Zima v zahradě

Mám moc ráda blogy kde své hezké fotky presentují ti kdo to umí, podívají se „CVAK“  a je to báseň, básnička, nebo také óda na Českou krajinu, krásnou, tichou a skromnou pohádku o naší milé zemi, není jí rovno, svět má mnoho tyrkysových  drahokamů, ale žádný ji nepřevýší, žádný nezní zvonivěji krajinou, jako ty naše České vesnické pohádky našeho dětství, naše tiché bílé krajiny, s cestou úvozem, lemovanou prastarým stromořadím, stínícím, před žhnoucími paprsky, předrahým modravým stínem, na Slavíčkových obrazech, městečka s červenými střechami a báněmi bílých kostelíčků, dnes tak tichých, většinou již neznících hudbou varhan a zpěvem mnoha krásných hlasů, opěvujíc lásku a pokoru. Někdy trochu závidím těm co tuto Českou duši krajiny vidí a umí jí zvěčnit. Vyfotím tak nejvýše svou zahradu. 


Večer tichý, snížek padá, tiše spinká má zahrada. 
Tiše spí si, nevolá mě ještě, moc uplyne vody,
než rozkvetou třešně, snížek bílý peřinou vše kryje, 
Nevolá mě, ta zem kyprá, má záhada. 

Ta pěšinka, co se vine lesem,
Je to jenom, malý hádek zrádný,
zvířátkům když jídlo tudy nesem,

zavolá-li do závěje spadni,

a hvězdičky co dnes na zem spadly.
jak hvězdička, co sem večer slítla,
na ty ruce co se na klín kladly
zatřpytí se jako kapky stříbra,

Pěkně září sluníčko když vyjde,
Lidi dobré, i přírodu chrání.
svět je krásný, boží ruka všude,
je to krása, k zulíbání. 



20 thoughts on “Zima v zahradě

  1. To jsou nádherné fotky, už proto, že tu na Jmoravě jenom mrzzzne až praští a nic z toho. A ty muškáty za oknem jakby volaly, kdy už budou moct vykouknout. Ten foťák se podvolí, čím víc fotíš, tím líp, pár takových pěkných fotek, pár se nepovede, a pak už ti padne jak „třetí oko“ 🙂

    1. Focení nechám těm kdo to umí, já si jen tak někdy cvaknu, abych něco zdokumentovala, ale jinak to můj koníček není. Jo moje muškáty ??? Tak to můj koníček je a je to jinak Knedlo, ty zatím jen odmítají uložit se ke spánku a to je to nejhorší, co jsem jim mohla udělat, tím jsem je odsoudila k smrti pravděpodobně, pokud bych je ještě teď ostříhala, dala bych jim možná malou možnost přežití ?

  2. Aničko, tvoje snímky jsou moc pěkné, nevím, proč se tak podceňuješ. Ten první s padajícími vločkami je pohádkový, mně se třeba ještě nic podobného nepodařilo.
    Co se týká tvého psaní a veršování, nezbývá mi, než souhlasit s Alenkou a Danielou. Svoje pocity bych slovy asi vyjádřit nedokázala, rozhodně ne tak, jako ty!

    1. Lidi se většinou už nevracejí, tak ti to mohu napsat, víš co říká ten můj dědek, že moje obrazy a fotky jsou mrtvé, nemají duši, a to má pravdu, proto nerada fotím, protože, jak ten automat v obchodě nastavili, tak to on umí, a není to moje zásluha, ale ten blbej foťák, protože mu dali nějakou inteligenci, a to je pravda, stroj člověka nenahradí, moje fotky nemají duši, to jsou i ty kýčové obrázky lepší.

      1. Aničko, máš trochu zkreslené představy, co se týká foťáků. Sebelepší foťák snímku duši nedá, snad jen ostřejší obraz nebo výraznější barvy, což není totéž. Můj přítel fotograf by ti to vysvětlil, mně se to snaží nacpat do palice už hezky dlouho! 😉
        Že jsou tvoje obrazy mrtvé, se mi nezdá, ale na monitoru toho moc nevidím!
        Ono neškodí občas utrousit slůvko chvály, podle mě to člověka povzbudí, tvůj muž to možná neumí, a ten můj určitě. Jeho největší pochvalou je „hmm“! 😀
        Vidíš, vrátila jsem se! 😉 Měj se pěkně. 🙂 Hanka

        1. A já ti moc děkuji, po tom aby se někdo ke mě vracel, jsem toužila dlouho, popovídat si jen tak o něčem, to mám moc ráda, Umění je záhadná věc, dát něčemu srdce, to se musí umět, není to jako vyrobit , něco na stroji, a to umí málokdo, Proto jsem napsala ten článek, vlastně byl o tvé České krajině.
          Můj muž pokud o něčem vůbec mluví, tak vždy říká co si myslí a mě to nemrzí, v životě musíš mít někoho kdo ti nelže, nikdy mě nepodvedl, v ničem a to je to proč jsme spolu celý život, vlastně se známe od útlého dětství a zůstaneme do konce.

    1. Děkuji Pavle, našich rozhovorů je poskrovnu, jsem vděčná za jakýkoliv, jsi pro mne vzorkem člověka neurčitého věku, chápu, když si člověk chce prodloužit mládí, i já jsem to do určitého věku dělala, potom přijde hrana za kterou já už nechodím, a tím se stávám svobodnou a emoce jsou na tom místě kam patří.

  3. Milá Aničko! To bylo nádherné pohlazení po duši po tom předchozím popisování filmu! Tohle se mi líbí moc! Krásné verše (mimochodem jsi dobrá!) a krásné fotky, to jo. Díky za to. I když představ si, že u nás – za kopcem – skoro žádný sníh není!

    1. Tak to si neumíš představit co se děje dnes, mám vybité baterky , až se nabijí tak to vyfotím.
      My jsme sice přes kopec, ale o pár set metrů výš, a v tom je ten rozdíl, ve výšce, takže když dole prší tady sněží, a na tom je znát, jak vzácný jev je naše země, jak křehká je rovnováha na ní.
      Obrázky a citáty

    1. Je to práce nekonečná, dnes jako by tady nikdy nebyla živá duše, sníh padá celou noc a celý den, všechny cestičky jsou zaváté sněhu, je osmdesát centimetrů, je to krásné a čisté.

  4. Aničko, skromnost stranou. Někteří dokáží krásně zvěčnit fotoaparátem naší zemi a ty zase umíš napsat vyznání ve verších. Tvé fotky jsou krásně zimní, i když jsou jen ze zahrady. V Praze o sobě zima zatím nedává moc vědět. V sobotu odpoledne sice nasněžilo, ale během večera začalo pršet. Dnes ráno bylo také pocukrováno, ale pak zase pršelo. Divná zima já se už moc těším na jaro.

    1. Když mě pochválí literát tvého kalibru, červenám se.
      To že se ti jeví zima divná je divné pro mě, tady je zima pořádná, jak má být, jen je tepleji, a jsem kvůli zvířátkům ráda, že nejsou mrazy, nestrádají tolik, i je letos méně krmíme, aby nezpohodlněli, pro případ že by to ještě uhodilo a začalo mrznout. Chodí jich také méně, každou noc slyším ty lumpy pytlácké jak střílejí, je jim jedno grázlům, že jsou laně březí, že čekají koloušky.

  5. Belle journée du mardi mon amie Anna

    a peine 2 petits degrés mais c’est de saison 🙂

    Hier suis rentrée trempée après la promenade avec Laika pfff

    C’est ca la Belgique lol

    calinous de mes 4 pattes

    Tendresse

    magnifique billet * hiver au jardin * avec de suberbes photos
    merci Anna pour le lien du magnifique voyage virtuel

    1. Je vous remercie pour votre amitié durable, un peu d’amour pour les animaux, les soins pour de nombreux animaux dans la forêt qui ne sont pas morts de faim, il ya un cruel froid. Je vous embrasse et Laika
      Obrázky a citáty na profil Lidé

  6. Tak přece někda ta zima je, přece někde leží ta bílá sněhová peřina, to je Aničko krásy! Žádná prosolená břečka, jen příroda a čistý sníh. Od středy by měly přijít docela velké noční mrazy, ale už by nemělo moc sněžit, tak tam u vás snad nezapadnete, jak ti Zapadlí vlastenci.

    1. Také bych o to ani moc nestála, už toho je dost, půl metru je sice na naše poměry nic, také už jsme tady byli zasypáni ke střeše, ale trochu radosti dětem dole, bych přála od srdce.
      Obrázky a citáty

  7. Anna, aj to je dar, keď niekto dokáže tak krásne vypovedať o bežných veciach, ako to dokážeš ty. Záhradka aj okolie tvojho bydliska spí pod vrstvou snehu a teší sa na čas, kedy tam prídeš ty s tvojimi starostlivými rukami.
    Pekný večer prajem!

    1. Děkuji Danielo, nechval nebo se budu červenat a můj dědek si bude myslet, že mám horečku, zavolá doktora, a bude po psaní, ty by si mě tam rádi nechali.

Zanechat Odpověď

