TŘI KRÁLOVÉ

Svátky u nás končí třemi králi, nikdo nepřišel na koledu, nenapsal ta tři písmenka posvěcenou křídou na naše dveře, KAŠPAR+MELICHAR+BALTAZAR. Tak ráda bych podarovala děti cukrovím, oříšky, ovocem, i nějaké to exotické tady ještě máme. Vzpomínám sice na to jak děti, které v době našeho bydlení v paneláku o nadílku moc nestáli a u východu z domu ji zahodili, měli zájem, jen o peníze, bylo mě to líto a vždy jsem říkala, že to udělám jako ostatní lidé, zamknu a koledníky nepustím, když si neváží toho co dostanou, ale nakonec jsem to nikdy neudělala a ještě jim přidala nějakou tu korunku. OSLAVA TŘÍ KRÁLŮ, patřila ještě k vánočním, dary jež přinesli Ježíškovi, pod vedením hvězdy Betlémské jsou symbolické.
 „Slyšte, dobří křesťané. Přivítejte Tři krále, co se poklonit Ježíškovi do Betléma přijeli, dary mu přivezli a jemu se budou klaněti,“

 Ozývalo se vyvolávání trubače v čele průvodu. Slavnostně odění králové na velbloudech spolu s pážaty a 150 vojáky Hradní stráže, tak Pražanům a především pražským dětem připomněli cestu legendárních mudrců od východu. Ti podle Nového zákona putovali za vánoční hvězdou, až našli novorozeného židovského krále – Ježíše. V jesličkách mu pak odevzdali dary: zlato, kadidlo a myrhu. Podle těchto darů se také později ustálil jejich počet na třech a až teprve ve středověku se mudrci, mágové a astrologové změnili ve Tři krále Kašpara, Melichara a Baltazara. Nevím zda se konala slavnost i letos, je to jistě krásný charitativní počin.

Zlato, kadidlo a myrhu přinesli podle legend tři mudrci Ježíšovi do Betléma. Za krále byli zaměněni koncem 12. století. Ve stejné době se také poprvé objevila jejich tři jména. Vánoční kapitola se u nás uzavřela odstrojením stromečku, jako asi všude a tak vám sem dám fotečku posledního dárečku, který naše Pípa, tedy pejsek, našla pod stromečkem, byl zakryt zřejmě ubrusem ale divím se že ho necítila, bůvolí kůži totiž miluje, jestli si ji ovšem neschovala na horší časy, dívá se na nás zarputile, zřejmě se bojí, abychom jí v tom budoucím nadcházejícím nedostatku, kost nechtěli sebrat a sežrat. Zbylé cukroví jsem zamrazila na horší časy, a pohádky je konec.
 

25 thoughts on “TŘI KRÁLOVÉ

  1. Aničko, chtěla jsem také něco napsat, ale vše už bylo řečeno. Tak tě alespoň zdravím v novém roce a přeji ti štěstí, pohodu a hlavně zdraví. 🙂

    1. Děkuji ti Jarmilko i já ti přeji, ať to probůh tak rychle neletí, čas se pozastaví, na nějakém hezkém místě a v hezkou chvíli a my stárneme o trošičku pomaleji.

  2. U nás se každoročně pořádá Tříkrálová sbírka, ale přímo v naší ulici jsem Tři krále nikdy neviděla, asi se jim nechce do kopce.
    Zbytek cukroví mám taky v mrazáku a jsem strašně ráda, že se zase všechno pomalu dostává do normálních kolejí.

    1. Mám velkou radost Hanko že jsi komentovala všechny mé články, je to taková moje odměna za práci kterou dělám, a děláme, Normální koleje neznám, můj muž zase nějaké to překvapení, abych se nenudila jistě vymyslí, podlahu jsme sice položili před svátky, ale tak nějak tajuplně chodí s metrem kolem koupelny a já ani nedutám, ale mám chuť ho praštit.

      1. No nazdar! Ty to fakt nemáš jednoduché, Aničko! S tím praštěním se raději drž zpátky, mohla bys toho litovat! 😉

  3. Aničko, u nás chodí také, ale kdepak oříšky nebo cukroví. Penízky chtějí, penízky!
    Docela mi vadí, že z toho zavedli takový roční povinný desátek, když to bylo dřív, bylo to dobrovolné a možnost výběru mi dávala pocit větší svobody.
    No, možnost nepřispět na tříkrálovou mám i dnes, ale po mediální masáži bych si připadala jako krysa lakotná.
    Taky by mě docela zajímalo, kolik z těch peněz je užito skutečně pro potřebné. Tady se ozývá moje skrytá nedůvěra vůči těmto charitativním akcím.

    P.S. četla jsem tu zmínky, že se špatně čte modré písmo na černém pozadí – mně se čte také špatně, ale já si všechny texty zaběluji. Škoda, že tu máš černé pozadí, je to možná atraktivní, ale oči fakt dostávají zabrat. Ale to je jen moje zmínka, Aničko, jestli jsi s nastavením vzhledu spokojená, tak nic neměň. Zase víc vynikají různé obrázky, které tu máš.

    1. Pro jednou se snad tak moc nestalo, myslím to „černé na nějakém“ a příště to zas bude jiné, změna je život.
      Co se týká těch všemožných organizací, co na to či ono vybírají, na to mám také citát s bible: SPÍŠE PROJDE VELBLOUD UCHEM JEHLY, NEŽLI BOHÁČ, DO KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉHO !!! A ZNEUŽIJE-LI, NEBO VYUŽIJE NĚKDO TUTO BOHULIBOU ČINNOST VE SVŮJ PROSPĚCH, AŤ SI TO SROVNÁ SE SVÝM SVĚDOMÍM.

  4. Bon week-end mon amie ANNA

    avec un jour de retard … donc tu connais la réponse pliééééé

    a moins que tout commme moi tu n‘ attende Dimanche pour manger la galette

    des rois 🙂

    Bisous tendresse

    gros poutoux de mes 4 pattes sourire

    martine

    1. Také nejsem zrovna bystrozraká, někdy si obraz zvětším o dvacet, někdy i o čtyřicet procent, a to potom přečtu i černé na černém, je to na mém kalendáři, a nejde to předělat, mohla bych dát jinou šablonu, ale nechce se mě.

      1. S mojím zrakom to bude ešte horšie, lebo ja tu vôbec neviem nájsť miesto, kde sa pridáva nový komentár. Nevadí, napíšem to sem. Tá modrá farba sa naozaj dosť zlieva dokopy a podľa mňa ju môžeš zmeniť, pretože v nejakom článok skôr bol text oranžovej farby. Stromček ste odstrojili a každý si po svojom schováva veci na horšie veci. Psík pod obrus a ty do mrazničky 🙂 Ako vidím, si už nachystaná na benátsky karneval :-))
        Pekný večer!

        1. Ešte si tu aj sama odpoviem a sama seba sa spýtam, kedy už začnem tie moje komentáre čítať skôr, než ich odošlem? Sorry za preklepy. Opravím aspoň tú vetu, kde malo byť, že každý si schováva veci na horšie časy. A teraz si to idem po sebe prečítať.

        2. Asi až na konci, já nikdy nerozumím tomu, jak svůj blog vidím já, a jak ho vidí ostatní, modré jsem to udělala proto že se mě to líbilo a ladilo to s titulním obrázkem také nevím co k poslání komentářů používáš, jestli je to RSS, nebo jdeš přímo na blog, různé je to také v tom na jakém blogu pracuješ, já také bádám a nějakou dobu mě trvá než zjistím systém na jakém kdo pracuje ? Ani u mě na wordpress, se ne s každým shodnu na jednotném použití, záleží to na použité šabloně a ty jsou různorodé a také mají různý vzhled a funkce.

        3. Já milá Danielko, se nepřipravuji na KARNEVALY, už velice dávno, ale ty mladší chci dopředu naladit, na dobu plesů a bálů, už se blíží, je třeba si dát šít nějaké krásné šaty a poohlédnout se po garde. Děkuji ti pěkně za přání a i já tobě přeji příjemný oddech a hezké trávení volna.

          1. Keď som tie moje komentáre odklikla, tak som prišla na to, kde im je koniec. Ja som hľadala pred tými obrázkami, ani mi len vo sne nenapadlo, že ty máš aj v komentároch obrázky. Ešte som sa s takým niečím nikde nestretla ( a ja osobne by som to ani nedokázala do komentára vložiť). Ináč sem chodím na blog, ani som nevedela, že sa dá odpovedať aj priamo cez RSS. Nie som v tých veciach veľmi zbehlá.
            No jo, mladí sa už určite na plesy a bály chystajú. U nás sa práve o chvíľu začína prvý tohoročný Ples v opere. Ale to nie je pre nás normálnych ľudí, len pre vyvolených. Mne to nevadí, ja som v mojom živote na žiadnom plese nikdy nebola.
            Pekný zbytok víkendu želám!

            1. V mém mládí byla doba plesů, příjemným zpestřením života a běžnou věcí, minimálně pět jsem jich musela protančit, přivedla jsi mě na nápad napsat něco o té době, velice ráda na to vzpomínám, bylo to mé mládí.

  5. Ty jsi, Aničko, asi na málo frekventovaném místě, ale já bydlím u hlavní silnice a nic. Žádní králové nechodí už dlouho a když chodili, bylo to tak, jak jsi psala. Cukroví ani čokoládu ze stromečku nebrali, chtěli jenom peníze. Ostatní zahazovali hned na schodech. Teď, co se dům zavírá, je klid.
    A chci ještě pochválit vašeho pejska. Moc hezky se dívá, vždy si v první řadě všimnu očí, tedy i u pejska.

    1. Je to tak i u lidí, když nemůžeme lidem vidět do očí, je těžké je poznat, já mám moc ráda Česká přísloví, na každou situaci je nějaké, “ oko je do duše okno“, hezké viď. Já s tou naší chytrou psí potvůrkou takhle mluvím, ona očima řekne cokoliv, a dokonce používá i jiná gesta, když nemůže docílit co chce, dělá chudáčka chodí po třech a ukazuje , že jí bolí nožička, když si jí nikdo nevšimne ani potom, začne vít anglicky helló.

      123Friendster.Com

      123Friendster.com – More Hello Comments

  6. Milá Anno, nejspíš jste moc daleko, musela byste si koledníky z tříkrálové sbírky dovézt… Ale píšou na dveře posvěcenou křídou, to žádný strach.
    Sbírka končí vždy kolem 9.1.
    Hezké dny!

    1. To ano Aničko, jsme daleko od lidí, a to je asi ten důvod proč jim přestávám rozumět, na charitu nezapomínám a najdu si vždy způsob jak přispět, i když nikdo nepřijde, možností je nepřeberné množství, jen je mě líto že zvyky, které dříve drželi lidi pohromadě se z venkova vytrácejí, soustřeďují se maximálně na Prahu a velká města. Je mě také líto, že pohodlnost brání lidem bavit jiné ale dokonce i sebe, sedí u obrazovky a čekají ale ani ta je nepobaví, jsou frustrovaní a dokonce někdy zlí.

  7. Když to tak po sobě teď čtu, připadám si jako v nějakém blbém americkém sitcomu, třikrát se opakuji, předělávat to nebudu s prominutím, snad to přehlédnete.

    DEJTE DARY PRO TŘI KRÁLE, BUĎTE ŠTĚDŘÍ NEUSTÁLE……DO KASIČEK RUCE VLOŽTE, CO UŠETŘÍ VLÁDA SLOŽTE, DO KASIČEK NA CHUDÉ, STÁTU NA TO NEZBUDE.

    JAKO NAŠE EKONOMIKA
    Mensagens Para Orkut
    Belas Mensagens Para Orkut

Zanechat Odpověď

