Přece jen Hawaii

A to ne Česky ale tak Poameričtěně, jak je třeba aby nějací přišli, nebudu psát anglicky, ať si to drahouškové přeloží, neb oni své články také nepublikují v Češtině. Google mě tam odvezl a také hodně ukázal, věci příkladné i ty méně hezké, viděla jsem příkladný pořádek, udržované přírodní parky téměř všude na všech ostrovech, nádhernou panenskou přírodu, ale také nepřiměřené zásahy lidských rukou v těchto parcích, které na mě působili dojmem Anglické zahrady a ne toho co by se mělo udržet v přírodním stavu, je velice hezké se nato dívat ale v tak odlehlém místě to může mít dalekosáhlé následky pro původní druhy, zavlečené rostliny působí velice krásně když kvetou, zajímalo by mě ale co třeba dělají Rododendrony v chráněné oblasti, někdo by řekl, kvetou. my tady u nás v Česku máme příklad jak děsivé následky takové kroky mohou pro přírodu mít a jak je těžké se takových škůdců zbavit, BOLŠEVNÍK i ten bez N u nás napáchal takové pekelné přírodní i jiné škody, že je a mělo by být ponaučením.


U Vendy na blogu probíhá akce, je moc hezká a užitečná i její moto se mě velice líbí. Každý měníme svět, ať je ten čin dobrý nebo špatný, udělejme každý něco, co svět zlepší.

http://eumenidas.blog.cz/

OSTROVY SE JMENUJÍ: NiʻihauKauaʻiOʻahuMolokaʻiLānaʻiKahoʻolaweMaui, and Hawaiʻi.

Na Hawaii, prší asi hodně, modré nebe jsem tam viděla jen na  satelitních snímcích velice zřídka, Je to jako ve filmu o Kongovi, vrcholky hor jsou v načechraných obláčcích jako v peřince a je jim tam asi dobře, protože vegetace bují, je nádherná svítivě zelená, no sami se podívejte je to krása. Nepřístupně strmé hory vypadají pohádkově, seveřané by říkali jsou plné trolů a pohádkových bytostí. O původních Havajcích,  toho moc nenapíši, ze satelitu nejsou vidět, ani když sjedete uplně dolů, to je pro mne také jedna ze záhad, nejen na Hawaii ale v celé Americe.

Když jsem tuto vymoženost před lety objevila, tedy Google Earth, bylo pro mě záhadou proč tam na těch snímcích nejsou nikde lidé, u nás když se snímkuje, davy se srocují, zírají, reptají, a na snímcích, alespoň na těch pár kouscích naší krásné země, kde to bylo uděláno, jsou, tam ne ale všude jsou vyvěšeny Americké vlajky, tedy i na většině domů, jak docílili aby lidi vymetli z ulic je pro mě záhadou ? A také ta hrdost, jako malé děcko si to také pamatuji, že se na našem domě vlajka vyvěšovala v den státnosti, potom později byla všude na prvního máje, samozřejmě mimo u nás, měli jsme ji hluboko v bedně na půdě a tatínek ji vyvěsil zase až po listopadu, i když dnes nevím proč ?


Vrátím se k té Hawaii a dám sem také něco pro ty tři kluky co se ke mě  občas také podívají a to ne proto, že bych to nějak propagovala jsem pacifista ale proto abych je nalákala na cukříček. Co je to Pearl Harbor, ví u nás každé malé dítě, film každý zná a ví o čem je, tak jsem projela kolem toho místa, kdysi zkázy, a vystřihla pár snímků, a vůbec nevím, co jsou muzeální kusy a co je realita, to posoudí chlapci, jestli se podívají ? To muzeum je vééélkéééé.




Dávám sem odkaz, na všechny vystřihané obrázky,
jsou krásné a je jich hodně : odkaz :HAWAII
 

 Lanikai Beach


This slideshow requires JavaScript.

30 thoughts on “Přece jen Hawaii

  1. Ahoj, Anna! 🙂 I spent 2 weeks in Hawaii several years ago, Oahu & Big Island(Hawaii)… it’s beyond stunning… the natives have a saying:“when God wanted to create paradise on earth, he has chosen Hawaii!“ – I do confirm… 🙂
    * * *
    Have a pleasant evening and thanx for your kind visits at my blog…<3 Cheers, Mélanie

    1. P.S. nějak mi to na blogu blbne – přesto, že je nastavení v pořádku, nezobrazil se Váš komentář, ani moje odpověď. Sorry, chyba není na mojí, ani Vaší straně, bude někde u WP. 😦

    2. Blbne to všem a všude a již dlouho, myslím že nám brzy amíci zatočí s celým internetem? Na Hawaii přeji šťastnou cestu a pospěšte, zemské desky se hnuly aby jste to stihl. Cha chá, já tam nikdy nebyla, moje cesta je krásná a můžete ji podniknout dříve nežli se nadějete, na Google Earth, jste tam ještě dnes a uvidíte všechny ostrovy, ne jen jeden, vyjde vás to podstatně levněji.

      1. Nj, na netu je dnes skoro vše, ale mě na cestování zajímá osobní zkušenost, prožitek a třebas i setkávání s lidmi, takže jen z obrázků je to sice možné také, ale je to jen jeden vjem – vizuální, zatímco při skutečné návštěvě to místo poznáte všemi smysly. 😀

        1. Ne to není vada, to mě došlo později, já myslela že vám, nejde vkládat, to byl úmysl, jsem stále ta baba ješitná a strašně dlouho si pamatuji, tedy i naprosto nesmyslné blbosti ale rozhovor s vámi, mě nevadí. Bývala jsem také velký cestovatel jako vy, jen do skromnějších poměrů, něco jsme s manželem zažili a viděli, jen tedy tu Austrálii a Hawaii ne, i když jsem je na Google prolezla křížem kráž, není to ono, máte pravdu, ty vůně světlo a vlhké dusno, lidé, naprosto jiní přívětiví, milí a pohostinní, což doma moc nepoznáme, na mapách nejsou, my když jsme s mužem cestovali, tak s báglem a třeba na půl roku a to ten život a lidi poznáte do morku kosti, s cestovkou uvidíte jen třpyt a zlaté jádro, tedy jak s kterou, že? Jestli jste si Hawaii neskoukl, tak vám říkám, není krásnějších rájů na zemi a budete nadšen a v blaženém nebi a pokud máte hodně peněz tak když bych tam já do té oceánské tišiny letěla, tak by to musely být všechny ostrovy, protože každý je kouzelný něčím jiným. Leťte, vždyť jste boing a moc vám to přeji.

          1. Díky, Pokud se to zadaří, což není nikdy jisté (však víte jak to je: zdraví, finance, čas…), tak by to pak bylo i na blogu. Rájů a krásných míst je hodně, i Sardinie je nádherná a není tak daleko. 😀

              1. Dík. Sardinii už mám tak trochu projetou, ale bez digi-fotek, protože to bylo před 20 lety, kdy jsme ještě digitální fotky neznali a skenovat těch pár snímků nemá smysl. 😉

                1. Těžko odhaduji váš věk, moje cesty jsou většinou vykopávky z pravěku. Dnes si pronajmeme chatrč na celé léto, někde na řeckém venkově a postupně tam je celá naše široká veřejnost a my, jsme vcelku vhodní, TEDY, na to placení ?

                  1. Ještě jsem chtěla říci něco o těch starých fotkách, koupila jsem si skener na diáky a to jsem si na-kakala do botiček, šílená práce, šílená kvalita, tak ne aby vás něco podobného jako mě napadlo, minulost má člověk nechat spát, dnešní možnosti jsou zázrak.

      2. Už vím, v čem asi bude problém nezobrazení Vašich posledních komentářů u mě na blogu – je nutné vkládat komentář pod celý příspěvek, nikoliv k jeho jednotlivým obrázkům. Pak by mělo být vše v pořádku zobrazeno.

  2. Bonjour mon amie Anna

    En cette journée de deuil national, je passe te souhaiter une bonne

    journée
    après avoir respecté une minute de silence

    beaucoup d’émotion et de tristesse

    bisous tendresse

    martine

    1. Lorsque les enfants innocents meurent est une très triste et nous sommes désolés. Dans notre pays, nous sommes douloureusement affecté. étreintes Anna
      obrázky na profil lide

      Je nám všem velice smutno a tvá ztráta je osobní, když zemře tak mnoho dětí najednou je to veliká bolest.

  3. Mě lidé na snímcích nechybí, stejně mám raději ty z volné přírody, ale asi to bude úmysl a ochrana osobnosti. 😉 Budu se muset jednou na ty stránky na googlu podívat, zatím jsem ani nepátrala, jak se na ně dostat. Taky mě překvapilo, jak píšeš, že na Havaji asi hodně prší. Představovala jsem si jen modrou oblohu, pláže a pálící slunce. 😉

    1. Ono jde asi také o disdciplinovanost, nám kdyby nakázali že dnes nebude v Praze ani noha na ulicích, že tudy pojede google, tak to bych chtěla vidět ???
      Také bych víc čekala to věčné léto, ono to asi bude spíš jako v džungli.
      Je škoda že většina lidí nepoužívá google, tímpáden si ani nepřečtete cizí věci, na gogle ( i jinde samozřejmě) je překladač, a to je velká výhoda, já si přečtu cokoliv, kdekoliv.

  4. Když už nemůžu fyzicky, tak aspoň prstem po mapě, jak se říká.
    Krásně jsi přiblížila nádhernou přírodu, úžasnou zeleň i modř moře. Zaujal mě tvá zmínka o nepřítomnosti lidí a přítomnosti amerických vlajek. To je opravdu zvláštní, mimořádně alergická jsem na americké vlajky na domech a před domy – vadí mi to i v amerických filmech. Myslím že nic se nemá přehánět…
    S vysazováním cizích rostlin k nám je to na pováženou, napadlo mě několikrát, že vykopu kosatce a nasadím odnože k místnímu potoku. Ale co kdyby se příliš rozrostly? Bylo by to dobře? Nebo nebylo?

    1. Na kosatce ti neodpovím, protože to nevím, a Bolševník by jsi pochopila, kdyby jsi přijela do okolí Mariánských lázní, kde se rozlezl do takové míry, že se tomu dá říci džungle, vyroste až do výšky tří metrů, je jedovatý tak, že ti na těle naskáčí puchýře jako by jsi se opařila, takže ho likvidovala armáda oblečená v chemických oblecích a obrněnými vozy a mačetami, stejně je tam a zbavit se podobné metly je těžké, stejně jako třeba králíků v Austrálii, vše v přírodě má zůstat tam kam to patří, jinak narušujeme rovnováhu a to je vždy trestuhodné a vždy jsme jako lidé za to potrestáni. A to si kdysi někdo jen přivezl krásný ozdobný semeník. Jo s těmi vlajkami to je také takový můj soukromý sarkasmus a alergie, něco málo píši Hance v minulém Havajském pojednání na konci komentářů a již jsem se zmiňovala o hrobech a plastových rakvích, jenže vy všichni hrozně spěcháte a nečtete mezi řádky.

    2. Tak to já proti americkým vlajkám nic nemám a to proto, že si myslím, že ti, co je vyvěšujou, jsou na svoji zemi opravdu hrdi a mají ji rádi a nikdo je k vyvěšování vlajek neponouká, zatímco u nás jsme byli k prezentaci našemu symbolu dlouhodobě nuceni našimi politiky. Je to ostatně vidět i na sportovních utkáních, kdy našinec velebí jen vítěze, kterého vzápětí, když vítězem už není, dokáže ohavně vypískat.

  5. Tak jsem zase viděla krásný kousek světa i se vzpomínkou na krásný, ale smutný film.
    Také se divím, že mohou existovat fotky bez lidí, ale asi na to mají svoji metodu. Mně to ale přijde s těmi lidmi takové opravdovější. Nebo je to zvyk? Kdo ví?

    1. V roce 2009 jsme je potkali v Mělníku, autíčko google má na střeše takovou věžičku, na ní zařízení kamery, která se otáčí a snímá kolem dokola své osy, lidé to ani nepostřehli, třeba v Japonsku, tam kde je to udělané je to včetně lidí, a třeba v Německu….Jsou zastřené i některé domy, kdo si nepřál, být na google, měl to právo to zakázat a také, jako u nás je to nasnímkováno na málo místech, například Drážďany to mají, a u nás hlavně Praha, Brno, a pár tras na Tábor, Benešov, Beroun a Poděbrady, je pravda že se můžeš podívat jak měl někdo vypletou zahradu v den kdy to dělali a datum tam najdeš, mě by to ale bylo fuk, ale jinak se mě to jeví jako úžasná věc a dívám se takhle do celého světa.

  6. Moc krásné (až na ten nálet na Pearl Harbor).
    Téměř všechna má ukulele (omlouvám se že s tím opět otravuji, ale je to kvůli místopisu) mají značku Lanikai.
    Prosím, kde je Lanikai Beach?

    1. Udělám vám radost pane Oto, už vám ji tam dávám a hned dvakrát.
      Napište prosím pane Oto, jestli vám jde otevřít odkaz na všechny obrázky, zase něco předělávají a já se zase musím učit novinky, které neznám ?

Zanechat Odpověď

