STARÉ ZVYKY

ván.

A začneme se těšit na vánoce.

Jeden sváteční ubrus okousala naše pipinka, to je náš pes, druhý jsem propálila já, třetí adventní věnec, buďte opatrní, já mám také už jen jeden a tohle je dopis Ježíškovi. Milý Ježíšku, sice ještě nejsem tak úplně bez ubrusů, nějaké oprané ještě mám, ale potřebovala bych jeden hezký sváteční a když už budeš tak hodný hlavně bych si přála, aby jsme se tady na vánoce, všichni pěkně pospolu sešli a krásně oslavili tvé drahé narozeniny, byl by to pro mne nejkrásnější dárek, rozkrojili by jsme si jablíčko, a podívali se na svou krásnou hvězdičku, Markétka by zatřásla bezem a zeptala se, kde že štěká ten pes, co je její milý dnes, hodila by škrpálem a špička by jí ukázala dům, kam se vyvdá, pohráli si s olovem, a svou fantazií, a hádali z odlitků staré i nové, pobavili se při těchto starých pohanský zvycích, rozlouskli by jsme oříšky, dali do nich svíčičky a já bych doufala že ta má dohoří první, že mě tady můj drahý muž nenechá, pomodlili by jsme se, za ty co již s námi nejsou a šli na půlnoční, mrazivou nocí, pod nohama by nám křupal sníh a nebe by bylo plné jiskřících démantů, Martinovi by zase zhaslo světlo Betlémské, jako každoročně, v kostele bychom si zazpívali, “ Narodil se Kristus pán, veselme se, z Růže kvítek vykvet nám radujme se“ ……….Prosím Ježíšku, že splníš mé první adventní přání ?
Ať je i vaše první přání splněno, to vám všem přeji z celého srdce.


31 thoughts on “STARÉ ZVYKY

  1. Bon début de semaine mon amie Anna

    La neige a fondu pour faire place à la grisaille

    passe un bon lundi

    bisous tendresse

    gros poutoux de Laika et calinous de Moustique

    martine

    1. Nedávno som klikla na Annin profil na WordPresse a odtiaľ som sa dostala na jej profil na facebooku a aj na myspace. Na oboch serveroch sa odmlčala približne v tom istom čase, ako aj tu. Ja jej blog nesledujem dlho, ale niekde som tu čítala, že sa ozýva po dlhšom čase. Tak si možno aj teraz urobila nejakú prestávku, hoci sa mi to trošku nepozdáva…

  2. Sice jsi psala, že nebudeš moc stíhat procházet blogy a psát, ale taková dlouhá odmlka mi taky připadá podivná. Aničko, doufám, že jsi v pořádku, že nemarodíš, nebo dokonce nejsi v nemocnici. Že se nestal žádný úraz nebo něco podobného. Prosím , jestli jsi v pořádku, ozvi se nám!

  3. Aničko, co je s tebou? Jsi nemocná? Pořád chodím koukat a stále nic nového! Jestli jsi marod, přeji brzké uzdravení, je-li v tom něco jiného, tak ať se to brzy vyřeší! Chybíš tady, víš to? Kdyby ses neozvala, tak přeji moc krásné Vánoce!

  4. Kikou mon amie Anna

    mon tit passage pour te souhaiter un bon Dimanche

    olala je suis tard pour la première fois j’ai

    jusque 9h30 … des années que cela ne m’est plus arrivé

    pliééééé

    bon ceci dit la journée est bien avancée mdrrr

    mes bisous tendresse

    gros poutoux de ma Louve d’amour Laika

    martine

    Anna Děkujeme drahý tento hezký dopis Santa Claus
    polibky

  5. Buongiorno ti auguro un sereno terzo avvento in famiglia,
    con sincera amicizia Rebecca

  6. Kikou mon amie Anna

    Belle journée du mardi malgré la fraicheur
    par chez nous 4 degrés

    C’est ma louve qui va être heureuse pour balade tout a l’heure

    merci pour ton amitié

    bisous tendresse

    gros poutoux de laika
    martine

  7. Nevedela som, že kresťania si z príležitosti adventných nedieľ majú niečo želať. Naozaj je aj na našom území (tým myslím rovnako české ako aj slovenské kraje) zapaľovanie sviečok na adventnom venci starým zvykom? Ja som tento zvyk postrehla až po roku 1989. Alebo som sa dovtedy v žiadnej kresťanskej domácnosti pred Vianocami nikdy nevyskytla? Aj to je možné. Tak nech sa tie tvoje želania do bodky splnia.

  8. Belle journée du mercredi mon amie Anna

    profite bien de cette journée ensoleillée étant donne que demain
    on nous annonce beaucoup de pluie pfff

    mes bisous tendresse et calinous de mon bébé d’amour Laika

    j’aime beaucoup ton billet sur Noël et tu n’oublie pas le chien 🙂

  9. Aničko, přeji ti krásné pohodové adventní dny a splnění tvých přání.
    Zároveň se zavazuji, že nesním všechen chleba, ale nějaký nasuším zvířátkům. Při našem cestování nebude problém ho dovézt do lesa. Jsem ráda, že ses o tom zmínila, protože doposud jsem krmila jen kačeny a labutě na rybnících a řekách.
    Měj se pěkně! Hanka

  10. Moc hezky jsi to Aničko napsala Ježíškovi. Docela by se mi hodilo přečíst si, co Ježíškovi napsali naši dospělí synci, vnoučata, ale i manžel a všichni ostatní, kterým budeme kupovat dárky. To bych měla hned o starost míň a běžela to ještě dneska, pro Ježíška, nakoupit. 😉

  11. Moc a moc všem děkuji, za krásné reakce na moje přání a zároveň se všem omlouvám, za nepřítomnost na blogách, nějak se nám s manželem nahromadila práce v lese a cítím se nějak víc unavená, časem to snad napravím. Mám radost, že se obrázky líbí.
    Zvířátka začínají mít hlad, sušte chleba a dávejte jej na kraje lesa, budou vám vděčná, nabírají teď sílu na dlouhou zimu. S objetím všem, přeji krásný nový týden.

  12. Aničko, vidím tu nádhernou předvánoční výzdobu, získává to kouzelnou atmosféru!
    Pěkné pondělí i další dny přeji…

    P.S. zkouším ty nápisy na oné stránce, kterou jsi mi doproučila – brzy to dám i na blog.
    Jsou to šikovné odkazy a je hodně způsobů zpracování, takže na téhle stránce si pěkně vyhraju, zdá se mi…

Zanechat Odpověď

