Zase si zacestuji.

Je to takové, pro mě typické slovíčko, cestovat je něco reálného, sednout do autobusu a popojet o kousek dál, poznat něco blízkého, uvidět milou, známou krajinu s milým kostelíčkem v pozadí, políčka pocukrovaná sněhem. Ani to už mě není dopřáno ale láska k cestám mě nutí se občas rozjet do světa a poznávat, tedy to udělám, mám tu možnost, už jako jednu z posledních a tak ji dnes zase využiji a nabídnu vám několik pohledů a na mé cesty prstem po mapě, doufám že vás to nebude nudit a že se pobavíte, dlouho moje témata byla nezábavná a nepříjemná a tak je na chvilku změním.

   

Pojeďte dneska se mnou, uděláme si Havaj, tento stát je jeden z mnoha Amerických i když je táááák hrozně daleko a uprostřed oceánu, najdete na něm Americké prvky a způsob života ale také domorodou kulturu, stává se cílem lidí toužících po romantice, někteří dokonce podlehnou a zůstanou navždy, já se jim nedivím je to perla a poddat se její kráse není těžké. Budu se snažit zachytit ve svém popisu pestrost způsobů života na tomto krásném souostroví. Kdyby jste se tam chtěli odstěhovat na penzi, což někteří důchodci v Americe dělají, a ne vždy bohatí, jsou to i lidé kteří chtějí dožít život v přírodě a klidu ráje, dám vám přesnou adresu, v takové čtvrti jsou pensiony pro důchodce, a nejsou drahé.
Kailua Kona, Hawaii USA

Mnoho Čechů řekne, miluji svou zem, a doma se mě líbí, mě by se líbilo to celoroční teplíčko, je tam krásně akorát, tak aby mě nebylo vedro, ani zima a nepotřebovala bych pro své kytičky žádnou zimní zahradu, kvetly by jako v ráji, to si piště že bych si dovezla i ty naše české muškáty, co naše babičky mívali za okny, ty tam neznají.

Láva tekoucí z činné sopky, tvoří novou pevninu,
a na druhém obrázku městečko Hilo, je tam i mezinárodní letiště, je ho zapotřebí, široko daleko tisíce kilometrů, není pevnina. Na spodním obrázku je , jak my říkáme zdravotní středisko


Dva pohledy na hlavní město.

Trochu přírodních krás a poletíme dál na další ostrovy.





25 thoughts on “Zase si zacestuji.

  1. Ahoj Aničko.
    Asi nejsem normální, ale mě nikdy cizí kraje nelákaly, strašně ráda cestuji, ale jen ve dvou po naší republice. U nás je tolik krásných míst, že se mi je do konce života nepodaří všechna navštívit. Některá už jsou pro mě v současnosti stejně nedosažitelná! 😦
    To ovšem neznamená, že se mi nelíbí tvůj článek, je úžasný! 🙂

    1. Nóóó, to jsem chtěla slyšet, to na konci tvé řeči, na různá místa se nedostaneme, nikdy je někteří neuvidíme, ale o něčem pi…t musíme, přece nebudeme psát všechny stejné články a komentáře, to by byla dost nuda, já přijdu k tobě potěším se Krásnou fotkou České, mě drahé krajiny a někdo třeba napíše, rád se podívá na něco co já nebo ty umíme, najít, nabídnout, a nemyslím že by to kdokoliv nemohl umět, jenže to já nevím, koho to zajímá a koho ne. Když by se stalo pravidlem, a někdo by mě napsal já to neumím poraď, já se také na tu Havaj chci podívat, dokázala bych to rozlišit. co by vás zajímalo, blogování je jen zábava, není to práce, ani povinnost, a vůbec nikdo mě nenamluví, že ho to neštve, když někdo pravidelně chodí do komentářů plácnout něco neustále stejného, pokud to nedělá komerčně, za pár šupů jen pro formu, dělám dvacet dva témat, každý ví, ty nejlépe co to dá práce i když terén už u mě je tabu, ale peníze si stále ještě umím vydělat jinak, tímto se jen bavím, a důležité věci také řeším jinak, na blog dávám jen okrajově i to co mě pálí. Děkuji ti Hanko za návštěvu a přeji dobrou noc.

      1. To jsi trefila hřebík na hlavičku, Anči, taky se ráda podívám na různá místa jen na monitoru nebo v knížkách, aniž bych vzdychala nad tím, že se tam osobně nedostanu. V tomhle ty jsi mistr, dovedeš hledat a barvitě popisovat, to já teda neumím. Vždycky jsem měla před „velkými slovy“ trochu ostych. Jenom jednomu nemůžu přijít na kloub. Nevím, jestli je to jen můj dojem, ale připadá mi, že v každém tvém článku i komentáři cítím nějakou výtku, lítost a často i rozhořčení. Někde je to na místě, ale občas to nechápu.
        Doufám, že se na mě nebudeš kvůli těmto řádkům zlobit.
        Měj se fajn a buď veselé mysli, blíží se jaro a svítí sluníčko! 🙂 Hanka
        P.S. Ty tulipány na pozadí jsou krásné!

        1. 1.)
          Zrovna jsem to psala jinde, a cítíš to dobře, je to taková moje výchovná metoda, vás kteří tvoříte krásné věci si vážím, a tak trochu vychovávám ty drobečky co občas přijdou plácnout na blog, nějaký svůj reklamní cintík (písni mi a ještě s tvrdým y)každý děláme chyby, nejen pravopisné, ne však vědomě a cíleně. V žádném případě nemyslím cokoliv osobně, chci jen ukázat že lidé jsou schopni komunikovat na jisté úrovni, a na rovinu, oni si začali mladí plést blog s četem a jejich nechuť slušně a na úrovni navzájem komunikovat nějakou formou a stylem ??? Nevychovanost a cynická sprostota mě pobuřuje, asi moc čtu, ( omezení čtení různých blogů by mě asi prospělo). třeba u Italů mě zase rozčiluje jak se všichni milují a opusinkovávají a někteří by si vrazili kudlu do zad, faleš nemám ráda. Samozřejmě že jsou i mladí lidé kteří jsou radostí i pro nás starší, a někdy si říkám jako Vendy, nech to koňovi on má větší hlavu, už ti s toho internetu haraší, chvilku jsem v pohodě a potom mě některý primitivní projev tak popudí, že napíši takový článek, a to popudí zase vás co sem občas přijdete. https://annapos.wordpress.com/2012/03/05/sebe-zpytuji/ !!!
          2.)
          České blogy, jsou tematicky uzavřené společenství, někdy dokonce společensky uzavřené, někteří se slučují i podle autorských témat, jako fotoblogy, nebo ti mladší co mají ještě malé děti, nebo ti co dělají nějaké ruční práce, já na wordpresu dělám všeobecné věci, tudíž moc do Českého povědomí stylově nezapadám.
          3.)
          Napsala mě jedna Americká holka mailem dopis na dvě stránky, a mimo jiné že my v Evropě jsme nevzdělaný prasata a bylo by nejlepší nám sem hodit atomovku, když se skontaktuje s někým tady za oceánem, je to prý vždycky debil. A pak světe div se mě.
          Tulipány jsou jiné nežli byly na obrázku, strašně to řve, předělávat se mě to už nechce, musíte to zase chvilku vydržet. Dobrou noc Haničko.

  2. Ciao Anna, scusa se non passo sempre da te, anche a me mi fa piacere viaggiare e conoscere il mondo e i paesaggi. Le foto inseriti da te sono veramente bellissime, mi hanno regalato un attimo di serenità. Noi abbiamo un camper e cosi io mi godo veramente tanto durante il viaggio, osservando la natura paesi piccoli. Poi Hawai deve essere un vero paradiso. Adesso ti saluto in amicizia Rebecca
    ______________________________________

    Dobrý den, Anna, omlouvám se za to, že vždy záleží na vás, tak já také mě baví cestování a poznávat svět a krajiny.Foto, že jste opravdu krásná, dal mi na chvíli klid. Máme karavany a tak jsem si moc během cesty, všiml si povahu malých zemí. Pak Havaj, musí být ráj. Teď jsem vás pozdravit v přátelství Rebecca

    1. Tebe jsem si milá Pif nechala nakonec, abych si promyslela co ti chci napsat, napíši to Česky, aby překlad byl čistý, velice si vážím tvé práce a filosofie kterou zastáváš, studuješ ji a popisuješ důkladně a zodpovědně k dané myšlence, doufám a věřím, že všichni to chápou a rozumí tvému krásnému přístupu k životu a přírodě. Děkuji ti moje milá

    1. Nevím, jestli si Havajci zpívají jako kdysi a tančí ty jejich nádherné tance, jedno vím, že již neobdarovávají každého příchozího na Havaj věnci z orchideí, bylo by jich tolik, že by museli orvat květy na všech ostrovech, z Tahiti na Havaj je to na mapě jen kousek a tak mě napadlo jak by maloval Gauguin Havajanky, málokterá má prý pod sto kilo. Realisovat by se ta cesta musela houfně i s rodinami, protože nevím jak bych se tam bez nich obešla, to mělo přijít před tím, za mlada…..Udělané děti tam, by asi byli spokojenější, tady se jen neustále za něčím ženou, ví Bůh za čím. Mám to nějak v genech, už jako mladá holka, když jsem slyšela havajku a Kučerovce, měla jsem jakési blažené pocity, sice patlám jihoamerickou muziku s havajskou, mě to ale splývá a je mě to fuk, zní to stejně krásně.
      TAHLE TEDY HAVAJSKÁ JE, TO JE I PRO PANA OTU.

        1. Znám ho kluka, to že již není, je mě líto, bral za srdce, proto………Že on sám zpíval srdcem, tvé ukulele tam je, moje havajka? nevím, mám hudební hluch ? Děkuji Oto

          1. Drze jsem si pustila videopísničky a tím se vetřela do komentářů, které nepatřily mě, ale krásně jsem si to u té pohodové muziky užila. 😉

  3. Kikou ma chère Anna

    En ce mardi plutôt maussade, je te propose
    une petite danse … en attendant le soleil

    sourire

    bisous tendresse

    calinous de mes 4 pattes 🙂

    martine

  4. Taky se musím smát nad reakcí Oty, je to prostě ukulelista tělem i duší. Nebylo by špatné, si v této krásné přírodě postavit ten srub, jak píšeš Aničko, a Ota by si ho mohl postavit hned vedle nás a po večerech by nám mohl hrát na to ukulele. No a my by jsme mu to kazily naším zpěvem. 😀 😀

  5. Wow, Anna! Ty nás tu dnes lákaš na krásne kraje. Tam by som raz rada išla, ale nielen prstom po mape 🙂
    A Ota sa nezaprel, zasmiala som sa nad jeho komentárom.

    1. Zrovna to píši Otovi, být mladá za dva měsíce by tam stál srub, zpáteční letenku bych nepotřebovala, dokonce mě kamarád vyprávěl, strávil tam dva roky, že se tě nikdo na nic neptá, máš-li práci a z čeho doloženě žít, nechávají tě na pokoji, surfaři z mnoha zemí tam žijí měsíce bez problémů.

    1. S tím ukulele se omlouvám, ale já jsem takový hudební cvok. Ani jsem nepozdravil (zdravím!).
      Také jsem snil o této zemi, ale kamarád mi říkal, že je to tam vše zkomercioninalizované… Jsem idealista a říkám si že asi chodil na ta nesprávná místa. Chtěl bych se podívat také na Nový Zéland a do Kanady. USA mě nějak neláká.

      1. Zdravím vás pane Oto, Já jsem na Havaji byla dneska, tedy již po několikáté ale dnes jen na skok, abych tam udělala pár fotek, na Google Earth a ani jsem si nevšimla, jaké datum mají poslední snímky ze satelitu, je-li stav aktuální? Je to Amerika, to je bez debat ale i přesto je to nádherná panenská příroda, místa netknutá lidskou nohou tam jsou, protože nedostupnost pro kulaté Američany je velká, lanovky jim ještě nepostavili. Není jen hlavní ostrov, o těch ostatních by se dalo říci, že tam ukulele neuslyšíte, dá se to přirovnat k zalidnění v Austrálii, kolem pobřeží je hustěji, projeví-li někdo zájem dám na blog ještě z ostatních ostrovů to co půjde. Být znovu mladá koupím letenku, jen tam.

Zanechat Odpověď

