SOUSEDSKÉ VZTAHY

Bojím se moc se bojím, ale předešle jsem napsala, že přitvrdím, dát od srdce a od plic do placu, to co si opravdu myslím, je to pokrytectví? Nebo je to slušnost, brzdit se? Někdy mám , jak se říká tu zlou slinu na krajíčku a chce se mně to říct, jenže……Ono se to nedělá, protože jak se u nás v Česku říká utlučou tě čepicema. Jsem stará drbna, co má dost času dívat se kolem sebe a poslouchat co si jiné staré drbny vyprávějí v „konzumu“, na návsi, nebo před supermarketem, no to tedy už dost málo, supermarkety neobcházím, neb jsou mně na kilometry vzdálené, občas prostě něco vyslechnu. Jednoho krásného dne se dívám, jak na sebe sousedé řvou, mám dojem, že na sekerky dojde ??? Váš pes se mě vys..l na zahradu, váš mně taky, ne můj by to neudělal, ten by si raději protrhl pr..l, nežli by to udělal  na zahradě, TEDY NA TÉ NAŠÍ. A hned nato jde pán se psem na procházku, on vám to opravdu na zahradách nedělá, no tedy ten pes, on to dělá jen na chodnících a pán do toho tak trochu kopne, zadívá se jestli si neumazal botu a jde dál, a soused, no zkrátka má tu sekerku, jen tak zastrčenou za rohem.


 Zahrádky ? Moc vděčné téma, ráno je tam jeden soused, odpoledne jiný má čas se rýpat v zemi, a navečer přijde další, kdo mě to hází ten bordel za cestu ? Já nic, to už tady bylo když jsem přišel, nic jsem neviděl, neslyšel, necítil, já nic já muzikant, za cestu, tam se toho vejde, výmluvy jako děti, ale kdo se má na ten binec dívat? Kup si člověče klapky na oči co mají koně, aby se neplašili a dobře si rozmysli zda někomu podat ruku, nebo nastavit nohu, do lidí a do melounů nevidíš a nikdy nevíš kdy tu pusu máš otevřít a kdy ne? Říkat co si myslíte, a opravdu od srdce a od plic, dneeeees, kdy dochází  až na ty sekerky ??? také se bojíte, nebo jste vychovaní, slušní a taktní ??? Nedovolíte si ani ceknout a zvlášť, pokud se jedná o činitele? Tedy co to kecám? sice jsem říkala, že přitvrdím, také už mám té proklamované selanky dost. telefonování za naše, služební auta, za naše,  povolení kácení za našima a za naše. To koukáte, jak ten pes na to kouká a to mrkáte jak jsem se odvázala ?MINULE JSEM TU SELANKU DALA DO HUMORU, DNES NE, ANI SNAD SATIRA TO NENÍ ?

20 thoughts on “SOUSEDSKÉ VZTAHY

  1. Já, pokud budu mluvit za sebe, tak si na sousedy nestěžuji. A proč taky, bydlíme ve třípatrovém domě, zahradu nemáme a pejsky tu máme ve vchodě už tři, ale že by mně nějak vadili, to ne. Do konfliktu jsem se tady zatím s nikým nedostala, dokonce kdyby někdo z nás potřeboval pomoc, víme, že nám určitě někdo pomůže. A to už po dlouhá léta. S některými sousedy se známe už dlouhých 49 let! Tak dlouho už tady bydlíme, většina z nás si tyká a jsme v pohodě. Se svými sousedy přímo vedle si samozřejmě pomáháme, je-li třeba, navzájem.

  2. Aničko, tady bych asi zcela zbaběle couvla a mlčela. Když se dva perou, třetí se sice směje, ale když se do těch dvou třetí pustí, oni se otočí a udělají si společného nepřítele. A třetí má náhle dvojitou přesilu.
    Je to nechutné, věřím tomu, od pohledu mizérie, od poslechu mizérie a ještě aby člověk dával pozor, kam šlápne.
    Ale mám špatnou zkušenost a už bych ji neopakovala. Sousedy nechat v klidu, aspoň dokud to bude snesitelné…
    Jednou jsem kdesi četla větu, která mě pobavila a která by sedla na spoustu našich činitelů :
    Teplou, studenou a do klece.

    P.S. mimo téma, děkuji za odkaz na písmenka, podívám se, jestli mi to půjde…

    1. Ne Vendy tak to není, já píši všeobecně a zkušenosti sbírám a do článků dávám, kde všude odposlechnuté to není v mé bezprostřední blízkosti, ale opravdu se to stalo, a dokonce to dopadlo ještě hůře nežli píši, ten soused, tomu druhému toho psa zabil.
      S těmi písmenky poradím, když nebudeš vědět napiš.

  3. Od mala bydlím v panelácích a činžácích a tam se sousedské vztahy moc nepěstují. Když se potkáme, pozdravíme se, prohodíme pár slov o počasí a tím to končí. 😉 Za zmínku stojí, jen naše stará sousedka na patře. Té paní je už 89 let. Teď už špatně slyší, ale stejně ji neujde nic co se v domě děje. Je to ale bábinka moc hodná, přes své stáří ráda vaří a hlavně peče a své výtvory nám nosí často ochutnat. My ji zase jednou za týden vezmem autem na nákup do Tesca, protože její dcera žije v zahraničí a tady je vlastně sama. Takže suma sumárum, sousedské vztahy = dobré. 😀

    1. To je moc hezké, tak by to mělo být, také jsme, a velice dlouho žili v paneláku, píši o tom na stránce :https://annapos.wordpress.com/muj-zivot/ a musím říci, že často se nám zasteskne, byla, to soudím i s odstupem času IDILKA, snad to že jsme byli všichni mladí, když jsme tam přišli a život jsme prožili, jak šel čas a rostli děti, společně jako jedna rodina.

    1. Na okně mezi kočičkou a pejskem, za záclonou je vebka, babka sedí u monitoru, a pachatel neunikne !
      Bohužel Naďo, vkládat na lidovky komentáře, je peripetie svízelná, a dokonce tvůj poslední článek zmizel, možná později se zdaří.

  4. Řekla bych, že jsem ohleduplná, někdy až moc, ale nenechám si zdaleka všechno líbit, když je potřeba, ozvu se. O jedněch sousedech bych mohla vyprávět romány, přistěhovali se před dvěma roky a doslova terorizují celou ulici. Neplatí na ně domluvy, stížnosti, policie, … prostě vůbec nic, máme s nimi hotové peklo. Nebudu psát žádné podrobnosti, protože by tomu, co provádějí, těžko někdo uvěřil. Možná žiju v nějaké iluzi, ale tvrdím, že na vesnici jsou lidé mnohem lepší, než ve městě.

    1. U nás, přímo tedy tady, se neděje nic, tedy nic jako ticho od půdy až po sklep naprostý tichotiché ticho, a v tom má paní oldwomen naprostou pravdu pravdoucí, někdy je lepší si věci vyříkat, sekerka tedy není nejvhodnější aparát, ale většinou se vyjasní. Dnes píše Naďa na Lidovkách o životních etapách, a my jsme tady takovou etapu prožili, naše generace vymřela a přátelské vztahy uhasly vzhledem k rozdílnosti věku, přišla další generace, a přátelské vztahy ??? Ne zle tady není, jen naprostý klid a ticho a to na vsi nikdy nebývalo, vždy jsme se měli rádi a jeden druhému jsme vycházeli vstříc po dobu dvaceti pěti let, ne-li více. Hádky nejsou, hry také ne a pomoc jeden druhému, tak to ani náhodou, za vysoké ploty se vplížilo ticho, vesnice není co bývala Haničko.

      1. Nejspíš to tak bude, Aničko! Pamatuji se, že jsem jako mladá jezdila k pratetičce do jedné vsi na Znojemsku. Bylo to něco úžasného, člověk si tam připadal jako ve velké rodině. Jeden sice viděl druhému do talíře, občas se vyskytly i nějaké ty drby, ale v podstatě vládla mezi lidmi přátelská atmosféra. Ono to taky bylo věkem, v mládí vidí člověk všechno jinak. Vztahy mezi lidmi ve městě mi připadají mnohem horší, odjakživa jsem chtěla bydlet na vesnici, ale neměla jsem to štěstí a těžko se mi to kdy podaří. Možná, že je chyba ve mně, těžko říct.

        1. Milá Hanko, nevím přesně kolik je ti roků, Ale pokud mohu říci něco ke tvým snům o domečku, bude to jen moje zkušenost, sem, kde nyní žijeme, jsme nejdříve dojížděli a měli to tady rádi ? ! ? Při odchodu do důchodu, jsme se rozhodli, že sem půjdeme na stálo a byt dáme vnukovi, bohužel nikdo nemáme věšteckou kouli a ani nepředpokládáme nějaké komplikace dopředu, a to by člověk měl. A síly ubývá a dnes bych se ráda vrátila do pohodlí paneláku, bohužel tu možnost už nemáme a na práci v domě nestačíme už ani náhodou. Romantika je jedna věc a realita druhá, je třeba to rozlišit včas.

  5. Jsem nevychovaná a netaktní. Mí sousedé jsou zrovna takoví – co na srdci, to na jazyku. Psí hovínka neřešíme, ani větve přes plot a padající ovoce. Hnojiště – kompostiště máme každý své a když někomu na podzim na zarytí do zahrádky chybí, tak si prostě řekne „bohatšímu“ sousedovi. Možná, že právě proto, že si neukládáme křivdičky, ale vzniklé problémy řešíme hned v zárodku, je ves soudržná. A starých drben si v sousedství si považujeme. Ono taková za oknem neustále vylepená bába je lepší než hlídací pes. Když nic jiného, tak vidí. Ehm, v paneláku jsem měla na dveřích řetízek, na dědině jsem se odnaučila zamykat…..
    Pokud Vás někdo štve svojí nepořádností, není důvod se neozvat. Je možné, že narazíte na hulváta, ale pravděpodobnější je, že si nápravu zjednáte.
    Ovšem, i zde platí ono „jak se do lesa volá…..
    a také, že co je šušky, to je hušky…….

    1. Dobrý večer, možná dobrou noc paní oldwomen, Já nic co by bylo mezi námi dvěma k řešení nemám, já jen dělám blog, aby bylo se čím a o čem pobavit, někdo píše o bramborách, někdo o kytkách, někdo fotí a většinou se všichni chceme odreagovat od svých vlastních starostí a někteří i sdělit své radosti, nebo trápení, a možná že chceme jeden, nebo jedna poskytnout i třeba zábavu, těm ostatním, takže to vlastně děláme jeden pro druhého ?

      1. Jóóó, tak na ten hnůj, jsem tedy chudá, tak ten bych opravdu potřebovala, nejlepší je koňský, tady nežije jediný člověk co by alespoň slepici měl, natož vlastnil hnojiště.

        1. Dobré ráno. Znovu opakuji, že respektuji, jak svůj blog děláte. Zkuste si znovu a v klidu, bez emocí, přečíst, co jste napsala na blogu Helemese. Podotýkám, že jste v obou případech reagovala Vy na mne jako první. Osobně to považuji za vyřešené a nevidím jeden jediný důvod, proč se dál nimrat v malichernostech.
          A hnůj… tak o ten tu nouze není. Já sice koně nemám, ale koňáků je tu snad půl dědiny. Zase jsem jediná, kdo má doma krávy 🙂 . A drůbež a prase jsou tu v každém stavení. Králíci už moc ne, jsou tu hodně promořené chovy kokcidiemi.
          Přeji pěkný den, utíkám do stáje a do práce, dneska jedu na pátou 😦 a mám to až do vítězného konce o půl osmé večer 😦 😦
          Mimochodem, kompost je také dobrá věc a zkompostovat můžete veškerý organický odpad z domácnosti, nemusí to být jen hromada toho ze zahrady.
          Pěkný den.

          1. Víte paní oldwomen, v jednom komentáři jste popsala můj blog slovem, selankovitý.
            SELANKA : synonymum pro slovo idyla
            prostý, klidný, pohodový život či klidné, mírné, neagresivní prostředí apod.
            JÁ MÁM JEDINOU CTIŽÁDOST, ABY TO TAK ZŮSTALO, A VŠICHNI KDO KE MNĚ PŘIJDOU, TEN POCIT SDÍLELI SE MNOU. DĚKUJI ŽE JIŽ TUTO KAPITOLU UZAVŘETE. ANNA

Zanechat Odpověď

