že právo vyjádřit názor mám, dále – jsem tu poprvé a četla jsem jen zmíněné dva články, přesto zkusím napsat svůj názor a jsem opravdu zvědavá, jak bude přijat, jestli nevyvolá nějkou prudkou odvetu. Jde mi o to, že pokud je písmo na barevném rozhraní tmavá – světlá, špatně se MI to čte. Neříkám, že je to takové nebo makové, pouze to, že se MI TO ŠPATNĚ ČTE 🙂
    Smajlík nakone značí, že z toho nejsem podrážděná, nezesměšňuji…..aby bylo jasno 🙂
    Možná jsem se mohla na svůj komentář vybodnou, protože jednak celkem o nic nejde a hlavně – mě se to netýká. Ale….asi jsem šťoura? Ne, jsem blogerka, která se občas účastní diskusí. A diskuse je pro mě zajímavá a přínosná, když je O NĚČEM.
    Hezký a úsměvný den vám všem.

    1. Dobrý večer Katko, vítám vás na svém předimenzovaném blogu, je to jednoduché, jsem stará paní, můj úmysl je dělat blog pro starší lidi, ti si časem stěžovali že se jim špatně čte ale podle toho, co říkáte jsem to moc nevylepšila? Ono to často také souvisí s možnostmi šablony, na které se to dělá? A tím jak jsem schopna si obraz na monitoru přizpůsobit k svým očím.
      Ohledně mé rady: Může se hodit nejen starším penzistům, kteří již na to mají čas, ale třeba i studentům, jezdícím na dlouhodobé stáže, a rodiče vynakládají nemalé částky agenturám. Znám mladé lidi, kteří takto žijí v cizině i několik let, pronajmou si dům, podílejí se na platbách, a část ještě dále pronajmou.
      A spor s Danielkou, to zřejmě bude nějaký druh osobní nesimpatie ke mě, a to se v životě stává, není třeba se nad tím pozastavovat.
      Je možné že můj způsob rozhovoru, může někoho pobuřovat, neb na blogu se vžilo i neupřímné pochlebování, a já to nedělám, píši, jak mě zobák narostl.

  2. Já jsem to moc nepobrala, to jako že si pronajmeš apartmán a pak z něj pronajmeš někomu pokoj a ještě mu vaříš, jako za poplatek? Takže svým způsobem nejen rekreace, ale i výdělečná činnost?

    1. V jistém slova smyslu ano, pro cizí lidi bych to ale nedělala, a jistě, kdyby jsi si propočítala, dnešní náklady, na jednu dovolenou z cestovkou, že bych to těžko mohla dělat nezištně, z dobrého srdce, a za své bych celému svému okolí zaplatila dovolenou, uklidila a navařila, vyprala a ještě jim snad poděkovala? Blbá jsem na to bývala dost, ale myslím, že i dnes, a i když na to nemám sílu, a někdo by řekl, pojedeme? Že jsem všeho schopná, protože nakonec, je to úžasné poznat dokonale, život někde jinde. Nebo také šance mít práci a vydělat nějaké peníze, po jisté… investici, spoustu lidí si neví rady, a bojí se něco si zařídit, tady je třeba jedna z možností.

  3. My to tady taky tak delame ale jen na kratkou dobu,ale musim rict ze kdyz jedeme nekam z Ceska tak radsi cestovkou protoze to tak moc nezname.

    1. Několikrát jsem tady děvčatům popsala, to co jistě dobře znáš, a opravdu to u nás, jak vidíš, není běžné, ale oni se to všichni časem naučí, že je možné si zavolat třeba do Tater, a zamluvit si osobně pobyt, na jak dlouho chceš, a castovku obejít.

  4. Bez cestovky jsme byli ještě za komunistů v Bulharsku. Tenkrát jsme jeli 4 rodiny v autech a cesta byla tak dobrodružná (hlavně přes Rumunsko), že na ni vzpomínám víc, než na samotný pobyt u moře. Tenkrát jsme se ubytovali v soukromých apartmánech u lidí, kteří pro tyto účely pronajímali část vlastního domu, ale o nás se nestarali. Ten tvůj návod je zajímavý, ale asi bych do toho nešla. 😉

    1. Jarka vo mne oživila spomienku na moju prvú dovolenku v Bulharsku. To som bola ešte slobodná a s vtedajším priateľom (neskôr manželom) sme išli vlakom do Bulharska. Tam si nás hneď na stanici rozobrali domáci, ktorí hľadali zákazníkov do svojich bytov. Brali sme prvého ujka, ktorý nás oslovil a dopadli sme úplne výborne. Bývali sme v centre Varny, na pláž nebolo ďaleko. V tom byte nebol nikto okrem nás. Až….do chvíle, keď a tu je môj príbeh:
      Boli sme sa prejsť niekde ďaleko od nášho privátu, až kdesi za mestom a na mňa prišli kŕče. Potrebovala som ísť niekde na toaletu. Lenže kam? Môj partner mi radil, aby som išla do niektorej z reštaurácií, no neviem prečo, nechcela som ísť. Tak sme sa veľmi ponáhľali do toho nášho bytu. Stihla som to bez nehody. Len keď som stlačila kľučku na dverách záchoda, dvere sa mi neotvorili. Boli zamknuté. Zvnútra. Za tú chvíľu, čo sme my boli vonku, domáci ubytoval v tom byte ešte ďalších ľudí. A ja som nešťastne stála za tými zamknutými dverami a čakala, kedy sa konečne miestnôstka uvoľní. Môj muž veľakrát rozprával tento zážitok našim známym a vždy dodal, že tak nešťastnú moju tvár nikdy dovtedy ani odvtedy nevidel. Takže to je to, čo by mi vadilo na spoločnom apartmáne s cudzími ľuďmi. My sme už vtedy našu dovolenku v Bulharsku končili, s tým mužom, neviem ani či tam boli okrem neho ešte ďalší ľudia, sme sa už viac nestretli.

      1. V poslední minutě, všechno nejlepší k tvému krásnému Jménu Daniela.
        Snad i u vás na Slovensku to dnes slavíte, věřím že máš doma sto růží, a já ti také jednu přidám. Ze srdce Anna

        123Friendster.Com

        1. Jéje, to si mohla skôr napísať, bola by som si dala na počesť českých Daniel aspoň pohár vína 🙂 U nás má Daniela meniny 3. januára. Ale i tak ďakujem. U nás je dnes Martiny.

    2. Jaruško a Danielko, musím vám oběma říci, že časy se mění závratnou rychlostí, nedávno, tedy před dvěma týdny, se moji známí vrátili z míst, která já jsem znávala, jako takové divoké, a ušmudlané pobřeží, dnes jsou tam nastavěna nádherná letoviska, tam bych něco takového, před dvaceti lety nehledala ani ve snu. Jarka asi nebude mít zájem, a nerada bych dělala reklamu, Danielka se podívá jistě ráda, když ráda cestuje.

      1. Pozrela som si iné mesto z tej ponuky, také, kde som bola. Len som teraz nepochopila, že prečo posielaš link na cestovku, keď cestovky neuznávaš. No napr. cestovať do Turecka bez cestovky si ja osobne ani nedokážem predstaviť. Poznám trošku Tureckú riviéru. Bola som tam dvakrát, ale také velikánske hotely neuprednostňujem. Mám radšej tie menšie.

        1. Aby jsi si porovnala ten rozdíl v cenách ! Je hezké, že to co napíši, je pro tebe osobní, já to ale píši všeobecně pro, doufám spoustu lidí. Neboj se já tě nelákám na svou soukromou haciendu na Turecké riviéře.

          1. S čím som mala tie ceny porovnávať? Mala si na mysli, aby som si všimla rozdiel v cenovej ponuke tejto jednej cestovky? Veď to je samozrejmé, že ponuka rôznej kvalitatívnej úrovne bude mať aj rozdielne ceny. Čo je na tom nenormálne? Tak je to pri všetkých tovaroch, prečo by to nemalo byť tak aj v ponuke cestovnej kancelárie? To je dobre, že si môžu vybrať klienti menej solventní a aj tí, ktorým peniaze problém nerobia a nemusia chodiť do cudziny namiesto dovolenkovania pracovať. Ja som si nikdy z drahých nemohla vyberať, ale ani som nikdy nemusela ísť namiesto oddychu nikoho obskakovať. Ten tvoj nápad sa mi vôbec nepáči. Preto som chcela o ňom vedieť viac konkrétnych osobných zážitkov, ale k tým si sa nedostala. To, čo si nedávno linkovala, ten tvoj starý článok o prenájme svojho bytu pre cudzincov, bol vlastne toto isté, len v inej farbe. A keď niekto cestuje do Tatier, určite k tomu nepotrebuje cestovnú kanceláriu. Aj do Chorvátska cestuje najviac ľudí bez cestovky, na súkromie, ktoré si zaobstarajú sami. Ale to by bolo na dlhé vypisovanie, no ako vidím, je to zbytočné, lebo ty si vždy vyberieš len to, čo ti vyhovuje a na ostatné nereaguješ. Takže tieto tvoje články by som skôr zaradila do rubriky „podnikanie“ a nie cestovanie. Sorry, máme úplne iný názor na túto vec, ale ty si rada, keď ti tu ľudia diskutujú, tak som sa trošku rozpísala. Vždy lepšie, ako keby som ti len zaželala pod každým článkom dobrú noc 🙂 Ale tú ti teraz želám tiež. Dobrú noc 🙂

            1. Ešte – prečítaj si túto vetu: Je hezké, že to co napíši, je pro tebe osobní, já to ale píši všeobecně pro, doufám spoustu lidí.
              A predtým túto: Jarka asi nebude mít zájem, a nerada bych dělala reklamu, Danielka se podívá jistě ráda, když ráda cestuje.

              1. P R O S Í M ??? Danielko, já ti nic neprodávám, ani jsem to tak nemyslela, dávala jsem jen příklad, že cenově to soukromě stojí třikrát méně, ten odkaz byl orientační reklama, a ty si s tím poraď, jak je ti libo. Já s tebou nezakládám novou korporaci, je to jen rada, a musím znovu říci, že velice dobrá. Ella to říká jednoduchou větou?“ My to tady taky tak děláme“ . A dělá to po světě spoustu lidí, že se spoléhá na sebe, a nepotřebují žádného zprostředkovatele. Co ti na tom není jasné?

                1. Kde si u mňa vyčítala, že ťa podozrievam, že chceš zakladať so mnou korporáciu? Anna, treba sa vyjadrovať len k napísanému. Ty tuším rada čítaš medzi riadkami, ale tam vidíš to, čo ty chceš. Kde si mi napríklad dala na porovnanie ceny, keď si bola v Turecku súkromne bez cestovky? Nikde. Lebo nikde tu o svojich konkrétnych skúsenostiach nič nepíšeš. Najprv si písala, ako prenajímaš apartmány, potom si to už zmenila, že nie, to tam len chodia tvoji príbuzní, nakoniec nám napíšeš, že si ani tie peniaze od nich nebrala. Uzatváram týmto túto debatu, všetko som pochopila. Už mi je všetko jasné. OK? Už len jedno ti napíšem. Že ma teší, že aj kvôli mne, tým, že som si kupovala dovolenky v cestovkách, je menej ľudí bez práce. Keby sme tak ako ty rozmýšľali všetci a vo všetkom, ako by to dopadlo? Navrátili by sme sa do prvotnopospolnej spoločnosti. Všetci by sme pestovali obilie, mleli múku, piekli chlieb, šili odevy….

                  1. Kdybych Danielko, na začátku této debaty tušila, že se toužíš hádat, poslala bych ti mailem kontakt na skype, a mohli jsme si to kráááásně užít, z očí do očí.

  5. Aničko, to by mě ve snu nenapadlo, takhle šetřit, abych si někde za hranicemi naší krásné země pronajala apartmán. Z takové dovolené bych vůbec nic neměla. Mně jsou tisíckrát milejší naše jednodenní výlety po ČR. Možná, kdyby mi bylo o 20 let míň, bych o něčem takovém uvažovala, ale teď ani omylem. Cestovky taky nehodlám živit, kdybych někam do zahraničí jela, tak jedině autem a bez cestovky.
    Tvoje rady jsou k nezaplacení! 😉

    1. Je to dost dávno Hanko, všem se to moc líbilo, mě časem už méně, to se upřímně přiznám, a velice ráda jsem to přenechala mladším, i když to co jsem dělala nemělo důvod v mém osobním šetření, to Bohu díky nemám zapotřebí ani dnes, bylo to prospěšné mým přátelům, oni za to byli a jsou vděčni. Dnes jsem také nejraději doma, no nejraději je slovo, které tak docela nesedí, ale doma. Jen jsem tím chtěla každému, kdo rád cestuje, říci, že je i mnoho jiných možností.

  6. Bellissime foto, cara Anna.. abbi una serena giornata, con amicizia Rebecca
    Krásné obrázky, drahá Anna .. mají šťastný den s přáteli Rebecca

  7. Anna, ty si už takýmto spôsobom cestovala a zarábala? Ešte som o tom nikde nepočula. A koľko sa chystáš za tie štyri mesiace našetriť? 😮 Asi to musí byť dosť vysoká suma, aby si z nej mohla kúpiť apartmán na celú sezónu. Mám v tom nejaké nejasnosti. Pre koho budeš upratovať a variť? Či tých apartmánov chceš kupovať viac?

    1. Já to takhle dělala mnoho let, Danielko. Porovnej cenu, když pojedeš s cestovkou, z cenou, kterou si sama někde sjednáš, je to jedna ku čtyřem, a to říkám zodpovědně, musíš to ale udělat a zaplatit dlouho, dlouho před sezonou, alespoň část. Cena se ti může zdát vysoká. Nenajímám víc apartmánů, jen jeden, a jednu místnost pronajmu s plným servisem, ale to zase příště.

      1. Vo väčšine prípadov je to tak, že dovolenka cez cestovku vyjde drahšie, no spomeniem aj prípady, kedy to tak nie je. Keď si kupuješ letenku individuálne, málokedy sa ti podarí kúpiť tak lacno, ako lacno ťa odvezie cestovka, ktorá zaplní celé lietadlo. Aj keď mi mnohokrát príde ponuka na kúpu lacných leteniek do mailu, nikdy tie lacné letenky nie som schopná na tej konkrétnej stránke nájsť. Keďže nemám auto, tebou navrhovaný spôsob trávenia času niekde v zahraničí neprichádza do úvahy. No som aj tak zvedavá, aké novinky sa od teba ešte dozviem. Ešte k tomu prenájmu apartmánov. Keď kupuješ cez internet, akú máš istotu, že to kupuješ priamo od majiteľa, či to tiež nie je len sprostredkovateľ? Veď dnes sa všetky inzeráty ohľadne predaja či prenájmu domov a bytov okamžite dostávajú do rúk realiťákom a tí s nimi obchodujú ďalej. U nás to aspoň funguje tak.

        1. To vše co tady píšeš Danielko, je vlastně to co já tady kritizuji, a moje rada nad zlato, není návod k použití, je na každém aby si spočítal náklady, a srovnal je s tím kde, a za jakých podmínek prožije například léto, jakou má rodinu a přátele, se kterými bude místo sdílet, za třikrát nižší cenu, protože i když jsi doma, něco to stojí, a kontakty, není těžké najít, kdekoliv a kdykoliv se lidé nabízejí sami, jinde ve světě se cestovkám nedaří, tak dobře jako tady, a polovina jich u nás zkrachuje, protože spousta lidí udělá přesně tento krok, co já popisuji. Píšeš o realiťácích, já bych něco takového nikdy neudělala, nebo si myslíš že nedokážeme podepsat pět papírů, aniž by nám někdo držel ruku, a shrábnul za to například, sedm procent z ceny? Spolehnout se na sebe, na své schopnosti, něco řešit? Jistě, naučili se z naší pohodlnosti mnozí, velice dobře žít, často také na náš úkor, a my jsme to přijali, a myslíme si, že jiná možnost není. JE DANIELO, A TO NE JEN V TOMTO?
          Budeš se možná smát, když budu mluvit o rodinách jezdících na letní byt, v první republice, a namítneš, a co ti chudší, tak ti z toho žili, a všude žijí, třeba někde v Řecku dnes. Na některých místech a s některými lidmi, stačí si podat ruku na rozloučenou, a říci, tak příští rok s námi počítejte, přijedeme zase.

Zanechat Odpověď

