Kontrasty Ameriky

Podívám se očima našich iluzí, o této zemi zaslíbené, Mnoho lidí má mylné představy a já je uvedu na pravou míru, pomocí dostupných možností. Není nutné procestovat celé státy, abychom si utvořili obrázek, Google nám ukáže, přesně to co je zajímavé, stejně tak i to co je krásné a mohli bychom takto cestovat do nekonečna, po takřka celém světě, já ale vyberu, to co zajímá mě, a budu se těšit, že to zaujme mnohé.

Samozřejmě, kam jinam přiletíme, nežli na Kennedyho letiště v New Yorku, někam přiletět musíte, jízda autem odtud, nebo tam, pro malého čecháčka, jak říká můj muž zážitek nadosmrti, deseticentimetrové boční rozteče, a šesti proudé kolony jedoucí sto kilometrovou rychlostí, nepřipouští žádný omyl v odbočení, motat se v tomto labyrintu na vždy se nedoporučuje, nebudu vám toto město ukazovat, jeho mrakodrapy zná každý, pojedeme někam jinam. Bílé pláně, nedaleko Stříbrného jezera, to je to co mě bude v této chvíli zajímat.
A také se podíváme do Stamfordu, do  hlavního města to je co by kamenem dohodil, tak do slova tedy ne, ty vzdálenosti jsou tam trochu jiné, ale s politováním ukáži spíše tu odvrácenou tvář, to aby jste ztratili trochu iluzí. Nebojte se ta ekonomika ??? se zvedne, i když to vypadá tak na dvacet let…… Co jde dolů. Obraz je poněkud zanedbaný, ošuntělost není jen zdánlivá, na mnoha místech je znatelná ekonomická nedostatečnost, a stáří této neudržovanosti se mně jeví na deset a více let.


 

Ještě daleko hůře to vypadá víc na jih, ve státě Louisiana, a město samotné kolébky Černošské hudby, New Orleans, je na mnoha místech tak říkajíc v rozkladu, někdy to sice vypadá že se bourá, aby se stavělo, ale trvá to již dost dlouho a úpadek mnoha čtvrtí, kdysi zřejmě dost populárních, je zjevný. Že dosluhují nejen chaloupky strýčka Sama, se přesvědčte na vlastní oči na Google Earth. Říkám si tady přece nikdo nebydlí, ale ano bydlí, lidé na jednom obrázku vpravo dole sedí skupinka, dobře se podívejte. V době kdy jsem začala tento server navštěvovat, mě vždy vrtalo hlavou jak je možno docílit aby na ulicích nebyli lidé, až můj manžel mě vyvedl z omylu, když se vrátil ze států poprvé, žádní tam prostě nejsou, pěšky se nechodí, mimo špičku, ráno a večer, kdy jdou do a z práce není nikde živá duše, jednou jsem takto prozkoumávala jedno město a odhadem jsem v oné megapolis která se rozkládá v podhorské rovině, napočítala asi padesát lidí, v době kdy se u nás tato zajímavá akce konala, jezdil vůz a fotil, těch pár míst, která jsou u nás zmapována, bylo lidi vidět všude, to se ovšem začíná měnit, například po setmění není nikde živá duše, myslím že kdyby dnes Google tuto akci zopakovalo, bylo by všude také vymeteno, čím to asi je, že lidé jsou zavřeni ve svých domech. Praha, která tuto vymoženost má a na obrázky se můžete podívat, v té době když se to dělalo, byla plná lidí a turistů.. Opticky se jeví naše životní úroveň srovnatelná, ale nemusíme pochytit každou blbost, která se kde vyskytne néééé.


U jezera tam se žije lépe.
odkaz : https://skydrive.live.com/?cid=d85a5621ed43d02b&sc=photos#!/?cid=d85a5621ed43d02b&sc=photos&nl=1&uc=14&id=D85A5621ED43D02B%215459!cid=D85A5621ED43D02B&id=D85A5621ED43D02B%215473&sc=photos
Co umí živel.

11 thoughts on “Kontrasty Ameriky

  1. Já chci v první řadě pochválit, jaká jsi Aničko šikulka. Já jsem si pro jistotu tvůj návod jak na mapy Google jít a někdy to zkusím. Ale nějak se mi nedostává času. Článek je to moc zajímavý a já sama za sebe říkám, všude dobře, doma nejlíp. Nedokázala bych jinde žít. Ať je to jak chce, není všechno zlato co se třpytí.

  2. Ne, můj drahý ANNA
    Žádné nedorozumění mezi námi
    Jen malou přestávku na bloku a závidím nezahrnuje moje obrázky jsou správné
    odpuštění za mé nepřítomnosti … velmi rychle
    polibky

    1. Pas de Martin, il ne s’agit pas pour nous de ne pas utiliser, les photos ne peuvent me donner, et je n’ai personne d’autre ne peut utiliser le formulaire, dans le cas des commentaires, il n’est pas possible, je suis aussi désolé. Je tiens d’alimentation et la santé. Anna

  3. Aničko, je to obraz bídy a utrpení, jak se říká. Abych pravdu řekla, žádné velké iluze o Americe, přesněji USA, nemám, na to už jsem přečetla hodně knih, kde je docela věrohodně popsaná realita.
    S tím vylidňováním u nás máš nejspíš pravdu, taky se mi zdá, že je v Třebíči na náměstí poslední dobou čím dál míň lidí, možná to bude i tím, že většina je zalezlá v supermarketech, které na náměstí nejsou.
    Vytvořila jsi moc pěkný a zajímavý článek, obdivuji, že dokážeš všechno potřebné vyhledat a patřičně to okomentovat. Tohle bych nedokázala, i kdybych se na hlavu postavila.

    1. Přesně jsi rozuměla tomu co jsem chtěla říci, ne vše by mělo být pro naše mladé vzorem a jak píšeš, životní zkušenosti nemusí člověk získávat na vlastní kůži, jsou různé možnosti jak poznat svět a jeho realitu, těžko se mládež něco naučí z televize, čtení začíná být mladými tak opomíjeno, že ztrácejí pojem o realitě, jejich blogy, ne všech samozřejmě, mě občas šokují.

      1. Co se týká obsahu některých blogů, je mi těch mladých skoro líto. Myslím si, že my jsme měli život bohatší a dovedli jsme se radovat ze spousty obyčejných věcí. Dnešní mladí lidé chtějí všechno co nejdřív poznat a mít a v osmnácti už jsou unavení životem. Pokud se někdo chová jinak, je exot!

    2. Návod je Hanko naprosto jednoduchý, nemusíš ani mít program G. Earth.
      Stačí na Google, na liště vlevo nahoře, kliknout na mapy, na mapě se objeví ukazatelé světových stran, přiblížení ( + ) a ( – ) a žlutý panáček, toho uchopíš myší a táhneš na mapu, kde se v tu chvíli na mapě, místa nafocená, zbarví modře, a fotografie, jako modrý bod, žlutého panáčka umístíš, třeba na tu modrou čáru, která označuje komunikaci, pustíš, a potom jedeš pomocí šipek po těchto komunikacích a pomáháš si pomocí menší mapy v rohu, vpravo dole.

      1. Aničko, děkuji za výklad, ale u mě je problémem spíš lenost! Možná je to i mým bývalým povoláním, byla jsem zahlcená informacemi a zahlcovala jsem následně ostatní, takže si teď přečtu, co mě zajímá (třeba u tebe) a ostatní jde mimo mě. To jsem ignorant, co?!

        1. Promiň Hanko, já jen nějak poslední dobou tápu, nevím proč, mám neustále pocit, že dělám něco nepatřičného, a jsem za to nějak trestána a potom asi také ztrácím, kontakt s realitou a dávám hloupé návody mimo mísu.

  4. Já nevím, čím jsem starší, tím míň mě Amerika láká. Lákala by mě ve 30. letech, zejména New Orleans :-), ale to jsem ještě nebyla na světě. Obrázky jsou, Anno, zajímavé, opravdu tam lidi asi spí nebo jsou v práci nebo šli bydlet jinam.

    1. Začíná se to projevovat i u nás, nedávno jsme se zdrželi dole ve městě, odjížděli jsme za tmy a nikde na ulici nebyli lidé, chtěli jsme se zeptat na jeden obchod a nikde jsme nenašli ani človíčka a tak jsme najezdili spoustu kilometrů, prostě a jednoduše jsem chtěla koupit jehly a to byl mega problém.

Zanechat Odpověď

