Chudoba je prý u nás relativně malá.


Vždy mě pobaví jakákoliv teorie o tom, jak bychom my důchodci měli žít, aby jsme svými životními potřebami nezatěžovali státní rozpočet. A také mě moc pobaví každá pitva, která by nám měla pomoci to konečně pochopit! Z mnoha článků to chápu, docela dobře také chápu naši politickou scénu  ŽE PITVA JE TO NEJLEPŠÍ A NEJJEDNODUŠŠÍ ŘEŠENÍ   ŘEŠENÍ   ŘEŠENÍ !!!!!
Ne každý článek je nudný, jsou i velice poučné.

http://iweb.cerge-ei.cz/news/in_the_media/data/kratka_studie_2012_2.pdf
http://www.monumenttotransformation.org/atlas-transformace/html/ch/chudoba/o-chudobe-jako-o-socialni-udalosti.html

Pan Koukolík je přednášející kterého já poslouchám pozorně a opravdu si tu přednášku užívám, když budete mít trpělivost a vyslechnete si přednášku do konce, dáte mě za pravdu, že to není nuda.


15 thoughts on “Chudoba je prý u nás relativně malá.

  1. kikou moje kamarádka Anna

    Míjím rychle (rušný den), aby Vám přeje
    skvělý týden

    Děkuji Vám za přátelství

    něžně políbí

    calinous Wolf a moje firma 🙂

    Martine

    oui ma chère Anna la pauvreté est relativement petit

  2. Přiznám se, že už jsem párkrát zalitovala toho, že jsem chodila cinkat klíčema.
    Kde jsou všechny sliby a ideály? Opravdu jsem tehdy věřila, že se budeme mít všichni lépe. Realita je hodně jiná.
    Ale i když mám podprůměrný plat a tudíž budu mít i podprůměrný důchod, necítím se chudá. Asi proto, že jsme na to dva. Žijeme dost skromně, jíme už méně, než dříve, dokážeme našetřit na dovolenou, můžeme kupovat dárky vnoučatům.

    1. Ano a co bude dál ? Píši to Jarce, jak jsou na tom lidé zůstanou-li samotní, není kam se uskromnit, to už je bída a není relativní. !!! NAŠI !!! PŘEDSTAVITELÉ, přehazují miliardy v ústech, nic jiného neslyšíme a pro mnoho lidí je rozhodující stokoruna na rohlíky a mléko, bývá to jejich jediná strava, tady kde žiji, je náklad na cestu pro ně do nejbližšího obchodu 20.40 korun, obchod tady není, je pravda že když půjde ta babka pěšky devět kiláčků tam a devět zpátky, vylepší si kondičku, a nebude muset chodit do fitka.

      1. To měl dělat dědoušek než umřel, aby svou předčasnou smrtí neuvrhl babču do bídy, ( tedy když jsem to tak napsala) RELATIVNÍ.

        1. Priznám sa, aj ja som tu bola medzi tými, o ktorých píšeš a odišla som bez slova. Tie prílohy som nečítala, pretože boli veľmi dlhé a ani som sa nechcela zaoberať témou, ktorú si nastolila. Týka sa tvojej krajiny, vašich politikov. Ja som si povedala, že sa radšej na blogu politikou zaoberať veľmi nebudem a nechcem ani veľmi písať osobné veci. No to, čo sa deje u vás, deje sa aj tu u nás. Tiež som sa už mnohokrát zamyslela nad tým, aký malo zmysel štrnganie kľúčami, ako píše nado mnou Signora. Prehlbujú sa rozdiely medzi ľuďmi. Na jednej strane milionári až miliardári a na strane druhej chudoba. Ľudia sú bez práce, bez peňazí. Preto ani nedokážem vyjadriť spokojnosť s tým, ako žijem. Myslím si, že aj Jarka by bola rada, keby si mohla dovoliť kultúru, cestovanie do zahraničia, teda spoznávať svet. Nebuďme príliš skromní. Ani to nie je dobre. Totiž, niekto povedal, že až vtedy ľudia spoznajú rozdiel, ak im dáte vedľa seba dokonalé a nedokonalé. Ak im dáte len nedokonalé, budú spokojní. Keď budeme sedieť doma, lebo na spoznávanie sveta nemáme, tak si budeme namýšľať, že sa máme dobre. Že je v niektorých štátoch Afriky a Ázie bieda, je problém aj v tých ľuďoch, ktorí tam žijú. Ja si myslím, že je správne, že človek nie je so sebou spokojný, lebo len vtedy keď chce viac, sa svet rozvíja. Človek potrebuje ku šťastiu okrem telesného pohodlia aj duševné. Nechcela by som raz dopadnúť tak, ako kedysi povedal Milan Lasica, že: „Čím som starší, tým som spokojnejší. O dvadsať rokov možno so samou spokojnosťou nebudem môcť vydržať.“
          Asi som tu toho naspletala, ale to je téma, nad ktorou sa dá rozmýšľať aj písať veľa. A na politikov máme dôvod reptať.

          1. To není komentář Danielko, to je článek a docela bych ho přidala, děkuji že jsi se rozepsala, máš vyhraněný názor, v některých věcech, bych ti mohla sice oponovat ale nechci, protože máš pravdu v tom, že každá mince má dvě strany, cestovali jsme s mužem hodně i před revolucí, není pravda že to nešlo, vymoženosti kapitalismu nebyli pro nás přitažlivé a ani dnes nejsou, hodně jsme poznali, naše rozházená rodina po světě nám to umožňovala, nikdy a nikde jsem ale nepoznala a neviděla to co se děje u nás, ( nepřestala jsem myslet jako vy a my, jsme stejní a jsme si tak blízko jako bychom byli stále jedna zem) . To totiž není žádný kapitalismus, to co tady máme, je to jedna obrovská špinavá komerční díra do které padá, vzájemná láska, přátelství, soucit, solidarita, umění, kulturnost, vzdělání, civilizovanost. A já mám obavy aby tam nespadl i Evropský dosavadní klid a mír. Pan Žídek napsal hezkou básničku, já ji přidám

  3. Vnímání chudoby je relativní věc. Nikdy jsem nebyla bohatá, ale snad ani ne úplně chudá. Máme to štěstí, že jsme se narodili do střední Evropy, myslím, že pro mnoho lidí na africkém kontinentně, ale i jinde, jsme nepředstavitelně bohatí. Máme oblečení, máme co jíst a dokonce máme každý svou postel. Asi si vůbec nedokážeme představit, co to je skutečná chudoba. Jestli jsi Aničko čekala, že budu reptat a žehrat na naši vládu, tak toho se ode mě nedočkáš. 😀

        1. Ráda bych ti odpověděla tak, aby se tě to nedotklo, ale stejně si nemohu být jista, jak na to zareaguješ, nedělám blog proto, aby jsi přišla a pochlebovala mi, nejsem malá holka, která sbírá komentáře, napsala jsi svůj upřímný názor, PROTO TO DĚLÁM, nemá to pro mne jiný smysl, Potom mám pocit, že jsi na mém blogu nic nečetla, je tady dvě stě stránek ve kterých převážně říkám svými slovy, odkazem na něco, nebo na někoho !!! to co ty !!! Ty jsi to nemyslela jako výtku, já jsem to nemyslela jako výtku ale mluvíme o tom…….o čem vlastně ??? „O BÍDĚ SVĚTA“
          Já tedy žehrám, a to důrazně, odkazuji na to, co si o tom myslí vzdělanější lidi nežli já a pokud někdo přijde a napíše není to téma na které bych chtěla diskutovat, napíši to co jsem napsala a čekám, že to bude někoho zajímat, a pokud ne tak se také nedá nic dělat. Přišlo sto osmdesát lidí, což je u mě maximum, já nevím, jestli někdo četl odkazované články, nebo jestli si poslechl přednášku pana doktora, nikdo neřekl ani A-ani B, ty jsi jediná napsala to co cítíš a to považuji za přínosné . Děkuji.

          1. Bída světa je neoddiskutovatelná, ale nadpis tvého článku je, Chudoba je prý u NÁS relativně malá. Tak jsem reagovala na to, jak cítím chudobu já osobně. Jsem přece důchůdce, kterému se chystají nepřidat nic, nebo jen minimum, které se taky skoro rovná nule. Od těchto myšlenek už je jen krůček k vylití si zlosti na naší vládě, jenže já tu zlost necítím. Jsem Aničko, špatný patťák do diskuse.

            1. Jarko, osobně si taky umím v životě najít v rámci možností celkem spokojenost (všechno je relativní), ale tuhle vládu považuju za nejhorší, co tu kdy byla, když nepočítám „staré pořádky“. Vím, že život není vůbec černobílý, ale kam jsme zabředli od nadějného cinkání klíčema, to je pro slušné lidi těžko pochopitelné. Ti lumpové u koryt s „kamárádíčkama“ s vlivem jsou rozprostřeni napříč stranickým příslušnostem, mnozí v převlečených kabátech z dřívějška. A co se s tím děje? Kdo asi by měl zjednávat nápravu? Ale taky nejsem ochoten se na tohle téma dlouze a bezútěšně vybavovat. A na hlavu se stavět – vím, že jedinci moc nepomůže. Ale aspoň trochu páry pustit jako z papiňáku, to aspoň taky někdy praktikuju.

            2. Důchodci, dokud jsou dva, je to relativně v normě ale když jeden odejde, znám několik žen, v takové situaci, mají důchod devět tisíc, sedm zaplatí na poplatcích,( úspory? ) vyplatili dětem dědictví, a žijí v bídě, a ta není relativní, bude-li mít zdravé ruce, půjde si přivydělat, pokud ne půjde žebrat? Nebo žít pod most? U tebe Jaruško cítím, hlavně pokoru, já ji nemám, ne proto, že bych sama měla bídu ale že ji vidím kolem sebe, jízdné k lékaři a zaplacení léků u těchto lidí, je věcí výběru, buďto půjdu k doktorovi a nebudu týden jíst, nebo nepůjdu a v dohledné době zemřu.

Zanechat Odpověď

