Tak to si tedy představte ?

Indonésie, nebo Francouzská Polynésie, něco tak daleko, třeba Papua Nová Guinea, nebo některý jiný z těchto ostrovů, tak exotického a nám neznámého způsobu života, jáááá, když si to uvědomím hned mám před očima cestopisy pánů Hanzelky a Zikmunda, zmenšování Lebek, pohřbívání na plata ve skalách, tady nebudu popisovat podrobnosti, jsou pro nás nepředstavitelné, lidojedy a podobné záležitosti , Ó jak se mýlíme, počítač pro ně asi není naprosto neznámou věcí, jak bychom se domnívali, v poslední době mám tam odtud, každý den návštěvníka, neumíte si představit, jaké úsilí věnuji tomu, něco se dozvědět o těchto končinách země a neustále si říkám kdo, a odkud přesně ke mě chodí na blog, je to pravidelně. A tak, a to již u mě znáte, vletím na Google a pátrám, zjišťuji, a co jsem viděla dám do placu, doufám že to bude zajímat i vás ? A jak jsem tam létala, od ostrova k ostrovu ne a ne toho kluka , nebo snad děvče, tam na tom pohádkovém světě najít, to co vidíte níže, je Francouzská Polynésie, tam, trochu níže jsem se přece jen trochu bála, ono se tam ztratilo to letadlo pana milionáře a celkem nedávno, tedy letadlo již našli i já jsem ho tenkrát hledala, potom to někdo dal na G.o… Bylo prázdné, říká se že……….. Ne nebudu vás strašit, protože to co tam je vidět, nesvědčí o žádné divočině, trochu přeletím nad Papuou, i když k té Indonésii se ještě vrátím, někdy jindy, dneska kousek krásy tak řka, patřící k Austrálii a to Nové Kaledonii, její krása mě fascinovala a také ten Australský způsob života. Musela bych do té džungle pěšky? Ne nebojte se o mě, ono je to tam celkem civilizované, najdete tam i spoustu malých letišť a jsem očkovaná.

This slideshow requires JavaScript.

18 thoughts on “Tak to si tedy představte ?

  1. Aničko, ty jsi velká cestovatelka! Objevuješ pro nás dříve narozené nádherná zákoutí naší planety. 🙂
    K Jaruščinu komentáři bych měla malou poznámku: Stejně, jako nám nikdy nezevšední krásy naší vlasti, tak vidí svou zemi i většina lidí na všech kontinentech. Jen naprostý ignorant je ke krásám přírody lhostejný. 🙂

    1. Celý tento obrovský ostrovní svět se teď pere o své sebeurčení, rychle přijde to, co my již velice dobře známe, kdyby někdo řekl, jdi do lesa ulov si a upeč jídlo ??? Nedívali bychom se, jaká je ta divočina krásná, ale kde a co sež..t, a oni stejně jako my, budou chtít již v příští generaci, to co my, a ty staré pudy, kde co ulovit, jak najít byliny co léčí, jak najít suchou střechu nad hlavou, ztratí……. A my pozdě poznáme, jako lidstvo, kdy, kde a jakou jsme udělali chybu.

        1. Máš pravdu, a je to dobře, takový cynik jako já to má těžké, protože tu realitu je někdy třeba natřít na růžovo a někdo to udělat musí. Já to většinou nejsem, tedy dobře že tě mám.

  2. Kam se já, s mým českým blogem, hrabu na ten Tvůj mezinárodní, Aničko. Vidíš, jak Tě znají ve světě a mají Tě rádi, když Tě opakovaně navštěvují! A to je dobře! Ty obrázky jsou nádherné, pokochala jsem se a zůstala raději doma! 🙂 Hezký den přeji!

    1. Ne Libuško tak to není, není to v blogu, Jiří nazval tento blog, světovým prasetem a já jsem jakoby jeho propagátor, nepropaguji ho, jen nabízím možnost, proto že my starší, těch možností již nemáme tolik, a také již nemáme tolik času se učit, a reálné prostředky, sílu a možnosti, také ne, na rozdíl od mládí. V poslední době to vypadá na krach na mnoha blozích, asi se bude i dost zpoplatňovat. Každý z nás už dnes řekne, raději zůstanu doma, já ti ale řeknu upřímně, kdybych byla mladá, dnes, doma bych neseděla, a ani prstem po mapě, to není tak špatná zkušenost. Kdybych i dnes byla schopna podstoupit ty dlouhé a namáhavé cesty, jako dřív, někdy to bývalo i zklamání a trápení, z neznalosti místa, tedy bych využila této úžasné možnosti, když jsme my dříve cestovali, jeli jsme vlastně do neznáma, nebo někým, kdo nám to nabízel, vylhané skutečnosti, dnes bych si to nejdříve důkladně prohlédla a věděla co si vzít sebou, jak to tam bude vypadat, jací tam žijí lidé, a věděla co mě čeká. A ty mě tedy nepřipadáš, jako někdo kdo sedí za pecí ?

    1. Tak jak cestuji já v posledních rocích svého života, můžeš tam být za dvě hodinky, nainstaluješ Google Earth, zaklikáš tam programy, které tam chceš mít, a jedeš, není nic jednoduššího, nebo někoho požádáš a on to udělá, nebo ti poradí.

  3. No, Jarka. Queste immagini non diventeranno mai un luogo comune sino a quando l’uomo rispetterà quella natura regalataci per la gioia degli occhi da trasmettere alle future generazioni perchè, a loro volta, lo facciano con le generazioni successive.
    La bellezza allo stato puro entra nell’animo e vi resta per sempre e le sue immagini emergono nel momento in cui il nostro cuore ha bisogno di una carezza.

    Ciao, Anna. Immagini stupende che sanno parlare al tuo cuore romantico. Un fortissimo abbraccio e l’augurio di una buona giornata.

    Česky : Osvaldo píše Jaruško i pro tebe, tak jsem to přeložila : Ne, Jarka. Tyto obrázky se nikdy nestanou samozřejmostí, dokud člověk bude respektovat přírodní regalataci k potěšení oka předat budoucím generacím, protože podle jejich pořadí, pak následující generace. Čistá krása v duši vstoupí a zůstane tam navždy, a jeho snímky se objevují, když naše srdce potřebuje obejmout. Dobrý den, Anna. Krásné obrázky, které mohou mluvit do romantického srdce. Silná objetí a přeji Vám hezký den.

    1. Děkuji Osvaldo, za vaše hezká slova, omlouvám se , že vám nepíši, tak často, jak bych chtěla, práce ???, Je moje brzda ve psaní.

        1. On je Osvaldo romantická duše že ? Na rozdíl ode mne, jsem spíše cynik, realista a lichotky mě moc nejdou, již od mládí, mám to tak nastaveno v genech.

  4. Skoro v každém koutě naší Země žijí lidé. Vždycky, když vidím nějaký dokument, nebo obrázky z těchto, pro nás exotických zemí, si říkám, jestlipak ti lidé, kteří tam žijí a mají tu nádheru před očima každý den, si ještě uvědomují jakou krásu kolem sebe mají. Mě tyto obrázky, snad nikdy nezevšední.

    1. Je to naprosto stejné, zřejmě všude na světě, když přijde někdo cizí a vnucuje jim svou kulturu, považují ho za vetřelce a agresora, a podle toho se chovají, každý agresor si vždy v historii myslel, že on a jeho kultura, je ta která zachrání svět a předělá lidi, oni měli do nedávna jedinou starost, jak sehnat něco do úst, dnes tam stojí města a luxusní hotely, které neslouží k jejich užitku, to oni slouží, Jednou někdo řekl, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda toho druhého.

Zanechat Odpověď

