Chvilka pohody

  Mám ráda tropické noci, kdy vystrčí veliký oranžový měsíc svou tvář, takový večer posedíme venku, zhasneme světlo a díváme se na modravé stíny, pasoucích se laní, chodí sem i jedna s malým krásným uličníkem, poskakujícím kolem mámy, každý den jim připravíme nějaký pamlsek, skrojky chleba, nějaké jablíčko, když třeba koupíme květák, nikdy neodhazujeme listy, vnější listy od salátu mají také rády i slupky od brambor milují, někdy jen projdou kolem, jdou-li  po cestě pod lampou, nebojí se, jsou klidné, majestátně a krásně dohlížejí na svého jediného potomka, a vědí že jsou v bezpečí, nikdo jim tady neubližuje, a i když neprojdou zadem, kolem lesa, a my je nevidíme, ráno jsou všechny pamlsky pryč a ani ony mne již tak nerozčilují jako v minulých letech, kdy každou noc devastujíc mou zahradu, jsou to holky mlsné a pochutnávání si na mých květech, jim můj muž zatrhl. Sedíme si hezky v šeru a mlčíme

 V tom tichém večeru se moc hezky dívá, na sta poletujících světlušek, někdy hledám samečka, a mám pocit jako když jsem bila malá, sbírala jsem je do sklenice a čekala, jak se ráno na ně podívám, udělala jsem to jen jednou, nejsou na světle krásní, a víckrát jsme je nechtěla vidět, abych si nekazila můj noční dojem z toho že světluška je maličký krásný elfík. Večery kdy les vydechuje teplo sluníčka, za den naspořené, vonící vadnoucí travou a v některých dnech i náprstníkem, zdivočelým karafiátkem, který jsem kdysi vyplela a vyhodila do lesa, on přežil, a na dálku omamně voní, a nyní  les voní i zrajícími malinami ve směsici s vůní hub, sedíme a mlsáme malé řízečky z masáků, odpoledne nasbíraných. Na stole plápolá jen malá svíčka, aby nerušila pokoj večera, v dálce je slyšet štěkot liščat, máma liška je přestěhovala o kus dál, od našeho domu, aby je naši kocouři netrápili, číhali před norou pod skalou a liška se s nimi tak dlouho zlobila, až mladé odstěhovala. Není mnoho takových večerů na horách, a snad proto je mám tak ráda, že jsou vzácné, nevážíme si toho čeho je dost a je to kdykoliv k mání.  

 

https://annapos.wordpress.com/2011/05/04/za-dobrotu-na-zebrotu/

18 thoughts on “Chvilka pohody

  1. Aničko, úplně jsem se zasnila. Srnku, vidím tak akorát z auta, když vyjedeme za město a světlusku jsem viděla vloni a bylo to poprvé v životě. Přinesl ji syn na kalhotech a ani o ní nevěděl, až když zasvítila, dovtípil se, co je to za broučka. Upřímně řečeno, moc se mi nelíbila, ale svítí krásně a měla jsem z ní radost. 😀 Dnes nám nad ránem bouřilo a pršelo a krásně se dospávalo, bylo přijemné poslouchat, jak déšť zvoní o parapet a šumí v trávě (bydlíme v prvním patře) a otevřenou ventilačkou, šel do ložnice svěží vzdoušek. Tak to bylo takové moje letní potěšení. 😉

    1. Světlušek je tady jako hvězd na nebíčku, musí být vlhký večer, potom létají jako hvězdičky . Samička je taková muška, sameček je asi dva centimetry velký a nelétá, vypadá jako placatá larva, svítí hodně, když se rozčílí, světluška, ta když ji chytíš, zhasne a trvá dlouho, nežli se rozhodne zase svítit, na tvých reportážích z mokřin, (NEVZPOMENU SI, JAK SE TO TAM JMENOVALO), tam jich v noci musí být hodně, kdo by tam ale byl přes noc? Tady u nás ani nekáplo, a svěže je tady stále, horkých dnů bylo málo, daly by se spočítat, na prstech jedné ruky.
      Tobě i všem návštěvníkům přeji příjemný víkend. Anna

      1. Díky Aničko, za odkaz na YouTube, prožila jsem pěknou chvilku, uprostřed krásné přírody.
        Ty mokřiny, byla Borkovická blata a máš pravdu, že tam by mohlo být světlušek nepočítaně, ale v noci by mě na ty chodníčky asi nikdo nedostal. 😀

  2. Kikou ma chère Anna,

    Je passe te souhaiter une bonne fin de semaine.
    Chez nous temps mitigé – j’espère qu’il fera meilleur
    demain nous sommes invités à un Barbecue pour anniversaire
    de ma voisine et seront une quinzaine d’ami(es)

    Je te dis à Dimanche … ☼☼ si tout va bien ☺ ☺ sourire

    Bisous tendresse

    Calinous de mes 4 pattes 🙂

    merci pour les jolies vidéos

    Děkuji Oceane, přeji hezkou neděli. Anna
    Obrázky

  3. Aničko, takovou noční idylku ti docela závidím. Taky bych takhle dokázala sedět, pozorovat svět kolem sebe, vnímat velebné ticho a mlčet. Určitě si toho považuješ.
    Kdybys viděla tu „idylku“ u nás, nejspíš by tě trefil šlak! Celé dny a noci řev z paneláku, vytí a štěkot psů, procesí lidí, v noci spíš nalitých vandalů, a do toho jedno auto za druhým. Kdepak vůně lesa, ale puch z cigaret a výfuků.
    Díky tvému povídání jsem se aspoň na chvíli přenesla do klidu a pohody. 🙂
    Určitě namítneš, že to má i své nevýhody, což je samozřejmě pravda, ale …
    Tak se měj krásně a užívej si přírody plnými doušky. Pokud bude hezky, budeme si zítra a pozítří užívat taky, aspoň chvilku.
    Zdravím tě a přeji pohodové dny. 🙂 Hanka

    1. Žila jsem v paneláku mnoho let, vyvolává ve mně údiv, když jdou lidé z hospody, v době, když jiní jdou do práce, dříve to chodilo jinak, do práce, a s naprostou samozřejmostí chodili všichni, a tak se i všichni museli vyspat. Nechci soudit, byla jsem také mladá, a rámusenku jsem kdysi za noční zpěv v ulici také zaplatila, ale také chápu, že čeho je moc, toho je příliš, tak je to i s tím mým domnělým tichem a klidem, tady u nás. Dnes jsme měli milou a vzácnou návštěvu, velice ráda bych udělala nějaký rambajs s velkou oslavou, ale odjeli brzy, a my jsme, zase sami se psem kočkami a lesní zvěří. Zdravím Haničko, byla jsem u tebe na buchtách, jsou na pohled tak krásné, že sem dám odkaz, ať se pokochá i někdo jiný. Děkuji Anna

      Moji milí přátelé, dávám sem do komentáře pěkný odkaz na Hančino pečení. PEČE JAKO BŮH.

      odkaz : http://www.sladkosti.net/

      1. Dívala jsem se, receptíky můžu a Hančiny sladkosti jsou takové, že mám chut rozvlnit netový svět, sáhnout dovnitř a vytáhnout mísu plnou těch báječných tvarohových koláčů s rozinkama.

      2. Aničko, já se z tebe zjevím, jak můžeš něco takového napsat?!!! Ty víš, jak peče Bůh?! 😉
        Děkuji ti za pěknou odpověď i zveřejnění odkazu. 🙂 Hanka

        1. Já vím Hanko, jak peče Bůh, já to splácám jak mě to padne DO RUKY, a od oka, stejně to přijde do žaludku a pak dál………. ale občas se mě také něco povede, a potom řeknu, PANE BOŽE DĚKUJI, TO SE TI POVEDLO.

  4. Ciao, Anna. Stupendo questo tuo post tanto quanto il video di Clayderman. Buona giornata. Sono in partenza per l’alta montagna. Un abbraccio.

  5. Wünsche dir einen schönen Abend ein tolles Bild Augen zu und Träumen das ist wunderschön am Ende der Welt möchte ich auch manchesmal sein.Wünsche dir einen schöne Morgen einen schönen sonnigen Tag Grüsse dich lieb Gislinde

  6. Aničko, tak to byl nádherný článeček, nádherné povídání. Dýchá z něj kouzlo letních večerů a taky pohoda. Vidím tam zpomalený čas, ve kterém se dějou zázraky. Cítím vůní malin a jahod a jehličí. Cítím vůni vody i hřejivost slunce, jemné dusání srnčích kopýtek a vidím kmitnutí se rezavého kožíšku. Kolem bzučí zlatonosné včely, na stole voní káva a čerstvě upečené koláče. Na okně dřímá kocour a ve váze se vznáší krásná růže na vysokém štíhlém stonku…
    Takhle hezky na mě působí tvé vyprávění.

    1. Komentář to není, milá Vendy, je to poesie, dokreslila vzácnou chvilku, kterých je v životě tak málo, neustále se za něčím ženeme, říkáme nemám čas, mám práci, často se mě to stává, zavolám muže, aby se šel na něco podívat, a on takto odpoví a čas plyne….. a když si někdo udělá čas a napíše něco, tak hezkého, jako ty, mám slzy v očích. Děkuji milá Vendy

  7. Tak vidíš, Aničko, bydlet na konci světa má své krásné přednosti. U nás v noci můžeš tak koukat na světla v oknech nebo pouliční lampy a třeba dnes v noci jsem slyšela asi 3 x opilé lidi, když šli zřejmě z nějaké oslavy či pitky. To byla idyla! Vždy mne to vzbudilo a nejraději bych jim hodila něco na hlavu.

    1. To mě ty odpovědi trvají, coooo Libuško? Připadám si jako zpomalený film, nežli ti odpovím, ty napíšeš pět článků, máš tolik energie, nechceš mě trochu poslat? Ono někdy pomáhá si ulevit.
      Vzpomínám si, že jsem si jednou, kdysi, připravila na balkon kbelík studené vody, a to byla šupa, vylila jsem to ze čtvrtého patra a to co se dělo potom, mě za tu chvilku škodolibosti nestálo, užila jsem si peklíčko, až do rána.

Zanechat Odpověď

