RADOST

DLOUHO JSEM NEUDĚLALA NĚKOMU RADOST. 
Doufám že dnes se mně to konečně podaří, že to co jsem mívala já, když jsem byla mladá tak moc ráda, že přinese radost i vám všem kteří si přicházíte, buďto se mnou popovídat, nebo si přečíst mé, převážně kritické a kontroverzní články. Vím nechce se vám neustále něco řešit, ve svém volném čase, ve chvílích odpočinku, tak se dnes se mnou podívejte na to, co jsem mívala tak moc ráda, když jsem byla mladší a moje nožky nebyly ještě tak dřevěné, měla jsem moc ráda tanec a všude, kam jsem se podívala, jsem se nějaký naučila. Dnes moc málo lidí ví že náš nejhezčí a  nejoblíbenější tanec je Česká polka, moc ráda jsem ji tančila a velkou radost mě dělalo když za mnou vlála sukénka. Mám moc ráda České lidové zvyky, tu krásu krojů a svateb na Moravě, Jihočeské dudácké, písničky, a krása našich krojů potěší snad i vás. 

      


    

       

       

        

23 thoughts on “RADOST

  1. Naše kroje, lidové písničky i zvyky jsou nádherné! 🙂 Díky, Aničko, mně jsi udělala radost velikánskou! 🙂
    Měj se krásně! Hanka

  2. Ciao, Anna. Ieri sera ho inviato per email uno stupendo lunghissimo video di musica e natura a tutte le altre mie amiche.
    Solo stamani ho capito che tu eri rimasta fuori perchè non avevo ancora trascritto il tuo indirizzo email nell’elenco di tutti i miei amici. Ti chiedo scusa per l’involontaria omissione e ti spedisco subito la mail col video.
    Buon pomeriggio, quando puoi vai ad aprire la posta e guarda ed ascolta il video.
    Un abbraccio.

  3. Dobrý den, Anna svižné pozdravit .. a budu pokračovat v mém přestávce objímám PIF

  4. Ciao Anna. Ho ribloggato il tuo post con i magnifici video sul mio blog

    http:barbatustirolese,wordpress.com/

    così anche gli altri amici potranno venire da te a vedere il tuo bellissimo articolo.

    Buona serata ed un forte abbraccio.

      1. Gostei muito de ver estes vídeos.Mostra um pouco das raízes de um país.
        O seu blogue esta tão bonito…
        Desejo que esteja bem.
        Muitos beijinhos
        Irene Alves/Portugal

  5. Aničko! Jedno velké DĚKUJI! Mně, jako rodilé Moravance, jsi udělala velkou radost! Tyto moravské písničky a kroji miluji a také jsem to zažila na vlastní kůži! Mám ještě HIFI věž, kde je i gramofon a také spoustu LP desek s moravskou svatbou a písničkami. Je to krása a ještě jednou bych se ráda na takové hody na Moravě podívala! Letos jsem sice zvaná do obce, kde bydleli rodiče a já do své první svatby, ale už tam rodinu nemám, tak nechci obtěžovat cizí. I když spolužačky by se mne určitě ujaly! Jsem ráda, že se toto líbí i Tobě!

    1. Hledala jsem výjimečně dlouho, chtěla jsem hlavně ukázat naše krásné tance a kroje, vím můžete si to vyhledat i sami ale je to dnes již vzácné a moc toho na serveru není, většinou jsou to již jen fotky, živý folklor se vidí málo, doufám, že mladí se nevzdají této krásné zábavy, byla by to velká škoda. Neváhala bych, a jela Libuško, příležitostí pro krásná setkání ubývá.

  6. Bonjour mon amie Anna,

    je te souhaite une belle journée du mercredi, pas comparable a hier
    avec les nombreuses giboulées pfff.

    Cet après-midi rdv avec mon médecin ( en effet la mutelle m’a renvoyé
    une attestation de remboursement de soins donnés ) qui devait être établie
    a mon nom et le médecin c’est trompé … l’erreur est humaine vas tu me dire sauf que ici il l’a mise au nom de mon papa décédé il va y avoir 3 ans – suis très peinée et en colère

    Je te fais plein de bisous tendresse

    poutoux doux de mes 4 pattes

    très joli Anna

    1. Moi aussi je vous souhaite aujourd’hui une bonne soirée et un agréable repos après l’expérience d’hier avec un médecin et une belle journée demain, je vous remercie pour les belles images, c’est un grand dommage que je peux voir est juste moi, ou de ne pas les publier pour ou autrement. étreintes Anna

  7. Tak to byla Aničko pastva, pro oči, uši i duši. 😀 Všechny kroje jsou překrásné, kam se na ně hrabou róby princezen a radost z videjí jen čiší, není nad to, vespolek si zazpívat a zatančit, to je pak krásně na světě. 😉

    1. Příležitostí, je čím dál méně, mám bratrance v Rakvicích, vdala se tam také moje kamarádka, tam ještě tyto krásné zvyky žijí, je to ale tak nákladná záležitost, že mnoho rodin si ani kroj pořídit nemůže a ty staré historické oblékají jen výjimečně. Nebyla jsem tam mnoho let a obrázky a videa jsou i pro mě vzácné.

  8. Ciao, Anna. Credo anch’io che le tradizioni dei popoli, la cultura popolare debba essere conservata perchè è quanto di più autentico esista. E‘ sbagliato, quindi, eliminare, ad esempio le feste tradizionali, sia laiche che religiose, i balli e la musica tradizionale anche strumenti tradizionali perchè i ragazzi possa apprendere e conservare, a loro volta, la memoria della tradizione e della cultura del loro popolo.

    La polka, vostro principale ballo della tradizione, è stata onorata anche dalla musica sinfonica proprio per il suo brio, per la sua eleganza, per la sua „carnalità“. Ballare la polka per una ragazza era un momento di libertà assoluta nel quale fare svolazzare sempre più in alto la sua gonna!

    Ma tu forse sei troppo giovane per averla ballata. Forse ti piacerebbe ballarla adesso!

    Ciao, carissima amica, un abbraccio e l’augurio di una buona giornata.

    1. Sono stato ispirato da quello che ho visto sulle tue belle foto, sei feste prevalentemente religiosi, il nostro paese è in gran parte atei, la fede in Dio con noi sensi di colpa „sonno“ del passato, le feste religiose sono rari, io li ricordo con amore, rispettare e voglio i giovani alla loro fede in Dio restituito. grazie

Zanechat Odpověď

