Drahé koníčky

Nejlevnější koníček, je dnes zasadit semínko a čekat. Vídám mnoho zajímavých koníčků, šikovných ručiček, které umí, a to zničeho vydupat ze země něco užitečného, krásného a za pár korunek vyzdobit svůj domov, aby se stal milým a útulným místem. I já jsem se snažila, když jsem byla mladší vytvořit pár zákoutí v příjemném stylu, snaha se někdy vydařila, někdy méně. Dnes mám jedinou tendenci, aby se s ničím moc nehýbalo a pokud možno vše zůstalo při starém i v případech, kdy se přestavuje, maluje, rekonstruuje, tvrdě vyžaduji aby se ten kus nábytku dal zpět přesně tam kde byl dosud a obrázky co jsem si kdysi namalovala, podle předloh slavných malířů, viseli tak, jak jsem je kdysi před lety pověsila i když je mně často říkáno, „babí to už není moderní“ a je to kýč, na ty čáry na zdi se nedívejte to nejsou pavučinky, před svátky jsme malovali, tedy můj muž vždycky říká, když jsi ten rádoby malíř, tak vymaluj, to jsou tedy mé internetové kabely, síť se táhne domem jako pavučina a vtahuje mě ten pavouk do svých tenat.

Máky vpravo, to si jednou přinesl, přítel mého manžela maličký velice vzácný a drahý originál, jestli bych mu nenamalovala kopii, bylo to velice mnoho pokusů a hodně práce a když jsem měla pocit, že ty dva se moc neliší namalovala jsem velkou kopii pro sebe i když už tenkrát, je to asi dvacet let, jsem to také považovala za kýč, a visí u nás dodnes i když ten kamarád, již dávno nežije, jeho maminka, která mu tu drahocennost půjčila také ne a kde je konec tomu všemu ? Ten vpravo je moje variace na Alfonse Muchu, to se také moc nepovedlo, mám na druhé straně toho příborníku, ještě jednu takovou variaci na Muchu a ta se mě líbí víc, líbila by se i Pavlovi, on je tak trochu na holky a tahle je pěkná ne ?

A proč ten nadpis, protože jsem důchodce, mám hlouběji do kapsy, to by nebylo tak zlé, pokud by nás to neomezovalo v těch základních věcech, pomalu ale jistě nebudeme mít na to, se dosyta najíst, natož na nějakou zábavu, no a co že bych to potřebovala k životu, barvy a štětce ? co dříve stáli několik set, že dnes stojí tisíce, říkám si maluj vodovkama, změníš styl, už jsi to udělala mnohokrát, změnila jsi bydlení z ekonomických důvodů, změnila jsi životní návyky, tak budeš muset zase trochu couvnout a budeš-li chtít malovat kup si tempery!!!

19 thoughts on “Drahé koníčky

  1. Aničko, tvé obrazy se mi moc líbí.
    O důchodech mi ani nemluv. V televizi před pár dny porovnávali ceny v Německu s našimi, už se přesně nepamatuju, protože jsem se tak vztekla, že jsem podrobnosti zapomněla. Jak můžou porovnávat Česko s Německem. Vím, po válce se hrabali z trosek, ale neměli tam 40 let komunisty a 20 let další darebáky, kteří rozkradli, co se dalo. V Německu mají občas také nějaké skandály, ale postaví se k tomu čelem a alespoň odstoupí. Tady se každý lump tváří jak jelimánek a drží se svého koryta dál. Promiň, nějak jsem se rozepsala. Nad svým důchodem ani nebrečím ani nejásám. Co mám, s tím musím vyjít. …Dost politiky!
    Lepší je se zabývat kytičkami, focením, malováním a jinými koníčky. 🙂

  2. Já nestačím žasnout. Jak někdo může umět něco tak krásného namalovat? Máš můj velký obdiv, Aničko! To jsou nádherné obrazy a hlavně, jsou Tvoje – tedy Tebou vlastnoručně namalované a to si cením moc.

    1. Mám jich hodně, zaprášených, skladováním poničených, někde na půdě naházených v koutě a nezarámovaných, tyhle se zachovali celkem v pořádku, protože visíííííí.

  3. Aničko už jsi nám ukázala jak jsi namalovala zimu a teď vidím další tvoje obrazy. Mě se moc líbí i ty máky a o obou dámách není pochyb, jsou perfektní. U tebe musí být moc hezky, všímám se nejenom obrazů, ale i toho krásného příborníku a líbí se mi i ta zvláštní polička s nádobou. Jsi i pěstitelka těch semínek a kytiček, tvoje koníčky jsou možná drahé, ale moc krásné. Bylo by opravdu škoda, kdyby ses jich musela kvůli korunkám vzdát.

    1. To já se nevzdávám Jaruško, já i seškrábu staré zaschlé barvy z palety a použiji je, to já jen už nevím co bych sem strčila a tak jak mě nic lepšího nenapadne, tak si tak všeobecně zanadávám v souvislosti s tím jak mně přidali tři padesát na důchodě, tedy jak nás berou hákem.
      Nedělám zaměřený blog na určitou věc, spíše se zaměřuji na to si s někým popovídat a nějak mně docházejí témata a tak hledám cokoliv o čem si poklábosit.

  4. Aničko, to chceš říct, že obrazy na fotkách jsi malovala ty?!!! Páni, to je nádhera! Jak je možné, že s takovým talentem nepřehazuješ doma prachy vidlemi a řešíš, jestli koupit vodovky nebo ne?! Smekám před tebou a obdivuji tvoje umění. Už raději nepěj ódy na moje fotky, protože jsem proti tobě úpný břídil!
    Jinak máš ovšem pravdu, koníčky jsou čím dál dražší, fotografování k těm drahým taky patří, i když moje vybavení je poměrně laciné. Víc peněz mě stojí můj druhý koníček – pečení sladkostí. Teď je k dostání velká spousta všelijakých pomůcek a polotovarů a všechny jsou dost drahé. Zkrátka a dobře, nemáme to vůbec jednoduché!

    1. Tak o tom pečení bych se být tebou zmínila obšírněji, já bych tedy ocenila nějaké doporučení, nebo odkaz, pokud to prezentuješ, a to moje malování je opravdu starého data, někam jsem, také dala svoji novější a módnější variantu, mé kýčovinky by asi těžko někdo koupil, a nikdy jsem se o to ani nepokoušela, i když každá korunka by byla dobrá. Chtěla jsem hlavně říci, jak vzali důchodce zase u huby a ještě jim házejí na hlavu vinu všehomíra.

      123Friendster.Com

      1. Aničko, myslela jsem, že o mém pečení víš. Odkaz mám na fotoblogu v oblíbených na prvním místě pod názvem „Moje sladké stránky“. Jestli chceš, tak nakoukni.
        Zdravím tě a přeji krásný víkend. Hanka
        P.S. S důchodci máš pravdu a mám obavy, že bude i hůř! 😦

        1. Po dnešním nahlédnutí na nositele špatných zpráv, jak já nazývám televize všeho druhu, jsem také znejistěla,“bůh nám pomoz“, jak se říká, ale přežili jsme to již tolikrát, vždy jsme říkali, že tohle již nezvládneme, ale i kdyby nám dali chomout a jařmo, my zase potáhneme tu káru dál. tak a jdu na to tvé pečeníčko, já jsem Haničko takový zbrkloun, jak mě něco nekopne přímo do nosu, tak to přehlédnu.

  5. Obdivujem každého, kto dokáže niečo nakresliť, či namaľovať. Ja medzi tých šťastlivcov nepatrím. Akvarelové obrazy mám rada, takže maľuj vodovkami. Ale ani tie dnes nie sú lacné. A čo vlastne lacné je???? A keď sa ešte vrátim k tým semienkam, ani tie nie sú vôbec lacné. Hlavne v porovnaní s tým, koľko ich v tom jednom balení nájdeš.

    1. Jo semínka také vděčné téma, já mám dojem, poslední léta , že někde na louce, posekali něco divokého a snaží se nám to prodat, na obrázku je něco čarokrásného a vyroste mě nějaký zakrnělý divoký plevel, málo podobný tomu obrázku. Dnes jsem se marně snažila pochválit ti tvůj výlet na Červený kámen, stává se mě často že komentář nejde vložit ani po několika pokusech.

  6. Aničko, souhlasím s tebou. Nedávno jsem zjistila, kolik stojí oleje a štětce. Také jsem kdysi malovala a plánovala si, jak se k tomu vrátím. Po zjištění cen jsem dost znejistěla.

    1. Dokonce jsem si koupila takové ty obyčejné co mají v drogerii, dlouho jsem vybírala, a nakonec se mě některé i líbili, koupila jsem a protože to není zvířecí srst, nejdou vyprat a jsou k ničemu, je to silon, na první pohled se to nerozezná, takže nekupovat paní Signoro.

    1. Vítám nového dopisovatele, děkuji i za dobrou radu, to prostě neumím a na učení něčeho nového se cítím stará a navíc taková ucelená sada kříd je tedy také dost drahá.

      1. čím to? Já pořídila za 100 krabičku základních barev a míchají se dobře. Ale pastelky taky nejsou k zahození, spíš ukradení- po týdnu abych je pohledala někde v nepořádku u ségry 😀 Taky se mi skvěle daří malovat zvláštně na látku barvami na sklo, nejlepší, že se dají použít i jako barevné lepidlo.
        Mám doma sadu olejovek, stály tak osmstovek a vypadá to, že je nevyužiju a stvrdnou. Je z toho totiž vždycky moc zápachu a trvá týdny, než obraz zaschne a vyvětrá. Jestli je za malý peníz chceš.. nemám k nim ředidlo ani náladu se v nich patlat. Přenechám i za 50,-, i zadarmo, vlastně se jich ráda zbavím, než bych je za pár let s lítostí vyhodila do popelnice..

Zanechat Odpověď

