Veselé velikonoce

TURÍNSKÉ PLÁTNO

RUCE TI NA KŘÍŽ PŘIBILI
KORUNU NA HLAVU DALI
PLIVALI NA TEBE, HANILI
KLANÍME SE TI KRÁLI

VAVŘÍN POD NOHY DÁVALI
VÍTALI VE MĚSTĚ SMRTI
KORUNU S TRNÍM UVYLI
K VÍTĚZSTVÍ NEBESA VOLALI

NADĚJE NAŠE NA ZEMI
CESTU SYPEME RŮŽEMI
VĚŘÍME V NÁVRAT  BOŽÍ
TYS NEJVZÁCNĚJŠÍ ZBOŽÍ

 

 Vyprávět o křesťanství a smyslu velikonoc, nebudu, kdo chce, má možnost si to vyhledat ve Wikipedii :http://cs.wikipedia.org/wiki/Velikonoce  To že je smysl všech svátků dnes, hlavně komerční záležitostí, také nemá smysl říkat a omílat do nekonečna, obrázky s tématy velikonoc a videa s natočenými zvyky včetně pohanských  zlozvyků, to si jistě dokážete najít, stejně jako já :  https://annapos.wordpress.com/2011/04/20/vzkriseni/ Jen bych se zamyslela nad sebou, svým přístupem k Českému pojetí svátků vzkříšení. V naší rodině to bývaly svátky největší a nejváženější, u mě a mého manžela, stejně jako loňské svátky vánoční, to bude oslava skromná, tichá, a komerčně nepřinese nikomu žádné zisky. Samozřejmě učiním zadost tradicím, abych se nemusela stydět, až přijdou koledníci s pomlázkou, ale především budu vzpomínat a myslet na to, co je hlavním, důvodem velikonoc a na co je v mém věku potřebné pamatovat. Velikonoce u nás začínají popeleční středou, největší svátek je, den vzkříšení sobota, a pracovat po velkých svátcích křesťanů, budeme až v úterý. A tak i vám všem přeji krásné……….
 

13 thoughts on “Veselé velikonoce

  1. Velikonoce jsou pro nás věřící velkým svátkem, větším než Vánoce, ale já mám vánoční svátky stejně radši, bude to asi tím, že miluji i tu zimu ve které se odehrávají. 😉
    Přeji ti Aničko, hezké Velikonoce, prožité v klidu a pohodě. 😀

  2. Po shlédnutí Vašich webových stránek mě napadlo Vám něco málo napsat. Sbírám knihy které patří do kategorie – proroctví katolických světců a mystiků. Podívejte se na moje web stránky a to konkrétně na: http://opusbonum.g6.cz/hobby/knihy/knihy.html – jsou tam knihy, které se těžko shánějí po nakladatelství a antikvariátech. Pokud si budete nějakou chtít přečíst, tak mi napište konkrétně kterou a já Vám na ni buď pošlu link (odkaz) z mého soukromého úložiště z adrive.com – to je v tom případě, kdy je kniha velká pro posílání v příloze – nebo ji Vám pošlu v příloze mailu (kniha ale musí být malá) – Radek Chloupek.

  3. Aničko, přeji ti krásné a pohodové velikonoční svátky. 🙂
    Zrovna dnes jsem si o podstatě a smyslu Velikonoc četla a něco si ještě pamatuji z dětství, kdy jsem chodila do náboženství.
    Měj se moc a moc hezky. 🙂 Hanka

  4. O pravé podstatě Velikonoc si od smrti mé matky nemám s kým pohovořit.
    Žiji, abych tak řekl, na ostrově v moři ateismu. Ale ve mě to přesto je.
    Přeji klidné svátky!

Zanechat Odpověď

