Dar víry.

Jsou věci a místa, ke kterým lidé jdou s vírou a nadějí,  vírou v jejich moc a nadějí na uzdravení, nadějí že budou uslyšeny jejich prosby a důvěřují, i já takto věřím, současné církvi, když nabádá k lásce mezi lidmi, když pomáhá chudým a bezmocným po celém světě, věřím že vybírá dobře své služebníky, neb ti které povšechně znám, jsou důvěryhodní a úctyhodní, nebudu tady psát o minulosti, jen v náznacích připomenu, velké, slavné věci víry. Každý člověk hledá ve svém životě a době svého momentálního úpadku posilu, mnoho lidí nenachází útěchu, ani v rodině, ani u lékaře, nemají pocit bezpečí a klidu, mnohdy ztrácejí i radost ze života, mají depresivní nálady a zuby nehty se brání, usednout někde v tichu a klidu, vzít do ruky knihu modliteb a poprosit boha o pomoc, oni přece vše dokáží svou silou a vůlí, zase si pomohou sami jako vždy předtím. Nechci ignorovat odpůrce víry, někdy to ale dělám, je tak těžké se přít s někým, kdo je o své pravdě hluboce přesvědčen, a tak se to děje vždy, když napíši něco na toto téma, tak jako já nechci založit nějaký spor, tedy ani nikdo ostatní nechce, tedy se tyto články nesetkají nikdy se zájmem.  
Lurdy a Bernadetta.  

 
Podívejte se prosím na tuto vesnickou pasačku, ke které Bůh sklonil svou tvář, a poslal svou matku, pannu Marii, aby navštívila malé vesnické děti a poslala jejich prostřednictvím poselství lidem, tiše spí Bernadetta ve své rakvi, dvakrát ji exhumovali z hrobu, vždy po mnoha letech, její krásná tvář však svědčí o tom že jí byla dána zvláštní milost a světu dar. 

Uctívám PANNU MARII LURDSKOU, často se k ní modlím a prosím, za lepší svět, pomoc nemocným, lásku mezi lidmi, štěstí v rodinách, lidi v beznaději, štěstí dětem, o vodu a jídlo Africe, svobodu a práci co dává radost, lehkou smrt těžce nemocným, obměkčení tvrdých srdcí a připomenutí jim, že prach jsi a v prach se obrátíš. 

 Je velká škoda, že mnoho lidí tuto modlitbu už dnes vůbec nezná a nepotřebuje. Nejčastějšími slovy Ježíše v evangeliu je prosba: „Nebojte se“. Myslím si, že „Otčenáš“ je velmi silný bojovník proti strachu. 

Otče náš, jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno tvé,
přijď království tvé,
buď vůle tvá
jako v nebi, tak i na zemi.
Chléb náš vezdejší dej nám dnes
a odpusť nám naše viny,
jako i my odpouštíme našim viníkům
a neuveď nás v pokušení,
ale chraň nás od zlého.
[Neboť tvé je království i moc i sláva navěky.]
Amen.
Převzato z kanálu HomoHumana

21 thoughts on “Dar víry.

  1. Věřím v Boha. jen díky Němu zvládám svůj život s přehledem, s nadhledem, s úsměvem. Jsem pokřtěná teprve 8 let, ale za DAR víry jsem nesmírně vděčná. Předtím jsem byla přecitlivělá, uplakaná, neštastná žena uvažující o sebevraždě. Teď si troufám říct, že jsem šťastná. Mám své nádherné děti, přátele a víru v Boha. A to je to nejvíc. Děkuji, Aničko.

    1. Máš štěstí Amelie, mnoho lidí se utápí v beznadějích, tápe a hledá, ty jsi smysl života našla a to hlavně ve svých dětech, a jestliže ti víra pomohla. BOHU DÍKY.

  2. kikou mon amie Anna

    Je te souhaite un excellent Dimanche
    pour l’instant beau soleil mais arrivé de la pluie prévue cet après-midi.

    Un tout grand merci pour vos gentils messages d’humour pour ma dent cassée 🙂 … ici sur mon Word press
    ou courrier skynet

    avec tendresse

    calinous de mes 4 patte

    1. Aucun d’entre nous aujourd’hui n’est pas une belle journée, le brouillard, la pluie, et il est triste, je vous embrasse et Laika.
      Je ne comprends pas ce que les dents? J’espère que tout va bien.

  3. Ač věřící, nejsem katolík. Přesto mě vždycky přitahoval mariánský kult. Jeden čas jsem se zájmem sledoval dění okolo mariánského zjevení v Medžugorje. O Lurdech jsem četl. Moje oblíbená kniha je Píseň o Bernadettě od Franze Werfla.
    Víra bez pochybností podle mne není ta pravá.
    Rozum bez víry ani víra bez rozumu nejsou dobré.

    1. Lurdy a Fatima, jsou Katolickou církví uznány za místa zjevení panny Marie, je jich víc, píšete ale o Lurdech. O Medžugorji, jsem hodně četla, o vědeckém dokazování a popírání, církev nic ještě nepotvrdila a myslím, že ještě dlouho nepotvrdí, to že lidé tam putují a věří tomu vím. Nechci žádné spory ale znám i takovou víru, bezpodmínečnou, kdy hlava téměř bez rozumu, má v očích tak krásně očividnou víru v boha, že vám to vhání slzy do očí a musíte věřit, že je to boží přání.
      Vím že některé víry pannu Marii neuznávají, třeba východní protestantské větve církve, nejsem v tomto směru moc informována. ale třeba si něco rád přečtete. děkuji za komentář i za návštěvu, ráda si s vámi opět popovídám. zdravím a přeji hezkou neděli. Anna

      citát : Liturgie aplikuje tento žalm na Krista a Marii v nebeské slávě. Vychází z několika evangelních textů, které mluví výslovně o Panně Marii. Při Zvěstování jí Gabriel zjevuje, že její Syn bude navěky vládnout nad rodem Jákobovým a jeho království nebude mít konce (Lk 1,33). Stane se matkou syna, který v okamžiku početí jako člověk je Králem a Pánem veškerého světa. Ona, která ho porodí, bude mít účast na jeho královské vznešenosti. Totéž říká svatá Alžběta, když osvícena Duchem svatým volá velikým hlasem: Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána (Lk 1,43)? I svatý evangelista Jan v apokalyptickém vidění popisuje ženu oděnou sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy (Zj 12,1). Podle liturgie a tradice církve je tato žena Maria, která zvítězila s Kristem nad pekelným drakem a byla ustanovena Královnou vesmíru.

  4. Víra je opravdu dar. Nedá se koupit za peníze, nedá se zasloužit dobrými skutky. Bůh nás má rád takové, jací jsme. Stačí si jen přiznat svou bídu a nemohoucnost, přijmout odpuštění a pozvat Ježíše do svého strdce a života. Je to tak jednoduché a tak pro spoustu lidí složité. Aničko, jsem vděčná za tvoje články. Sama jsem věřící, ale o víře na svém blogu nemluvím. Budu muset jednou pro všechny napsat, jak se to stalo, že jsem jsem uvěřila. 😉

    1. Někdy je to dar Jarko, ale většinou je to (osvícení duchem svatým) rozumem, vzděláním, inteligencí, že člověk dojde k poznání, archeolog zkoumá co našel, dává věci do souvislostí, pochybuje, srovnává a nakonec dojde k nějaké historické pravdě, astronomové se dívají do vesmíru zkoumají ho a nakonec, začnou pochybovat, Znám pana Grigara dlouho, zajímal mě jeho výzkum už za komoušů, byl to zapřísáhlý ateista, dnes když se ho na přednášce ptají, jestli věří v boha ? neřekne jako dříve, že nevěří. Zda to co již viděli, je pravda a přidáme-li zákony fyziky, objevení nové částice, nazvání jí “ božskou“, tedy hezky potichoučku, a následné popření toho, je jasné že každý kdo trochu tu hlavu používá VĚŘÍ, Protože ať se podíváš na cokoliv na naší planetě, musíš říci, je to něco úžasného, život je tak krásný a záhadný, každý nepatrný tvoreček na této zemi je něco tak fantastického, včera večer dávali dokument o hmyzu tak záhadném a zvláštním, že mě to fascinovalo, dávám na blog mnoho odkazů k zamyšlení, většina směřuje k nějakému dalšímu zamyšlení se, nikdo si neklikne, aby si přečetl a poznával, posoudil svým vlastním rozumem. Lidé si hájí své přesvědčení tím že nevědí a nechtějí vědět ! NIC NIC NIC !!! A TO ŽE MOJE SLEDOVANOST V TĚCHTO PŘÍPADECH JDE K NULE JE DŮKAZ. Pokud sem dám nějakou blbost, velkou loď, to by jsi se divila jak to lidi zajímá. A přestává mě to bavit.

  5. Ano, pravdu máš, Aničko, mluvit o víře a hlásit se k ní, to je opravdu chůze po tenkém ledě, protože je mnoho lidí nejen nevěřících, ale přímo zlých. Já osobně říkám, že jsem NEPOZNALA věřícího člověka, který by byl zlý a nebo ještě horší. Také tvrdím,kdybychom všichni dodržovali desatero, bude na světě hned líp a věřím, že i jinde. Moc hezky jsi to napsala, díky za to.

    1. Ateistické pochybnosti má Libuško v sobě každý člověk po celém světě, a tím myslím jakoukoliv víru na světě, například KORÁN, četla jsem ho důkladně, nic o nenávisti v něm není, PŘESTO SI HO malá SKUPINA LIDÍ PŘETVOŘILA K OBRAZU SVÉMU, aby mohli ovládat ty ostatní, různé víry porůznu rozeseté po celém světě, mají ve svých principech humanitu a v podstatě se špatnosti obávají. Člověk musí v něco věřit a něčeho se obávat. U nás se stalo něco nepochopitelného, nemyslím tím účast na církevním soužití, myslím tím víru jako takovou, to je to co Češi ztrácejí a čím dál víc jich žije bez jakýchkoliv pravidel, nechtějí si ani připustit, že něco není v pořádku.

      1. S tím výkladem koránu a jeho přetvořením (nebo spíš znetvořením) máš pravdu.
        Sice jsem ho nečetla, ale četla jsem výrok někoho, kdo korán studoval, a ten tvrdil totéž – že korán sám o sobě žádné násilí nehlásá.

  6. To byla zajímavá úvaha. Nejsem odpůrcem víry, spíš ji považuji za dar.
    Jeden čas jsem měla pocit, že jsem byla také obdařena, pak že mi onen dar byl odňat.
    Nebo jsem jej sama odvrhla?
    Nevím… Proti víře nejsem, je to věc, která může posílit tam, kde všechno ostatní selže.
    Akorát že mám teď pocit, že mně asi nepomůže nic. Jen se přikrčit a přečkat to. Nespoléhám na svou sílu ani odolnost, ta každým dnem slábne – ale v modlitbě útěchu nenacházím.

    1. Všichni máme v sobě ten pocit, neustálého boje sama se sebou, já tě čtu velice pečlivě, konkrétnost tvého já mně trochu uniká, velice dobře vím jak těžké je něco vzít a hodit to za hlavu, mám spoustu bubáků ? ! ? Zrovna teď ale přistála na mém čele beruška, tedy v ě ř í m , že zase se tráva zazelená, zase rozkvetou Fialky, jen už tak krásně nevoněj jako když jsem byla mladá, ale těším se a v ě ř í m.
      Můj tatínek se celý život modlil růženec, modlil se opravdu, protože když to dělal, byl někde jinde, mimo tento svět, vůbec nás nevnímal, příhody ze života a bylo jich víc, kdy to třeba mojí celé rodině zachránilo život v autě, by byly na román. Ke konci života, v nemoci, když jsem mu ten růženec dala do ruky, zeptal se co to je ? Tak hrozně jsem se lekla, že jsem také málem ztratila víru, ale po čase jsem pochopila co a proč to znamená, a že Bůh má vždy svůj záměr.

      1. Děkuji za odpověď, Aničko, mám prostě špatné období, tentokrát spíš psychicky, fyzicky nijak nestrádám.
        Prostě – netěším se na nic. Ani mě nebaví číst, v tašce sebou tahám Saphique, zajímavý román, a do čtení se musím nutit. Nějaké fialky nebo jaro mě vůbec nebere, tentokrát ne. Možná ještě hudba, včera jsem si pouštěla Mozarta a klasiku vůbec, předtím jakýsi keltský výběr a hudba mi sedla do duše.
        Jinak na nic nemám náladu. Krize, Aničko…

        1. Lidé všeobecně prožívají nějakou krizi, nezlob se a zasměj se, se mnou, chtělo by to trochu humoru jaký uměl dělat, a musím napsat PAN ŠIMEK, nebo PAN WERICH, politický sarkasmus by nám přišel vhod, nás kdysi držel nad vodou, pomáhal překonat bezmoc, jakou dnes lidé začínají cítit, strádat tělesně je mnohdy snazší nežli jakákoliv trýzeň duševní, když se nemůže člověk dovolat pomoci, protože lhostejnost je dnes předností.

          J.W. „Lidé s fantazií nejsou nebezpeční. Nebezpeční jsou jenom ti, kterým fantazie chybí, takoví, co jdou jako kůň s klapkami na očích, kteří si neumějí představit, že může být ještě něco jiného, než oni myslí, že by mělo být.“

          J. W. „Pojedl jsem ze stromu poznání a byl vyhnán z ráje nevědomosti.

          Doktor: „Z deprese vám pomůže, když se ponoříte do práce. Co vlastně děláte?“
          Pacient: „Míchám beton.“

          Jak jsem se dostal z deprese:
          Po tom co jsme s manželkou trpěli delší dobu hlubokou depresí, rozhodli jsme se včera oba spáchat sebevraždu.
          Je to zvláštní, ale jakmile se zabila, začal jsem se cítit mnohem líp.
          Tak jsem si řekl, kašlu na to…! Zatnu zuby a nějak to vydržím!

          1. Ty poslední dva vtipy mě dostaly.
            Ještě jsem si vzpomněla na jeden český film (hrál tam M.Táborský) o dvou smolařích, kteří se pořád chtěli zasebevraždit, a vždycky jim to nevyšlo. Pak se jednou shodou osudu sešli… skvělá dvojka.
            Vzpomínám si, jak si odevzdaně lehli na koleje, že to teda zabalí, a čekali na vlak.
            Ten vlak jel, ale přehodili výhybku a jel jinou trasou…
            Takže usoudili, že dnes nemají svůj den a šli domů… 🙂
            Aničko, se Šimkem a Werichem jsi mě potěšila. Šimkem a Grosmanem jsem se léčila po rozchodech, díky tomu jsem objevila i fórky Nárožného, Soboty, Krampola a Kopeckého…
            Říkala jsem si (tenkrát a ještě mnohokrát) – všichni tihle lidi, co tady sedí (jako v sále, myslím) a smějí se, mají nebo měli taky své trápení, a překonali to.
            Ale dnes mi tohle nefunguje. Prostě, jak jsem psala, musím se přikrčit a přečkat to.
            A děkuji za tvé odpovědi, potěšily mě.

  7. Aničko, i když nevěřící, rozhodně nejsem odpůrcem víry, ani si nemyslím, že všechno zvládnu vlastními silami. Spíš, než v Boha, věřím v nějaké předurčení nebo osud, taky věřím v dobré lidi. Jsem ale přesvědčená, že modlitby hladovějícím v Africe nepomohou. Když si někdy připustím, že Bůh opravdu existuje, nechápu, proč nesešle na zem další potopu. Jak se může jen tak dívat na to, co se ve světě děje?!!!
    Tímhle komentářem se pouštím na tenký led, ale napsat jsem to musela.
    Zdravím tě, děkuji za milé vzkazy na fotoblogu a přeji krásný víkend. Hanka
    P.S. Pokud bude zítra trochu slušně, varážíme s foťákem na „lov“.

    1. Kdybych ti měla odpovědět opravdu upřímně, myslím že bych to tady musela smazat a to zatím nechci, věřím v obrovskou sílu dobré myšlenky, to souvisí i s modlitbou o které mluvím, ani já nejsem ortodoxní blázen, svět bojuje s něčím co má obrovské rozměry a již tomu nedokáže čelit i na internetu jsou a budou brzy ty změny patrné, svět došel k vrcholu svobody projevu a myslím že i k jiným vrcholům, jsem ráda, že jsem již tak stará, že mnohé budoucí změny neuvidím. Dělej hezké věci, ať mají lidé radost.

        1. Asi bych Jiří chtěla v takovém případě pomoci, hlavně své rodině, pokud by o to stála, miliony připravených prázdných hrobů a plastových rakví tomu nasvědčují, nebojím se a přeji světu aby se probudil a lidem aby se jim otevřeli oči a srdce a začali mít trochu úcty k životu a k sobě navzájem.

Zanechat Odpověď

