Čas lásek a malin nezralých

Čas bálů, nacházení prvních lásek, krásných šatů, galantních pánů, a elegantních dam, to je snad romantika časů minulých, můj muž ve smokingu a já v dlouhé róbě, mám pocit, že se moje vnoučata smějí, i když jsou již dávno dospělá, já je stále poučuji, kdo komu otvírá dveře, jaká jsou pravidla při podání ruky, jestli má pán dámě posunout židli při usedání a jestli má či nemá přibouchnout prstíky do dveří auta, tak to měl být vtip na osvěžení, jenže…….mám velice dobrý pozorovací talent a nevidím dnešní dobu moc lichotivě, horních deset tisíc, by si rádo hrálo na vysokou společnost, bohužel po třech skleničkách jde etiketa stranou, a každý se chová, jak mu zobák narostl, neboli jak je mluvit a jednat běžně navyklý, prostě  a sprostě

Dokonce televizní rádoby umělci se dnes z nedostatku argumentů uchylují k vulgárnostem a rádoby je vydávají za inteligentní humor. Etika a slušnost se stává výsadou již neexistující vrstvy, ta nová elita, až na pár výjimek, se nenamáhá se omezovat ve svém chování, oni si to přece mohou za své peníze dovolit, chovat se jako burani, a proč by měli být pro někoho vzorem? Vždyť přece není třeba nedrmolit, když mluvím, nekřivit pusu k jedné straně, což je v řeči těla, jak je dnes moderní říkat, projev nadřazenosti a opovržení, v televizním projevu je to u „umělců“, častým jevem, nemluvě o aaááá, eéééé, hekání, zakoktávání se pomocném pokašlávání, a jiných hovorových nešvarech, rychlé drmolivé řečnění, je projevem neuvážených hovorů o ničem a bez rozmyslu, malá slovní zásoba, je toho hlavní příčinou, a z toho vyplývající malá sebedůvěra.


Tak nevím jestli ta chuďátka ten pochod neměla za trest, na co z té vojenské drezury budou jednou vzpomínat, já bych se na jejich místě také nejspíše opila, jak to obvykle končívá. Není-li člověk systematicky vychován aby žil v nějaké kultuře, není možno to do něho vpravit, jíst kulturně u prostřeného stolu nikoho nenaučíme za jeden den, to musí dostat do krve a soustavnou výchovou, tyto věci musejí být vžité, Projevme svým dětem lásku a úctu k jejich slavným dnům tím, že budou na nás pyšní a my na ně, necháme doma svá utahaná trika, a slavnostně uctíme krásný den našich drahých, milovaných dětí, a budeme s tím počítat dlouho dopředu. Proč to dnes, někteří lidé považují za zbytečné ?  

http://www.plesvopere.cz/2012/index.php

17 thoughts on “Čas lásek a malin nezralých

  1. Dobrý den, můj přítel Anna

    Už uprostřed týdne

    No zdá se, středu s návratem deště v odpoledních hodinách

    a po zbytek týdne pffff

    a čtyři nohy mé calinous 🙂

    polibky
    Martine

    I! sníh u vás doma a déšť
    Děkuji za pěkné video



    http://www.gifzona.ru – Хорошеей недели

  2. Největší legrace na tom je, že až ta dnešní mladá generace vyroste a bude v našem věku, bude taky na ty mladé, žehrat stejně, jako my. Toto už je takový folklór táhnoucí se staletími a nejedná se jen o chování mládeže, ale o vše co se za našich mladých let odehrávalo. Už to pozoruji na svém manželovi. Strašně rád vypráví o tom, jak dřív ta léta byla opravdu letní a ty zimy skutečně zimní. Myslím, že nelze paušalizovat, jsme lidé různí ať jsme mladí, či staří. 😉

    1. A to je to jediné spravedlivé na tom světě, že vše se neustále opakuje, a boží mlýny melou, a já doufám, že je nesemelou a že to s tou omladinou nakonec dobře dopadne, a budou lepší nežli my.

  3. Jestli jde o vychování, je to nahnutý, jako melancholická sklenka koňaku. Co se klasických plesů týče- Nešla jsem a nemám vůli. Slušných chlapů je nedostatek, škoda pořizovat šaty pro příležitost dalšího srdcelomu a pozvání od prince nehrozí. Jen ti zadaní mají občas na tancovačce ještě chuť kategoricky potěšit osamotěsedící. Kdysi jsem byla na nějakém tom kántryplese. Byl to oblbovací tanec s minimální domluvou a nacvičením, nic diskrétního. Jen pro divoké křepčení dětí to ještě šlo, tak se nějak stavím na stranu těch mladších, co se do „nebezpečného“ davu moc nepletou (omluvný smajlík)

    1. Člověk ale musí mít nějaké zážitky, kterých si bude cenit, a jednou pro něj budou vzpomínkou na něco krásného, jsi tady dnes jediný mladý člověk, většinou jsme tady starší generace, my jsme je měli a přála bych to i vám, silné zážitky………… říká se že je mají jen výjimeční lidé, a to aby jste jimi byli, záleží jen na vás. Mohla by jsi říci, co to ta babka plácá za fráze, ale výběr životního stylu je na vás, najít lidi se kterými chci něco sdílet, a kteří stojí za to něco slevit, na jedné straně a na druhé něco přidat, mě někam zařadí a potom žiji s těmi a tak jak chci já, ne jak mě okolnosti nutí.

  4. Také si myslím, že za to může výchova doma a doba. Co jsem si nemohla dovolit já, to třeba zčásti mohla moje dcera a o vnučkách ani nemluvím. Jen zírám. Učila jsem své děti základům slušnosti, snad se to podařilo. Ale vnoučata slovo „prosím“ a „děkuji“ ani snad neznají. O vše žádají formou blížící se rozkazu. Já vím, měla bych to vyžadovat, mám na tom také vinu. Ale někdy nemám sílu nebo už jsem si zvykla. Nevím. 😦

    1. Také mě více záleží na oblíbenosti, a citové vazbě a tím autorita odchází do nevytopených komnat, je to vyděračský styl našich dětí, když mě nedovolíte to co dělají všichni, tak mě nemáte rádi, to by ale nebylo tak špatné, horší je tak vás nemám ráda, a to už si hodně rozmyslím, hlavně u vnoučat. Případ my ti ukážeme, kdo bude poslouchat, mám na vlastní kůži zažitý a to ve velice zásadních věcech, a to nejsou děti, to je dnes již střední generace, trvám-li na svém tedy nejezdí a také si trvají na svém. V naší rodině se ještě rodičům vykalo, myslet jsem si mohla cokoliv, ale nikdy bych si nedovolila odporovat, ani ve svých šedesáti letech, mé děti již vykat nemuseli a my, v rozvášněné debatě jsem přehlédla i“ tý vole babí tó byla paráda“, a ještě jsem se zasmála, potom se divíme, že úcta se zaměňuje za lásku, nebo nelásku.

  5. Ano, je to dnes všechno úplně jinak. Já si také myslím, že je to zčásti výchovou a druhou částí je doba, která víc povoluje. Ve všem. Také mám výhrady k rétorům v televizi nebo projevům některých jakoby „celebrit“, ale myslím, že s tím nic nenaděláme. A plesy? Já mám pocit, že už jich moc nebývá. Nejaktuálnější jsou asi plesy maturitní, ne?

    1. Plesy jsou, naše parketa to již není, i když občas jsme pozváni, moc málo se toho účastníme, protože zklamání z podobných akcí je vždy velké, zdržet se přes půlnoc, je i rizikové, že ztratí člověk iluze i o lidech, kterých si doposavad vážil.

  6. Je to moc otázek a myslím na ně nebude jednoduchá odpověď. S velkou částí souhlasím, ale s nějakou drezúrou doma to nesouvisí vždy. Spíše to souvisí s inteligencí člověka a to pak se opravdu ukáže, co s lidmi udělají peníze, moc a popularita, i když je doma všemu slušnému chování učili…

    1. Nemyslela jsem drezúru doma, ale trvalou výchovu, přesně je vidět kdo byl doma dobře vychován, v těchto situacích. Měla jsem například na mysli, team organizátorů maturitních plesů, práce s dětmi, před plesem je humorná, ne-li groteskní, tito lidé chtějí dětem které nemají žádný pojem o nějakých zásadách slušného chování, za pár hodin vtisknout do krve, to co tam přirozeně mělo být dáno rodinou, školou a prostředím.

  7. Belle journée du mardi mon amie Anna

    il fait glacial mais beau soleil

    désolée pour mon absence d’hier soucis avec ma boite mails
    qui est résolu du moins je pense 🙂

    mes bisous tendresse en compagnie de ce mignon petit chaton

    calinous de mes 4 pattes

    martine

    1. Ano Břeťo, naprosto přesně vystiženo několika slovy, souvislosti, vše vyplývající jedno z druhého, jaké mají vzory, ať je to pan král, nebo podkoní ?

Zanechat Odpověď

